Zobacz pełną wersję : jak sprawdzić przebieg auta


rybeczka
17-01-2009, 08:00
Witam , od niedawna jestem posiadaczem galaxy 1.9 tdi 2001 przebieg 130 tyś , auto sprowadzone z Niemiec bez książki serwisowej , mam obawy czy ktoś nie mieszał przy liczniku .
Czy ktoś z państwa wie jak sprawdzić prawdziwy przebieg tego auta ?

cowboy
17-01-2009, 10:58
Podpinając pod Vag powinieneś odczytać orginalny przebieg.

subratri
17-01-2009, 11:15
ponoc orginalny przebieg mozna zczytac z pompy ABS, pod warunkiem oczywiscie ze ta pompa sie nie zepsula i nie byla wymieniana.

bdhpl
17-01-2009, 11:30
to znowu jakis urban legend. VAG moze pokazac przyblizony przebieg pojazdu na podstawie czegos tam z silnika nie pamietam. Rozbieznosc moze wynosic ilestam %

Chociaz tak z drugiej strony z absu tez mozna, tak samo jak z kierownicy, gałki od biegów, pedałów, siedzeń i innych elementów :P

rybeczka
17-01-2009, 11:44
Dziękuje bardzo za rady , jeśli chodzi o kierownice i gałkę biegów czy są tam nanoszone jakieś ukryte znaki mówiące o przebiegu ?

RafałB
17-01-2009, 12:15
HEhe tak jasne,przyjrzyj sie gałce i tam bedzie napis: Twój fordzik ma dokładnie 130tys przebieg... :fcp18 Ja przy kupnie mialem 141tys.km z serwisem,podpiełem Vag i różnica była chyba o 5-7km (słownie km a nie tysięcy km).

gregmaz
17-01-2009, 16:25
bdhpl, "rozbieżność może wynosić ileś tam %" tzn. 10 albo 1000, niezła rada !!!

mekess
17-01-2009, 16:38
Już się dowiedziałem. W naszych GALACH nie ma możliwości sprawdzenia faktycznego przebiegu. Potwierdzone przez parę osób. VAG zczytuje tylko to co jest zapisane w kombiinstrument czyli liczniku. wynik zaokrągla do 10.

bdhpl
17-01-2009, 16:40
malo precyzyjne. jak znajde art dotyczacy tego w jaki sposob oczytuje sie ten zapis z silnika to dam link albo opisze.
Jak dobrze pamietam dotyczy to tylko MKII. W mkI nie ma czegos takiego.
Co do galek zmiany i kierownicy to tak tam z tylu jest przebieg, ale zeby go odczytac musisz jednoczesnie zatrabic zamrugac swiatlami i klasnac 2 razy uszami. :P

viper11
17-01-2009, 17:27
Co do galek zmiany i kierownicy to tak tam z tylu jest przebieg, ale zeby go odczytac musisz jednoczesnie zatrabic zamrugac swiatlami i klasnac 2 razy uszami. :P

Widzę bdhpl, ze sobotni humor dopisuje :fcp1

Kolego rybeczka, co do kierownicy i gałki zmiany biegów, to dorzuć jeszcze fotele dywaniki i tapicerke. Generalnie jak patrzysz na samochód, to na pierwszy rzut oka większość ludzi potrafi okreśkić ilość setek tysięcy km przebiegu. Zobacz jak bardzo wytarta jest kierownica (u mnie jest łysa=wielki przebieg), gałka zmiany biegów, dywaniki itp.

W tych autach przebiegi ok 100-150 tyś to rzadkość, więc obejrzyj wszystko dokładnie, a najważniejsze sprawdź stan silnika. Jeśli z nim jest ok, to według mnie przebieg to sprawa drugorzędna.

wowo9
19-01-2009, 19:36
jestescie w bledzie koledzy ! zuzycie kazdego auta to sprawa indywidualna. moj ma przejchane 150n tys a kierownica zarta kollega 145 a wyglada jak nowa i co tylo w ogloszeniach wszystkie maja 160 tys! :569:

subratri
19-01-2009, 19:43
jestescie w bledzie koledzy ! zuzycie kazdego auta to sprawa indywidualna. moj ma przejchane 150n tys a kierownica zarta kollega 145 a wyglada jak nowa i co tylo w ogloszeniach wszystkie maja 160 tys! :569:

no wreszcie szczypta prawdy!!
malo tego, ja uwazam ze najgorszy wybor z mozliwych to stare auto z malym przebiegiem, bo to znaczy ze taki samochod byl eksploatowany w miescie albo na krotkich odcinkach, silnik ma nawalone godzin 3 razy tyle co auto z przebiegiem 300 k km a do tego wiekszosc ze zmiennym obciazeniem i na niedogrzanym silniku. zdarte sprzegla, amory itd a najgorsze jest to, ze usterki te wyjdza na raz po zmianie urzytkownika

tomi98
19-01-2009, 20:00
Już się dowiedziałem. W naszych GALACH nie ma możliwości sprawdzenia faktycznego przebiegu. Potwierdzone przez parę osób. VAG zczytuje tylko to co jest zapisane w kombiinstrument czyli liczniku. wynik zaokrągla do 10.
gdyby zapisywał w kompie, to można by było sprawdzić - od warunkiem, że jakiś cfaniak kompa nie wymieni :fcp7

RafałB
20-01-2009, 10:41
Nie wiem jak MK1,bo nie podłączałem go pod Vaga,ale MK2 pokazuje przebieg tak jak pisalem ciut inny niż na liczniku,mam nadzieje ze to był prawdziwy przebieg i że wymiana jakiegoś tam kompa co to zmienia jest dla "handlarzy" nie opłacalna , tym bardziej ze mój wyglada na tyle ile ma na liczniku i na kompie.

rciechan
20-01-2009, 17:20
polecam wpisanie w google hasła "korekta wskazań liczników", być może niedowiarki w końcu uwierzą ;)

RafałB
09-02-2009, 11:30
Właśnie rozmawiałem z szefem serwisu ASO Forda i mówi że nie ma u nich takiej opcji,chyba że auto na gwarancji jeszcze i było coś robione.To może jak mamy TDI to w VW można sprawdzić jakoś,innej opcji nie widze.... :553:

zibi187
09-02-2009, 21:54
W starszych samochodach przebieg jest zapisywany w tylko w jednym miejscu. Dla fachowca zmiana wskazań o 100 czy 200 tyś km. to mały "miki". W nowszych modelach przebiegi mogą być zapisywane w kilku miejscach. Fachowcy i to potrafią zmienić. Po podpięciu pod Vag sczytasz nowe wskazania i będziesz myślał, że auto ma 140 tyś a w rzeczywistości może mieć 300 tyś.
polecam wpisanie w google hasła "korekta wskazań liczników", być może niedowiarki w końcu uwierzą ;)
Zastosuj się do tej wskazówki i poczytaj !

subratri
09-02-2009, 22:44
do tego jeszcze wiele osob robi tak, ze cofa licznik co roku, przed przegladem, w ten sposob sprawdzajac przebieg samochodu regularnie serwisowanego w ASO wiemy tyle ile wlasciciel chcial zebysmy wiedzieli :)

zibi187
09-02-2009, 23:21
do tego jeszcze wiele osob robi tak, ze cofa licznik co roku, przed przegladem, w ten sposob sprawdzajac przebieg samochodu regularnie serwisowanego w ASO wiemy tyle ile wlasciciel chcial zebysmy wiedzieli :)
Właśnie tak. Idealny strzał !!!

RafałB
10-02-2009, 09:51
No dokladnie,wiec moje pytanie brzmi znów tak samo: Jak sprawdzić PRAWDZIWY,ORYGINALNY (czyt.nie przekręcany,kombinowany) przebieg,nie ma możliwości,na to wyglada....?

subratri
10-02-2009, 10:44
no to ja sie spytm:
a po co Ci to ??
jesli chodzi o silnik to duzo lepiej bylo by wiedziec ile godzin ma silnik zrobiony nie kilometrow - a tego wiedziec nie bedziemy nigdy, natomiast jezeli chodzi o podzespoly to i tak bedziesz musial zmienic jak padna i tak, poza tym przebieg w granicach 180 220 to najgorszy z mozliwych wiec czasem lepiej jesli auto ma 250 niz 180.

RafałB
10-02-2009, 11:33
A to czemu lepiej 250 miec niz 180? :fcp13 To może najlepiej wogóle ponad 300-400tys he?

wowo9
10-02-2009, 14:59
kiedy sprzedawalem swojego galaxia mial 350 tys a - smigal super i malo palil itd. kupujacy handlarz odrazu stwierdzil ze przkreci mu licznik bo za zle wyglada taki stan. powiedzial ze ludzie z takim stanem nigdy nie kupia - zrobimy 180 powiedzial !!!!!!

malagaf15
10-02-2009, 17:17
sam osobiście widziałem jak znajomy handlarz(taki troche pseudo handlarz)w galaxym ze 430tys. km zrobił 163tys.km ja wtedy szukałem auta dla siebie,jak zobaczyłem to myślałem że go po pysku wystrzelam. co niektórzy biorą spory kredyt aby sobie kupić ładne i fajne auto!!!

subratri
10-02-2009, 20:05
A to czemu lepiej 250 miec niz 180?

bo jest po wymianie wiekszosci... kiedys takim krytycznym przebiegiem byl 130 bo wtedy na raz wyskakiwaly wydechy hamulce rozrzady... teraz wlasnie tak sie dzieje w granicach 200
jak ktos juz to przetrwal to znaczy ze duzo wymienil :)
poza tym - zakladajac realne przebiegi - jesli 15 sto letnie auto ma przebieg 180 to znaczy ze wiekszosc czasu jezdzilo po miescie...i wozilo pomidory na targ :fcp27 to ja juz wole 250 kkm w 10 cio letnim aucie ale zrobione na autostradzie

gorny7
10-02-2009, 21:16
HEhe tak jasne,przyjrzyj sie gałce i tam bedzie napis: Twój fordzik ma dokładnie 130tys przebieg... :fcp18 Ja przy kupnie mialem 141tys.km z serwisem,podpiełem Vag i różnica była chyba o 5-7km (słownie km a nie tysięcy km).

Nie wiem jak MK1,bo nie podłączałem go pod Vaga,ale MK2 pokazuje przebieg tak jak pisalem ciut inny niż na liczniku,mam nadzieje ze to był prawdziwy przebieg i że wymiana jakiegoś tam kompa co to zmienia jest dla "handlarzy" nie opłacalna , tym bardziej ze mój wyglada na tyle ile ma na liczniku i na kompie.

No dokladnie,wiec moje pytanie brzmi znów tak samo: Jak sprawdzić PRAWDZIWY,ORYGINALNY (czyt.nie przekręcany,kombinowany) przebieg,nie ma możliwości,na to wyglada....?

konkretnie gdzie to zabaczyłeś w vagu jaki sterownik, login ,kanał i szczegóły
bo sobie też bym sprawdził i inni też chyba dla własnej ciekawości

zibi187
11-02-2009, 09:03
Pewnych rzeczy się nie uchroni.

RafałB
11-02-2009, 10:14
Odp do: konkretnie gdzie to zabaczyłeś w vagu jaki sterownik, login ,kanał i szczegóły
bo sobie też bym sprawdził i inni też chyba dla własnej ciekawości[/quote]

Zobaczyłem to w serwisie po podpięciu do sprzętu BOSCHA,który obsługuje każde auto,a gdzie to znalezc to Ci nie powiem bo nie wiem,serwisant wszedlw licznik i jego ustawienia i tam było,nie jestem pewny jakim programem to robił,nie znam sie na tym.

Kowalu
11-02-2009, 11:26
Przebieg mozna sprawdzic na podstawie licznika po to on jest w samochodzie, innej mozliwosci nie ma, mozna jedynie przypuszczac po zuzyciu częsci jaki on moze byc naprawde i czy ktos nas nie oszukał. A druga sprawa to po co komu to wiedziec? skoro auto juz kupiłes, to co zrobisz jak sie dowiesz ze licznik był cofnięty? pojedziesz do sprzedawcy z pretensjami, czy lepiej sie poczujesz jak sie dowiesz ze zostales oszukany o 200000km?

RafałB
11-02-2009, 12:48
No jak sie dowiem ze oszukali mnie na np 200000km to jade i mówie żeby mi tego grata zabierali a dali MK3 2009r 2.0 TDCI 140KM z fullll wypasem łeb w łeb ;) A tak poważnie,masz racje jak sie już kupiło to po herbacie ;) trzeba mieć nadzieje ze jest oryginał.

subratri
11-02-2009, 15:26
A tak poważnie,masz racje jak sie już kupiło to po herbacie

o tak nie koniecznie, jasli ktos kupil z przebiegiem 100 a udowodni ze auto ma 300 to mozna samochod zwrocic, mozna tez zwrocic jesli jest napisane ze bezwypadkowy a jest zgiety jak banan itd... slynna historia goscia co kupil mondeo i po drodze do domu padly mu pompowtryski, gosc wygral sprawe bo sprzedajacy zapewnil go ze auto jest w pelni sprawne a okazalo sie ze nie mogl nim 300 km do domu dojechac, i nawet jesli to tylko przypadek ze auto sie akurat wtedy zepsolo to i tak odpowiedzialnosc spada na sprzedajacego. Wystarczajacym dowodem na takie zapewnienia sprzedajacego jest ogloszenie ktore dbrze jest trzymac. Mysle ze to warto wiedziec.
Dalej pozostaje jednak kwestia tego czy auto z malym przebiegiem jest zawsze leprze od tego z normalnym przebiegiem...

Kowalu
11-02-2009, 21:31
o tak nie koniecznie, jasli ktos kupil z przebiegiem 100 a udowodni ze auto ma 300 to mozna samochod zwrocic
Problem w tym ze udowodnic jest bardzo ciezko bo sprzedający moze o niczym nie wiedziec ze przebieg kręcony albo wykręcac sie na 100 róznych innych sposobów, jesli jednak komus sie uda udowodnic wine to faktycznie oszust poniesie konsekwencje ale tak jak mówie, graniczy to z cudem

subratri
11-02-2009, 21:48
Problem w tym ze udowodnic jest bardzo ciezko bo sprzedający moze o niczym nie wiedziec ze przebieg kręcony

jego problem nie kupujacego.
kazda taka sprawa do wygrania

Kowalu
11-02-2009, 23:05
Problem w tym ze udowodnic jest bardzo ciezko bo sprzedający moze o niczym nie wiedziec ze przebieg kręcony

jego problem nie kupujacego.
kazda taka sprawa do wygrania
Nie koniecznie. Jesli np. Sprzedajacy auto jezdzi? nim 2lata i na swojej umowie ma, ze kupil go z przebiegiem 150000, a np. dzisiaj sprzeda tobie z przebiegiem 170000, ty gdzies tam sprawdzisz ze naprawde ma napykane 300000, to jak bedzie jego problem? Nie mozesz go oskarzyc o oszustwo bo on o zadnym kreceniu nie wiedzial, a i moze nawet go nie interesowalo czy przebieg jest realny, a poza tym istnieje wiele innych wymowek dlatego tak trudo komu kolwiek udowodnic takie oszustwo, tymbardziej ze ktos kto takimi przekretami zajmuje sie na codzien doskonale wie jak wymigac sie od odpowiedzialnosci

subratri
11-02-2009, 23:10
Problem w tym ze udowodnic jest bardzo ciezko bo sprzedający moze o niczym nie wiedziec ze przebieg kręcony

jego problem nie kupujacego.
kazda taka sprawa do wygrania
Nie koniecznie. Jesli np. Sprzedajacy auto jezdzi? nim 2lata i na swojej umowie ma, ze kupil go z przebiegiem 150000, a np. dzisiaj sprzeda tobie z przebiegiem 170000, ty gdzies tam sprawdzisz ze naprawde ma napykane 300000, to jak bedzie jego problem? Nie mozesz go oskarzyc o oszustwo bo on o zadnym kreceniu nie wiedzial, a i moze nawet go nie interesowalo czy przebieg jest realny, a poza tym istnieje wiele innych wymowek dlatego tak trudo komu kolwiek udowodnic takie oszustwo, tymbardziej ze ktos kto takimi przekretami zajmuje sie na codzien doskonale wie jak wymigac sie od odpowiedzialnosci

no pewnie najlepiej sie opic dawac sie walic w rogi bo oszust moze sie wykrecic :)

Kowalu
11-02-2009, 23:20
prawo niestety broni jak narazie tych oszukujacych, a my przez to jestesmy oszukiwani podwojnie

subratri
11-02-2009, 23:28
Kowalu, ej przestan ludziom robic wode z muzgu!!!
to jest nieprawda!!!
chroniony jest kupujacy i to od dawna!!!
chroniony przed oszustwem!!!
i jesli zostal oszukany to zadne "wymyki" nie pomoga, no poza przypadkiem ktory podales:

Sprzedajacy auto jezdzi? nim 2lata i na swojej umowie ma, ze kupil go z przebiegiem 150000,

a wtedy auto mialo 300, to wtedy nie jest oszustwo.
ale jesli ktos sprowadzil auto i za dwa tygodnie Ci je sprzedaje z cofnietym licznikiem o polowe to nic go nie tlumaczy
nawet jego niewiedza!!!

Kowalu
12-02-2009, 14:53
Kowalu, ej przestan ludziom robic wode z muzgu!!!
to jest nieprawda!!!
chroniony jest kupujacy i to od dawna!!!
chroniony przed oszustwem!!!
i jesli zostal oszukany to zadne "wymyki" nie pomoga, no poza przypadkiem ktory podales:

Sprzedajacy auto jezdzi? nim 2lata i na swojej umowie ma, ze kupil go z przebiegiem 150000,

a wtedy auto mialo 300, to wtedy nie jest oszustwo.
ale jesli ktos sprowadzil auto i za dwa tygodnie Ci je sprzedaje z cofnietym licznikiem o polowe to nic go nie tlumaczy
nawet jego niewiedza!!!

spokojnie :fcp13 nikomu wody z mózgu nie zamierzam robic, jesli komus polskie prawo kiedys pomogło to sorry, ale mnie jak do tej pory jeszcze nie, mimo ze kilka razy potrzebowałem to wychodziłem na tej pomocy jeszcze gorzej niz przed. Między innymi dlatego wyprowadziłem sie z tego kraju. Tak czy siak zycze powodzenia w dochodzeniu swoich praw :fcp4

Pjetja
13-02-2009, 20:09
Witam
W MK II stan przejechanych kilometrów zapisany jest w dwóch miejscach, w liczniku co można skorygować na vagu i w sterowniku silnika odczytuje to vag natomiast zmienić nie można. Różnica wynosić może 5 %. Dobry handlarz zakręci kupującego i pokaże na vagu tylko to co zapisał licznik a mogą tam być cudza. Wymiana sterownika to niewielki problem np . z rozbitego autka albo kupionego na części i wtedy dopasowanie licznika i jest ok. Nasz klient nasz Pan ;)

radoo1
13-02-2009, 21:52
witam to mój 2 post jak jesteś taki mondry to jesteś wielik tylko gdzie? pokarz mi w vagu tom możliwość odczytania przebiegu to co odczytujesz to i tak jest po korekcie a może nie??????????? pozdrawiam .

tomi98
13-02-2009, 22:10
radoo1 troszkę nad ortografią musisz popracować :fcp26

i zmień swój ton wypowiedzi.....bo zaczynasz od mądrości i prawienia morałów a chyba od grzeczności wypada zacząć :fcp4

subratri
13-02-2009, 22:13
radoo1 troszkę nad ortografią musisz popracować :fcp26

no jak ja zauwazylem to juz musi byc bardzo zle u Ciebie z tom ortografiom


i zmień swój ton wypowiedzi..

bo samo pytanie juz zadales nieglupie :fcp26

tomi98
14-02-2009, 19:56
subratri i ty Brutusie przeciw mnie :fcp27

ps. walczem z ortografią jak tylko mogem, i nie mogę pozostać obojętny na takowe pisanie - aczkolwiek i mnie może się zdarzyć :fcp19

subratri
14-02-2009, 20:39
subratri i ty Brutusie przeciw mnie :fcp27

ja?? gdzie?? no poparlem w calej rozpietosci :D no bo jak ja widze to juz musi byc zle :D
a ja zazwyczaj nie widze
dla mnie "moze morze byc glebokie" :fcp23 ale tom to juz tylko nawigacja :D

no i z tonem tez poparlem :)

tomi98
14-02-2009, 20:45
okidoki :fcp29

piotr14758
14-02-2009, 20:59
Witam
W MK II stan przejechanych kilometrów zapisany jest w dwóch miejscach, w liczniku co można skorygować na vagu i w sterowniku silnika odczytuje to vag natomiast zmienić nie można. Różnica wynosić może 5 %. Dobry handlarz zakręci kupującego i pokaże na vagu tylko to co zapisał licznik a mogą tam być cudza. Wymiana sterownika to niewielki problem np . z rozbitego autka albo kupionego na części i wtedy dopasowanie licznika i jest ok. Nasz klient nasz Pan ;)

Prawdą jest że zapis jest w dwóch miejscach ale w sterowniku też można zmienić.
Miałem kiedyś seata alhambrę na zmianę licznika. Autko miało iść do sprzedaży. Jakież było zdziwienie klienta gdy okazało się że przebieg był już raz zmieniany i to o 150 tyś. Oczywiście zmieniłem zapis także w sterowniku silnika i tego już następny nie wychwyci.

Pjetja
16-02-2009, 23:44
Prawdą jest że zapis jest w dwóch miejscach ale w sterowniku też można zmienić.
Miałem kiedyś seata alhambrę na zmianę licznika. Autko miało iść do sprzedaży. Jakież było zdziwienie klienta gdy okazało się że przebieg był już raz zmieniany i to o 150 tyś. Oczywiście zmieniłem zapis także w sterowniku silnika i tego już następny nie wychwyci.

No dobrze ale jakim programem i w jaki sposób, bo coś nie daję wiary, że to tak prosto, chyba że z wymiana sterownika, albo z całkowitym przeprogramowaniem. Z tego co się orientuje to vagiem nie da rady

piotr14758
17-02-2009, 13:03
Interfejs VAG K+CAN Commander 2.5 Full
Współpracuje z programami: VAG K+CAN Commander 2.5 full

Np.[link=http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=2&prodid=234:3huzd7zx]taki[/link:3huzd7zx]

cowboy
23-02-2010, 18:02
witam to mój 2 post jak jesteś taki mondry to jesteś wielik tylko gdzie? pokarz mi w vagu tom możliwość odczytania przebiegu to co odczytujesz to i tak jest po korekcie a może nie??????????? pozdrawiam .

Tutaj masz radoo1
Wchodzisz w instruments->group002

Mój jest na dotarciu :diabel2:


http://images50.fotosik.pl/264/17460791a3d4e0cemed.jpg (http://www.fotosik.pl)

Pacific tdi
23-02-2010, 20:27
Czy to jest przebieg przed korektą (jeśli został zmieniony tylko w liczniku)?
Czy tu pokazuje to samo co na desce?

krzysiek.sm
23-02-2010, 21:28
Ktoś wyżej pisał o tym, że goście kręcą licznik przed każdą wizytą w serwisie i to jest rzeczywiście niezły sposób na "legalne" udokumentowanie lewego przebiegu.
Ostatnio słyszałem o analogicznym sposobie - gość kupił nowego Transita i od razu dokupił używany kompletny licznik, robił po 70 tys. rocznie (na lewym liczniku), a na przeglądy do serwisu jeździł oczywiście regularnie co 15 albo 20 tys. (zgodnie z oryginalnym licznikiem), ale to wypadało raz do roku. Miał trochę roboty z przekładaniem licznika, ale to nic w porównaniu z oszczędnością jaką robił unikając wizyt w autoryzowanym serwisie i jednocześnie zachowując pełną gwarancję. Tylko w serwisie się dziwili, że tak dziwnie zużywają się klocki i tarcze - gość wymieniał je oczywiście poza serwisem.
Metod na oszukanie serwisu i ewentualnego przyszłego kupca jest wiele i nie ze wszystkimi da się walczyć.

A w przebiegi przestałem wierzyć już kompletnie.

Wyspecjalizowane warsztaty do korekty liczników są już przy granicy polsko niemieckiej i jak tylko auto przejeżdża na naszą stronę, to za 50 zł. w 15 minut jest ustawiany dowolny przebieg licznika. To uwiarygodnia sprzedawcę, bo kupującemu może się wydawać, że jak auto sprowadzone do Polski dzień czy dwa wcześniej, to pewnie jeszcze nikt nie zdążył go skorygować - nic bardziej błędnego. Po prostu jest to zbyt proste aby handlarze z tego nie korzystali - być może producenci aut powinni odrobić lekcję i lepiej zabezpieczać auta przed taką ingerencją.

cowboy
23-02-2010, 23:17
Czy to jest przebieg przed korektą (jeśli został zmieniony tylko w liczniku)?
Czy tu pokazuje to samo co na desce?


Jezeli nikt nie cofał licznika to będziesz miał to samo +/- 5%. Gorzej jeżeli jest spora róznica...
Przebieg na liczniku i w Vag`u mam identyczny. Nic nie korygowałem i nie mam zamiaru, sprawdzałem sam dla własnej wiedzy, i o dziwo wszystko sie zgadzało :shock:

RafałB
24-02-2010, 09:22
Czyli masz w autko prawie albo już 7 letnim ok.35 kmil * 1.6 = ok.56tys km tak? :)

cowboy
24-02-2010, 10:40
Czyli masz w autko prawie albo już 7 letnim ok.35 kmil * 1.6 = ok.56tys km tak? :)


2 z przodu. 235.000 km.-i tak też Vag pokazał. Lub 146.000 mil jak kto woli. Na fotce specjalnie zamazałem pierwsza cyfrę:619:

RafałB
24-02-2010, 11:34
Na fotce specjalnie zamazałem pierwsza cyfrę:619:

?? Po co?

Mi po za kupie VAG pokazał przebieg różniący sie od licznikowego o jakies 10km,ale to nie znaczy że i Ty i ja mamy prawdziwe przebiegi...można zmienić stan na liczniku jak i dalej.

Pacific tdi
24-02-2010, 18:44
Ja w swój przebieg wierzę w 100%. Auta szukałem prawie pół roku, między czasie 3 wycieczki do Niemiec- ale powrót z pustymi rękami, bo wyczochrańce.
W końcu kupiłem autko od niemieckiego doktorka, stan prawie jak nowy, a podparte jeszcze książką serwisową. Żadnych wytarć i przetarć. Ale Vagiem też sprawdzę. Dla pewności. I to jeszcze dziś.

radekkacz
24-02-2010, 20:15
ja kupilem swoje autko od znajomego lawciaza latem z wloch mialo 107tys az nie chcialem wiezyc vag i licznik pokazywal podobnie 4% bledu.przy wymianie rozrzadu potwierdzilo sie to nic nie bylo ruszane.tak orzekl mech. znajomy ktory to robil mam nadzieje ze sie nie mylil

markopolus
24-02-2010, 20:29
wszyscy maja oryginalne przebiegi wiec o co tyle szumu

Stefano
24-02-2010, 23:14
Ja w swój przebieg wierzę w 100%.
..........
Ale Vagiem też sprawdzę. Dla pewności. I to jeszcze dziś.

Przeciez pisałem wczsniej, tak to tylko zobaczysz w VAGu w 17 / instrument / to co masz napisane na dece, na wyswietlaczu licznika, a to musi sie przecięż zgadzać.

Chodzi o odczytanie FAKTYCZNEGO PRZEBIEGU ze sterownika silnika, czyli z ECU.
Trzeba miec do tego lepszy kabelek, za kilka tys zł, oryginalny RossTech i program VAG COM w wersji powyzej 607, lub 704, gdzie jest okienko do zczytania sterownika; NIE Z LICZNIKÓW tylko ZE STEROWNIKA SILNIKA. / EDC15 i EDC16 /

Tak że KOledzy, juz nie piszczie tu bzdetów...

Grzenio
25-02-2010, 08:46
Jako, że stałem się ostatnio posiadaczem Galaxy to dołączyłem do tego forum. Wcześniej jeździłem różnymi autkami z grupy VW.
Wracając do tematu:
W VW (Golf, Polo, Fabia) stan licznika wyliczałem zawsze z pompy wspomagania przeliczając motogodziny i średnia prędkość. Jestem w stanie z niewielkim błedem podać w ten sposób przebieg - niestety w Galaxy nie udało mi się to - brak połączenia ze wspomaganiem.

Druga sprawa (zasłyszana) to przebieg podobno można odczytać z ABS - niestety nie wiem jak to zrobić (nie znalazłem liczby obrotów w ABS, którą przelicza się przez obwód koła) - jeśli ktoś wie gdzie odczytać liczbę tych obrotów będę wdzięczny.

Wszelkie odczyty z grupy 17 nie mają najmniejszego sensu.

RafałB
25-02-2010, 10:15
Stefano ma racje,nie chodzi o ten przebieg ze zwykłego Vaga,bo on zawsze bedzie taki jak na desce ... hehe :)

nasu
15-07-2010, 21:41
Witam
W MK II stan przejechanych kilometrów zapisany jest w dwóch miejscach licznik i silnik EDC15 .Można bez problemu odczytać/ zmienić przez złącze diagnostyczne. Trzeba tylko mieć lepszy kabelek taki za przynajmniej 100zł.:P

DDiablo
15-07-2010, 23:49
Zmienisz ale tylko ten z licznika na szczęście. Do tego z ecu trzeba trochę lepszy sprzęt.

RafałB
16-07-2010, 09:33
A jak odczytać np VAGiem ? Na zmianie mi nie zależy bo już 2 lata mam autko,ale potwierdzić fajnie by było :)

Grzenio
16-07-2010, 10:27
A ja Wam powiem, że w naszych Galaxiakach sprawdzenie przebiegu jest NIEMOŻLIWE.
Bo:
1. Ford nie ma wspólnej bazy przegladów (gdzie możnaby sprawdzić co i przy jakim przebiegu było robione).
2. Niemożliwe jest odczytanie motogodzin ze wspomagania (tak jak przy innych autkach z grupy VW).
3. Niemożliwe jest odczytanie obrotów koła z ABS'u (co można przeliczyć na przebieg przy określeniu średnicy koła tak jak przy innych samochodach z grupy VW).
4. Ocena zużycia elementów niewiele pomoże bo są egzemplaże różne i w niektórych modelach boczki drzwi czy kierownica bardzo szybko się wyciera a w innych wolniej (chyba zależy od farby zastosowanej w boczkach drzwi, a na kierownicy można zawsze uzywać pokrowców i po przejechaniu 200k km kierownica wyglada jak nowa)

A odczytywanie licznika VAG'iem (tym najtańszym - nie mówię o ECU) to tak jak wróżenie z fusów, bo to jest to samo co na liczniku. Lepszym sprzętem możemy odczytać przebieg z ECU ale tym samym sprzętem możemy korygować ten stan - więc odczytać można ale jeśli będą porównywalne to wcale nie znaczy, że nie był cofnięty (może to oznaczać, że ktoś przyłożył się do roboty a nie zmienił tylko wskazania licznika).

nasu
16-07-2010, 13:56
Wszystko co da się odczytać/ zapisać można zmienić. Pamięć EEPROM jak papier wszystko przyjmie. Najtaniej chyba VAG K+Can Commander 1.4 China (kabel + program) nawet nie trzeba nic przeliczać. Tylko dzięki tym możliwościom kręcenia popadamy w paradoks, niski stan licznika źle, duży tez źle, więc handlarze ustawiają na taki z jedynką z przodu.
Ile takim Galaxy MK2 1.9 TDi 116KM można średnio przejechać?

RafałB
16-07-2010, 14:05
Ile takim Galaxy MK2 1.9 TDi 116KM można średnio przejechać?

Nie tyle chodzi o dany model/marke co o ten motor - to jest pytanie...myśle że jak zadbany i w pore wszystko zmieniane to 500tys lekko przeleci (pomijając jakieś drobne wymiany np pompek czy turba itp).

DDiablo
16-07-2010, 15:35
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/EDC-15-Mileage.html

cowboy
16-07-2010, 18:14
Dla posiadaczy aut w UK lub chcących kupić w UK.MOT/milleage

http://www.direct.gov.uk/...Mot/DG_10020539 (http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/Mot/DG_10020539)

Można tu bezpłatnie na podstawie nr. rej. i nr. MOT "Test Number"/przeglądu/ sprawdzić przebieg auta z ostatnich bodajże 5 lat. Jeżeli auto nie przeszło za pierwszym razem i został wydany dokument: "Advisory Notice Issued"- napisane jest z jakiego powodu nie przeszedł.
Każdy ma do tego dostęp-strona jest prowadzona przez DVLA-czyli tutejszy wydział komunikacji.

Bardzo przydatne przed zakupem-można również sobie dla pewności sprawdzić swoje auto.
U mnie bangla-kręcone nie było http://www.accordklubpolska.pl/images/smiles/jest%20%20ok.gif



Ps. Przydałby się taki państwowy rejestr w Polsce na wszystkich "krętaczy liczników" http://www.accordklubpolska.pl/images/smiles/czerwona.gif http://www.accordklubpolska.pl/images/smiles/czerwona.gif