Zobacz pełną wersję : Zepsuty zawór EGR - jakie objawy i zagrozenia?


skin80
20-12-2008, 08:56
Witam
Moze wiecie z doswiadczenia jakie objawy lub zagrożenia niesie za sobą zepsuty zawór recyrkulacji spalin EGR ?
Na komputerze pokazalo ze jest do wymiany ale nie czuje zadnej róznicy sprzed awari i po hmm no moze po za wiekszym dymkiem z rury (a moze od zawsze byl zepsuty?).
Nie wiem czy mieniac bo nowy to koszyt 900 zl.

Rady i sugestie mile widziane :)
Transit 2.5 TD '99 85KM
Pozdrowki juz prawie swiąteczne !

carlos_ks
20-12-2008, 10:45
Użyj [link=http://forum.fordclubpolska.org/search.php:uci9adkc]szukajki[/link:uci9adkc]
Temat maglowany.

skin80
20-12-2008, 10:59
Zgadza sie znalazlem sporo na ten temat ale co kierowca to inne zdanie.. jedni zaslepiają inni czyszczą a jeszcze inni zmieniaja na nowy.
Wie jak to jest wkoncu ? kto ma racje ? i czy ktos juz to robil w Transicie ? mechanik radzi nowy.

carlos_ks
20-12-2008, 11:21
Sam zastanawiałem się nad tym czy zaślepić czy też nie.
Trzeba się dobrze zastanowić, ponieważ są sprawy na które trzeba zwrócić uwagę.

1. Po zaślepieniu na pewno auto nie będzie tak ekologiczne jak przed!!! Przyroda "nie będzie zadowolona z dodatkowych smrodów".
2. Jakoś nie doszukałem się minusów co do żywotności samego silnika po zaślepieniu - jednak opinie tak jak wspomniałeś są różne.
3. Istotnym jest fakt, że zaślepienie dodaje kilka kucyków. Być może zabrzmi to jak wypowiedź "ekologa" to czy warto (za te parę koni) niszczyć środowisko - nasze środowisko? My tego nie odczujemy, ale nasze pokolenia z pewnością.

Wciąż jeszcze biję się z myślami co zrobić z EGR'em?
Na razie jestem uziemiony (noga w szynie gipsowej) i niezbyt wygodnie mi się poruszać po mieście, ale jeśli się uwolnię od kul to podjadę do znajomego mechanika (może dwóch) i pogadam z nim na ten temat. Zobaczymy co na ten temat mówią fachowcy (jeszcze z żadnym na ten temat nie rozmawiałem osobiście).

Aha... I jeszcze jedno - ciekawe jaki wpływ ma to na turbinkę? Hmmm :fcp20

skin80
20-12-2008, 11:41
No dokladnie o tym samym mysle.. na moc nie narzekam (okazjonalnie wstawilem mocniejsza od fabrycznej turbinke) wiec dodadkowych koni nie potrzeba ale za ekologią jestem jak najbardziej tym bardziej ze producent w jakims celu umiescil tamten zawor ERG podejrzewamm ze nie tylko w celach ekologi ale cos zwiazanego z zywotnoscią bo przeciez ma to na celu
obnizenie temp. spalania w komorach... jestem sklonny wylozyc te 900 zl bo mam w planie ze 2 latka posmigac jeszcze nim.

carlos_ks
20-12-2008, 11:48
Właśnie czytam temat EGR'a na innym nieco forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... r&start=60 (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401&postdays=0&postorder=asc&highlight=egr&start=60)
Polecam lekturę - dyskusja od 4-5 strony się ożywia!!

Chyba jednak nie zaślepię... :fcp4

skin80
20-12-2008, 12:14
przyznam ze ta smola w kolektore wyglada paskudnie :D ale tez doczytalem sie ze zawor EGR otwiera sie i wpuszcza spaliny do komor spalnia tylko na biegu jalowym lub spokojnej jezdzie.. gdy wciskasz gaz automaztycznie zamyka sie i do cylinderkow leci swierzutkie czyste powietrze.. wiec u wiekszosci (ktorzy pisza ze po zaslepieniu auto dostalo kopa) POPROSTU ten zawor byl zepsuty i caly czas tloczyl spaliny do kolektora. Wiec chyba trzeba wymienic na nowy i miec odrobine poczucia ze sie dba o nasaze przyszle pokolenia ;)

wojtekjanus
20-12-2008, 14:55
Skin, zdaje się, że masz system EPIC Lucasa, to mało obcykany przez tzw fachowców system. Zawór EGR w EPIC-u jest skomplikowanie zasilany przez diodę i podłączony do ECU, moim zdaniem jeśli ktoś chce to ruszać, to musi dokładnie znać ten system i wiedzieć co robi. Paru kolegów na Forum ma także EPIC i nie bardzo mogą znaleźć kogoś, kto by ich oświecił w ich problemach.
Jeżeli jest NIEŹLE to ja bym nic nie ruszał.
W W-wie jest warsztat gdzie dotykają się do EPIC-a.

Zgredgarage
25-12-2008, 14:19
Proste że zaślepiać..Egr wkladany jest tylko dla utrzymania norm czystości spalin.Po co silnik ma ssać syf skoro moze czysą mieszanke?Epica można smialo zaślepic nic nie wyskoczy.Pomiary na hamowni jednoznacznie pokazuja ze EGR to zlo a zwlaszcza w Dieslu
Pzdr

Mariusz
25-12-2008, 15:18
Można zaślepić, jeśli EGR nie jest okablowany tak jak w mondku po FL. Jeśli idą od-do niego jak kto woli kabelki to po kilku km wywali alarm "check engine" (tak jak w moim przypadku było). Zdjęcie zaślepki nic nie dało, musiałem jechać na OBD2 i skasować go (50zł- nie ASO). Pozdrawiam, Mariusz.

Zgredgarage
27-12-2008, 13:43
Nie ma to znaczenia wszystko rozbija sie o ECU a dokladniej o sam soft

grzebar
28-12-2008, 17:29
Witam wszystkich , Czy jest EGR w transicie 94rok 2,5Di na pompie BOSCH- Gdzie go szukać ??

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3182458

wojtekjanus
28-12-2008, 19:37
Sprawdź, czy od kolektora wydechowego idzie rura o średnicy ok 30 mm z siatkowym oplotem w górę nad pokrywą klawiatury, trochę głębiej pod podszybiem. Jeżeli jest, to dochodzi do EGR -a.

grzebar
28-12-2008, 20:00
Jest taka rurka z siatkowym oplotem . Dzięki a jeszcze jedno - jaki amorek do transita czy olej czy gaz.

wojtekjanus
28-12-2008, 20:40
Na pewno wielu kolegów się nie zgodzi ze mną, ale do 2,5 D - wg moich doświadczeń - tylko oryginały Motorcrafta. Wszystkie zamienniki jakie stosowałem - nawet najlepszych firm - nie miały nawet w przybliżeniu takich przebiegów jak oryginały.