Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Automatyczna skrzynia biegów w v6 automat


weles
09-05-2009, 21:56
Witam
Mam pytanie odnośnie szarpania automatycznej skrzyni biegów w V6.
Otóż sprawa wygląda następująco:

Po odpaleniu silnika i przełożeniu lewarka na Drive skrzynia mocno szarpnie i po chwili się uspokaja. Następnie podczas jazdy w momencie przełączania z 1 n 2 bieg znowu wystepuje szarpnięcie i reszta biegów działa normalnie. Cały cykl szarpnięć nie jest zawsze taki sam.Są dni kiedy skrzynka pracuje idealnie. Dalszą sprawą jest to że jadąc np. w korku skrzynia przy niewielkiej prędkości zmienia cyklicznie biegi z 1 na 2 i tak na okrągło. Ulgę przynosi jedynie lekkie przyśpieszenie lub przełączenie przełącznika przy lewarku z Economic na Sport.
Ale na Sporcie lubi zredukować czasami gwałtownie z 4 na 3 bieg powodując spore szarpnięcie.
Niekiedy jadąc stałą prędkością skrzynia potrafi wyrzucić bieg tak jakby na luz lub 1 bieg.Trzeba wtedy się zatrzymać,zgasić silnik i po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.

Może ktoś miał także podobne problemy a Mondeo V6 2,5l lub może jest tu jakiś fachowiec który rozpozna bliżej tą usterkę. Mnie osobiście wydaje się to związane bardziej z elektroniką niż z mechaniczną stroną skrzyni. Dodam też że olej w skrzyni jest całkowicie nowy.

Proszę o jakąś poradę w w/w sprawie.

1olek
09-05-2009, 23:27
Jak dla mnie wyglada na skrzynie do remontu, koszt ok 3,5 tys zl.

weles
10-05-2009, 11:16
No to chyba lepiej już kupić jakąś używaną i ją dojeździć niż ładować tyle kasy w remont.
Wiecie może czy jest taka opcja aby wymienić ją samemu na inną ?Oczywiście dalej na taką samą automatyczną. Może są gdzieś jakieś porady,opisy jak to zrobić nie niszcząc nic :)
Poszukuję także ksiązki w pdf do mojego auta.Typu Sam naprawiam. Tak aby byly tam schematy itd.

1olek
10-05-2009, 13:04
No to chyba lepiej już kupić jakąś używaną i ją dojeździć niż ładować tyle kasy w remont.


No raczej nie bo po remoncie masz pewnosc ze skrzynia jest OK, a jak kupisz uzywke to wydasz polowe kasy i w 90% po zalozeniu okazuje sie ze tez cos jest nie tak. I znow kolejny montaz i demontaz a kasy ubywa.

weles
10-05-2009, 14:55
hmm no niby tak.Ale czy zaraz potrzebny jest generalny remont? Czy nie jest możliwa "zwyczajna" naprawa uszkodzonej części?
Nie mam doświadczenia z automatycznymi skrzyniami bo mam auto z ASB dopiero od roku ale czy możliwe jest np. podpięcie auta pod komputer i zdiagnozowanie usterki? A jesli tak to jaka jest orientacyjna cena takiej usługi i ewentualnie gdzie można by było wykonać coś takiego w trójmieście we w miarę normalnej cenie?

1olek
10-05-2009, 15:46
zapytaj na PW uzytkownika frompoland, przerabial ten temat.

weles
10-05-2009, 22:05
Dzięki, właśnie napisałem i czekam na ew. odpowiedź.

stanisz
11-05-2009, 14:58
Jak dla mnie wyglada na skrzynie do remontu, koszt ok 3,5 tys zl.

Na jakiej podstawie taka diagnoza ? Skąd kwota ? Wiesz dokładnie co tam się stało czy tylko tak strzeliłeś ?

marcin1703
11-05-2009, 20:53
A ja Mam pytanko.
Gdy włączam w trakcie postoju na D lub na R czuję delikatne szarpnięcie.
Mam mondeo z 2003r
dopiero co kupilem
przebieg 106 tys km
Czy to normalne z tym szarpnięciem?

weles
11-05-2009, 23:09
Właśnie nie jest to normalne. Ja mam to samo. Oto co mi odpisała AUTO PRECYZJA:

Szanowny Panie szarpnięcia podczas przełączania biegów mogą być spowodowane różnymi usterkami dużymi jak również drobniejszymi , by rzetelnie odpowiedzieć na pańskie pytania potrzebna jest diagnostyka elektroniczna i hydrauliczna .Proszę sprawdzić poziom płynu w przekładni musi Pan wiedzieć ,że częste niedomagania tego typu skrzyń spowodowane jest niedrożnością filtra oleju .Pełna diagnostyka kosztuje 250 zł.netto z poważaniem AUTO PRECYZJA .

Dość mądra odpowiedź. Spróbuję z tym filtrem oleju w skrzyni.A "nóż" się poprawi.Zawsze to tańszy koszt.
Ciekawi mnie tylko to czy poradzę sobie z tym sam.
A także wie może ktoś z tu obecnych skąd mogę zdobyć schemat silnika i skrzyni biegów z tego modelu auta?

weles
11-05-2009, 23:11
Niestety jak na razie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od użytkownika frompoland

wtom
12-05-2009, 04:33
panowie uprawiacie znachorstwo :)) po pierwsze należy podpiąć się pod kompa i zobaczyć czy nie wisi jakiś błąd, po drugie jeśli nie ma błędów to na początek wymienić olej i filtr, jak to nie pomoże to podjechać do fachmanów od skrzyń celem wykonania diagnostyki. czasami elektryka szwankuje (wtyczki, sparciała instalacja, brudny przepływomierz, uszkodzony czujnik położenia przepustnicy-wiele czujników silnika ma wpływ na pracę skrzynki) co do szarpań przy wrzucaniu D to nie zawsze jest to objawem uszkodzenia skrzyni. Wystarczy że jest juz luz na przegubach napędowych i będzie czuć to przy wrzucaniu D lub R

weles
12-05-2009, 08:10
Hmm co do tych luzów na przegubach to jest to bardzo prawdopodobne.
Co do diagnostyki komputerowej, to czy muszę jechać do fachmanów od skrzyń automatycznych aby podpiąć się do kompa i sprawdzić co i jak czy można podjechać do normalnego warsztatu zajmującego się diagnostyką aby przeprowadzili testy?

wtom
12-05-2009, 18:36
komp jest wspólny dla ASB i silnika więc na zwykłym testerze też pokaże. ale nie spodziewaj się za dużo, jak usterka jest w mechanice skrzyni a nie w płycie sterującej to niekoniecznie pokaże błąd. jak ma błędy to skrzynia sygnalizuje kontrolką O/D i trybem awaryjnym (tylko 3-ka)

weles
12-05-2009, 18:46
O to chodzi między innymi że u mnie nie pali sie wcale kontrolka O/D. Próbowałem uzywać tej funkcji i działa lecz kontrolka się nie świeci.

1olek
12-05-2009, 19:02
A moze kontrolka O/D jest spalona lub wyjeta przez sprzedajacego aby ukryc usterke, no chyba ze jestes dlugo posiadaczem tego autka i wczesniej wszystko bylo ok.

marcin1703
12-05-2009, 19:08
I jestem Nie pocieszony.
Bo dopiero co kupiłem auto a jest to mój pierwszy automat.
Zacznę od wymiany oleju i filtru w skrzyni.
Pewnie od nowości nikt tego nie zrobił
Słyszałem, że robi się to po 60 000 km
moje auto ma przejechane 106 000km
czas najwyższy.
Dziękuje za odpowiedzi.

weles
12-05-2009, 19:42
A może wiecie jak to sprawdzić czy kontrolka działa czy nie ,ale nie rozbierając zegarów.Bo nie mam zielonego pojęcia jak dostać się do kontrolek aby to sprawdzić. Może można dojść jakoś po bezpiecznikach lub coś w tym stylu??

Auto posiadam prawie od roku ale kontrolka nie działa od początku.

1olek
12-05-2009, 20:26
Wyjecie zegarow to 10 min roboty.

http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=135

weles
12-05-2009, 20:48
heh no po przeczytaniu tego artykułu to tak. A ja bym zapewne pourywał tam wszystkie zaczepy ale też bym go wydobył :] Jutro sprawdzę dokładnie wszystkie kontrolki i jeśli się okaże że wyjęto jakaś żarówkę to lepiej abym się w aucie zatrzasnął niż jechał rozprawić się z kolesiem od którego kupiłem Mondeo.

1olek
12-05-2009, 21:08
Moze Ci tylko brakowac zaroweczki w kontrolce swiec zarowych (V6 to nie diesel :D ) i od tempomatu jesli nie posiadasz. Wszystkie inne powinny byc.

zemsta83
19-05-2009, 12:42
Witam a ja mam pytanie co do tematu...
mam tą samą przypadłość. U mnie potrafi przy ok 80 km/h przerzucac biegi góra dół i tak caly czas. ale nie otym chcialem napisac. mam pytanie jest moze w tej skrzyni korek wlewu oleju??? bo wczoraj oglądałem go pod spodem i spust mam a wlewu nie widze a chcialem zmienic olej.

1olek
19-05-2009, 19:26
pewnie ze jest, ale gdzie to musi jakis posiadacz automatu powiedziec ;)

lukasz2810
20-05-2009, 16:40
Popsuła mi sie skrzynia automat w mondeo mk2 2.0 16v zetec 97r biała pokrywa zaworów czy bedzie pasowała skrzynia od silnika z czarna pokrywa zaworów? numery na skrzyni sa rózne czy bedzie to razem ze soba chodziło?

weles
21-05-2009, 08:41
Co do korka oleju to także nie mogłem znaleźć.Ba nawet mój mechanik nie wiedział. W końcu olej wlałem poprzez miarkę oleju :) No ale wlałem.
Ale jeśli chodzi o brakujące kontrolki w zegarach to sprawdziłem to i u mnie dziwnym zbiegiem okoliczności brakowało kontrolki antypoślizgu,O/D i kontrolki silnika. Dzisiaj jadę do byłego właściciela i będzie <plask>.
Oczywiście teraz kontrolka O/D miga cały czas a antypoślizg pali się na stałe! Muszę jechać na komputer i sprawdzić czego to chce ode mnie ta skrzynia biegów.

weles
21-05-2009, 21:53
mam pytanie jest moze w tej skrzyni korek wlewu oleju??? bo wczoraj oglądałem go pod spodem i spust mam a wlewu nie widze a chcialem zmienic olej.


Oleju całkowicie sam nie zmienisz. Jak spuścisz olej to zleci ci tylko połowa. Od dołu skrzyni masz taki okrągły "korek" średnicy około 7-8cm zabezpieczony pierścieniem stalowym.Wyciągasz pierścień i wyskoczy ci ten właśnie korek razem z tłoczkiem i sprężyną jaka się tam znajduje. Podstaw sobie wysoko jakiś pojemnik bo jest tam ciśnienie. Ale zleci dodatkowo z dobry litr oleju. Apropo: ubierz się w jakiś kombinezon bo ja po tej operacji nie wyglądałem rewelacyjnie. Ale olej zmieniłem i poprawiła się praca skrzyni. Warto by jeszcze filtr oleju w skrzyni zmienić ale sam na 100% tego nie zrobisz. Ja u siebie spróbowałem, rozebrałem pół przodu aby zdjąć miskę olejową która jest umieszczona nie od dołu skrzyni lecz od boku. Po zdjęciu miski ujrzałem 1001 drobiazgów skrzyni. Wszedłem do kanału i od dołu widziałem owy filtr. Lecz aby go zmienić należało zdjąć dwie kolejne pokrywy-płyty w skrzyni. A tego już się nie podjęłem bo do dziś bym pewnie zbierał części z kanału. I tak oto właśnie zmarnowałem cały dzień i nic nie udało mi się zrobić.
Zatem zmień olej jak napisałem i to wszystko co dasz radę zrobić we własnym zakresie nie niszcząc niczego.

granad
22-07-2009, 16:34
Część. Mam pytanie w sprawie obsługi automatu to mój pierwszy. Przełączenie na sport to ten wąski przełącznik po lewej stronie od lewarka ? Kiedy on działa jak widać literę E czy S?
Nie wiem do czego służy przycisk w środkowej części lewarka. Pozdrawiam.

robroy67
22-07-2009, 17:06
Część. Mam pytanie w sprawie obsługi automatu to mój pierwszy. Przełączenie na sport to ten wąski przełącznik po lewej stronie od lewarka ? Kiedy on działa jak widać literę E czy S?
Nie wiem do czego służy przycisk w środkowej części lewarka. Pozdrawiam.

Tak to ten przycisk i działa jak widać literkę S i na desce zapali sie zielona lampka z napisem SPORT,a ten drugi to Overdrive,po włączeniu blokuje 4 bieg,czasem użyteczne w mieście choć ja stosuję go jedynie przy wyprzedzaniu w trasie(aktywny jeśli na desce świeci sie kontrolka O/Doff obok SPORT)

Co do korka oleju to także nie mogłem znaleźć.Ba nawet mój mechanik nie wiedział. W końcu olej wlałem poprzez miarkę oleju No ale wlałem.

Bo własnie tamtędy sie wlewa :D :D

marcin1717
23-03-2010, 18:38
Witam... stałem się posiadaczem Mk2 automat... i wyczytałem w instrukcii ,że nie trzeba wymieniac w skrzyni biegów oleju.. co wy na to???

granad
24-03-2010, 08:26
Witam... stałem się posiadaczem Mk2 automat... i wyczytałem w instrukcii ,że nie trzeba wymieniac w skrzyni biegów oleju.. co wy na to???

Hej. To nie prawda, że nie wymienia się oleju w skrzyni biegów - według mnie. Ja wymieniłem zaraz po kupnie mondka - jest to trochę kosztowne, bo wchodzi tam prawie 9 l oleju - i cieszę się bo stary nie przypominał już oleju ani po kolorze, ani po zapachu, filtr był nie źle zapchany. Skrzynia teraz płynniej pracuje. Jeżeli twój mk ma na liczniku prawie 200 tys. to warto wymienić.
Pozdrawiam

granad
24-03-2010, 08:46
Tak to ten przycisk i działa jak widać literkę S i na desce zapali sie zielona lampka z napisem SPORT,a ten drugi to Overdrive,po włączeniu blokuje 4 bieg,czasem użyteczne w mieście choć ja stosuję go jedynie przy wyprzedzaniu w trasie(aktywny jeśli na desce świeci sie kontrolka O/Doff obok SPORT)


Bo własnie tamtędy sie wlewa :D :D

Hej robroy. Już wiem o dlaczego nie wiedziałem nic o tej skrzyni. Miałem uszkodzoną część mechaniczno - elektroniczną w skrzyni. To jest ta część którą umieszczona jest na wałku, która odpowiedzialna jest za płynne przełączanie biegów, i która to kontroluje i daje sygnał do kompa. Te funkcje o których mowa była w ogule nie działały, a także nie włanczał się pierwszy bieg. Skrzynia pracowała w trybie awaryjnym. Ten Skur....syn który mi go sprzedał dobrze o tym wiedział. Ma szczęście że mieszka pod Szczecinem. Do mMondka były montowane 2 rodzaje skrzyń normalna czyli Fordowska w silnikach do 2.0.l i 2.2. Natomiast do V6 montowana była japońska sport i taką ja mam. W tamtych egzemplarzach jest ona większa od tej japońskiej. Obudowa ma kolor biały, a w tej mojej ma kolor czarny oraz różnią się rozstawem - na 3 śruby - mocowania. Ta część elektroniczna, która znajduje się pod pokrywą i która ma za zadanie kontrolować i nadawać sygnał do steronika i dalej do komputera była cała popalona - wygląda to tak jakby ktoś wziął zwykłą lutownicę i chamsko tam wszystko potopił.
Dlatego nie wiedziałem o co chodzi z tą skrzynią. Po wymianie - koszt 250zł. - wiem że mam v6 pod maską.
Pozdrawiam i dzięki.

coguar87
19-05-2013, 14:13
Witam Panowie mam pytanie , mam mondka 2,5v6 w automacie i chce go wepchnac na kanal, ale mam padniety akumulator i nie moge przesunac dzwigni z P na N przez co przednie kola sa zblokowane... czy mozna jakos zdjac ta blokade bez sprawnego akumulatora ??

darekmk2
24-05-2013, 12:54
Jestem świeżo po wymianie asb .koszt zakupu skrzyni na gwarancji to 900pln koszt przełożenia asb to550pln +olej 300pln robi się już grubo ,doszło jeszcze ,kolektor wydechowy ,uszczelki ,sprężyna makpersona ,skorodowane przewody chłodzenia asb,i poduszka asb .Suma całkowita kosmos,a zaczeło się od szarpania jak u kolegi w v6 wymiana olej nic nie dała ,szarpał szarpał i nagle został tylko jeden bieg R. moja rada jesli coś szarpie ,przeciąg biegi ,uślizguje biegi ,jechać na diagnostyke ,Jeśli nie pokazuje błędów ,kulamy się aż nastąpi koniec ,ceny naprawy są kosmiczne np.konwerter po regen.700 pln +robocizna 1000pln a to dopiero początek remontu asb.Na koniec napisze że komfort jedna k troszkę kosztuje ,ale co tam .