Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Grzejący się silnik - przyczyny


maniekm
12-05-2009, 20:00
Witam kolegów-fachowców. Proszę o opinie na temat przyczyn grzania sie silnika. Wiem ,że wielokrotnie był poruszany temat ale postępowałem wg zaleceń i nadal sie grzeje. Wymieniłem termostat( dwukrotnie) oraz pompę wodną , silnik natomiast podczas podjazdów pod wzniesienia (góry) bardzo szybko sie grzeje włącznie z zagotowaniem i wyrzuceniem płynu .Wcześniej na tej samej trasie wszystko bylo OK. Ubywa mi także płyn lecz nie stwierdziłem nigdzie wycieków. Mechanik wykluczył uszkodzoną uszczelkę pod głowica gdyz trasa jaka pokonuje POLSKA- WŁOCHY (ok.1000 km w jedną strone)nie pozwoliła by mi na to ,a zrobiłem juz z tym problemem dziesieć takich tras czyli ok. 20k . Równiez w zbiorniczku wyrównawczym nie stwierdziłem żadnego << smalcu >> Proszę o opinie kogos kto miał podobny problem. Jeszcze jedno - sprawa dotyczy nie mojego gala ,tylko drugiego mojego auta ALHAMBRY rocznik 99 Pozdrawiam wszystkich forumowiczów . Niech Gal będzie z wami!:)

t nowak
12-05-2009, 20:14
Wg. to wina uszczelki,jezdze z takimi objawami od ponad 50 tys km(2 lata),jednorazowo pokonuje trasy ok.1300km nie dzieje sie nic niepokojacego dopuki nie utkne w korku potem cala robote odwalaja wentylatorki,od czasu do czasu doleje plynu(pocieszajace jest to ze mi go nie wywala)!Prawdopodobnie jak jest maly przedmuch mozna z ta usterka pokonac 40-50tys w moim przypadku to sie potwierdzilo dodam ze jak go kupilem to juz mial ta przypadlosc tylko ja nic o tym nie wiedzialem...

miszkas
12-05-2009, 23:18
W mojej "galaktyce" był ten sam problem i tez na początku zacząłem od wymiany termostatu, pompy wody bo nic nie wskazywało na "typowe objawy" uszkodzonej uszczelki pod głowicą - przejeździłem tak około 15tyś - fakt było to dosyć uciążliwe, a w szczególności właśnie przy większych prędkościach i przy większym obciążeniu grzał się i wywalał gdzieś płyn. W końcu jednak zabrałem się za wymianę owej uszczelki i to była bardzo dobra decyzja - problem zniknął - a to że nie miałem "typowych objawów" i że przejeździłem nim jeszcze tyle km w warsztacie wytłumaczyli mi tym, że stara uszczelka była uszkodzona w nieznacznym stopniu, ale jednak była uszkodzona...
Zrobiłem już jakieś 10 tys od wymiany i żadnych problemów z grzaniem się nie miałem:))))

ostrich
13-05-2009, 02:57
A sprawdzales przy jakiej temp zalaczaja ci sie wentylatory? Moze to czujnik temperatury ten co zalacza wiatraki. Sprawdzaj po koleii od najprostszych rzeczy. Uszczelke zostaw sobie na koniec jak juz wszystko inne wykluczysz.

ala
13-05-2009, 10:34
Witam a gdzie szukac jezeli wentylatory wlaczaja sie natychmiast po uruchomieniu silnika bez wzgledu na jego temperature i dotyczy to tylko tego momentu kiedy mam wlaczone ogrzewanie w samochodzie w momencie wylaczenia grzania wentylatory staja. Pozatym uklad chlodzenia gubi wode nie wiem jak i gdzie np. dzis rano mialam pusty zbiorniczek wyrownawczy dolalam ok. 3 litrow przejechalam jakies 10-15 km i sprawdzilam stan okazalo sie ze musialam dolac jeszcze 1litr.Olej w silniku czysty bez mazi nigdzie nie ma nic mokrego auto nie stracilo mocy. Pisalam juz o tym problemie i nadal sobie nie moge z nim poradzic co robic powidzieli mi ze to moze byc wina termostatu ale ja zupelnie nie wiem gdzie on sie znajduje.

ostrich
13-05-2009, 15:27
Do kolegi ala:

Tak sobie tylko wyobrazam ale nie musi to byc prawda ze byc moze masz walnieta uszczelke pod glowica miedzy cylindrem(komora spalania) a plaszczem wodnym. W takim przypadku bedzie ci dymil na bialo troche bo bedzie zasysal wode z ukladu i bedzie tez wpompowywal spaliny do ukladu chlodzenia. Zstanawiaja mnie tylko te wiatraki. Moze przekaznik ma styki sklejone lub cos innego z elektryka. Trudno powiedziec bez dokladnego zbadania pacjenta.

n owicjusz
13-05-2009, 17:24
Sprawdz gumowe weze (a szczegolnie ten ktory jest wlaczony z gornym wezem do hlodnicy, na dole jest rozgalezienie do hlodzenia oleju(gumowy wazsz zapiety obok filtru oleju)mialem pekniecie na trujniku)objawy jak Twoje.
Na 99% to ten wazsz.
Ala Ty tez sprawdz ten wazsz.

maniekm
13-05-2009, 19:35
Pytanie ,czy podłączenie do komputera wykaże usterkę uszczelki pod głowicą.??:?::?:

subratri
13-05-2009, 19:45
Pytanie ,czy podłączenie do komputera wykaże usterkę uszczelki pod głowicą.??:?::?:
No coś Ty?? :) Nie pokaże.

viper11
13-05-2009, 23:05
Sprawdz gumowe weze (a szczegolnie ten ktory jest wlaczony z gornym wezem do hlodnicy, na dole jest rozgalezienie do hlodzenia oleju(gumowy wazsz zapiety obok filtru oleju)mialem pekniecie na trujniku)objawy jak Twoje.
Na 99% to ten wazsz.
Ala Ty tez sprawdz ten wazsz.

no kolego, ty już dziś więcej nie pij. Więcej błędów to już chyba nie da rady w tym zrobić.

Poza tym wyciek może być np w okolicach dogrzewacza, albo tylnej nagrzewnicy. Po prostu trzeba szukać.

mekess
14-05-2009, 08:48
<b>maniekm<b/> 99% uszczelka pod głowicą, a jeżeli wymieniłeś już 2 termostaty to 100% uszczelka. Można z tym jeździć nie wiedząc o tym ;), jak się nie stoi w korkach i w zależności od stopnia nieszczelności jeździ z niskimi prędkościami i "z górki".
<b>ala</> sorki z góry za proste wytłumaczenie, ale może masz włącząną klimatyzację. Niektórzy włączenie dmuchawy (nie ustawienie wyższej temp) nazywają włączeniem ogrzewania? ;)

maniekm
14-05-2009, 19:46
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wracam z Włoch i biorę się za uszczelkę. Pzdr.:wink:

mekess
15-05-2009, 14:35
I jeszcze jedna uwaga bardzo ważna, NIE DOKRĘCAJ korka w zbiorniczku wyrównawczym, bo jak przyjdzie wyższe ciśnienie, to żebyś nie stanął na środku drogi. Lekko odkręć tak żeby się całkiem nie odkręcił.

pikolo_1
15-05-2012, 08:43
mam ten sam problem, tylko u mniena 100% nie uszczelka, nie ma cisnienia w wężach, nie ubywa płynu, ogrzewanie działa lux, a jak podjadę powyzej 140 zaczyna łapać temperature, uszkodzona była pompka ganiająca wode pod maska silnika, wymieniłem i jest lepiej, ale z węzyka przelewowego nie idzie płyn, co może być grane, któs mi mówił ze jest jeszcze jedna na dole i ta nie działa, aha nie działa mi też pompka od webasto czy to może byc przyczyna??

letbech
18-05-2012, 12:04
w moim przypadku silnik zaczyna się grzać po podhaczeniu przyczepy i przejechaniu około 100km z prędkością90 do 100 km/g węże robią się twarde i wyrzuci płyn bez obciążenia wszystko w porządku więc czy mogła by być to uszczelka ?

Sebek1002
21-05-2012, 20:04
Witam, czy można jakoś wykluczyć bądź potwierdzić uszkodzenie uszczelki pod głowicą silniku benzynowym??? Objawy dziwne:) Znika płyn na ciepłym silniku, jednak po odkręceniu korka wraca do poziomu max ale przed odkręceniem było poniżej min. Dodatkowo śmierdzi płynem w środku (nieszczelna nagrzewnica) i czasem nie ma ogrzewania a jeszcze rzadziej jest:) Dodam jeszcze że po dłuższej trasie gdy stanie ze 3 min na wolnych obrotach to temp. od razu idzie za literkę m prawie na koniec białego pola i włącza się wentylator jak się włączy to temperatura spada, przy normalnej jeździe wskazówka stoi na środku??? Czy to mogą być objawy zapowietrzającego się układu czy uszczelka???

bartixr
23-05-2012, 06:58
Sebek1002 wulkan po odkręceniu korka wskazywałbym, że uszczelka do roboty, może coś jeszcze przy okazji (nieszczelna nagrzewnica) - może się zapowietrzać.

Sebek1002
23-05-2012, 22:38
Nie jest to pocieszająca odpowiedź :(
Ale jak upewnic sie czy to ona, pewnie najlepiej byłoby wymienić nagrzewnice i czekać na efekty, tylko jeśli objawy nie ustopią to kolejny konkretny wydatek:(
Chyba najlepiej się pozbyć :(((

no_fear
11-05-2015, 13:39
i mnie dopadła usterka :(

Temperatura silnika (płynu) zaczęła rosnąć w oczach...wentylator cały czas na maxa, płynu w zbiorniczku nie ubyło / nie przybyło.
Po lekkim przestygnięciu ponowna jazda. Wentylator od razu na maxa, zmian w poziomie płynu nadal brak, temperatura powoli zbliża się do czerwonego.

Jakieś pomysły ?

Chłodnica nie jest gorąca - czyżby termostat się zaciął (jeden z dwóch) ?
rok temu go zmieniałem...

bartixr
14-05-2015, 09:35
zimna chłodnica - brak obiegu.. albo termostat (najprędzej) albo niedrożna chłodnica, albo pompa nie daje rady wymusić obiegu (ciśnienie w układzie chłodzenia?)

no_fear
19-05-2015, 09:33
...

no_fear
26-05-2015, 07:19
[del]

jarpak1
26-10-2015, 17:37
Witam mam podobny problem silnik się grzeje ale tam na wężach mam złączkę chyba z termostatem drugim bo od strony chłodnicy zimny a po drugiej stronie gorąca muszę sprawdzić ale raczej to. Tylko próbuję znaleźć gdzieś ten element i nie mogę : https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRxqFQoTCNSa8sHW4MgCFYpeFAodzGEKtw&url=http%3A%2F%2Fforum.fordclubpolska.org%2Fshowth read.php%3Ft%3D137428&psig=AFQjCNGySelK01r1UH_sjXPBM1A1yqenkQ&ust=1445967413327753

gorny7
26-10-2015, 19:09
sprawdż dokładnie ,
w razie czego wymień termostat od tavrii na wężach Verneta za 30zl lub tańszy

no_fear
08-11-2018, 10:32
kolejny odkop :mad:

Wolno się nagrzewa (chyba kapkę wolniej niż dotychczas), a w (dużych) korkach zaczyna się grzać - po włączeniu wentylatora, temperatura wraca do normy...

Podczas normalnej jazdy trzyma temperaturę prawidłowo.

Przyciął się któryś z dwóch termostatów ? :?

Jakiś typ - który ?

gorny7
08-11-2018, 16:56
albo sie wolno nagrzewa albo grzeje? jak by byl termostat zamknięty to by sie szybko grzał do końca , jak otwart raczej nie powninien sie grzać a wolno nagrzewć

p.s chyba że jestes pewien że masz dwa termosty?

może typ za 10zł z alle -prawie nic nie kosztuje
https://www.youtube.com/watch?v=cYBLFIKhELE

no_fear
08-11-2018, 17:31
Mam 2.
Ten na wężu w oryginale - wymieniany ze 2-3 lata temu.

Wolniejsze nagrzewanie wykreślamy z protokołu - to raczej kwestia niższych temperatur.

Wysłane z mojego C1-U02 przy użyciu Tapatalka

marekwodniak
09-11-2018, 07:31
2-3 lata a nowe zdarzają sie buble.