Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Problemy z odpalaniem(zimny silnik)


woojtaas
18-05-2009, 16:07
Zanim którys "spryciaż" powie ze jest takich tematów na peczki to powiem ze sprawdzilem wszystkie i nie uzyskalem odpowiedzi.

Sprawa wyglada tak mam mondeo mk2 z 1996 roku 1,8 td i mam problemy z odpalaniem jak jest zimny.

Co do tej pory zrobilem:
- rozrzad, pompa, filtry i plyny wymienione
- zalozony zawór zwrotny na przewodzie paliwowym
- usuniety podgrzewacz paliwa
- wymienione przewody paliwowe(juz nie ma szybko złączki)
- wymienione swiece
- sprawdzony przekaznik i prad na swiecach

Oprocz tego zauważyłem ze auto sporo pali okolo 10l na setke w trybie miejskim

elmo_mc
18-05-2009, 16:29
A ciśnienie na tłokach sprawdzone? Co do spalania to nie jest to tragedia, zależy jeszcze jaki masz styl jazdy.

woojtaas
18-05-2009, 17:00
tak, cisnienie oki

matrog19
18-05-2009, 20:29
może na rozrządzie ci pompe przestawili skoro mówisz, że wymieniałeś go.

mirosch
18-05-2009, 22:19
Rozwalony uklad zimnego rozruchu
Załóż spowrotem podgrzewacz, sprawdź termostat woskowy chyba ze masz endure to elektrozawór na pompie wyreguluj linke termostatu podciśnieniowego
Hmmm co jeszcze?

woojtaas
19-05-2009, 20:03
Rozwalony uklad zimnego rozruchu
Załóż spowrotem podgrzewacz, sprawdź termostat woskowy chyba ze masz endure to elektrozawór na pompie wyreguluj linke termostatu podciśnieniowego
Hmmm co jeszcze?

mechanik sprawdzil dzisiaj te rzeczy, i wszystko jest oki, a co do podgrzewacza byl usuniety ze wzgledu na nieszczelnosci.

Ktos ma inny pomysl??

woojtaas
19-05-2009, 20:09
może na rozrządzie ci pompe przestawili skoro mówisz, że wymieniałeś go.

razem z rozrządem wymienia sie pompe wody a ona to raczej nie ma wplywu na odpalanie. a tak na marginesie problemy z odpalaniem byly przed wymiana rozrzadu,..

mirosch
19-05-2009, 21:54
No to zostają ci tylko wtryski do regeneracji tym bardziej ze jak mowisz pali ci "tu niezgodze sie z Elmo ze to nie tragedia" jak SMOK, nawet przy bardzo mojej ciezkiej nodze pali max 8,5 w miescie

Robercik83
19-05-2009, 22:53
A czy przy rozruchu lub w trakcie jazdy puszcza dyma? Jeżeli przy rozruchu zakopci na biało - niebiesko, może lekko siwawo to znaczy że ma za ubogą mieszankę, jeżeli w trakcie jazdy jak naciśniesz gaz kopci na czarno to rzeczywiście wtryski ci leją.

woojtaas
20-05-2009, 19:42
A czy przy rozruchu lub w trakcie jazdy puszcza dyma? Jeżeli przy rozruchu zakopci na biało - niebiesko, może lekko siwawo to znaczy że ma za ubogą mieszankę, jeżeli w trakcie jazdy jak naciśniesz gaz kopci na czarno to rzeczywiście wtryski ci leją.

dzisiaj na komputerze wyszło ze jest uwalony czujnik położenia przepustnicy. Czy to moze miec duzy wplyw na prace?? chcialem wymienic ale uzywki sa sprzedawane tylko z pompa wtryskowa(ten czujnik u mnie to czesc nie rozbieralna polaczona wiazka kabli z pompa) a nowe wystepuje tylko w orginala z cena okolo 600 zł.

wujek75
21-05-2009, 07:37
Zanim którys "spryciaż" powie ze jest takich tematów na peczki to powiem ze sprawdzilem wszystkie i nie uzyskalem odpowiedzi.

...No to niech ja będę jak to nazwałeś tym "spryciarzem" :)) - chyba niezbyt dokładnie "sprawdziłeś" forum:) - tak naprawdę wariant i charakterystyka opisywanego przez Ciebie niedomagania silnika był już wałkowany i były też konkretne wskazówki oraz odpowiedzi...

razem z rozrządem wymienia sie pompe wody a ona to raczej nie ma wplywu na odpalanie. a tak na marginesie problemy z odpalaniem byly przed wymiana rozrzadu

...ale kolega miał ma myśli pompę wtryskową a nie pompę układu chłodzącego:))...

...poza tym jeżeli chodzi o wymianę rozrządu to nie jest istotne, że "mechanik go zmienił" tylko jak to zrobił. Wspominasz, że przed wymianą rozrządu również miałeś problemy z rozruchem. Jeżeli "mechanik" założył Ci paski według ustawienia starych, które ściągał to dlaczego silnik miałby pracować inaczej niż przed ich wymianą. Według mnie po tym co opisałeś to wina takiego zachowania silnika leży właśnie w niewłaściwie ustawionym (zgranym) rozrządzie i nie chodzi mi o ustawienie czy korektę samego początku tłoczenia na pompie wtryskowej ale o niewłaściwe zgranie wałka rozrządu i wału korbowego.
Napisz nam jeszcze czy "mechanik" zmieniał Ci rozrząd na oko czy użył do tego jakichś przyrządów - jeżeli "na oko", czy też przy pomocy znaków nanoszonych pisakami czy rysikami to niestety rozrząd masz do ponownego ustawienia...

woojtaas
21-05-2009, 20:24
...No to niech ja będę jak to nazwałeś tym "spryciarzem" :)) - chyba niezbyt dokładnie "sprawdziłeś" forum:) - tak naprawdę wariant i charakterystyka opisywanego przez Ciebie niedomagania silnika był już wałkowany i były też konkretne wskazówki oraz odpowiedzi...

Odszczekam wszytko tylko podaj link do tego zagadnienia :)


...ale kolega miał ma myśli pompę wtryskową a nie pompę układu chłodzącego:))...

a razem z paskiem rozrządu wymienia sie pompe wody!(to ona jest na tym samym pasku)

wujek75
22-05-2009, 14:46
a razem z paskiem rozrządu wymienia sie pompe wody!(to ona jest na tym samym pasku)
...dokładnie - ale ona nie ma ona nic wspólnego z prawidłowym ustawieniem rozrządu ani nawet z napięciem paska, ponieważ za to odpowiada napinacz, więc we wcześniejszych postach matrog19 używając terminu "pompa" miał na myśli - pompa wtryskowa...
Odszczekam wszytko tylko podaj link do tego zagadnienia
...ejże - bez urazy:), nie napisałem tego co napisałm po to byś "odszczekiwał" tylko po to żebyś faktycznie przeglądał forum zanim niepotrzebnie powielisz któryś raz ten sam temat:)...

matrog19
22-05-2009, 14:53
matrog19 używając terminu "pompa" miał na myśli - pompa wtryskowa... myślełęm że to oczywiste;)

woojtaas
23-05-2009, 20:00
...ejże - bez urazy:), nie napisałem tego co napisałm po to byś "odszczekiwał" tylko po to żebyś faktycznie przeglądał forum zanim niepotrzebnie powielisz któryś raz ten sam temat:)...

jest to tak pomocne i wkurzajace jak poszukaj na www.google.pl