Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Tempomat nie działa


Krzyzak-2005
15-05-2009, 12:37
Witam, mam problem z tempomatem. Po załaczeniu go na kierownicy (kierownica wielofunkcyjna) nie zapala sie kontrolka od niego ani nie utrzymuje stałej prędkosci.
Wiem że temat był wałkowany wiele razy ale zazwyczaj w MK1 a gdzis wyczytałem na forum że diesel MK2 ma inaczej rozwiazany układ tempomatu.
Dodam jeszcze ze jak wlaczam zapłon to kontrolka od niego mignie ale jest to ułamek sekundy i przytrafia sie to sporadycznie.

devaluator
15-05-2009, 12:39
rozbierz kierownicę, oczyść lub wymień styki. Pomoże.

Krzyzak-2005
15-05-2009, 12:50
W kierownicy jest tzw. "zwijacz" czy to możliwe że sterowanie radia działa ,a tempomat nie przez ten własnie element???

Krzyzak-2005
21-05-2009, 09:58
Zdjąłem dzisiaj kierownicę i podłączyłem się bezpośrednio bez zwijacza i dalej nic. Wyłacznik od tempomatu jest sprawny przewody nie uszkodzone jedyne co mogłbym zrobic to posprawdzac napiecia na złaczce od tempomatu. Chociaż idą tam tylko cztery przewody ,a przycisków w niej jest wiecej więc mysłę że to wszystko komunikuje sie po jakiejś szynie danych.
Nie moge połaczyć się polskim vagiem 4.9 żeby zdiagnozować usterkę czy u was jest możliwosć połączenia się z tempomatem?

taxidriver
21-05-2009, 18:58
U mnie i paru innych łaczy sie bez stresu, spróbuj VW tool lub czyms innym nie powinno byc problemu z połączeniem. Jeśli masz dostęp do innego kabla to spróbuj zmienić.Tempomat masz w silniku blok 6 , 2 i 4 pozycja .
2 masz czujniki pedałów sprzęgło ,Hamulec ,gaz (wart 0-1)
4 tempomat wł-wył (wart 0-1)
zerknij czy nie masz jakiejś zwory na czujnikach gdzieś(forum golfa czy bmw ) czytałem ze to było przyczyną problemu ;)

FedorT
02-06-2009, 21:28
A jak sprawa wyglada bez kierownicy wielofunkcyjnej??? U mnie tez sie niezalacza :(. Wlacznik w manetce.

taxidriver
02-06-2009, 22:07
A jak sprawa wyglada bez kierownicy wielofunkcyjnej??? U mnie tez sie niezalacza :(. Wlacznik w manetce.
Identycznie z kierownicą jak i bez niej tempomat działa tak samo tylko jest inne sterowanie a konkretniej inne przełączniki(tu manetka a tu klawisze przy kółku ). ;)

FedorT
02-06-2009, 22:31
Ok. Ale jak naprawic manetke (rozebrac i wyczyscic ) ???

taxidriver
02-06-2009, 22:51
naprawic manetke (rozebrac i wyczyscic ) ???
najpierw zdiagnozować co ją boli może to tylko kostka się rozpieła lub kabel się przetarł ?
zcznij od diagnostyki VAG .Taka jest moja propozycja .Lub zerknij 3 posty wyżej częsta usterka

Krzyzak-2005
03-06-2009, 08:47
U mnie i paru innych łaczy sie bez stresu, spróbuj VW tool lub czyms innym nie powinno byc problemu z połączeniem. Jeśli masz dostęp do innego kabla to spróbuj zmienić.Tempomat masz w silniku blok 6 , 2 i 4 pozycja .
2 masz czujniki pedałów sprzęgło ,Hamulec ,gaz (wart 0-1)
4 tempomat wł-wył (wart 0-1)
zerknij czy nie masz jakiejś zwory na czujnikach gdzieś(forum golfa czy bmw ) czytałem ze to było przyczyną problemu ;)

Pełen sukces, tempomat działa bez problemów,a problem był banalny.Bez podpowiedzi taxidrivera bym nie doszedł do tego.
Ale od początku, użyłem programu polski vag 4.9 bo taki miałem i chciałem zobaczyć czy tym mi się uda. Wszedłem w SILNIK potem BLOKI DANYCH, ustawiłem "6" BLOK
Drugi wiersz (zielony) pokazuje od lewej sprzęgło, środek-hamulec (po wciśnięciu pedałów wartości zmieniają się na "1")
Trzeci wiersz (żółty) to pedał gazu, a czwarty (niebieski) to włączenie tempomatu.
Resztę przycisków można sprawdzić w BLOKU "22"

U mnie okazało się że miałem na stałe wciśnięty czujnik od pedału sprzęgła wystarczyło pociągnąć za niego i komputer bez problemu pozwolił włączyć tempomat.