Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Błąd 2338 spalanie stukowe???


gosciak
18-05-2009, 16:14
Witam, podczas jazdy lekkie szarpnięcie, srężynka mróga i utrata mocy, zimny ciężko pali, głośno chodzi bez mocy, biały dym czasami, po podłączeniu do kompa bład p 2338 na Boschu nie wiadomo co, pod kompem Delphi "spalanie stukowe 3 cylindra", ciśnienie na szynie CR w porządku, wymiana wtryskiwacza nic nie dała , dalej to samo, mechnicy podejrzewają komp sterujący pracą wtryskiwaczy ale nie wydaje mi się,proszę o pomoc bo 2 tygodnie tak już dochodzą ... pozdrawiam

motorek26
18-05-2009, 20:50
a jak założyli ci nowy wtrysk to go zaprogramowali jeżeli nie to sie nie dziwie że nic sie nie zmieniło

ravis
19-05-2009, 17:06
Gdzieś chyba pisałem, aby nie sugerować się na który cylinder pokazuje komputer. Jeśli diagnosta podejrzewa wtryski to niech je wyśle do sprawdzenia, a nie natychmiast wymienia. To i tak wyjdzie taniej. Pozdrawiam

wicia.w
19-05-2009, 17:10
a może jest to usterka samego czujnika i on wprowadza błędne dane do kompa ja bym zaczął od wymiany czujnika spalania stuk owego jeśli instalacja jest ok.

Boblo
19-05-2009, 18:22
ciśnienie na szynie CR w porządku,
Myśle, że tego nie możesz być pweny. Z pewnością sprawdzane było ciśnienie na postoju i "przegazówce". Wtedy silnik pracuje bez obciążenia i nie nabije ciśnienia większego niż 500-600 MPa. Dopiero pod obciążeniem ( droga albo hamownia ) ciśnienie w szynie CR wzrasta do swoich maksymalnych wartości czyli 1300-1400 MPa. I wtedy ew. przelewający wtryskiwacz daje o o sobie znać. Nie wymieniać w ciemno. Wyjąć wszystkie i na maszyne. Przy przelewach "troche" nieszczelnych ale jeszcze nie "bardzo" nieszczelnych nawet próba przelewowa z menzurkami może nie wykazać uszkodzonego wtrysku na postoju. Tak jak pisałem- za małe obciązenie układu paliwowego.

ravis
19-05-2009, 19:20
Witam Kolego Boblo! Zgadzam się z tym co napisałeś, mam tylko jedno ale. Gdyby był jakiś problem z przelewem i on by spowodował tryb awaryjny, to nie powinien być zapisany błąd ciśnienia? Jeśli obstawiamy wtryski to bardziej skłaniam się w kierunku rozpylaczy. Pozdrawiam i czekam na opinię.

Boblo
19-05-2009, 20:34
Witam Kolego Boblo! Zgadzam się z tym co napisałeś, mam tylko jedno ale. Gdyby był jakiś problem z przelewem i on by spowodował tryb awaryjny, to nie powinien być zapisany błąd ciśnienia? Jeśli obstawiamy wtryski to bardziej skłaniam się w kierunku rozpylaczy. Pozdrawiam i czekam na opinię.
Ja tylko nawiązałem do kwestii dobrego ciśnienia w szynie CR. A co do Twojego pytania - Teoretycznie masz racje. A praktycznie mam wrażenie, że jest przynajmniej z 5 różnych komunikatów o błędach, które w końcu okazują się nadmiernym przelewem wtrysku. Zbyt niskie ciśnienie paliwa, parametry wtrysku poza zakresem, usterka w obwodzie sterowania pompą wtryskową, usterka zaworu reg. ciśnienia,... itd. Więc nie zdziwiłbym się gdyby i komunikat o spalaniu stukowym też mógłby być spowodowany "przelewaniem" wtrysku :). I jakoś mam wrażenie, że gdzieś już czytałem dokładnie o takim komunikacie spowodowanym przelewającym wtryskiem,.. ale może się mylę..

ravis
19-05-2009, 21:05
Dość często się zdarza, że pada i jedno i drugie może to dlatego. Ale jeśli wtryski nie trafią na stół probierczy nic nie będzie wiadomo a taka wymiana w ciemno to kosztowna zabawa. Pozdrawiam

marcinek1980r
25-07-2009, 15:59
siema chialem zapytac jak sie skonczyla ta przygoda co wkoncu wyszło gdyz mam ten samproblem jesli mozna jakies twoje gg albo cos