Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] przkłamujący termometr


maniekmach
14-12-2008, 06:43
witam
chciałem zapytać co zrobić z termometrem od klimatronika jak mi pokazuje o 2-3 stopnie więcej niż jest w rzeczywistości? może jakoś da się go przeprogramować?

Stefano
14-12-2008, 08:06
Chyba się nie da, a skąd jesteś pewien , ze przekłamuje??
Pozdr.

feliks
14-12-2008, 08:39
zawsze dodawać te 2-3 stopnie w zwyż i to tyle a ską jesteś pewien

wojtek60
14-12-2008, 09:53
pokazuje o 2-3 stopnie więcej
W normalnych warunkach jest to błąd około 10% i zależy jak określa warunki temperaturowe producent (tolerancja).
W którym miejscu był wykonany porównawczy pomiar temperatury.
Powinien być zmierzony w miejscu czujnika temperatury.
Co do regulacji to na 99% nie ma takiej możliwości programowej regulacji temperatury.
Można tylko dobrać czujnik temperatury.

maniekmach
15-12-2008, 19:15
a tak przy okazji to gdzie on może się znajdować,przy zamku klapy go nie mogę znaleść,może trzeba go wyczyścić

Mariusz
15-12-2008, 19:19
W zderzaku, lewa strona przód, jak widzisz autko z przodu.

maniekmach
15-12-2008, 19:23
dzieki,ale trzeba go szkuać od wewnątrz, czy jest widoczny od przodu.jeszcze jest taka sytuacja,jak wyjade z garażu to długo zmienia temperaturę tzn. w garażu mam około 12 i potrzeba około 15 minut żeby temp. opadła do otoczenia.

Mariusz
15-12-2008, 19:49
To normalne. A widać go od wewnętrznej strony!

wojtek60
15-12-2008, 21:49
trzeba go szkuać od wewnątrz, czy jest widoczny od przodu. potrzeba około 15 minut żeby temp. opadła do otoczenia.
Czujnik musi znajdować się w ukryciu od wewnętrznej strony zderzaka, żeby podczas jazdy nawiew zimnego powietrza nie wprowadzał fałszywego odczytu temperatury.
Jeżeli odczytujesz zewnętrzny pomiar temperatury OUT to jest normalne, że czujnik temperatury (oporowy) potrzebuje czasu na dostosowanie się do raptownej zmiany na niższą zewnętrzną temperaturę.

Stefano
17-12-2008, 18:47
Czerwona strzałka -> czujnik temp. zewn.

Mariusz
17-12-2008, 22:55
Stefano, czy Ty pokazujesz fotkę fordzia, czy VW-a? Bo to zasadnicza różnica!

Stefano
17-12-2008, 23:48
Stefano, czy Ty pokazujesz fotkę fordzia, czy VW-a? Bo to zasadnicza różnica!
Zdaje się że to chyba shrek, bo tak patrzę teraz po zderzaku i lampie, taką akurat znalazłem, ale galuś powinien mieć termometr podobnie, co mylę się?
Pozdr.

Mariusz
18-12-2008, 00:04
Nie wiem, może i nie, ale w mondziaku jest po stronie pasażera, w środkowej części zderzaka!

wojtek60
18-12-2008, 06:41
Mnie się wydaje, że nie ważny jest model auta a możliwość szukania zewnętrznego czujnika temperatury.
Zastanawiam się nad umiejscowieniem samego czujnika.
Jeżeli dziura będzie zaślepiona przedłużeniem atrapy z nawiewem chłodzącego powietrza to na 100% pomiar temperatury będzie zafałszowany w minus co opisywałem wcześniej.
Nie może znajdować się czujnik w linii nawiewu zimnego powietrza.

kacper1k3
19-12-2008, 08:54
Witam!!!
Stefano ma rację, czujnik w MK2 jest w tym samym wiejscu, obok saślepki halogenu i jest widoczny z zewnątrz przez kratkę wlotu powietrza na intercoler.

rciechan
09-01-2009, 09:28
u mnie wlasnie cos nagle zaczelo fiksowac ze wskazaniem temperatury zewnetrznej :( raz pokazuje dobrze, po czym przy temp zewnetrznej ok -5 stopni pokazuje ale +5, potem nagle wskazanie temp zaczelo isc w gore az pokazalo +17 i juz sie balem, ze mi klima sie wlaczy na chlodzenie ;) po kilkugodzinnym postoju na parkingu zaczal znow pokazywac w miare przyblizona temp bo przy temp zewnetrznej -10 pokazal u mnie -7. Czy ktos przerabial juz ten temat i wie co to moze byc? czujnik (termometr) temperatury zewnetrznej do wymiany? Czy moze jakies zwarcie albo cos innego? generalnie troche to denerwujace no i wplywa na temp wewnatrz przy takich mrozach ;)

wojtek60
09-01-2009, 13:48
czujnik (termometr) temperatury zewnetrznej do wymiany?
Działanie czujnika temperatury polega na zmianie oporności i nigdy nie odbywa się raptownie tylko płynnie. Dlatego podejrzewam brak kontaktu w połączeniu czujnika z modułem elektroniki.

bodzior
09-01-2009, 14:44
W MK1 też czujnik jest w tym miejscu?

devaluator
09-01-2009, 22:23
u mnie przy tem zewn. 0`C termometr pokazuje prawidłowo tylko podczas jazdy, na postoju temperatura rośnie do 8`C. Dopiero pęd powietrza chłodzi do rzeczywistej temp.

andreas75
10-01-2009, 09:10
W mk1 jest tak samo.

wojtek60
10-01-2009, 14:24
przy tem zewn. 0`C termometr pokazuje prawidłowo tylko podczas jazdy, na postoju temperatura rośnie do 8`C.
Ponieważ mój staruszek jest "goły i wesoły" wiele nurtujących problemów dowiaduję się z forum.
W takim miejscu umieszczony czujnik temperatury będzie zawsze pokazywał fałszywą temperaturę przy gruncie, która nas najbardziej interesuje, dzięki której stosujemy odpowiednią prędkość do zewnętrznych warunków atmosferycznych.
Dlatego zgadzam się z pomiarami temperatury przedstawionymi przez kol. devaluator tylko nie do końca prawdziwymi.
Podczas jazdy temperatura przez dodatkowy nawiew zimnego powietrza jest oziębiana a na postoju od wysokiej temperatury w komorze silnika podgrzewana.
Jedyny pomiar temperatury, który można by przyjąć to długi postój przy wyłączonym i zimnym silniku.
To po jakie licho taki niedokładny pomiar temperatury.
Brak wzorcowego odczytu temperatury można porównać do Szkota, który nigdy nie pije normalnie do smaku osłodzonej herbaty. U znajomych zawsze przesłodzi a w domu pije tylko gorzką.
Uważam, że najlepszym miejscem zamocowania czujnika temperatury to wewnętrzna strona tylnego zderzaka.
Doświadczenie dla porównania można przeprowadzić z termometrem rtęciowym, który jest raczej dokładny.
Jak ktoś ma dostęp do forda to za zgłoszenie zmiany konstrukcyjnej, może otrzymać premię.
Jeżeli zdecyduję się na pomiar temperatury zewnętrznej to czujnik temperatury zainstaluję wewnątrz tylnego zderzaka przy haku holowniczym a przewód przeciągnę razem z przewodami od gniazda.

rciechan
10-01-2009, 16:41
a jak najlepiej sie dobrac do tego czujnika? ten plastik, w ktorym jest zamocowany to na wcisk siedzi w zderzaku czy moze przykrecony? ja chyba zakupie nowy czujnik i wymienie, koszt w serwisie forda to 96 PLN, jeszcze sprawdze po ile w VW, najsmieszniejsze, ze na allegro uzywane sa w cenie od ok 65 do 100 PLN ;)

wojtek60
10-01-2009, 18:22
a jak najlepiej sie dobrac do tego czujnika? ten plastik, w ktorym jest zamocowany to na wcisk siedzi w zderzaku
Nie znam montażu orginalnego czujnika ale nie podoba mi się montaż w plastiku.
Zmiany temperatury plastiku przebiegają bardzo powoli i jeżeli czujnik jest w nim obsadzony to za nim uzyska właściwą temperaturę to możesz od dłuższego czasu jechać po ślizgawce o czym nie wiesz.
Zmiany temperaturowe powinne być przekazywane do displaya błyskawicznie.
Dlatego uważam położenie czujnika j.w. opisałem bez żadnych osłonek plastikowych a przymocowany na taśmie klejącej dwustronnie.
Ja mam za oknem taki czujnik temperatury do futryny przyklejony taśmą od kilku lat i wskazania są dokładne.
Jak czujnik wyjmiesz z plastiku to możesz wraz z rtęciowym termometrem zaokiennym (wzorzec) porównać temperatury.
Możesz zrezygnować z orginału a kupić taniej tutaj chyba nawet czujnik temperatury ma przylepiec.
Solidna firma korzystałem z jej usług
http://www.budujesz.pl/produkt/19454

Stefano
11-01-2009, 07:30
Nie znam montażu orginalnego czujnika ale nie podoba mi się montaż w plastiku.
Zmiany temperatury plastiku przebiegają .................................

Wyborco PIS.
Co to za chiński kit, chesz tu wcisnąć???? To badziewie.
Fabryczny czujnik jest zamontowany w specjalnej osłonie, a to wszystko dopiero jest wciśnięte na zatrzask do elememntu zderzaka, a ten wiadomo platyk.
SAM CZUJNIK NIE MA KONTAKTU Z PLASTYKIEM ZDERZAKA.
Czy w miejscu mocowania czujnika, chcesz aby producent wmontował w zderzak kawał blachy, to jakies chore..............?????

P.S. Chciało by sie w tym miejscu coś powiedzieć słowami marszałka Komorowskiego....

wojtek60
11-01-2009, 08:28
Czy w miejscu mocowania czujnika, chcesz aby producent wmontował w zderzak kawał blachy, to jakies chore..............?

Chora jest Twoja wypowiedź

mekess
11-01-2009, 14:23
Oh wyborcy.
Moim skromnym zdaniem, producent przemyślał raczej umiejscowienie tego czujnika. Jeżeli umieścił by go z tyłu, to przecież całe powietrze które tamtedy wylatuje jest cieplejsze, ogrzane przez silnik oraz ukł wydechowy, a co w rezultacie nie da prawdziwej temp. Jeszcze się nie spotkałem z umiejscowieniem czujnika w tylnej części auta. A wydaje mi się, że plastik szybciej zmienia temp. własną niż metal. Ale... w niektórych partiach może być inaczej :fcp4
W MK I (u mnie) czujnik znajduje się pod prawą lampą (PRZEDNIĄ)

wojtek60
13-01-2009, 13:28
u mnie przy tem zewn. 0`C termometr pokazuje prawidłowo tylko podczas jazdy, na postoju temperatura rośnie do 8`C. Dopiero pęd powietrza chłodzi do rzeczywistej temp.
Co to za wskazania temperatury, uzależnione od prędkości auta i czy stoi z włączonym, czy z wyłączonym silnikiem.
Kierowcę interesuje zewnętrzna temperatura przy gruncie zimą a nie latem kiedy różnice temperatur są małe.
Zimą różnica temperatur między komorą silnika a gruntem wynosi kilkadziesiąt stopni i czujnik temperatury umieszony na drodze tych różnic temperatur, nigdy nie będzie wskazywał prawidłowo.
Temperatura w tym położeniu czujnika powinna się zmieniać nawet przy różnej prędkości.
Potwierdza to również mój znajomy właściciel galaxy.
producent przemyślał raczej umiejscowienie tego czujnika. Jeżeli umieścił by go z tyłu, to przecież całe powietrze które tamtedy wylatuje jest cieplejsze, ogrzane przez silnik oraz ukł wydechowy, a co w rezultacie nie da prawdziwej temp
Jeżeli dla Ciebie gorsze wskazania są z tyłu to uważam za zbędną dyskusję.
Wewnętrzna strona tylnego zderzaka jako miejsce umieszczenia czujnika temperatury uważam za optymalną.
Brak nadmiernej cyrkulacji powietrza powinno wpływać na prawidłowy odczyt temperatury podczas jazdy jak i na postoju.
Zderzak ma prawie 2m długości i umieszczenie go zdala od rury wydechowej nie powinno być problemem jak również sugerowanie nawiewu ciepłego powietrza od silnika na odcinku ca. 4m podczas jazdy jest nieuzasadnione.
Każdy producent wprowadza zmiany na podstawie uzyskanych informacji od użytkowników oraz aut przeznaczonych do testowania.
Jeżeli każdy będzie podchodził do tematu machając ręką a nie zareaguje odpowiednio u producenta to przez następne 10 lat czujnik temperatury, będzie w tym samym miejscu z tymi samymi błędami wskazań.
Biorąc pod uwagę podpowiedzi błędnych wskazań w temacie powinni wypowiadać się logicznie myślący.

Wyborco PIS.
P.S. Chciało by sie w tym miejscu coś powiedzieć słowami marszałka Komorowskiego....
Oh wyborcy.
Ale... w niektórych partiach może być inaczej
P.S.Nie ukrywam, że kiedyś podałem, poparcie dla PiS i obserwując rzeczywistość jestem coraz bardziej z tego dumny.
Temat w 2007r. wałkowany był na forum i cieszy mnie ponowny "wojtek60" wspierający PiS na celowniku.
Dodam, że jestem wierzący i praktykujący, może będzie dodatkowy teraz atak na katolików.
Tylko kulturalny uczestnik forum nie będzie poruszał wątków nie związanych z tematem.
W tym samym czasie na innych forach jako uczestnik tak samo napisałem i do tej pory "0" reakcji.
Na Forum Forda raz zostałem zablokowany i można to uczynić po raz ostatni.
Porównując fora na których uczestniczę stwierdzam, że auto każdy może mieć a elektronikiem nie każdy może zostać.
Większość moich znajomych rodaków jeżdzących galaxy, również wspiera PiS a mój patriotyzm od dawna jest ukierunkowany, oficjalny i niezmienny.
Nigdy pisowcy nie pozwolą się sterować przez media komercyjne z praniem mózgu włącznie.
Ządni nabijania punktów forumowicze powinni nie zajmować się duperelami bo rządy się z mienią, my na forum zostaniemy a powinni mądrze podpowiadać i zwracać uwagę na pisownię ortograficzną forumowiczów bo wszyscy zgłupiejemy.

mekess
14-01-2009, 03:08
producent przemyślał raczej umiejscowienie tego czujnika. Jeżeli umieścił by go z tyłu, to przecież całe powietrze które tamtedy wylatuje jest cieplejsze, ogrzane przez silnik oraz ukł wydechowy, a co w rezultacie nie da prawdziwej temp
Jeżeli dla Ciebie gorsze wskazania są z tyłu to uważam za zbędną dyskusję.
Wewnętrzna strona tylnego zderzaka jako miejsce umieszczenia czujnika temperatury uważam za optymalną.
Brak nadmiernej cyrkulacji powietrza powinno wpływać na prawidłowy odczyt temperatury podczas jazdy jak i na postoju.
Zderzak ma prawie 2m długości i umieszczenie go zdala od rury wydechowej nie powinno być problemem jak również sugerowanie nawiewu ciepłego powietrza od silnika na odcinku ca. 4m podczas jazdy jest nieuzasadnione.

Biorąc pod uwagę podpowiedzi błędnych wskazań w temacie powinni wypowiadać się logicznie myślący.

Może i nie myślę logicznie jeżeli tak twierdzisz, tylko podaj mi chociaż jedną markę pojazdu, w który czujnik umieszczony jest z tyłu. Fakt, każdy model ma swoje kształty i nie należy ich zbyt porównywać, jednak jak dotąd, żaden producent nie wypuścił autka z czujnikiem z tyłu. Uczestniczyłem w kilku testach samochodowych, widziałem w jaki sposób powietrze opływa pojazd i w jakich miejscach wokół całego auta jaka jest temperatura powietrza jak i elementów samego auta.
Oprócz logicznie myślących powinni wypowiadać się również tacy (moim zdaniem), którzy maja doświadczenie oraz tacy, którzy mają coś do powiedzenia.

Co to za wskazania temperatury, uzależnione od prędkości auta i czy stoi z włączonym, czy z wyłączonym silnikiem.
...jak również sugerowanie nawiewu ciepłego powietrza od silnika na odcinku ca. 4m podczas jazdy jest nieuzasadnione.
Jest ogromna różnica podczas jazdy/postoju auta z wyłączonym silnikiem, a z włączonym. W naszych dodatkowo dogrzewacz produkujący nie małe ilości ciepła.
Pozdrawiam.

wojtek60
14-01-2009, 19:58
Temat nie dotyczy nowego modelu auta przy badaniach aerodynamicznych, gdzie badania dotyczą jak najmniejszego oporu powietrza karoserii co obniża spalanie itp. a nie dotyczy badania temp.zewnętrznej podczas ruchu pojazdu.
Wypowiem się ogólnie podsumowując j.w. moje wszystkie wypowiedzi.
Jest to moja wypowiedź i nikogo nie zmuszam do jej zastosowania ale temat jest godny zainteresowania.
Jakiś projektant do jakiegoś modelu wymyślił czujnik temperatury z przodu auta i jest on powielany w różnych modelach aut u różnych producentów, zmieniając tylko umiejscowienie.
Jeżeli tego błędu nie wytknie użytkownik to teściarze aut w protokole błędnych wskazań nie umieszczą bo takiej kontroli porównawczej nie przewidują. Pokazuje temperaturę to jest OK. koniec kropka.
Wytknął błąd praktycznie "devaluator", który popieram analizując temat teoretycznie.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że to co zaprojektowane przez producenta to nie może być podważone.
Producent takie pomiary temp. zewn. traktuje jako bajer i nie zastanawia się czy pomiar jest rzeczywisty czy urojony.
Dla producenta ważne są wskaźniki dotyczące prawidłowego funkcjonowania auta.
W komorze silnika powstaje temperatura min. 70st.C i przy obrotach wentylatora gorące powietrze wydmuchiwane jest na zewnątrz w różnych kierunkach.
Przyjmując temperaturę zewnętrzną 0st.C to na drodze czujnika temperatury powstanie różnica temperatur min.70st.C.
Pomiar temp. przy takiej cyrkulacji powietrza zimne/ciepłe nigdy nie będzie prawidłowy.
Prostym przykładem niech będą w okresie zimy wystawione koksowniki na przystankach ogrzewających pasażerów.
Pomimo niskiej temperatury w promieniu kilku metrów czuje się promieniowanie ciepłego powietrza.
Dlaczego zmiana temperatury uzależniona jest od prędkości?
Sprawa jest oczywista, że jak będziemy szybciej jechać to temperatura będzie niższa, większy nawiew zimnego powietrza a jak staniemy z włączonym silnikiem to wentylator wydmuc***ąc gorące powietrze z komory silnika będzie pokazywał dodatnią temperaturę tzn. temperatura zewnętrzna jest zmienna, uzależniona od ruchu auta.
Jeżeli moja żona blondynka zrozumiała problem i przyznała mi rację, to tym bardziej dla fachowca powinien być zrozumiały.
Można wykonać proste doświadczenie, porównując temperaturę zewnętrzną wskazywaną przez czujnik fabryczny zamontowany z przodu oraz drugi pomiar proponowany przeze mnie, czujnik temp. zamontowany wewnątrz tylnego zderzaka na przylepiec. Prowizoryczne połączenie można poprowadzić przez szszelinę w klapie bagażnika, obserwując przy różnych prędkościach z postojem włącznie.
Jestem pewien, że różnice temperatur będą znaczne.
Producent ma prawo popełniać błędy, które w trakcie produkcji są usuwane. Jeżeli taki sygnał nie dotarł do producenta to nic nie będzie poprawiał.
Mam nadzieje, że przedstawiciel Forda śledzi forum i uwagi krytyczne przekazuje do producenta celem usunięcia usterek i polepszenia warunków jazdy.
Podam przykład wykrytego błędu, który znalazłem u producenta.
W latach 70 tych byłem na szkoleniu w BRD i na schemacie nowego urządzenia znalazłem błąd.
Pamiętam dostałem wtedy 100 DM i takie zaskakujące miłe prezenty do końca życia się pamięta.

mekess
15-01-2009, 00:38
Temat nie dotyczy nowego modelu auta przy badaniach aerodynamicznych, gdzie badania dotyczą jak najmniejszego oporu powietrza karoserii co obniża spalanie itp. a nie dotyczy badania temp.zewnętrznej podczas ruchu pojazdu.

Jężeli chodzi o aerodynamikę to jest jedno, ale podczas właśnie tychże badań są robione również badania podczerwieni, gdzie widać wyraźnie w jakich pkt jaka jest temp. Ale brak mi chęci, ażeby Tobie o tym pisać. Ja widziałem to na własne oczy i wiem co piszę. Szkoda tylko zajmować miejsce na serwerze takimi tłumaczeniami. Na koniec tylko jeszcze jedno napisze: doprowadź silnik do temp przy której załączy się wentylator chłodnicy, albo włącz klimę przy zagrzanym silniku i stań sobie z tyłu auta z termometrem (lub bez), a następnie ten termometr daj do przodu i porównaj wyniki. Podczas jazdy temp z tyłu z całą pewnością nieco spadnie, jednak w dalszym ciągu powietrze będzie bardziej nagrzane przez właśnie silnik jak i całą resztę.



A nawiązując do Z Twojej wypowiedzi wynika, że to co zaprojektowane przez producenta to nie może być podważone.Przecież to rynek (my) wpływamy (bez)pośrednio na to jak będą zbudowane kolejne modele samochodów. Chciałem tylko powiedzieć, że tymi "paroma" na świecie autkami z czujnikami temp z przodu jeździ "parę" kierowców i dziwi mnie fakt, że żaden z producentów tych pojazdów nie poprawił swojego błędu i nie umnieścił owego czujnika z tyłu.

Tyle z mojej strony w tym temacie.
Pozdr.

kubabike
23-03-2011, 19:46
Odświeżam temat. Napisałem już na forum sharana ale może też juz ktoś to przerabiał:

Chodzi o to że czujnik temp zewnetrznej pokazuje ok 20stC za wysoka temperature. Nie pomogła wymiana czujnika na nowy... po wymianie temperatura jest prawidłowa ale po ruszeniu autem rosnie bardzo szybko o te 20 wiecej.

Czy ma ktos jakis pomysł co sprawdzić? Czy mozliwa jest adaptacja wartości tego czujnika vagiem??

Z góry dzieki!!!

camel1313
25-03-2011, 16:56
Witam. Ja mam też problem z czujnikiem temp. zewnętrznej - rano jak odpalam wskazania na climatroniku są prawidłowe ale gdy się silnik rozgrzeje i postoję w korku to wartości np. z -3 rosną do +9. Jak ruszę to po przejechaniu około 1-2 km temp. jest wyświetlana poprawnie. co może być przyczyną błędu czyżby walnięty czujnik ?
Jest jeszcze jedna sprawa ja swój czujnik znalazłem pod atrapą przednią a nie jak opisywano wcześniej w zderzaku i wygląda te mocowanie na fabryczne chyba że ktoś w Belgii przełożył go.