Zobacz pełną wersję : Spis najczęstrzych usterek w Mondeo


krzysieksa
22-07-2005, 20:22
Wpiszcie co Wam padło, lub np. zacięło się conajmniej ze 2 razy w Mondku?
W ten sposób wyłonimy słabe punkty naszych saMondów :)

U mnie powtarza się usterka z centralnym zamkiem - najpierw przestały się zamykać drzwi kierowcy (po 3 tygodniach się same naprawiły:D ) a po kilku dniach problem się przeżucił na tylne drzwi, które zaczęły zamykać się już normalnie :)








Widzę, że nie ma powtarzających się usterek w Mondeo - a mój centralny, psujący siędwa razy to tylko jeden rzadki przypadek :D

pawlem
26-07-2005, 13:21
Dwa razy padł mi centralny z pilota. Ryglował i odskakiwał. Za każdym razem "sam sie naprawiał" :D

Nie dotykam sie. Chyba ze zdechnie na dobre...

dzikus
26-07-2005, 13:34
Proponuję podzielić ten temat na MkI/MkII i MkIII
W tych autach padają raczej różne rzeczy ...

[ Dodano: 2005-07-26, 14:36 ]
chociaż widzę, że temat padającego centralnego jest chyba ponad czasowy - u mnie w 2 miesięcznym aucie - auto nagle zaczęło się samoczynnie (np. w nocy) otwierać. Idziesz do sklepu - zamyksz auto - wracasz a tu już otwarte ...

jagrall
26-07-2005, 15:25
u mnie zepsuł się wyłącznik świateł. nie świeciły pozycyjne, tylko mijania. poza tym dmuchawa, pisałem o tym TUTAJ (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=8310)

Alo
26-07-2005, 15:49
MKI :
Ciągle problem z elektr. szybami: same się naprawiają, same przestają działać, podobnie z oświetleniem paki (kombi) - czasem włącza się przy otwartych któryś drzwiach, częściej nie.

jawor
26-07-2005, 17:33
Mam MkI i ten sam problem z centralnym co wszyscy. Kilka razy się psuł i naprawiał, aż w końcu, pewnej pięknej niedzieli, nie mogłem zamknąć samochodu. Cierpliwość się skończyła, w związku z czym usunąłem z drzwi mechanizmy od centralnego :wink: Kiedyś się może za to wezmę, jak wróci cierpliwość.

mondeo
26-07-2005, 18:33
Ja mam problem z tylnim zamkiem a tak po zatym założyłem alarm i sam sie włącza myslalem za to wada tamtego ale zmieniłem na inny i to msamo czasami zamykam a rano mon otwarty inny problem to taki ze nawiew na 1 ok na 2 działa jak na 3 a na 2 działa jak na 3 a 4 ok



***********************
Pio-ps :607:
Mondeo 1,6 16v zet
***********************

goral
26-07-2005, 20:08
MkII : Najgorsze co mnie dopadlo to moduł ABSu, ale podobno to czesta przypadlosc w rocznikach '97. Tak, to drobne usterki (typu niedziałające biegi dmuchawy, zamek magnetyczny w tylnej klapie itd). Do centralnego nic nie mam :)

kuba
26-07-2005, 23:22
Mój ojciec miał mondka MKI i z tego co pamiętam to dwa razy dmuchawa przesatała przełączać na róznę pozycje (kierowca, szyba, nogi itp), często padają zamki (zapiekają się),ale to przypadłość chyba każdego Forda.

Pozdro

Kuba

Rafffał
27-07-2005, 11:22
MKIII : a ja u mojego mondka `04 mam nieprzyjemne drganie w kierownicy .
Pol roku mial i tak zaczelo mu sie dziac :( .... Musze w koncu jechac z tym do serwisu :evil:

Piotr36
27-07-2005, 18:27
Ja mam problem z elektrycznymi szybami, a właściwie z szybą od kierowcy. Naciskam "na dół" - szyba opuszcza się pomimo puszczenia przycisku. Zatrzymuje się dopiero po krótkim naciśnięciu przycisku "do góry". Wkurza mnie to ale co zrobić? Może samo przejdzie - już tak bywało.

bary77
27-07-2005, 18:40
Ja mam problem z elektrycznymi szybami, a właściwie z szybą od kierowcy. Naciskam "na dół" - szyba opuszcza się pomimo puszczenia przycisku. Zatrzymuje się dopiero po krótkim naciśnięciu przycisku "do góry".

U mnie też tak jest ale TAK POWINNO BYĆ. Prawdopodobie za mocno naciskasz przycisk opuszczania szyb i włączasz tzw.full open czyli automatycznie otwieranie szyb do końca. Spróbuj wyczuć czy jak naciśniesz z nieco mniejszą siłą to czy po puszczeniu przycisku szyba się nie zatrzyma. Taka właśnie jest zasada otwierania szyb elektrycznych wyposażonych w "auto".

badger6
27-07-2005, 19:00
U mnie też tak działa, to normalne :)

kristopher
27-07-2005, 20:40
Mruganie kontrolki poduchy sygnalizujące awarię napinaczy.
Przegląd złączy pod fotelem nic nie dał.
Pojawia się i znika, i znika.......

Pozdrawiam

AT
27-07-2005, 21:59
U mnie dwa razy to "padaly" tylko elementy zawieszenia (gumy i łączniki przednie), ale przy przebiegu 180.000 na naszych drogach trudno to nazwać wadą fabryczną :D
Oprócz tego nic mi sie dwa razy nie popsuło.
Najpoważniejsza "jednorazowa" awaria to "posypana" sprężarka klimatyzacji (dwa miesiące temu).
Centralny działa bez niespodzianek (no, chyba, że zimą do myjni pojadę - wówczas zdarzają się ciekawostki) :D

Adam

mm500
28-07-2005, 12:26
u mnie dmuchawa nie działała przez 1 dzień. OK było tylko na 4 biegu zarówno w obiegu zamknietym jak i z dopływem powietrza z zewnątrz. Następnego dnia "naprawiła sie sama".
Maciek

Piotr36
03-08-2005, 13:30
Witam

Niestety wyłącznik szyb działa tak jak opisywałem wcześniej. Nie ma znaczenia z jaką siłą naciskam przycisk - szyba i tak zjeżdża na dół bez trzymanki, dopiero naciśnięcie "góra" powoduje jej zatrzymanie. Nie bardzo wiem co z tym dalej zrobić.


Jeszcze jedna usterka - tym razem z elektronicznym licznikiem kilometrów /Mondeo 1.8 TD Ghia 1996r/.
Licznik zliczał km przez pierwsze 9-14 km i przestawał działać. Po zatrzymaniu i ponownym załączeniu zapłonu znów zaczynał liczyć przez parę km i zatrzymywał się. Prędkościomierz działał normalnie - czyli impulsator jest OK. Po rozebraniu licznika i obejrzeniu go pod lupą z dużym powiększeniem okazało się, że płytka ma kilkanaście zimnych lutów. Po długiej zabawie w lutowanie i oglądaniu efektów / kilkanaście razy poprawiałem te same miejsca/ udało mi się naprawić to cudo. Problemem staje się późniejsze założenie wskazówki prędkościomierza w odpowiednim położeniu, ale wyjściem był kolega z drugim samochodem. Trochę to trwało, ale działa !!!
Jedna uwaga: lutowanie tej płytki to prawdziwy majstersztyk - chwila nieuwagi i można stracić kilkaset złotych.
Niestety ta przypadłość to normalka, bo płytka z układem pomiaru prędkości i licznikiem km jest wykonana niechlujnie i mało dokładnie jak na taką markę.

jagrall
03-08-2005, 15:50
widzę że problemy sprawia centralny zamek. u mnie mimo wieku auta (97 rok) jak narazie cycuś glancuś. szyby elektryczne sie nie psują bo mam korbki :-)
Najpoważniejsza "jednorazowa" awaria to "posypana" sprężarka klimatyzacji (dwa miesiące temu).
mam nadzieję, że mnie nie dotknie taka awaria, jak narazie klima mi śmiga pięknie

Andrzej_10
03-08-2005, 17:34
MK I centralny, naprawiany wiele rzay, nie tylko przez jednego mechanika, szykuje się na wymianę.

andresita
04-08-2005, 20:31
A ja myślałam,że to cos dziwnego z nawiewami. Niedziela - nie działa. Poniedziałek - działa. Wtorek - nie działa. Od środy odpukać działa. A nie działało całe pokrętło - nawiewy ani klima.
Co chciałam już jechać do magika to działało. Jak człowiek u dentysty - wszystko przestaje boleć :lol:

Johny_85
04-08-2005, 20:43
W moim MKII:
- Centralny zamek jak u wszystkich
- "Cycek" do otwierania bagażnika stwardniach, za nic sie nie da naciasnac
- na tablicy rodz. miga ikonka poduszki powietrznej - nikt z seriwu nie wie co to jest
- Para nienormalny odgłos ABS - aż wsyd hamowac :D
- lusterko wewn. zaczyna sie odklejac:/
To by było na tyle ;)

gregor13
04-08-2005, 21:35
Witam.
Popsuł mi się zamek w klapie - nie można wogóle przekręcić kluczyka i zawsze muszę otwierać ze środka :| A tak poza tym to mi stuka i puka w zawieszeniu... :?

Johny_85
04-08-2005, 21:42
No to czas na wymioane amortyzatorów;)

A z tym otwieraniem bagaznika to sie dziwne rzeczy dzieja

Jacek
05-08-2005, 00:44
Popsuł mi się zamek w klapie - nie można wogóle przekręcić kluczyka i zawsze muszę otwierać ze środka
No to jaki problem? WD-40 z rurka do jednej reki, kluczyk do drugiej i jedziesz :)
Po kilku minutach zabawy zamek "ozyje" :)
Tylko uwazaj na lakier. No i badz cierpliwy, to moze potrwac..... :wink:

zdzichop
05-08-2005, 06:51
Moje żale:
- oświetlenie wnętrza nie działa jak należy,
- zamek tylnej klapy zaciął się i tylko idzie z pilota,
- z zaworu Egr cieknie oleista sadza,
- skrzypią mi elektryczne szyby przy zamykaniu

gregor13
05-08-2005, 08:34
Jacku, próbowałem, i to nie raz - nic z tego. Na 99,9% to wina samego zamka :?

szkapa_20
06-08-2005, 16:25
U mnie raz działa a raz nie działa przełącznik od pasażera w prawych dzwiach od elektrycznych szyb zazwyczaj podnieśc się da a opuścić się nie da. No i raz się zacieła spręzarka od klimy a tak poza tym to ok

mozej1
07-08-2005, 17:01
U mnie centralny raz działał raz nie (teraz nie działa) i tylne szyby strasznie się opornie otwierają i zamykają(korbki),chyba już czas odkręcić tapicerkę i trochę powalczyć z WD może będzie ok.
Tak to wszystko jest dobrze. :)

DJRaq
08-08-2005, 12:48
witam,

Tak sobie myśle, ze te wszystkie wady jakie opisujemy to tak naprawdę są detalami. Oczywiscie wpływają na komfort jazdy i są dokuczliwe ale czym one są w porównaniu z tym jakbyśmy pisali ze silnik nie przejeźdża 100tys, albo bierze oleju tyle co benzyny...;)

ogólnie Mondki to chyba nie takie złe autka...;)

a wracjąc do awarii to Mondek strasznie mi dymi (czarny dym) ale tylko wtedy kiedy mu depnę pedał gazu do podłogi... tuman czarnego dymu z tyłu... nie wiecie co moze być nie tak...
przejechane tylko 130tys....


pzdr
DJRaq

waldor
08-08-2005, 13:50
ogólnie Mondki to chyba nie takie złe autka...

Oczywiście ,że nie są złe, a te detale wpływają na pomniejszenie ceny, co powoduje, że auto jest łatwiej dostępne niż taka dopracowana Toyota czy Honda, o Mietku nie wspomnę:)

introligator
09-08-2005, 10:25
Moja lista:
-swiecaca sie kontrolka poduszki powietrznej (kontrolka zostala wylaczona)
-pompa ABSu padla po ok 140 Kkm (nie wymienialem)
-elektryczna szyba z przodu od strony pasazera jest strasznie oporna. Kilka razy sie zablokowala
-fotel kierowcy sie juz rozpieprzyl

Skurek
09-08-2005, 21:32
Do "zdzichop": mi też niby skrzypiały, a okazało się że to cho..rna uszczelka od zenętrznje strony,aluminium w środku niej się utleniło :shock: i porysowało całą szybę (jeździłęm tak ze 2 miechy :oops: ). Polecam kapić te uszczelki i wymienić bo mnie teraz czekają 2 nowe szybki...
A poza tym to oczywiście zawieszenie się poszło już kochać i radio fabryczne to szajsens jakich mało...

Adam_2000
09-08-2005, 21:41
Kurcze... a mówią, że wieloryby są takie awaryjne ;) :lol:

Mayon
18-08-2005, 10:45
Niestety wyłącznik szyb działa tak jak opisywałem wcześniej. Nie ma znaczenia z jaką siłą naciskam przycisk - szyba i tak zjeżdża na dół bez trzymanki, dopiero naciśnięcie "góra" powoduje jej zatrzymanie. Nie bardzo wiem co z tym dalej zrobić.

To tak ma być. To się nazywa chyba "one touch down" czyli pełne otwarcie szyby przy jednokrotnym naciśnieciu przycisku. To jest taki "bajer" w Mondeo. Nawet do tego jest specjalny układzik/przekaźnik zastosowany i podpięty własnie do drzwi kierowcy. Aby zatrzymać tą szybę wystarczy wcisnąć ponownie przycisk dół lub góra. :D

[ Dodano: 2005-08-18, 11:48 ]
A mnie się zepsuło:
1. Czujnik temperatury od wskaźnika na desce rozdzielczej (totalnie kłamał)
2. Wtyczka przy rezystorze dmuchawy. Nie działały bieg 1,2,3
3. Zacinająca się klamka drzwi pasażera (nie wracała). Pomógł WD40
3. Elektromagnes/cewka włącznika sprężarki klimatyzacji ;( (To najdroższa i najgorsza awaria)

_Damek_
09-03-2006, 13:17
Witam a zatem standard:):
1. centralny - drzwi kierowcy się nie otwierają
2. regulacja wys. fotela kierowcy :568: - nowa zębatka dzięki koledze z forum i śmiga
3. licznik kilometrów działa jak chce:) i jeśli nie działa to wskazówka prędkościomierza nie opada do "0" - przepchnięto jedno kółeczko i poszedł do przodu
4. zacinająca się klamka drzwi kierowcy (nie wracała). Pomógł WD40
5. no oczywiście zasyfiony zamek w klapie (dobrze że z kluczyka działa) - wd 40 wciska się już ale kluczyk nie mieści się jeszcze do środka
6. strzelający przegub przy skręcaniu (podejrzewam że nie były jeszcze wymieniane)
Dokładka:
przegub zewnętrzny prawy wymieniony(ponoć był tragiczny) + łączniki stabilizatorów ( i nie ma podejrzanego ruchu kierownicy przy hamowaniu) w sumie 378zl
7. tyne lewe drzwi po zimie nie reagują na centralny trzeba manualnie zamykać i otwierać
Dokładka:
8.drzwi kierowcy już działąją - złącza w słupku kierowcy+wd40 (tylne lewe nadal losowo się otwierają)
9. lekkie szarpanie przy dłuższej jeździe na obrotach ok 2500 na biegach 1-3 - pewnie impulsator/booster (brak kasy i czasu na zajęcie się tematem)

Domel
09-03-2006, 17:12
A u mnie widzę jako jedynemu dało popalić wspomaganie....5 pompa, 2 magiel i dalej mi się nie podoba..... :fcp6

krzysieksa
09-03-2006, 17:23
W moim MKII:
- Centralny zamek jak u wszystkich
- "Cycek" do otwierania bagażnika stwardniach, za nic sie nie da naciasnac
- na tablicy rodz. miga ikonka poduszki powietrznej - nikt z seriwu nie wie co to jest
- Para nienormalny odgłos ABS - aż wsyd hamowac :D
- lusterko wewn. zaczyna sie odklejac:/
To by było na tyle ;)

Z centralnym też miałem przygody :/

U mnie też nie dało się wcisnąć tego pypcia do otwierania bagażnika :/
Wlałem szczyawką dookoła niego chyba ze 300 ml ropy i zacząłem na chama go wciskać i drgnął. Później przez kilka minut go tak naciskałem i teraz chodzi leciusieńko aż miło :)

Lusterko wsteczne też mi sie odkleilo-ale dlatego, że poprzednia właścicielka chyba jak ustawiła je raz to go już nie przestawiała i przez 6 lat tkwiło w tej samej pozycji. Chcialem je w dół lekko opuścić i nie dało się ruszyć więc użyłem dużej siły i ... ZONK teraz trzyma sie tylko górną częścią tej gąbeczki i podczas jazdy drży :/ jak się ociepli spróbuję czymś je przykleić lecz nie bardzo wiem czy je mam przyklić - ale najpierw musze je chyba oderwać i do tej kulki, na której się ono obraca muszę nalać jakiegoś tłustego specyfiku bo zachowuje się tak jak by przymarzło :D

Więc "pypcia" też zaliczamy do typowych usterek :fcp27

karex
09-03-2006, 17:37
5 pompa, 2 magiel
A u mnie już czwarta maglownica :fcp2 Ale żeby nikt nie myślał, że są jakoś wadliwe. Po prostu to co było zakładane pozostawia wiele do życzenia. A na razie nie mogę się zebrać na założenie piątej.

A co poza tym (mniej więcej po kolei występowania) w moim Zetecu (zrobiłem na razie 22 tys. km)
-> W/w maglownica (było jak kupowałem auto)
-> Wymieniłem przewody ham. przy tylnych kołach (przy tarczach z tyłu jest zła konstrukcja umocowania przewodów i po ponad 200 - 250 tys km mogą paść) (wiedziałem, że będą do wymiany).
-> Nie powracały klamki zewnętrzne tylnych drzwi. (było jak kupowałem).
-> Musiałem wyczyścić przepływomierz i krokowy (spodziewałem się tego przy kupnie)
-> Czujnik temperatury na wskaźnik. (jak kupowałem to widziałem, że jest coś nie tak)
-> Szwankujący centralny z pilota na mrozach (przyczyna leży w drzwiach przednich pasażera, kiedyś to rozbiorę i znajdę awarię).
-> Awaria pompy ABSu (też popularne w Moneo MkI i MkII). (jak kupowałem już nie reagowała tak szybko jak powinna)
-> Ciężko wchodzące biegi 1 i 2 , aczkolwiek u mnie w porównaniu do wielu wchodzą lekko (też częsta przypadłość).
-> Wtyczka dmuchawy.
Zasadniczo to jak na razie, nie zawiodłem się za bardzo na mojej Mondziawce.
Co do zawieszenia to chyba nie znajdzie sięauta w naszym kraju, które nie dostanie po silentblokach itp. na naszych luksusowych szosach :fcp27

Natomiast TD przejechałem ok 8 tys km i jedyny problem to na chwilę padł prędkościomierz i zapaliła się rezerwa - tutaj pomogło "prawo pięści", a potem rozbiłem auto prawie doszczętnie -> przyczyną były popękane przewody hamulcowe przy tylnych kołach.

:fcp7 Na te przewody radzę zwrócić wszystkim uwagę. Wiem co piszę. Na obu autach były szmelcowate

[ Dodano: 2006-03-09, 18:46 ]
-> Ooo zapomniałem o przycisku bagażnika w kombi. O dziwo tylko w Zetecu. W TD sprawował siębez zarzutu.

matzone
09-03-2006, 18:43
MK III

1. Zamek w klapie tyl sie blokowal
2. Amortyzatory gazowe tez w tyl. klapie (wymienil serwis)
3. Cos mi hamulec reczny blokuje czasami lekko kola (wymienia linki ham. recz. i mysle, ze bedzie po sprawie)

misiek
09-03-2006, 18:59
To u mnie chyba nie jest zle.
odkad mam auto przejechalem 32kkm.
- termostat
- lozysko amortyzatora prawy przod (od pasazera)
- czujnik do wskazan temperatury na desce rozdzielczej
- lozysko w prawym przednim kole
- ostatnio spalilo mi sie kilka zarowek z oswietlenia deski rozdzieczej, heh tez z prawej jej strony
- od jakiegos czsu nie odbija mi klamka w tylnych drzwiach, zaczelo sie to po pewneyhc duzych mrozach. WD40 nie pomogl, ale sadze ze to tez efekt zadkiego ich uzywania.

marek11
10-03-2006, 09:00
MKIII Samoczynnie otwierajacy sie bagaznik przy odpalaniu auta. Tylko to na dzisiaj przebieg 50tkm auto 2-latek.

rgroch1
22-03-2006, 22:43
autko z 97 1.6 mam je od tygodnia przebieg 98000km
- klamki tylne nie powracaja
- dmuchawa nie dziala na 1,2,3 biegu
- do wymiany osłona gumowa przegubu
- dziwnie po nocy telepie silnik (wypadaja zaplony ) z zegarkiem w ręku 5 min
potem jest ok wymienilem swiece i kable i nic chyba zrobie reset kompa

red_chili
22-03-2006, 23:17
dziwi mnie jedno czemu tego nie czytaja ci co pracuja w fordzie :fcp13
albo tylko udawaja :fcp4

2.0 TDCi :
stuki w kierownicy;
slychac przelaczanie biegow (jakies stuki)
w zimie przy -20 bezpieczniki sie sypia
a tak poza tym nic wiecej sie narazie nie dzieje :fcp1

CERES
23-03-2006, 06:45
Panowie, powiem wam jedno:
jesteście przewrażliwieni, co myślicie że inne marki nie mają wad ??
mi też po zimie z tyłu klamki nie odbijają ale olewam to, wd40 czyni cuda

TREBOR75
23-03-2006, 07:28
A ja muszę wyczyścić zamek od tylnej klapy, znowu jakieś syfki wpadły i z kluczyka nie można otworzyć :(

slawas1
23-03-2006, 14:42
słabe zawieszenie jak na nasze rodzime wertepy

marek11
24-03-2006, 13:14
NJieszczelny zbiorni spryskiwacza szyb. Pyln wycieka.

thing
26-03-2006, 18:18
Witam!

1. dmuchawa, z każdym wyższym biegiem głośniej chodzi, jakby chciała uciec :D.
2. ciężko chodzące klamki z przody (po obu stronach).
3. problemy z centralnym zamkiem w tylnej klapie (nie domykał sie).

jak narazie tyle ;)

pozdrawiam

dmc26
26-03-2006, 19:48
witam
Z progów po zimie zszedł lakier :fcp5

piyok
27-03-2006, 09:57
Mondeo 1.8 TD 95r
-sworznie wymiana,
-padniete oświetlenie deski - diody pomogły,
-nie wraca klamka w tylnich drzwiach,
-dmuchawa hałasuje,
-mokry zbiornik z płynem do wspomagania,
-gumy do stbilizatora poprzecznego - wymiana,
-łączniki stabilizatora - wymiana gum,
-tlumik końcowy - dziura,
-zatarł się mechanizm podnoszenia szyby (ręczny)
-szum i hałas os strony rozrządu - własnie jade do mechaniora - opisze co było!! :fcp5
-Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-03-27, 12:42 ]
to znowu ja.
juz po naprawie.
na szczescie okazało sie że to tylko rolka napinacza paska od alternatora.
szybka wymiana łożyska i po zawodach.
uffff :fcp1

TREBOR75
27-03-2006, 11:51
Chłopaki piszecie o fordach jakie usterki, wszystkie marki po jakimś czasie maja większe lub mniejsze ustrki. Aż mnie serducho boli jak obsmarowujecie swoje bryki. Moja "Dziunia" jest najlepsze, ma swoje wady... jak każdy :)

misiek
27-03-2006, 17:37
ee tam obsmarowuja ;)

a mi ostatnio cos wali saplenizna z nawiewu, podczas pracy wiatraka, heh... i pojecia nie mam co to moze byc, gdzie zaczac szukac. Mam nadzieje ze nie instalacja.

no i teraz polecialo mi lozysko dla odmiany w 2 kole z przodu :)

marek11
28-03-2006, 14:18
Moim zdaniem powinnismy tu umieszczac nietypowe choc czesto w roznych autach pojawiajajace sie usterki. Typu zamek bagaznika nie dziala ale nie ma sensu pisac ze ktos wymienil lozysko kola po przebiegu 150kkm lub wiecej bo to zdaza sie rowniez w autach z bardzo wysokiej polki. Pozdrawiam. A moze ktos sie pokusi i spisze te nietypowe do przebiegu i wieku auta usterki ?

Malyyniak
28-03-2006, 21:28
A u mnie nie dziala centralny w tylnych prawych drzwiach i strasznie mnie denerwuje tlukaca sie i skrzypiaca tylna polka , oraz tlukace sie kolo zapasowe ,poniewaz po dokreceniu tego plastiku co je mocuje wystarczy przejechac po dwoch dziurach i znow wszystko jest luzne a po za tym jest ok .

koziolek_uk
20-04-2006, 19:07
Ja mam problem z tylna lewa szyba (elektryczna), cos mi nie chce zabardzo chodzic. :fcp8 jak juz cudem zejdzie w dol to juz do gory nie chce isc :fcp25 a z prawa mam ze w dol nie chce zejsc a w gore juz bez problemu :fcp27 dzisiaj bylem w serwisie Forda i wielki g.. zrobili :fcp11 tez mi sie kontrolka od poduszki swieci w kontrolkach, nie mam zielonego o co chodzi :fcp5 czy moze mial ktos taki problem ?? i jak go ewentualnie zwalczyc :fcp2

pozdrawiam

frompoland
20-04-2006, 19:38
u mnie wszystko dziala :)

pba2
21-04-2006, 07:42
ad1) Może warto wymienić filtr ? Jak złapie mnie wielka ulewa i zamoknie filtr (mokry nie przewiewny) to też strasznie wyje
pozdr
Piotr


Witam!

1. dmuchawa, z każdym wyższym biegiem głośniej chodzi, jakby chciała uciec :D.
2. ciężko chodzące klamki z przody (po obu stronach).
3. problemy z centralnym zamkiem w tylnej klapie (nie domykał sie).

jak narazie tyle ;)

pozdrawiam

jagrall
21-04-2006, 10:16
dmuchawa nie dziala na 1,2,3 biegu
wymień rezystor, koszt chyba około 80 zł

TheTrooper
21-04-2006, 12:35
witam
Z progów po zimie zszedł lakier :fcp5

Mi też się troche zdarło, niestety bez "pięknych cudownych miłych dla oka :fcp12 " chlapaczy się nie obejdzie

kuwik
22-04-2006, 13:26
A u mnie sterowanie temp. padło. Daję 19 stopni a on grzeje jak wariat ze 25, na LO dopiero po jakimś czasie chłodzi? Jest to do naprawy czy trzeba wymienić sterownik?

Tom303
22-04-2006, 17:43
Ustawienie 19 stopni przy automatycznej regulacji oznacza docelowa temperature we wnetrzu a nie temperature powietrza wylatujacego z nadmuchow.
To jest normalne, ze najpierw daje wiecej ciepla, zeby szybko osiagnac zadana temperature, a dopiero kiedy w okolicy czujnika temperatury jest juz prawie zadana temperatura, wtedy zmniejsza nawiew i temperature do tych np 19 stopni albo nawet ciut mniej.

Bart
22-04-2006, 18:28
Moze dla niektorych wydaje sie to dziwne, ale każdy climatronic tak wlasnie dziala. Mam tez VECTRE z automatyczna klima i dziala tak samo jak pisze Tom303 i jest to całkiem normalne zjawisko. Na tym polega ten cały "komfort" climatronika...

krzysz100
24-04-2006, 13:40
mam mkI u mnie nawala otwarcie wlewu paliwa

Ali
25-04-2006, 11:09
Hmm... :fcp25 A w moim MkI Ghia 95rok nie działa licznik i prędkościomierz :fcp11 a linki nie mam :fcp5 tylko jakaś elektronika.... Pozdro !!

misiek
25-04-2006, 17:27
rgroch1 napisał/a:
dmuchawa nie dziala na 1,2,3 biegu

wymień rezystor, koszt chyba około 80 zł

heh... u mnie tez w koncu przestala dzialac. W zasadzie czasem dzial czasem nie... i wali spalenizna :( wiec ostatnio nie uzywam.

A czemu rezystor az 80zl ? gdzie on dokldanei jest. Wiem wiem, teamty o tym gdziec byly, ale warto odswierzyc bo od jakiegos czasu chyba nikt specjalnie nie poruszal tematu.

galux20
28-04-2006, 10:42
:fcp1 Przy przebiegu 160 tyś km 3 x wymiana linki ręcznego hamulca. Stadartowo centralny zamek .

pluto
28-04-2006, 10:55
tak sobie patrze 4 strony spisu najczestszych usterek... toz to sie dopiero ludzie przestrasza na mysl ile usterek sie w fordzie pojawia hehehe

pitdamu
12-08-2006, 19:01
ratunku dmuchawa chodzi mi tylko na 4 biegu i nie wiem co jest cos sie zesmazylo czy co? do tej pory bylo ok i umarlo odpiszcie na maila jak cos dzieki piter13_1978@tlen.pl pozdro

MAN
12-08-2006, 20:43
Poszukaj tematu opornik wentylatora :fcp3

misiek
16-08-2006, 21:52
dokladnie ;P albo to opornik albo i wiazka... A najczesniej to nie sam opornik a zlaczka na elemencie w ktorym jest on wkomponowany.

Edi40
14-01-2007, 19:46
MK III
W moim TDCi przejechałem 85 000km (salonowy '04/'05).
Lisata awarii:
1. wtryski komplet przy 40 000 (na szczęście gwarancja);
2. pasek wieloklinowy z kompletem kół - już TRZY razy!!!!!!!!!!!!!!!
3. drżenie kierownicy przy prędkościach 120-140km/h (mimo dokładnego wyważania).
Poza tym wszystko ok!
Śmigam sobie ciesząć się z jazdy tym autkiem (ten silnik, to zawieszenie :fcp26 !).
Niestety gwarancja dobiega końca i zastanawiam się, co mnie jeszc ze może spotkać :fcp20

Gemini63
14-01-2007, 20:10
Mk III
Ja ostatnio też przeżyłem "trzęsienie portfela" w serwisie. Musiałem naprawić:
1. Skrzynia biegów MMT6 - rak czterech łożysk, wycie w zakresie 50-90 km/h nie do zniesienia dla uszu. Kazałem wymienić wszystkie 8 skoro skrzynia była wyfiletowana.
2. Łożysko podpory półosi.
3. Zamek schowka po stronie pasażera. Pociągnąłem za uchwyt żeby otworzyc i....już sie nie otworzła. (podczas naprawy uszkodzili mi wykładzinę konsoli :fcp25 , widać jakby ktoś się łomem włamywał).
4. Urwany zaczep lewego reklektora.
5. Reszta na razie ok. Za wszystko odjechałem 2501,- (po rabacie....)
Przebieg 84000 km

Pozdrawiam
Krzysiek

llechu
14-01-2007, 21:36
2. pasek wieloklinowy z kompletem kół - już TRZY razy!!!!!!!!!!!!!!!
Przebóg!!! Dlaczego??
3. drżenie kierownicy przy prędkościach 120-140km/h (mimo dokładnego wyważania).

Tu może trochę ci podpowiem. Moje koło na wyważarce u wulkanizatora wyglądało na idealne, ale drgania były właśnie przy 120-140km/h. Pojechałem na stację diagnostyczną, gdzie gość podniósł przód i kazał mi "jechać" 80km/h, a sam obserwował zachowanie kół. Po całym zabiegu powiedział, że prawe koło ma bicie. Że akurat tego samego dnia zmieniałem opony to pojechałem do oponiarza z reklamacją. Sprawdzenie na wyważarce - "koło wyważone". No to kazałem zamienić felgę z zapasu i po przełożeniu jej bicie ustało. :-)

bozoluk
14-01-2007, 22:00
U mnie standardowo centralny zamek, ogrzewanie przedniej szyby i pompa ABS, która ponoć jest wadliwa, no i sprzęgło się kończy a to wydatek 3.000 zł.
Po prostu porażka.

Tylko japońskie !!!!

karex
14-01-2007, 22:10
no i sprzęgło się kończy a to wydatek 3.000 zł.
Czy masz na myśli tą cenę za sprzęgło ? To jest automat?

frompoland
14-01-2007, 23:33
karex, raczej mu chodzilo za calosc... w automatach jako same sprzeglo nie wystpuje :)

bozoluk
15-01-2007, 08:37
Chodziło mi o koszt sprzęgła z kołem dwumasowym, skrzynia manualna :-(

frogg
15-01-2007, 09:55
Witam,
W moim MkII 1.8TD roczek 98 mam broblemy z immo. Zwłasza w chłodniejsze dni po kilkunastu minutach "uzbraja" mi sie to draństwo i nie daj boziu aby zgasł silnik ze 2 godziny postoju murowane :fcp12 . Jak na razie nikt nie ma pojęcia co to za kwiatek. Może ktoś z kolegów spotakał się z takim przypadkiem :fcp9

kicaj
15-01-2007, 10:22
MKIII:
-> samoczynnie otwierajace sie drzwi podczas jazdy...
-> pasek wieloklinowy
-> piszczace i grzejace sie tylne kola (pomogla wymiana klockow i przesmarowanie, narazie...)

to chyba narazie tyle - z 2 miesiecy uzytkowania i przejechanych 7 kkm

llechu
15-01-2007, 10:24
Witam,
W moim MkII 1.8TD roczek 98 mam broblemy z immo. Zwłasza w chłodniejsze dni po kilkunastu minutach "uzbraja" mi sie to draństwo i nie daj boziu aby zgasł silnik ze 2 godziny postoju murowane :fcp12 . Jak na razie nikt nie ma pojęcia co to za kwiatek. Może ktoś z kolegów spotakał się z takim przypadkiem :fcp9
frogg to ma być spis najczęstszych usterek, a nie spis najbardziej zagadkowych usterek.

frogg
15-01-2007, 11:04
frogg to ma być spis najczęstszych usterek, a nie spis najbardziej zagadkowych usterek.


Rozumiem Ilechu trochę za dokładnie opisałem mój przypadek :fcp19 , ale czyżby immo w mondkach było takie niezawodne?

llechu
15-01-2007, 11:10
Nooooooo, w sumie było parę przypadków, że w MKI ludzie się chcieli tego pozbyć.

frompoland
15-01-2007, 13:03
no i sprzęgło się kończy a to wydatek 3.000 zł.

Chodziło mi o koszt sprzęgła z kołem dwumasowym, skrzynia manualna :-(

i niby remont autmata jest wiele drozszy od manuala?? bzdura jakas :)

janek_vip
15-01-2007, 14:27
Witam!
MKI (1994 r. 16 V, 2.0 l):
-- nie odbijała tylna klamka (pomógł WD-40),
-- nie działała kontrolka hamulca ręcznego (pomógł WD-40),
-- nie działała zmiana kierunków nadmuchu (spadł przewód podciśnieniowy w komorze silnika :D ),
-- nie podnosiła się elektryczna szyba od strony kierowcy (urwana linka w mechanizmie, wymieniłem elektryczny mechanizm podnoszenia szyby),
-- czasami zapala się i gaśnie kontrolka hamulca ręcznego\płynu hamulcowego (nie wiem co to może być, ale samochód normalnie hamuje, więc na razie bardzo się tym nie przejmuje),
-- dmuchawa nie działa na 1, 2 i 3 biegu. Przepalony bezpiecznik termiczny w rezystorze wentylacji (chyba 4 A, 121 'C). Ponieważ na 3 biegu dmuchawa pobiera ok 11-12 A (na 1 biegu ok 4-5 A), więc ze względu na wg mnie podejrzanie duży prąd na 3 biegu nie zdecydowałem się na wymianę. Ryzykuje w tym wypadku pożarem samochodu jak wstawię za duży bezpiecznik termiczny, np. 10 A (121 'C) (tylko takie mogę kupić), albo wydam 80 zł. na nowy, który zaraz się spali. Prąd 11 A może rozgrzać do czerwoności te rezystorki (jak nie będą miały odpowiedniego chłodzenia).

misiek
15-01-2007, 15:42
z nawiemem, jesli nie przesadzales za bardoz z wykorzystaniem uszkodzonego nawieweu to bedize jeszcze szansa ze przetwornica jest cala i wystarczy podrepereowac stykli na tej plastikowej kostce... to jej marne wykonczenie powoduje ze sie stapia... A nie przesadzenie z uzywaniem, tzn przestac wlaczac nawiew przy pierwszm zapachu palonego plastiku... u mnie bylo to w nienajlepszym stanie, ale elektryk sprawdzil przetwornice i okazala sie dobra, wiec podreperowal styki w kostce i calosc dziala :) koszt 10zl.

JAREK G
15-01-2007, 21:30
Napisałbym coś w tym temacie ,ale na szczęście nie mam co :577:

krzysieksa
15-01-2007, 22:14
Napisałbym coś w tym temacie ,ale na szczęście nie mam co :577:

A jak sprawa z dżumą na drzwiach i klapie??

Ja dorzucam jeszcze częstą przypadłość mk I i mk II - trzeba czesto smarować kalmki zewnętrzne bo z czasem przestają powracać i brzydko odstają :(

Ale WD40 i po sprawie :)

mirstep
15-01-2007, 23:49
bicie na kołach przy hamowaniu , od czego ? tarcze wymienione,
centralny zamek nie zawsze zamyka,
nie grzeje lewa strona przedniej szyby,

mra
16-01-2007, 08:25
U mnie:
- nie zawsze otwierający się wlew paliwa
- tarcze przednie (bicie przy hamowaniu z większych prędkości) - muszę wymienić!
- pompa wodna z plastikowym wirnikiem

Reszta w 100% OK!

GARBOJAD
16-01-2007, 13:13
Po pierwsze primo:
1: pompa wodna z plastikowym wirnikiem
2: włącznik świateł mijania
3: tarcze hamulcowe przednie
4. przewody wn ale to chybs nie usterka tylko ekspluatacja
5: przewody podciśnienia

i to tyle na razie :fcp27

JESTEM
16-01-2007, 18:01
Ja dorzucam jeszcze częstą przypadłość mk I i mk II - trzeba czesto smarować kalmki zewnętrzne bo z czasem przestają powracać i brzydko odstają :(

Ale WD40 i po sprawie :)
hehe mi sie wlasnie jedna zbuntowala..... ale jutro powalcze z WD...

JAREK G
16-01-2007, 20:36
A jak sprawa z dżumą na drzwiach i klapie??
Dżumy na razie nie zauważyłem ( choć w sobotę myłem auto) :fcp1 , ale dla pewności jutro dokładnie sprawdzę :fcp20

grzesw2
17-01-2007, 11:16
jak u wielu mam problem z centralnym.przynajmniej 5 razy w roku w porze jesieni robi co chce.po otwarciu dzwi wydaje jakis stlumiony dzwiek jakby probowal sie zamykac i otwierac przez jakies 10 sekund.czasami po zamknieciu wszystkie drzwi oprocz kierowcy otwieraja sie samoczynnie.nie potrafie tego rozgrysc.

[ Dodano: 2007-01-17, 12:24 ]
mam problem z radiem.zamontowalem radio sony mini disc,wraz ze wszystkimi oryginalnymi zlaczkami.casami bywa tak ze po wlaczeniu po jakims casie(10 sek,2 min,5 min)naprawde roznie jest slyszalne takie jakby uderzenie zwarciowe w glosnikach(jesli wiecie co mam na mysli)bo ciezko to wytlumaczyc.to tak jakbys zwarl dwa kable od glosnika,i wtedy znika dzwiek,trzeba je wlaczyc po jakis 15 sek.i znowu dziala.a czasmi jest tak ze radio dziala kilka dni bez zarzutu.sprawdzal mi to gosc w warsztacie elektrycznym i nic nie stwierdzi.moze ktos mial podobny problem,wiec pomoze.dzieki,GG 8155776

[ Dodano: 2007-01-17, 12:29 ]
mam ten sam problem z biciem w kierownicy przy hamowaniy przy wiekszej predkosci.jestes pewny ze to wina tarcz bo moje bylo nowe i sadze ze to nie od tarcz

Raptor
17-01-2007, 11:34
No to i ja dorzucę swoje trzy grosze:

- włącznik świateł (problem z włączeniem przeciwmgielnych - naprawa)
- włącznik światła wstecznego (wymiana)
- alternator (wymiana na nowy)
- zatarte turbo (regeneracja)
- cylinderek w bebnie-tył (wymiana)
- wężyk płynu do spryskiwacza tylnej szyby strzelił i to w suficie kabiny (dobre jak ktoś lubi prysznic w aucie ;-) )
- teraz pojawiły mi się odstające klamki :-)
- problemy z odpaleniem na zimno (bez dodania gazu nie idzie, po pierwszym odpaleniu później nie ma problemów)

misiek
17-01-2007, 15:53
a ja to tak tylko cgcialem przypomniec ze wiekszosc z wymienianych tu rzeczy to standardowe elementy eksploatacyjne i dotycza samochodow majacych juz swoje lat. I tak naprawde mondeo to sa dosc dobre samochody :)

gruniu
17-01-2007, 19:18
1) spadl wezyk podcisnienia klimatyzacji (troche latarki i wcisnietych dloni - dziala)
2) drugi bieg ma problemy z wrzuceniem i wyrzuceniem, czasam az cos zgrzyta
3) padla uszczelka laczace rure wlewu paliwa ze zbiornikiem paliwa (wymieniona 60zl robocizna, uszczelka 28zl)
4) sterownik klimatronika - blad 62 i nie jest to czujnik
5) wieszajace sie pilot od centralnego, pomaga reset centralki
6) pukajacy koncowy tlumik o zderzak przy duzych drganiach auta
7) padl chyba krokowy - obroty skacza (wymiana na nowy - to samo)
8 ) obwod napinaczy pasow - kontrolka miga (wyczyszczone stuki - ok)

zybi50
06-02-2007, 18:43
mam te same problemy, co większość a mianowicie; centralny zamek nie zamyka,
wymiana łączników stabilizatora,p,t.
wymieniłem trójnik podciśnieniowy
o oświetleniu nie wspomne i wiele innych usterek
napiszcie co mam zrobić z centralnym z. żeby zamyka/ :fcp1

ZYBI

kicaj
10-12-2007, 18:29
no to jeszcze dodam (niestety...)
MKIII TDCi 115 KM
2 razy w ciagu roku poszedle pasek wielorowkowy... rok temu z napinaczem czyli caly komplet teraz jeszcze nie wiem... koszt na dzien dobry 155EUR... ehh

Grumete
10-12-2007, 19:00
- wymiana rezystora 160 zł
- mały termostat 80 zł
- zatarty tłoczek ręcznego 80 zł
- kabel lampa przód 80 zł

Jarodt
11-12-2007, 13:22
moje problemy:
1. centralny u kierowcy nie steruje(czekam na ciepło,żeby rozgrzebać wiązki - siłownik i czujnik od zamka wymieniałem - nic nie zmieniło),
2. odstające klamki - nasmaruję jedną, druga zaczyna się wypinać na świat,
3. problem z światłem krótkim lewym - styk do przeczyszczenia - dotyk dłonią,która leczy pomaga na kilka dni(brak natchnienia do porządnego wyczyszczenia),
4. przyciski przy pasożycie przód do szyby elektrycznej - działało albo up albo down - rozłożenie przełącznika i zrobienie podkładki pod pionową blaszkę - wbiła się w plastik - rozwiązało problem,
5. mokro pod wyciszeniem przód - nie spływa z drzwi - gdzieś jest przeciek - na wiosnę/ cieplejsze dni będzie robota.
Chwilowo tyle. :fcp18

Kamisek2
11-12-2007, 13:41
Teraz ja, Teraz ja :fcp3 :fcp3

Ja nie moge otwierać klapy bagażnika kluczykiem xD
Musze otwierać pilotem :fcp11 albo wcisnąć ten zamek :-)

Przemek.Ku
25-12-2007, 22:44
Chłopaki piszecie o fordach jakie usterki, wszystkie marki po jakimś czasie maja większe lub mniejsze ustrki. Aż mnie serducho boli jak obsmarowujecie swoje bryki. Moja "Dziunia" jest najlepsze, ma swoje wady... jak każdy :)zgadzam sie z kolegom w 100%.Z samochodami jest troche jak z ludzmi po jakims czasie pewne czesci zaczynajom szwankowac dlatego trzeba dbac o nasze cuda jak i o siebie samego.pozdro. :fcp1

rav444
26-12-2007, 09:22
ja mam wieczny problem z tylnymi łącznikami tz bardzo często uszkadzaja sie same gumki tego łącznika takie bałwanki a tego nie mozna kupic >Trzeba wiecznie kupowac cały lącznik.wie ktos moze gdzie takie bałwanki mozna dostacc ?

Traker69
05-01-2008, 19:26
Witam wszystkich.U mnie standardowo centralny :fcp27 ( sterowanie w podczerwieni nie działa a pilot sprawny) ponadto zamek tylnej klapy da sie tylko otworzyć kluczykiem mimo że udaje sie wcisnąć "pypeć" :fcp18 przegub wewnętrzny półosi i zasyfiona,cieknąca nagrzewnica.O drobiazgach typu wybite silentbloki gumki i łączniki stabilizatora nie warto wspominac po prostu na naszych drogach :fcp2 :fcp2 :fcp2 musza paść predzej niz póżniej.Pozdrawiam.

neomaniek
06-01-2008, 20:04
w moim mondku 1,8tdi 94r. wymieniałem:
-Pompe paliwowa 600 pln + wmontowanie 200pl
- pompe wodna 100pln + wmontowanie 150pln
i cos mi sie zdaje ze chyba pada mi jeszcze pompa od wspomagania bo dziwnie wyje :fcp5

arti5
09-01-2008, 16:06
u mnie tylko sprzedglo + koło dwumasowe, wtrysk, abs a teraz obroty skacza:(

farciarz147
04-05-2008, 13:36
Ja mam problem z elektrycznymi szybami, a właściwie z szybą od kierowcy. Naciskam "na dół" - szyba opuszcza się pomimo puszczenia przycisku. Zatrzymuje się dopiero po krótkim naciśnięciu przycisku "do góry". Wkurza mnie to ale co zrobić? Może samo przejdzie - już tak bywało.

Bo w MKIII ten przycisk ma dwie pozycje do pierwszego "oporu" szyba opuszcza się i podnosi wtedy gdy wciskasz przycisk, a jak wciśniesz mocniej - do końca- to wtedy włączasz automat, który sam zamyka albo otwiera szybę.

U mnie: koło pasowe, napinacz, tylne hamulce i wahacze wzdłużne, zamek w tylnej klapie i lewy przedni kanał w radiu.

majki25
02-06-2008, 19:26
hej
ja sprowadzilem mondeo z francji wg numeru win nadwozia grudzien 96;) pierwsza rejestracja luty 97. pewnie kupiony z wyprzedazy poprzedniego rocznika

jak kupilem to tak.

nie odbilay mi klami z tylu. (wyjalem je i nozykiem nacialem szpare miedzy jednym i drugim plastikiem na takim bolcu, dalej troszke smaru - rok czasu juz sie nic z tym nie dzieje!-awaria zlikwidowana po miesiacu od kupienia a mam go ok. 1rok i 2-3 miesiace.)

nie dawno zaczela mi mrugac kontrolka poduszki, aczkolwiek zalezy od dnia ... czasami mruga czasami nie ....

dzis (2.6.08) - przestala mi dzialac dmucha 1-3 (na 4 chodzi) najlepsze jest to ze rano w drodze do pracy bylo ok ... ok 18 juz odpalilem auto i nie dzialalo ... ;) bede musial to rozebrac

teraz chyba slysze lozysko w prawym przednim. a wczesniej wymienilem laczniki stabilizatora z tylu ... - no cisza jak makiem zasial ... teraz to sie jezdzi cudownie ... poza tym wszystko mi dziala... fotel, swiatla, silniczek zyletka (1.8 16v) 160km/h na trojce (i nadal chcial jechac)ale to byl tylko test nie jezdza tak. dbam o to auto bo jest zadbane... nie mam problemow z szybami , z centralnym, (zalozylem alarm i sterowany jest pilotem lacznie z klapa), aczkolwiek z klapa nie mam zadnych problemow, otwieram ja zawsze naciskaja guzik z tylu (nie mam z pilota ani z wewnatrz auta), klima dziala i dziala ... z tym ze musze juz nabic wymienic filtry.

na razie mam normalna eksplatacje ... nic sie strasznego nie dzieje (odpukac) ... aczkolwiek nie dlugo zamierzam sprzedac fure i kupic cos mocniejszego ... moze jakies bmw ... a moze jakiegos fanego focusa ... mkII albo cos ...

pozdrawiam.
p.s. co sie moglo stac ze ta dmuchawa mi nie dziala...? bo klikma mimo to chlodzi ale na 4:P
a i to delikatne szapranie przydluzej jezdzie na 1-3 przy 2500 tez mam i mnie wkurza nie wiem o co chodzi ...

//
dmuchawa juz dziala... pochodzila troszke na 4 i po redukcji zaczelo dzialac na kazdym ... :)

rafiraptor
03-06-2008, 12:31
U mnie w mk3, nie mogę np. zapalić silnika bez czekania aż zgasną kontrolki.Gdy tak zrobię dzieją się różne rzeczy, np. zerują się wskazania komputera, albo silnik przez jakieś 5 sekund nie reaguje na dodanie gazu.Wk..ia mnie to :fcp5

drewniak9
11-09-2012, 12:44
Zapomnieliście jeszcze wspomnieć o tulejach w tylnym zawieszeniu :)

kordyl
11-09-2012, 13:55
drewniak aleś kotleta odgrzał :)