Witam, podczas jazdy lekkie szarpnięcie, srężynka mróga i utrata mocy, zimny ciężko pali, głośno chodzi bez mocy, biały dym czasami, po podłączeniu do kompa bład p 2338 na Boschu nie wiadomo co, pod kompem Delphi "spalanie stukowe 3 cylindra", ciśnienie na szynie CR w porządku, wymiana wtryskiwacza nic nie dała , dalej to samo, mechnicy podejrzewają komp sterujący pracą wtryskiwaczy ale nie wydaje mi się,proszę o pomoc bo 2 tygodnie tak już dochodzą ... pozdrawiam
motorek26
18-05-2009, 20:50
a jak założyli ci nowy wtrysk to go zaprogramowali jeżeli nie to sie nie dziwie że nic sie nie zmieniło
Gdzieś chyba pisałem, aby nie sugerować się na który cylinder pokazuje komputer. Jeśli diagnosta podejrzewa wtryski to niech je wyśle do sprawdzenia, a nie natychmiast wymienia. To i tak wyjdzie taniej. Pozdrawiam
a może jest to usterka samego czujnika i on wprowadza błędne dane do kompa ja bym zaczął od wymiany czujnika spalania stuk owego jeśli instalacja jest ok.
ciśnienie na szynie CR w porządku,
Myśle, że tego nie możesz być pweny. Z pewnością sprawdzane było ciśnienie na postoju i "przegazówce". Wtedy silnik pracuje bez obciążenia i nie nabije ciśnienia większego niż 500-600 MPa. Dopiero pod obciążeniem ( droga albo hamownia ) ciśnienie w szynie CR wzrasta do swoich maksymalnych wartości czyli 1300-1400 MPa. I wtedy ew. przelewający wtryskiwacz daje o o sobie znać. Nie wymieniać w ciemno. Wyjąć wszystkie i na maszyne. Przy przelewach "troche" nieszczelnych ale jeszcze nie "bardzo" nieszczelnych nawet próba przelewowa z menzurkami może nie wykazać uszkodzonego wtrysku na postoju. Tak jak pisałem- za małe obciązenie układu paliwowego.
Witam Kolego Boblo! Zgadzam się z tym co napisałeś, mam tylko jedno ale. Gdyby był jakiś problem z przelewem i on by spowodował tryb awaryjny, to nie powinien być zapisany błąd ciśnienia? Jeśli obstawiamy wtryski to bardziej skłaniam się w kierunku rozpylaczy. Pozdrawiam i czekam na opinię.
Witam Kolego Boblo! Zgadzam się z tym co napisałeś, mam tylko jedno ale. Gdyby był jakiś problem z przelewem i on by spowodował tryb awaryjny, to nie powinien być zapisany błąd ciśnienia? Jeśli obstawiamy wtryski to bardziej skłaniam się w kierunku rozpylaczy. Pozdrawiam i czekam na opinię.
Ja tylko nawiązałem do kwestii dobrego ciśnienia w szynie CR. A co do Twojego pytania - Teoretycznie masz racje. A praktycznie mam wrażenie, że jest przynajmniej z 5 różnych komunikatów o błędach, które w końcu okazują się nadmiernym przelewem wtrysku. Zbyt niskie ciśnienie paliwa, parametry wtrysku poza zakresem, usterka w obwodzie sterowania pompą wtryskową, usterka zaworu reg. ciśnienia,... itd. Więc nie zdziwiłbym się gdyby i komunikat o spalaniu stukowym też mógłby być spowodowany "przelewaniem" wtrysku :). I jakoś mam wrażenie, że gdzieś już czytałem dokładnie o takim komunikacie spowodowanym przelewającym wtryskiem,.. ale może się mylę..
Dość często się zdarza, że pada i jedno i drugie może to dlatego. Ale jeśli wtryski nie trafią na stół probierczy nic nie będzie wiadomo a taka wymiana w ciemno to kosztowna zabawa. Pozdrawiam
marcinek1980r
25-07-2009, 15:59
siema chialem zapytac jak sie skonczyla ta przygoda co wkoncu wyszło gdyz mam ten samproblem jesli mozna jakies twoje gg albo cos