Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Ksenony - opinia po założeniu HIDów


Jarek G.
10-12-2008, 21:41
Zamontowałem dzisiaj w swoim galusiu w standardowych lampach żarówki xenonowe (oczywiście komplet z przetwornicami). No powiem wam - za*****cie.
:fcp29




na forum proszę nie używać wulgaryzmów

mekess
10-12-2008, 21:44
Kolego tylko sprawdź i ustaw dobrze, żebyś nie oślepiał :fcp4 no i szerokości :fcp1

torgi
10-12-2008, 22:13
napisz cos wiecej , koszta , gdzie kupiles , ciekawi mnie to , tez mam w planie xenony, oglądałem ostatnio orginalne xenony do gala , ale koszt mnie narazie powala :fcp5 pozdrawiam

Jarek G.
10-12-2008, 22:32
Całą operację przeprowadził mo znajomy mechanik, który ma warsztat w Koszalinie. On zamówił zestaw, zamontował, ustawił. Czas trwania ok. 1 godziny, koszt całości 400 zł. Dla mnie bomba. Efekt - już pisałem.
:fcp29

Klaif
10-12-2008, 23:31
z jakimś układem czyszczenia???
w Polsce są dopuszczone reflektory ksenonowe pod dwoma warunkami:

1. Posiadają jeden ze sposobów samoczyszczenia: spryskiwacze o zwiększonym ciśnieniu[!] ewentualnie wycieraczki
2. reflektory muszą być SAMOPOZIOMUJĄCE ! nie regulowane pokrętłem!

Jeżeli tego nie wykonałeś kolego to nie pisze złośliwie... ale stracisz dowód i oby jak najszybciej...
często jeżdżę w godzinach nocnych, jak jesteś na trasie zmęczony [i nie tylko], a jadą goście z ksenonami typu HID z allegro to się nóż w kieszeni otwiera!
Z tego co słyszę na CB nie tylko ja mam taką reakcję.

Chcesz ksenony kup oryginalny kompletny samopoziomujący reflektor i zbiornik płynu na dwie pompki... zderzak ze spryskiwaczami ciśnieniowymi i podepnij to pod sterowanie wycieraczek.

Twojemu mechanikowi zajęło to 1h mam nadzieje że miałeś spryskiwacze i reflektory samopoziomujące jak tak to tylko pogratulować i pozazdrościc :fcp29
jak nie to wybacz kolego... ale wykonałeś tzw. wiejski tjuning....[pisownia z zamysłem] zgodnie z myślą ja widzę a resztę mam gdzieś

Yotomeczek
11-12-2008, 00:25
z jakimś układem czyszczenia???
w Polsce są dopuszczone reflektory ksenonowe pod dwoma warunkami:

1. Posiadają jeden ze sposobów samoczyszczenia: spryskiwacze o zwiększonym ciśnieniu[!] ewentualnie wycieraczki
2. reflektory muszą być SAMOPOZIOMUJĄCE ! nie regulowane pokrętłem!

Jeżeli tego nie wykonałeś kolego to nie pisze złośliwie... ale stracisz dowód i oby jak najszybciej...
często jeżdżę w godzinach nocnych, jak jesteś na trasie zmęczony [i nie tylko], a jadą goście z ksenonami typu HID z allegro to się nóż w kieszeni otwiera!
Z tego co słyszę na CB nie tylko ja mam taką reakcję.

Chcesz ksenony kup oryginalny kompletny samopoziomujący reflektor i zbiornik płynu na dwie pompki... zderzak ze spryskiwaczami ciśnieniowymi i podepnij to pod sterowanie wycieraczek.

Twojemu mechanikowi zajęło to 1h mam nadzieje że miałeś spryskiwacze i reflektory samopoziomujące jak tak to tylko pogratulować i pozazdrościc :fcp29
jak nie to wybacz kolego... ale wykonałeś tzw. wiejski tjuning....[pisownia z zamysłem] zgodnie z myślą ja widzę a resztę mam gdzieś

powiem tak - nie same HIDy są złem ... największym złem są pseudokierowscy, którzy nie wiedzą co to regulacja ustawienia reflektorów.
Wystarczy byle H4/H7 i brak regulacji i nic nie widać ...

mekess
11-12-2008, 10:03
powiem tak - nie same HIDy są złem ... największym złem są pseudokierowscy, którzy nie wiedzą co to regulacja ustawienia reflektorów.
Wystarczy byle H4/H7 i brak regulacji i nic nie widać ...
Zgadzam się w 100%. Sam u siebie mam założone HID bi-xenon. Najpierw miałem xenon + halogenowa na długie (w H4), ale tak oślepiały, że nawet na drogę nie wyjechałem. Wymieniłem na drugi dzień na bi-x. Montaż zają mi ponad 2 godz. sam już nie pamiętam jak długo.Wyciągałem lampy i wierciłem otwory na kable od dołu lamp, potem wszystko uszczelnić, kabelki poprowadzić jak należy. Ale potem samo ustawienie lamp (nie tylko regulacją, ale i odpowiednie ustawienie palnika w lampie. Tak jest z H4) zajeło mi kilka dni po pół godziny. Ale teraz oświetlają pięknie drogę i nie oślepiają.
Jak ktoś włoży i będzie ustawiał tylko samą regulacją, to raczej mu to nie wystarczy i potem się widzi na drogach :fcp15 i najlepiej szybko zakładać :fcp14

Każda lampa źle ustawiona może oślepiać, a z bi-xenon to już wogóle. Ale niektórzy mówią "wieś się bawi" i reszta w du.ie. Ale takich to na przesłuchanie z lampą zabrać i niech godzinę patrzy na światełko.

Szerokości

tomi98
11-12-2008, 10:14
No powiem wam - zajebiście.
ale tylko dla Ciebie Kolego....nie obraź się ale jak widzę te samoróbki na drodze to mam ochotę tylko na jedno....nie bedę się rozpisywał na co :fcp6 w dzień to jeszcze znosię takie światło ale w nocy to jest tragednia jak dają po oczach kierowców z przeciwka.
Sam nawet myslałem o wymianie bo to proste i tanie , światło jest niezłe ale gdzie reszta
( samopoziomowanie, wymiana reflektorów dostosowancyh do zenonów i spryskiwcze ) odpuściłem ze względu na koszy - montaż żarników to przecież partyzantka - takie mam zdanie :fcp7

Klaif
11-12-2008, 15:37
No powiem wam - zajebiście.
ale tylko dla Ciebie Kolego....nie obraź się ale jak widzę te samoróbki na drodze to mam ochotę tylko na jedno....nie bedę się rozpisywał na co :fcp6 w dzień to jeszcze znosię takie światło ale w nocy to jest tragednia jak dają po oczach kierowców z przeciwka.
Sam nawet myslałem o wymianie bo to proste i tanie , światło jest niezłe ale gdzie reszta
( samopoziomowanie, wymiana reflektorów dostosowancyh do zenonów i spryskiwcze ) odpuściłem ze względu na koszy - montaż żarników to przecież partyzantka - takie mam zdanie :fcp7

dokładnie koszt ksenonów na używanych częściach:
zderzak z otworami na spryskiwacze: 250zl
malowanie zdeżaka w kolor nadwozie 250zł
zbiornik na płyn z dwiema pompkami [ciśnieniowa i zwykła] 400zl
spryskiwacze z zaślepkami 120zl
lampy SAMOPOZIOMUJĄCE 1200zł
palniki 300zl
czyli kolo 2500zl

wszystkie HID'y to shity i i dowody powinni zabierać!!
jak jeździsz w dzień i czasami od cioci późnym wieczorem to może tego nie widzisz!
jak gorsze jest jak na kloszu jest syf i on rozprasza światło!
chcesz żeby ładnie wyglądało kup OSRAM'y COOL BLUE lub NIGHT BREAKER i TYLE!
a na pewno rozwalają mnie HID'y w koszach starego typu!

i nie rozważaj tu na chłopski rozum ale poczytaj o oświetleniu nie koniecznie samochodowym!
i obyś dostał olśnienia i to nie takiego jak gość którego mijasz na drodze.

le-mar
11-12-2008, 21:05
................. bo czołówkę można sobie zamówić ......

Jarek G.
11-12-2008, 21:26
I oto mi chodziło!!!!!!!!!!
Wywołać dyskusję na ten drażliwy i wielce oślepiający temat - "domorośli xenonowcy".
Nie ma nic bardziej wkur.....jącego niż oślepiające xenony własnej roboty. Widzę, że nie tylko mnie wk....
Osobiście jeżdzę na oryginałach montowanych w tych lampach -Blue Vision.

:fcp29

Klaif
11-12-2008, 21:36
I oto mi chodziło!!!
Wywołać dyskusję na ten drażliwy i wielce oślepiający temat - "domorośli xenonowcy".
Nie ma nic bardziej wkur.....jącego niż oślepiające xenony własnej roboty. Widzę, że nie tylko mnie wk....
Osobiście jeżdzę na oryginałach montowanych w tych lampach -Blue Vision. :fcp29
BlueVision pojeździsz 3/4 miesiące i jedna się przepali niestety... Osramy są lepsze i bron Boże jakieś podwyższanej mocy noname. nie tylko oślepiają ale niszczą lampę. przegrzewa się nadtapiają klosze i palą styki w gnieździe żarówki.
Porównanie to tak jak by do silnika na pompowtryskach wlać lotos mineralny... pochodzi ale jak i ile?

Powiem więcej nie jestem przeciwnikiem.... sam kiedyś myślałem o HID nawet o polerowaniu szkieł od wewnątrz w starych reflektorach... ale na szczęście poczytałem nie tylko strony sprzedawców HID gości co nie mają pojęcia o dziedzinie nauki którą jest oświetlenie elektryczne poszukajcie opinii inżynierów a nie stron nawet nie podpisywanych z nazwiska.

RafałB
12-12-2008, 11:18
Tak czytam te Wasze posty i nasuwa mi sie jeden wniosek:Xenony (te prawdziwe oczywiście) są super,po 1-sze lepsza widoczność ,po 2gie lepszy wygląd auta,ale jeśli ja mam galaxe bez xenonów to zakup ich za ok.2500zł to jednak byłaby moim zdaniem gupota(czyt.zbędny koszt),co innego jak ktoś juz kupił i miał fabrycznie.Bez tego da sie żyć i nie ma co wydziwiać jakimiś pseudo "ksenonamy",ale to tylko moje skromne zdanie.pozdrawiam

Klaif
12-12-2008, 12:22
Tak czytam te Wasze posty i nasuwa mi sie jeden wniosek:Xenony (te prawdziwe oczywiście) są super,po 1-sze lepsza widoczność ,po 2gie lepszy wygląd auta,ale jeśli ja mam galaxe bez xenonów to zakup ich za ok.2500zł to jednak byłaby moim zdaniem gupota(czyt.zbędny koszt),co innego jak ktoś juz kupił i miał fabrycznie.Bez tego da sie żyć i nie ma co wydziwiać jakimiś pseudo "ksenonamy",ale to tylko moje skromne zdanie.pozdrawiam
I oby każdy użytkownik dróg publicznych miał taki pogląd.
Mi się podobają ale wydać 2500... absurd dla auta z 2000roku
wolałbym wydać 400-600zl i zakupić spryskiwacze do do reflektorów, dobija mnie wieczne czyszczenie nawet parę razy na dzień.

LolleQ
12-12-2008, 17:45
Mi się podobają ale wydać 2500... absurd dla auta z 2000rokuNiektórzy tyle wydają na obwieszenie samochody syfiastymi plastikami lub rurami, ew. oklejenie srebrną folią np. reflektorów. I to dopiero jest strata kasy - 2,5k na xenony z wszelkimi niezbędnymi dodatkami nie wydaje mi się straszną kwotą w perspektywie osiągniętych korzyści.

xtz
12-12-2008, 19:09
Kazdy wydaje kase jak chce! Jeden kupi xenon za 2,5 klocka drugi obklei syfiasta folia ale to tylko auto, ktore ma byc sprawne i bezawaryjne. Xenon jak jest to jest a jak go nie ma to tez da sie jezdzic. Ja duzo poruszam sie po zmroku w dlugich trasach ale na xenony nie choruje tym bardziej na zenony.

mekess
12-12-2008, 20:35
Wiecie co,? Tak czytam i się zastanawiam, czy ja już jestem jakiś inny, czy co?! :fcp15 Ja jestem bardzo wrażliwy na Przeciwnika w źle ustawionych światełkach (również xenonach HID oraz fabrycznych, i tych 100Wattowych), jeżdżących na halogenach gdy brak mgły.
Ja u siebie mam HID-y chodziłem paaaaaaaaaaaarę metrów przed moja Galę sprawdzając czy nie razi, Jeździłem z przeciwka drugim autkiem, jeździłem drugim autem przed moja galą (w niej żona) i nic mnie nie raziło. Czy ja mam wyjątkowe lampy, czy ktoś zazdrości, czy ktoś nie jest w temacie.
I tak dochodzę do wniosku, że chyba to ostatnie. Miałem zakładać kumplowi w Ibizie (coś ok. 96'), ale nie miałem czasu. Świecą tragicznie. Brudne od środka i na zewnątrz-oślepiają.
Myślę. że wypowiedzi tych "narzekaczy" są takie jak moje, z różnicą taką, że ja zakładałem takie światełka i wiem, że trzeba je bardzo starannie ustawić. Koledzy, nie mylmy się-fakt samopoziomowania to jest luksus, który mógłby być zastosowany w zwykłych lampach. Samopoziomowanie działa TYLKO w momencie załączenia zapłonu (przekr. kluczyka) potem to bez wzgl na obciążenie świecą jak "chcą" i oślepiają każdego dopóki kierowca nie ustawi "ręcznie" z kabiny (starsze modele), lub nie załączy ponownie kluczyka.
Ja HIDy mam dopiero w tym aucie, ale wcześniej w (prawie) każdym aucie miałem regulację z kabiny i jej używałem. Ktoś kto tego nie robi-->oślepia bez wzgl na źródło światła (wiadomo, że xenon bardziej). Naprawdę nie negujcie HIDów, chociaż moje pierwsze były nie do ustawienia (czyt. parę postów wyżej).

Myślę, że jak ktoś by zobaczył moje światełka zmienił by zdanie. Naprawdę jestem uczulony na przeciwnika. Dodam, że od jakiś 30kkm NIKT MI JESZCZE NIE WALNĄŁ DŁUGIMI bo go oślepiam, nawet, gdy w sumie "ważyłem" prawie 4T (z przyczepką bagażową), światła były ustawione, bo światła dla mnie to podstawa!!! :fcp1

krzyspvfr
12-12-2008, 20:45
Tak trochę OT... da się zrobić dobre światło z chińskiego "xenona":
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/Xenar ... ina.HID.H7 (http://swiatla.arbiter.pl/galeria/Xenarc.D2S.vs.China.HID.H7)

viper11
12-12-2008, 21:18
mekess, zgadzam się w Tobą całkowicie. Można mieć zwykłe żarówki 55/60 a i tak będą z przyciwka mrugać, bo im prosto w oczy świeci. Po prostu większość ludzi nie wie, że jest coś takiego jak regulacja świateł, a już tym bardziej do czego ona służy i kiedy z niej korzystać.

Przyznaję się, że mam u siebie 90/100 żaróweczki, ja widze dobrze, ludzie z przeciwka mi nie mrugają, więc nie sądze, żebym oślepiał kogoś.

Głowna sprawa, to odpiwiednia wysokość świateł i tyle.

viper11
12-12-2008, 21:18
mekess, zgadzam się w Tobą całkowicie. Można mieć zwykłe żarówki 55/60 a i tak będą z przyciwka mrugać, bo im prosto w oczy świeci. Po prostu większość ludzi nie wie, że jest coś takiego jak regulacja świateł, a już tym bardziej do czego ona służy i kiedy z niej korzystać.

Głowna sprawa, to odpiwiednia wysokość świateł i tyle.

mekess
12-12-2008, 21:36
mekess, zgadzam się w Tobą całkowicie. Można mieć zwykłe żarówki 55/60 a i tak będą z przyciwka mrugać, bo im prosto w oczy świeci. Po prostu większość ludzi nie wie, że jest coś takiego jak regulacja świateł, a już tym bardziej do czego ona służy i kiedy z niej korzystać.

Głowna sprawa, to odpiwiednia wysokość świateł i tyle.

viper11 Chyba chciałeś "edytować", też tak miałem parę razy... Ale nie mam nic przeciwko tym co NIE OŚLEPIAJĄ! ! !

lysyG
13-12-2008, 12:07
Kolego Mekess, regulacją możesz tylko podnieść lub opuścić strumień światła, ale kąta rozproszenia nie zmienisz. W twoich kloszach kąt nadają nacięcia na kloszu, w zenonach kąt nadaje lustro - stąd zenony mają gładkie klosze. Niektórzy szlifują stare klosze, żeby zrobić gładkie - jest to jeszcze gorsze. Ciakawe czy równo zeszlifują ten klosz. Można wstawiać co się chce i gdzie się chce (nawet zenona do światła cofania) ale trza najpierw poczytać. Takie jest moje zdanie.

Klaif
13-12-2008, 14:39
mekess, zgadzam się w Tobą całkowicie. Można mieć zwykłe żarówki 55/60 a i tak będą z przyciwka mrugać, bo im prosto w oczy świeci. Po prostu większość ludzi nie wie, że jest coś takiego jak regulacja świateł, a już tym bardziej do czego ona służy i kiedy z niej korzystać.

Przyznaję się, że mam u siebie 90/100 żaróweczki, ja widze dobrze, ludzie z przeciwka mi nie mrugają, więc nie sądze, żebym oślepiał kogoś.

Głowna sprawa, to odpiwiednia wysokość świateł i tyle.

90/100 mówisz... przegrzane plastiki, łatwo łamiące się, przegrzane przewody przy złączu żarówk... bedziesz wiedział od czego to jest... nie wspominając o szybszym starzeniu się odbłyśnika.
1,67 razy wyższy prąd od prądu znamionowego instalacji, 3,167 razy prąd wyższy przy rozgrzewaniu się włókna to jest nic...
ALE reflektor nie nadąża z odprowadzaniem ciepła i o to tu chodzi! odbłyśnik tez w tyłek dostaje... i później 90/100 świecą jak żarówki 55/60. Najważniejsza jest optyka. poco rzucać mocniejszy strumień światła..
skoro musimy do i tak ograniczyć???

Ok. jak tak wierzycie sprzedawcom to sprzedam informacje z jednej ze strom HID.

Teza: Palniki xenonowe nie mogą być stosowane w elementach optycznych reflektorów halogenowych bo światło ma inną naturę i odblaski są inne.
Nieprawda. Natura światła z xenona jest taka sama jak halogena. Reflektory są budowane niemal identycznie. Żródło światła - bańka w ksenonie i żarnik halogena są porównywalne pod względem rozmiaru. Różnica jest w gnieździe żarówki - co ma bezpośredni wpływ na prawidłową pozycję źródła światła w reflektorze lub projektorze. Nie ma możliwości stosowania palników D2S i D2R w reflektorach z gniazdami halogenowymi. Jeśli natomiast istnieją żarówki xenonowe z cokołem dopasowanym do reflektora halogenowego (H1, H3, H7, HB3) to po ich zamontowaniu do takiego elementu optycznego, powinien on świecić równie dokładnie.
Ograniczenia:
1. Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne i będzie oślepiać. Dodatkowo snop światła może być skupiony na bardzo bliskiej odległości przed samochodem co może powodować samoolśniewanie.
2. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania.
3. Do przeróbek najbardziej nadają się projektory soczewkowe ze względu na precyzję formowania wiązki
4. W nowoczesnych reflektorach FF ostatecznie można przeprowadzić próbę ze źródłem światła xenon. Ogólnie nie jestem zwolennikiem nawet fabrycznych xenonów w FF (np Volvo S40). FF to technologia Free-Form czyli kształtowania wiązki światła przez sam odblask, bez udziału szyby i przesłon. decydując się na taki ruch należy pamiętać aby zastosować żarówkę będącą odpowiednikiem D2R (z przesłoną) a nie D2S (bez przesłony, przewidziane do reflektorów soczewkowych)

Ksenony zawsze dobrze oświetlają drogę
Nieprawda. Najważniejsza w przypadku reflektorów jest optyka. Dobra optyka gwarantuje dobre oświetlanie drogi. Do dobrej optyki trzeba zastosować dobrą, precyzyjną żarówkę. Kiedy optyka jest zła, nic nie da najlepsza żarówka nawet xenon. Kiedy optyka jest sprawna i dobrej jakości, poprawnie i wystarczająco dobrze świecić będzie żarówka halogenowa. Nie ma sensu myśleć o xenonach w starych wypalonych odblaskach H4. Nawet fabryczny reflektor xenonowy może świecić gorzej niż fabryczny erflektor halogenowy w przypadku kiedy ten pierwszy ma wypalony odblask.

Samopoziomowanie i spryskiwacze
Samopoziomowanie nie jest sposobem na całkowite uniknięcie oślepiania. Samopoziomowanie to tylko sposób na poprawną regulację wiązki w przypadku różnych obciążeń samochodu. Przy załadowanym bagażniku reflektor dostosuje wysokość świecenia aby nie oślepiać, jednak samoregulacja nie jest na tyle szybka by np przy przejeżdżaniu przez wyboje machać reflektorem w ułamku sekundy.
Spryskiwacze się przydają i są wymagane przez przepisy w nowych samochodach z reflektorami xenonowymi. Przydają się dokładnie tyle samo co w przypadku innych reflektorów soczewkowych, jest pewna różnica w rozszczepianiu się wiązki na brudnej szybce.

mekess
13-12-2008, 23:59
Kolego Mekess, regulacją możesz tylko podnieść lub opuścić strumień światła, ale kąta rozproszenia nie zmienisz. W twoich kloszach kąt nadają nacięcia na kloszu, w zenonach kąt nadaje lustro - stąd zenony mają gładkie klosze. Niektórzy szlifują stare klosze, żeby zrobić gładkie - jest to jeszcze gorsze. Ciakawe czy równo zeszlifują ten klosz. Można wstawiać co się chce i gdzie się chce (nawet zenona do światła cofania) ale trza najpierw poczytać. Takie jest moje zdanie.
Zgadzam się. Ja z zamiarem kupna borykałem się chyba z rok, aż w końcu zaryzykowałem. I jak opisałem wcześniej pierwszy zestaw porażka, tak drugi jest idealny.
Samo czytanie dużo nie da (choć jest bardzo przydatne), jeszcze trzeba mieć trochę wyobraźni oraz wiedzy własnej. No i w moim przypadku dochodzi jeszcze doświadczenie, małe, ale jednak.
Powoli temat zaczyna robić się jak ten, który telefon lepszy, nokia czy SonyEricsson. Chociaż porównanie może słabe.

Może wypowie się jakiś użytkownik halogenów i wyjaśni dlaczego jeździ z włączonymi?

feliks
14-12-2008, 08:45
witam mam orginalne xenony w galaxy mk 2 i mam pytanko ile możę kosztować żarówka xenonowa bo będe musiał wymienić bo niedługo sie przepali już sie przepaliła

tomi98
14-12-2008, 09:43
Może wypowie się jakiś użytkownik halogenów i wyjaśni dlaczego jeździ z włączonymi?
mekess nie ma porównania auto z przerobionym xenonem do zwykłego auta z włączonymi halogenami, więc ja bym nie używał porównań ........ a może wlączone ma dlatego, że z naprzeciwka wali mu po oczach xenon !!!

dodam, że halogeny używam, podczas mgły i deszczu na krętych drogach.

marwyk
14-12-2008, 11:41
ja żarówki kupowałem po 140zł / szt. firmy OSRAM, ale problem który miałem to nie była wina żarówki

viper11
14-12-2008, 15:04
viper11 Chyba chciałeś "edytować", też tak miałem parę razy... Ale nie mam nic przeciwko tym co NIE OŚLEPIAJĄ! ! !

Zgadza sie, miała być edycja, ale coś mi chyba nie wyszło. Po pracy już byłem i jak widać niedopatrzyłem :fcp2

tomi98
14-12-2008, 18:42
jak macie wątpliwości to proszę zajrzeć tu http://www.auto-swiat.pl/artykuly/artyk ... ykul=22304 (http://www.auto-swiat.pl/artykuly/artykul.asp?artykul=22304)

mekess
15-12-2008, 23:32
Może wypowie się jakiś użytkownik halogenów i wyjaśni dlaczego jeździ z włączonymi?
mekess nie ma porównania auto z przerobionym xenonem do zwykłego auta z włączonymi halogenami, więc ja bym nie używał porównań .... Nie miałem na myśli porównania, Tak tylko przytoczyłem jak mówimy o oślepianiu.
.... a może włączone ma dlatego, że z naprzeciwka wali mu po oczach xenon !
Z całą pewnością nie, zresztą jeżdżę również innymi autami, ale przecież wiadomo, że to nie to. Pamiętacie kiedyś ilu było "du#ków z poloneza" (oczywiście bez urazy dla użytkowników tego pojazdu), przypominam tylko, że prawie każdy kierowca poldka miał właśnie włączone halogeny bez wzgl na porę dnia i pogodę.

Ale odbiegłem od tematu. Jak wcześniej napisałem, HID HIDowi nie równy. Moje zdanie jest właśnie takie. Owszem Polskie prawo zabrania takich przeróbek. I na tym zakończę wypowiedź w tym temacie.

taxidriver
02-03-2009, 18:07
dokładnie koszt ksenonów na używanych częściach:
zderzak z otworami na spryskiwacze: 250zl
malowanie zdeżaka w kolor nadwozie 250zł
zbiornik na płyn z dwiema pompkami [ciśnieniowa i zwykła] 400zl
spryskiwacze z zaślepkami 120zl
lampy SAMOPOZIOMUJĄCE 1200zł
palniki 300zl
czyli kolo 2500zl

wszystkie HID'y to shity i i dowody powinni zabierać!!
jak jeździsz w dzień i czasami od cioci późnym wieczorem to może tego nie widzisz!
jak gorsze jest jak na kloszu jest syf i on rozprasza światło!
chcesz żeby ładnie wyglądało kup OSRAM'y COOL BLUE lub NIGHT BREAKER i TYLE!
a na pewno rozwalają mnie HID'y w koszach starego typu!

i nie rozważaj tu na chłopski rozum ale poczytaj o oświetleniu nie koniecznie samochodowym!
i obyś dostał olśnienia i to nie takiego jak gość którego mijasz na drodze.
odgrzewam kotleta bo miałem dzwona i z przodu nic nie zostało, teraz mam okazje wymienić na xenony komplet z oryginałów tylko.Stąd moje pytanie co trzeba do kompletu czyli czy tylko to co jest u przedmówcy czy jeszcze są jakieś dodatki w stylu "magiczne pudełeczka" do samopożiomowania czy to jest już w lampie?Wiem o żyroskopie na półosi
musi być podpięty aby działały poprawnie też jest w komplecie w opcji do kupienia
http://allegro.pl/item554306550_kompletny_przod_ford_galaxy_2005rok_ maska_zderzak.html

ostrich
03-03-2009, 16:02
Tam gdzie robilem przeglad nie sprawdzali takich rzeczy, wiec kolega przy odrobinie szczescia powozi sie dlugo z tymi zaje.....mi swiatlami.

worlock1
04-03-2009, 16:56
witam mam pytanie
chciałbym kupić do mondeo MK3 ksenony na allegro na przykład widziałem komplet lamp ksenonowych za 1500 zł używane z jakiegoś innego na co mam zwrócić uwagę czy takie całe lampy to wszystko czy coś jeszcze powinno do nich być ? dziękuje pozdrawiam

taxidriver
10-03-2009, 09:39
Do worlock1 na początek sprawdz dostępność kostek (do galaxa serwis krzykną 1100 zł a VW za 8 dyszek dostarczył do domu). Następnie poszukaj dobrego schematu elektryki i przemyśl sprawę dogłębnie w sumie prosta sprawa ale upierdliwa samo rozkminienie kostek xsenonów zajeło mi ok 2-3 godziny (brak podejścia zabawa z lusterkiem dentystycznym),potem zacznij poszukiwać wszystkich gratów łącznie z żyroskopami i instalacją elektryczną, wiązka jest bajecznie prosta jak masz schemacik.Sprawę spryskiwaczy załatwisz za jakieś 40 zł ,lub 300 w zależności co założysz (ale jeśli choć 1 raz myłeś samochód myjką wysokociśnieniową to wiesz ze bez szczotki go nie umyjesz a koszty i przepisy mówią jasno spryskiwacze mają być ale jakie ;) to sam zdecydujesz ja polecam szczelinowe z maski oktawii lub galaxa cena ok 12 zł) .Następnie znajdż jeden dzień wolnego i do dzieła.Napisz jakie efekty ja mam komplet gratów za 1300 zł czekam jeszcze na kostki jutro mają do mnie dotrzeć i zaczynam zabawę w samochodzie.

subratri
10-03-2009, 15:33
do wrolock1 tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=63053) proszę poczytać

worlock1
12-03-2009, 00:23
dzięki

ostrich
13-03-2009, 00:50
Do Taxidriver,

U mnie jest jeszcze pudeleczko na tylnej prawej osi, ale z przodu nie zaobserwowalem zadnego. Pudeleczko z ktorego wystaje dzwignia polaczona mechanicznie z wahaczem.

taxidriver
14-03-2009, 11:20
Do Taxidriver,

U mnie jest jeszcze pudeleczko na tylnej prawej osi, ale z przodu nie zaobserwowalem zadnego. Pudeleczko z ktorego wystaje dzwignia polaczona mechanicznie z wahaczem.

http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=59722&highlight=xenon
Ja podpieram sie na tym poście w sgaf.de wygląda sensownie i taki komplet kupiłem na razie jestem jeszcze przed montażem dopiero w poniedziałek wtorek odbieram od blacharza i zabieram się za podpinanie.
to jest miejsce montażu z przodu tak mi się wydaje

RafałB
09-01-2010, 09:52
Tym razem ja odgrzeje temacik ;) Kolega - handlarz zaproponował mi zamianke (samych lamp) ze zwykłych moich na jego xenony....bez spryskiwaczy czy układu samopoziomowania,wiem że troche lipa i zaraz będzie dym że źle itd ale pytam tylko czy ktoś tak robił i czy z tym można jeździć na dłuższą metę.Nie pytam o przegląd a o samą jazdę i nie mówie że tak zrobie,tylko narazie lekko myśle nad tym ;)

wascidar
09-01-2010, 11:16
U mnie kolega tak ma, po skasowaniu zderzaka i lamp założył do alhambry przód od sharana z xenonami. Samopoziomowanie działa tylko przy włączeniu świateł - w trakcie jazdy są niezmienne. A same ksenony mają dużo wyraźniejszą granicę świałocienia, a co za tym idzie gorzej są oświetlone znaki drogowe. Na zdjęciu masz różnice H7 , xenon.

Synio
09-01-2010, 11:34
Do Taxidriver,

U mnie jest jeszcze pudeleczko na tylnej prawej osi, ale z przodu nie zaobserwowalem zadnego. Pudeleczko z ktorego wystaje dzwignia polaczona mechanicznie z wahaczem.

Witam
U mnie tak jak u kolegi na na tylnej osi jest,natomiast na przedniej nic nie mam.

taxidriver
09-01-2010, 11:41
wiem że troche lipa i zaraz będzie dym że źle itd ale pytam tylko czy ktoś tak robił i czy z tym można jeździć na dłuższą metę
Tak ale nie stresuj się poziomowanie kupisz za ok 200 zł używka lub 400 nowe czujniki instalke sam zrobisz jest opis na dsf.de całej wiązki a spryskiwacze to koszt ok 130 zeta na org VW ale do skody kilku kolegów już założyło ja też są fotki na forum. Zderzak ma miejsce do montażu spryskiwaczy.Miłej roboty .Problematyczna jest kostka do podpięcia lamp ale tylko troszkę bo w serwisie kupujesz komplet kostek za 100 zł .

RafałB
09-01-2010, 12:15
Dzięki Panowie za info,pomyśle nad tym i poczekam na cene tych lamp....jak bedą drogie to szkoda zachodu...

marwyk
09-01-2010, 16:55
teraz wpadłem na dobry pomysł żeby przerobic moje xenony na bixenony. Chyba oprócz zestawu ne potrzebuje nic. Ciekaw jestem czy są taki żeby weszły w H1, zaraz przeglądne alledrogo

lutol
29-03-2010, 13:52
Witam

Ja mam pytanie odnośnie przetwornic. Zauważyłem, że mają różne parametry odnośnie I norm i I in max. Niektóre mają od 3.2A do 8A, inne od 3.8A do 20A itp. Jakie ma znaczenie ten parametr? Ostatnio wystąpił mi problem tego typu, że po rozgrzaniu żarnik zaczyna świecić bardziej na żółto, wymiana żarnika nic nie dała, więc przypuszczam, że chodzi o przetwornicę tym bardziej, że widać minimalne drgania światła (zauważalne tylko przy bliskim kontakcie z lampą).

Diabelss
31-03-2010, 21:44
Jak widać delikatne drgania to trzeba szukać nowej przetwornicy. U mnie jak zauważyłem te drgania to poświeciło jeszcze ze 2tyg. i padło. Przetwornice dobrałem od mercedesa C, różniła się inna cyferką ale działa od jesieni.

dudi999
18-04-2010, 20:44
Witam.
Mam pytanko do szanownych kolegów, co może być przyczyna lewa lampa zaczęła świecić na brązowo. Czy pomoże wymiana żarnika?
Jeśli tak to jaki typ żarnika mamy w galaxy mk2, a może przyczyna jest przetwornica?

taxidriver
19-04-2010, 06:51
wymień żarnik najprawdopodobniej pada żarniki w org D2S kupisz za osram ok 120-150 zeta a chińskie podróbki za ok 35 zeta ale to loteria ja wymieniłem 3 szt i jakoś w końcu świecą.

dudi999
21-04-2010, 22:24
Dzieki za podpowiedz taxidriver, zarniki i przetwornice sprawdzilem - wystarczyla wymiana żarnika na nowy.

RafałB
28-10-2010, 11:15
Panowie mam pytanko,czy ktoś z Was wsadził do MK2 takie np żarówki: http://allegro.pl/zarowki-h7-bluevision-xenon-effect-philips-2-szt-i1253485414.html

i jeśli tak to jaki efekt (czy lepiej jeździ sie w nocy na mijana/drogowych) i czy wygląda jak xenon czy zalatuje "wiochą" ???

RafałB
29-12-2010, 10:28
Odgrzewam moje powyższe pytanie gdyż zastanawiam sie nad zmianą zwykłych H7 na philipsy bluevision lub OSRAM super light (nie wiem czy dokładnie taka nazwa) chodzi mi o dobrą jakość przede wszystkim widzenia + efekt xenonów (bez wiochy) :)
Proszę o rade,bo może jeszcze dziś kupie sobie taki komplecik,co polecacie???

Biernaś
29-12-2010, 12:38
Miałem standardowe żarówki, potem Bosma extreme white power i ksenon 5000k. Jest różnica między zwykłą żarówką a Bosmą (o ksenonie już nie wspomnę). Co polecacie z H7 o mocniejszym świetle?

Paintbox_team
31-12-2010, 09:28
Na pewno nie wygląda jak xenon,natomiast barwa światła jest dość przyjazna.Wiochą zalatują wszystkie pseudo hid xenony....Dowody pozabierać !!!!!!!!!

Co polecacie z H7 o mocniejszym świetle?
Nie ma co przewalać bo lustra dostają po dupie....kiedyś dawno dawno temu pokusiłem się na hid xenon 5700k i ...... w porę wypierdzieliłem to badziewie bo już lustra zaczęły matowieć....

potem Bosma extreme white power
Kolega słusznie zasugerował....koleś ode mnie miał w pasku takie świecidełka i powiem że dają rade

tomczers
24-01-2011, 16:47
Prośba o pomoc do doświadczonych forumowiczów:

Mam swiatla w moim Glaxy 2003r, ktore świecą nisko i słabo. Zrobiłem analizę VAG-iem i dostałem następujące kody błędów:

Address 29 -------------------------------------------------------
Controller: 7M3 907 391
Component: EVG GDL + AutoLWR 0003
Coding: 00017
Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
01042 - Control Module: Not Coded
55-00 - Adaptation Not Successful
01539 - Headlights Not Adjusted
35-00 - -
00497 - Sensor for Vehicle Leveling: Rear
07-00 - Signal to Low

Jasny jest dla mnie błąd z poziomowanie samochodu, jednak o co chodzi z 01042 control module ?

W tej sytuacji jest możliwe, żeby lampy świeciły słabo, ponieważ są w jakims awaryjnym trybie? Czy żarniki są już prawdopodobnie wypalone i powinny być wymienione?

Jakie żarniki proponujecie (prawdopodobnie ta dyskusja była już na forum, jednak zapytam o najnowsze opinie). Czy zamienniki z allegro za 30 - 60zł maja jakieś porównanie do oryginalnych Philipsów D2S za 200zł sztuka?

Na koniec jesteście w stanie polecić mi warsztat w Krakowie (poza ASO), który pomoże w problemie z poziomowaniem/reflektorami ?

Krzyzak-2005
08-11-2011, 08:43
Witam, pytanie dotyczy spryskiwaczy. Chciałbym wyregulować kierunek psikania płynu z dysz ale nie wiem czy mogę zatrzymać wysuwające się dysze na siłę ( nie widzę innej możliwości ich zatrzymania)? Poradzcie coś żeby nic nie spartolić!!! :lol:

marwyk
08-11-2011, 19:45
Chwytaj w łapę jak masz takie zdolności i reguluj nic się nie stanie, ew. możesz sobie te czapeczki ściągnąć

danek2327
13-03-2012, 09:45
Witam.
Czy ma ktos moze zdjecia padania swiatla Hidow na scianie itp
Chodzi mi o regulacje lampy jak ja przeprowadzic...
Cos jest nie tak u mnie poniewaz sa dwa punkty w ksztalcie rozciagnietej litery V
CzY montujac HId w standardowa lampe musze usunac metalowa obudowe wokol zarowki w srodku lampy???
Dzieki za odp!
Pozdro

Paintbox_team
13-03-2012, 10:52
Witam.
Czy ma ktos moze zdjecia padania swiatla Hidow na scianie itp
Chodzi mi o regulacje lampy jak ja przeprowadzic...
Cos jest nie tak u mnie poniewaz sa dwa punkty w ksztalcie rozciagnietej litery V
CzY montujac HId w standardowa lampe musze usunac metalowa obudowe wokol zarowki w srodku lampy???
Dzieki za odp!
Pozdro

Miałem to badziewie i nie da się wyregulować = tzn nie ustawisz linii światła,światło z hida w zwykłym reflektorze daje wszędzie gdzie popadnie ... szkoda lustra reflektora,nie pomoże też usunięcie metalowej przysłony.tak jak piszesz światło padające z hida ma kształt V i tego ni hu hu nie ustawisz a jadący z nad przeciwka będą mrugać nawet jeśli na maxa opuścisz reflektory.hid w twoim reflektorze jest totalnie rozproszony,nie ma skupienia punktu świetlnego.Daruj sobie bo uszkodzisz lustra,pomyśl nad super żarówkami a efekt bedzie podobny

danek2327
13-03-2012, 11:01
Patrzylem na allegro Ale niestety nie ma w sprzedazy soczewek do mk2??
Dzieki za pomoc!

Jarek G.
13-03-2012, 15:08
Coś kolega źle patrzył. Jest tego dosyć. Np.

http://moto.allegro.pl/reflektor-xenon-lewy-i-prawy-ford-galaxy-01-r-i2186645047.html

Mogę podać namiar na firmę, która zajmuje się tylko oświetleniem samochodowym. W razie co pisz na pw.
Pozdro. g:DD

MarcinSTW
08-07-2012, 00:25
Witam
przeszukałem już całe forum ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi na mój problem
w moim galaksiaku mam oryginalny xenon z tego co wyczytałem ma się sam poziomować
natomiast mój xenon się nie poziomuję porostu go włączam i tyle nie mogę się nawet z nim po łączyć VAGiem
w czym tkwi problem w przetwornicach?

Jarek G.
08-07-2012, 21:02
A to są fabryczne xenony czy montowane indywidualnie?

MarcinSTW
08-07-2012, 21:11
fabryczne

lucjankot
06-04-2016, 18:44
A co myślicie o takich: http://www.xenon24.eu/583-philips-d4s-xeneco.html Dadzą radę w moim Mondeo?

hr dracula
13-10-2023, 10:23
Witam :) muszę wymienić xenony może ktoś poleci jakie ? Dużo jeżdżę w nocy i zależy mi na dobrym i mocnym oświetleniu.:!: