Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Automat dobry wybór


piotrs
13-05-2009, 11:11
zastanawiam się nad kupnem galaxy rok 2002 ,1.9tdi, przebieg ok 200tys.
autko ma skrzynię automatyczną .nigdy nie jeździłem automatem.czy automat do dobry wybór

RafałB
13-05-2009, 11:18
Witam kolege.Mam takie same autko jak opisujesz,tyle że z mniejszym(przynajmniej w teorii ;) ) przebiegiem.Nie szukałem automatu,ale zawsze chciałem mieć i taki mi sie trafił i powiem Ci że nie żałuje zakupu.Spalanie ciut większe od 1(trasa) do 1,5-2(miasto) litra,ale wygoda bezcenna - szczególnie w mieście oczywiście ;) Może jest ciut wolniejszy od manuala,ale nie czuć tak tego i masz zawsze wybór sekwencyjny.
Sama skrzynia może nie jest jakimś szczytem płynności zmiany biegów,moja czasem lekko szarpnie z 2/3 ale jak podłączysz pod kompa i sprawdzisz że wszystko ok i wszystkie biegi wchodzą to warto.pozdrawiam i powodzenia w zakupie.

le-mar
13-05-2009, 12:20
a poza tym większe prawdopodobieństwo że silnik w dobrym stanie

LolleQ
13-05-2009, 14:08
nigdy nie jeździłem automatem.czy automat do dobry wybórMam i nie narzekam - do manuala wracać nie chcę ;-)

ringo
13-05-2009, 15:09
ja też mam automata i się troche zawiodłem. Może dlatego że pojeżdziłem 2 miesiące i skrzynia padła (elektrozawory).Drogi koszt naprawy:( Jak kupisz automata odrazu wymieniaj olej. W serwisie forda mówią że nie podlega olej wymianie( nic bardziej mylnego!!) Co 30 tys obowiązkowo,bo filtra nie wymienisz bo jest gdzieś w środku w skrzyni i przy remoncie się wymienia dopiero.
Pozdrawiam

ringo
13-05-2009, 15:11
Jeśli masz zamiar kupić automatka to sprawdz czy olej był wymieniany.Przy tym przebiegu jesli nie był wymieniany ani razu to w skrzyni może być masakra, tak przypuszczam.

ostrich
13-05-2009, 15:16
Wszystko co powyzej koledzy napisali to prawda. Jezdze automatem ale na benzynie, komfort niesamowity. Nie wiem jak w dieslach ale u mnie jest podobno skrzynia japonska i remoncik przewaznie po 250 tysiacach, tak powiedzieli fachowcy.

ringo
13-05-2009, 15:18
W dieslach też jest japońska skrzynia

RafałB
14-05-2009, 09:08
W dieslach też jest japońska skrzynia

Japońska?Przecież to Tiptronic z grupy i pordukcji VW...

Ile dałeś za naprawde skrzyni i czym Ci sie to objawiało że padła?

ringo
14-05-2009, 15:47
witam
Mechanicy mówili że to jest ponoć japońska ale w to nie wnikam.
A co do tego jak padła to jak załanczałem na D było szarpnięcie i wogóle jak miałem załączone D i trzymałem na hamulcu to co chwilke szarpało autko, tak co 2-3 sekundy,regularnie, i potem jak wrzucałem na inne przełożenia to też szarpało autkiem.(dość mocno) Jak dałem do mechaników autko i rozebrali skrzynie to miałem padnięte 3 elektrozawory,i jakieś elementy inne(mechaniczne) też były uszkodzone, cały filtr zatkany. Autko miałem sprowadzone z zagranicy i raczej olej w skrzyni nie był wymieniany,(Bo Ford nie przewiduje wymiany oleju w tych skrzyniach) jak spuścili olej to był czarny ( byłem osobiście przy tym) i na magnesie pełno opiłków żelaza było. Występowały także szarpnięcia mocne przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 4 na 5.
Co do kosztów to zapłaciłem 4000 zł, mówi się trudno:(
Pozdrawiam

serwisrr
14-05-2009, 18:44
W moim przypadku automat się nie sprawdza bo mieszkam w górach i zimą jest...........................ciężko.
Pozdrawiam

senda2
14-05-2009, 18:52
Wygoda bezcenna.Gdyby nie to ,że ciągam łódkę i czasami lawetę też bym miał automat.

RafałB
14-05-2009, 21:24
witam
Mechanicy mówili że to jest ponoć japońska ale w to nie wnikam.
A co do tego jak padła to jak załanczałem na D było szarpnięcie i wogóle jak miałem załączone D i trzymałem na hamulcu to co chwilke szarpało autko, tak co 2-3 sekundy,regularnie, i potem jak wrzucałem na inne przełożenia to też szarpało autkiem.(dość mocno) Jak dałem do mechaników autko i rozebrali skrzynie to miałem padnięte 3 elektrozawory,i jakieś elementy inne(mechaniczne) też były uszkodzone, cały filtr zatkany. Autko miałem sprowadzone z zagranicy i raczej olej w skrzyni nie był wymieniany,(Bo Ford nie przewiduje wymiany oleju w tych skrzyniach) jak spuścili olej to był czarny ( byłem osobiście przy tym) i na magnesie pełno opiłków żelaza było. Występowały także szarpnięcia mocne przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 4 na 5.
Co do kosztów to zapłaciłem 4000 zł, mówi się trudno:(
Pozdrawiam

U mnie też z 2/3 czasem szarpnie,ale czasem i tylko na 2-ce.Olej niedługo zmieniam.Nie lepiej było dać 2000zł za używke na gwar całą skrzynie?

ringo
14-05-2009, 22:07
Ale jak bierzesz skrzynie to musisz starą wymontować, zamontować używke, zalać olejkiem i jak by sie okazało że jest padnięta to wymontowywuj odnowa....kupa roboty,no chyba że mechanicy to robią ale to też kosztuje. A poza tym jak jak bierzesz gołą skrzynie to nie masz 100% gwarancji że jest sprawna na 100% bo nie masz jak sprawdzić na miejscu. A ja znam przypadki jak goście kupowali już używki i były walnięte a po sprzedających ślad ginoł.

Przemek_PC
14-05-2009, 22:30
To tak jak z silnikiem, lepiej wyremontować swój niż kupić używany "w dobrym stanie", drożej ale wiadomo co się ma. Oczywiście przy założeniu, że autko zostanie u nas na jakiś czas.

ostrich
15-05-2009, 00:55
Wygoda bezcenna.Gdyby nie to ,że ciągam łódkę i czasami lawetę też bym miał automat.
A czemu automat niemogl by ciagnac przyczepy?

RafałB
15-05-2009, 08:56
Ja kupuje autka używane i jeżdżę z reguły max 2-3 lata,bo lubie zmieniac.Więc jak naprawa za nie duży koszt,to ok naprawiam,a jak nie to używka z gwar,od sprawdzonego sprzedawcy i tyle,ale najlepiej nic nie zmieniać i naprawiać ;)

mekess
15-05-2009, 14:44
Ja jeżdżę manualem, jeździłem kilkoma automatami, ojciec parę miał. Jedno wiem (wg mnie) 90% osób jak kupi automat, to do manuala nie chcą wracać. Faktem jest, że w zimie jest nieco gorszy kontakt kierowcy ze śliską nawierzchnią.

RafałB
15-05-2009, 14:53
Faktem jest, że w zimie jest nieco gorszy kontakt kierowcy ze śliską nawierzchnią.

Eeee tam....ta zima do najłagodniejszych nie należała(mówiąc delikatnie ;) ) Nie miałem sytuacji żebym przez automat wpadł w jakąś niebezpieczną sytuacje.Po pierwsze rozwaga i ostrożność zimą,a jak ktoś nie uważa to i manualem narozrabia.

le-mar
15-05-2009, 16:42
zgadzam sie ..
ale jechałem 70 (na 90tce) na tempomacie..
wiedziałem że jest ślizgawica .
na wzniesieniu GŁUPEK zredukował - esp zadziałało i wyłączył sie tempomat- nie było dla pasażerów odczucia , ze cos nie tak - za to ja byłem .... (okupiony). Wiec z tym kontaktem ..
Aha nie wiem czy to esp czy esp + ASB w duecie ale na (nowiutkich ) zimówkach na sniegu ( mocnym) z pod świateł nawet pod górkę nie miałem problemu :) mimo FWD

Przemek_PC
15-05-2009, 20:32
Napisałeś GŁUPEK, tylko kto, samochód czy kierowca, który na śliskiej nawierzchni jedzie z tempomatem? :D Tylko się nie obrażaj ... :D

mekess
15-05-2009, 21:29
Po pierwsze rozwaga i ostrożność zimą,a jak ktoś nie uważa to i manualem narozrabia.
Święta racja, ale sprzęgło, to sprzęgło ;)
Jednak ja jestem jak najbardziej za automatem :)

RafałB
16-05-2009, 09:28
W zime i jeszcze jak kolega napisał w ślizgawice na tempomacie raczej sie nie powinno jeździć...W Polsce wogóle ciężko nawet latem,wiadomo jakie drogi mamy,ale jakiś tam kawałek można.Nie mam więc nie korzystam ;) Tak jak mówie,jeździłem i po "jajku" zimą,ale spokojna jazda i było dobrze.A z tego względu że mam wiecej tras po mieście następne autko też mam nadzieje że bedzie z automatem.

le-mar
16-05-2009, 09:39
Przepraszam nie wiedziałem o tym :(.
A było to ...na drodze expresowej - nie było lodu bez przesady- i pisząc głupek miałem na myśli (zestaw tempomat + asb) - bo normalnie by nie zredukował , tylko spokojnie wjechał (wszak to diesel) .Myślę , że i bez tempomatu by zredukował :P

RafałB
16-05-2009, 10:38
Pomijając temat przy ASB tempomatu,możecie napisać jak często zmieniacie olej w skrzyniach i czy razem z filtrem?I czy jak ktoś czuł jakieś delikatne poszarpywanie to zmiana oleju mu pomogła?

P.S.Jaki olej i filtr?

le-mar
16-05-2009, 13:07
Filtra nie da sie wymienić bez wyjecia skrzyni . :(
poszarpywanie - nie koniecznie olej (poziom (stan) i jakość (stan) ) - takie 2-znaczne pojęcie słowa stan :P
Atak na poważnie to słyszałem, że w tych skrzyniach element sterujący (cos jak wybierak) jest nie zbyt udany tzn pracuje jako "pręt aluminowy" w tuleji aluminowej.
Takie połączenie (dobranie)materiałów jest skazane na zacieranie...sie wzajemne i podobno to największa bolączka

RafałB
18-05-2009, 08:25
Hehe z tego co napisałeś nic konkretnego nie kumam,tak to namieszłeś...ja zadałem proste pytania a Ty... :)

le-mar
18-05-2009, 14:55
jesli było to do mnie - to prosze o opis czego kolega nie rozumie :<

RafałB
18-05-2009, 15:07
jesli było to do mnie - to prosze o opis czego kolega nie rozumie :<

Tak do Ciebie kolego ;) Np te słowa: "takie 2-znaczne pojęcie słowa stan
Atak na poważnie to słyszałem, że w tych skrzyniach element sterujący (cos jak wybierak) jest nie zbyt udany tzn pracuje jako "pręt aluminowy" w tuleji aluminowej.
Takie połączenie (dobranie)materiałów jest skazane na zacieranie..."

Dużo napisałeś ale za bardzo zlałeś w skróty jakieś,jak możesz to samo ale bardziej po Polsku.. ;)

le-mar
18-05-2009, 21:47
Ok wiec słowo stan :
- może określać "poziom" - tak ? np wysoki stan wody ..
- może określać stan ( jakość lub cechy techniczne) np auto w
dobrym stanie.
wiec stan oleju to może być - poziom jego (ilość w skrzyni)
ale też stan oleju np. przepracowany - świeży - tak ??
Wg mnie nic tajemniczego.
ad2. to - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w automacie - ale w manualu to jest wybierak ( element który łaczy cięgnami lewarek zmiany biegów z "bebechami w skrzyni"
które to zmieniają przełożenia.
i to właśnie jest w naszych automatach do bani tzn. ze sterownika mechanicznego do samych trybów (może to są wodziki , wybieraki albo inaczej - nie wiem)
i własnie on przechodzi przez korpus aluminowy ,i sam (to cięgno czy jak to zwał) tez jest aluminiowe -.(tak mówił mi i tłumaczył szpec od automatów)
Zauważ ,że zawsze sa jakies tuleje pośrednie - mosiądz - lub inne. a tu wlasnie alu o alu i sie zaciera dlatego mogą być takei własnie szarpania- ale nie koniecznie
jedyne co mi sie tu słusznie kojarzy to "kto smaruje ten jedzie tak ?"
mam nadzieje że jeszcze wiekszy bełkot nie wyszedł...

RafałB
19-05-2009, 09:06
Ok,teraz rozjaśniłeś,dzięki za odp ;) Nie ma siły,mam 1tys km do wymiany rozrządu to zmienie odrazu i olej w skrzynce,zobaczymy co bedzie.U mnie niby wszystko dobrze w ASB,ale jak pojeżdże dłużej po mieście na małych szybkościach to zaczyna mi szarpać 2/3...

le-mar
19-05-2009, 13:31
no i kolego u mnie to samo co prawda nie szarpie ale "mota sie" a skrzynia po ermoncie za 3000 PLN (czyli wiecej niż połowa) wymieniona

RafałB
19-05-2009, 14:09
No u mnie "tylko" poszarpuje czasem (nie zawsze) i tylko z 2-ki na 3-ke,narazie latam.Po wymianie oleju zobacze co będzie.

polancky
07-08-2009, 17:16
Choć jestem nowicjuszem i jeszcze się nie przywitałem (nadrobię zaległości), poproszę o informację ile dokładnie ilość oleju wchodzi do tiptronica (5). Na forum znalazłem różne wartości. Nabytek właśnie ma wymianę wszystkich płynów...

RafałB
04-11-2009, 10:25
W mojej okolicy otworzył niedawno warszat gość który robił automaty w Niemczech kupe lat i na dniach jade do niego na sprawdzenie skrzyni swojej.Mam ten lekki problem z małym szarpaniem czasem z 2/3 biegu.Dziś przez tel gość powiedział że w tym roku który mam skrzynie mogą być japońskie....potwierdzacie to?Jakiej firmy może być moja skrzynia,myślałem że niemiecka VW zawsze???

sp4jkk
04-11-2009, 10:38
W mojej okolicy otworzył niedawno warszat gość który robił automaty w Niemczech kupe lat i na dniach jade do niego na sprawdzenie skrzyni swojej.Mam ten lekki problem z małym szarpaniem czasem z 2/3 biegu.Dziś przez tel gość powiedział że w tym roku który mam skrzynie mogą być japońskie....potwierdzacie to?Jakiej firmy może być moja skrzynia,myślałem że niemiecka VW zawsze???

Napisz o jaki warsztat chodzi, jaka miejscowość. Pytam z ciekawości, bo na razie odpukac, nie mam problemu z moją skrzynką, ale dobrze wiedzieć. Może to gdzieś nie daleko ode mnie.

Goliaty2
04-11-2009, 10:45
Dziś przez tel gość powiedział że w tym roku który mam skrzynie mogą być japońskie....potwierdzacie to?

Tak, Twoja skrzynia to japońskie JATCO :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Jatco

RafałB
04-11-2009, 10:57
Dzięki za szybką odp ;) Ja mam produkcje 2001 a rejestracja styczen 2002,to nie wiem czy sie łapie na japońca juz...? Gość ma zakład: Niewodowo,mała miejscowość pare km przed Łomżą.

RafałB
05-11-2009, 10:02
Byłem dziś u tego typka.Przejechał sie,zobaczył że mam JATCO skrzynie,powiedział że te skrzynie nie mają DWUMASY (Ufff...) i że problem jest mały więc nie ma co sie bawić w wyjmowanie skrzyni,a jedynie zmienić olej(od tego zacząc) jak nie pomoże to można spróbować elektrozawór,ale to nie jest pewne.Od kupna przejechałem 32tys km i nie wiem czy ten olej zmieniać czy nie teraz,bo słyszałem że czasem może to zamiast "poprawić" skrzynie to zepsuć...co Wy na to,co radzicie.Z

Zmieniać olej czy nie i zostawić tak jak jest????

Goliaty2
05-11-2009, 16:48
Zmieniać, jak ma się popsuć to i tak sie popsuje :D
Te skrzynie to straszne padła :diabelek: Tak ją wymyślili, że nie da się wymienić filtra oleju bez rozbierania skrzyni. Wymienisz tylko olej.

RafałB
06-11-2009, 10:14
Tak tak ...słyszałem o tym nieszczęsnym filtrze niestety.Zastanawiam sie nad zmianą oleju cały czas,boje sie pogorszenia a gwarancji mi nikt nie da że bedzie lepiej/tak samo/gorzej.

Goliaty2
06-11-2009, 10:30
A jakie to szarpnięcie jest? Tak jakbyś dostał w tył samochodu? Występuje zawsze czy w przypadku bardziej dynamicznego przyspieszania?

RafałB
06-11-2009, 10:43
Szarpie nie zawsze tylko po rozgrzaniu i dłuższej jeździe z 2/3 a czasem lekko czuć oprór jak przełącza te biegi.Nie ma różnicy czy jade szybciej czy nie...

bart07
06-11-2009, 13:02
A jakie to szarpnięcie jest? Tak jakbyś dostał w tył samochodu? Występuje zawsze czy w przypadku bardziej dynamicznego przyspieszania?

Jam mam czasami przy ostrym depnięciu (tryb sport, kręci do czerwonego) uderzenie że kręgosłup łamie. Tak samo jak w trybie ręcznym bez zmieniania biegu (zmiana wymuszona obrotami). Ale to chyba poprawne. Staram się nie nadużywać :-) i nie przejmuję się. Poza tym zmiany delikatne.

Bart

Goliaty2
06-11-2009, 13:04
Wymień ten olej, może go byc już troche mało i może nie trzymać parametrów po rozgrzaniu.

bart07
06-11-2009, 13:10
Poziom oleju jest ok. Zdarzyło się 2 razy / 20kkm (plus 1x efekt wymuszony) Zgłosiłem mechanikowi (zaufanemu) i nie grzebię.
Bart

RafałB
06-11-2009, 15:10
Jak dasz mu np na 5-tce do podłógi kick-downa to jasna sprawa że po zejściu do 3-ki szarpnie troche,ale to normalne.

bart07
07-11-2009, 21:58
Nie kick down, ale manual (+ -) i po wciśnięciu gazu na 2 zapomnij przełożyć bieg :diabel2: Ale do mnie pretensji proszę później nie mieć. Kick down u mnie nie szarpie.
Bart

RafałB
09-11-2009, 09:22
A o to Ci chodziło... ;) O zapominaniu to sie zgadza.Dalej czekam na opinie co do wymiany oleju.TAK czy NIE???