Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Dziwny odgłos pracy klimy


Andy21
18-05-2009, 18:05
Witam wszystkich użytkowników Galaxy.
Mam kłopot, którym chyba powieniem się martwić. Mianowicie od pewnego czasu po włączeniu klimatronika (1-strefowy) słychać szum, lub coś w rodzaju delikatnego terkotu. Przypomina to obrazowo dźwięk jakby ktoś łyżką kręcił wewnątrz pustego metalowego garnaka, tylko znacznie ciszej w przypadku mojego Forda. Dźwięk ten ucicha natychmiast po włączeniu ECON i powraca przy wciśnięciu AUTO. Najlepsze jest to że słychać go tylko w kabinie, po otwarciu maski w komorze silnika nic takiego tam nie słychać. Sama klimatyzacja oczywiście chłodzi. Byłem z tym problemem w serwisie klimatyzacji. Tam sprawdzili stan czynnika, podali olej i wymienili czynnik na nowy (brakowało ok. 200gram). Przez tydzień był spokój i potem ten dźwięk powrócił. Mam w rodzinie drugiego podobnego Galaxy (też Mk II 1.9 TDI) i tam po włączeniu klimatronika nie ma takiego efektu. Czy ktoś miał podobny przypadek?
Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie

t nowak
18-05-2009, 18:44
Po tej zimie mam podobne odglosy w swoim sam. wydaje mi sie ze problem tkwi gdzies w kompresorze

Andy21
19-05-2009, 17:34
A czy może to być szum jakiegoś łożyska sprężarki? Wiem też że jest tam sprzęgiełko, czy możliwe jest aby ono wydawałao taki szum po załączeniu klimatyzacji?

RafałB
19-05-2009, 19:34
A byłęś na przeglądzie klimy,masz odpowiedni poziom czynnika i oleju?

Andy21
20-05-2009, 19:33
Tak, sprawdzone dwa tygodnie temu. Wszystkie poziomy OK

wascidar
22-05-2009, 13:18
U mnie po puszczeniu gazu pojawiało się dudnienie-chrobotanie,a na postoju ,po włączeniu klimy na auto i kręceniu kierownicą cały przód drgał - myślałem , że wspomaganie poleciało. Ale sprawdziłem pasek wielorowkowy i tu była przyczyna - przy obciążeniu klimą , wspomaganiem cały latał, a napinacz nie mógł go utrzymać.
Wymieniłem kółko na alternatorze (tzw. wolnobieżka ze sprzęgiełkiem) i jak ręka odjął.
Jak mi wytłumaczył mechanik sprzęgło w tej rolce jest właśnie od niwelowania
różnic w obrotach układu napędowego alternatora, wspomagania i klimy podczas
zdejmowania nogi z gazu (zmniejszania obrotów silnika).
Teraz pasek spokojnie się kręci, napinacz pracuje spokojnie i jest cicho jak dawniej.