Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Tiptronik ciągnie?


MaciejH92
19-05-2009, 16:09
Witam. Nigdy nie miałem problemów z silnikiem ani skrzynią, ale zastanawia mnie takie coś: Ruszam (gaz do 2tys rpm) i zachowuje się tak jak by ciągnęło sprzęgło. Jadę jest 2 bieg i obrotomierz stoi w miejscu, samochód przyśpiesza, daje w pewnym momencie wrażenie jak by 3 bieg włączył(obroty spadną) a tak naprawdę dalej jedzie na 2b. Dopiero jak włączy 4 bieg to czuć, że już jest normalnie. Czy to jest normalne? Czy coś mam ze swoją skrzynią?

Drugie pytanie: Denerwuje mnie jak chcę np uciec na rondzie(sytuacje ekstremalne np zajedzie ktoś droge czy coś) i wciskam but a on zanim się "wysprzęgli" to minie chwila(jak bym miał manuala to już bym przez ten czas wyprzedził kogoś i wcale nie z piskiem opon). Mi się to dziwne wydaje. Czy to normalne? Dzisiaj jechałem audi A4 2,0TDi co prawda skrzynia ta nowa 6 biegów(automat), ale jak się wciśnie do dechy od początku za rusza energicznie(aż prawie by kołami zaczął kręcić w miejscu) a w galaxy jest to poprostu niemożliwe.

Czy to normalne? Czy coś jest? Mam galaxa od ponad pół roku i nic się niby nie dzieje, żebym musiał mechanika odwiedzać, ale się chcę dowiedzieć, czy jest wszystko ok.

LolleQ
19-05-2009, 17:36
Nie porównywałbym DSG z Tiptronikiem, fakt - Galaxy z automatem czasem musi się zastanowić nad podjęciem decyzji, poza tym chyba A4 jest nieco lżejsze.

MaciejH92
19-05-2009, 17:55
No wiadomo, żeby dwusprzęgłowego ze zwykłym tiptronikiem nie porównywać, bo DSG 50x szybiciej bieg zmienia, ale głównie chodzi mi o to, co się zapytałem, czy to jest normalne w tiptroniku w galaxy?

RafałB
19-05-2009, 19:33
U mnie odnośnie takiego "myślenia" na rondzie to mam tak samo,chce usiec wciskam gaz i a ten ze 2 sekundy nic nie robi a potem wyrywa...a co do 1szego pytanie,to ciężko na nie odpowiedzieć jak sie nie widzi zachowania autka.

ostrich
20-05-2009, 00:57
Co prawda mam benzyniaka ale skrzynia prawie taka sama.
U mie jest tak ze jak jade spokojnie, operuje pedalem gazu bardzo delikatnie i nie przekraczam powiedzmy 60 km/h to po naglym wcisnieciu do dechy tez sie zastanawia chwilke zanim zredukuje bieg i pociagnie.

Na tiptroniku zrobilem kiedys taka probe ze wcisnalem gaz do dechy i zmienialem biegi gdy obrotomierz wskazywal kolo 7000rpm. Na kazdym biegu od 1 do 5 ciagnal bez zadnych poslizgow czy polbiegow. Moze sprobuj zrobic podobnie na prostej pustej drodze, jesli zauwazysz w dalszym ciagu taki objaw jak opisujesz to moze to byc jakas usterka-sterownika skrzyni(kompa) lub samej skrzyni ewentualnie sprzegla hydrokinetycznego.

RafałB
20-05-2009, 08:27
Dokładnie,przełącz na sekwencje to może zobaczysz u mnie wtedy nie ma żadnego ślizgu.
Przy okazji 2 pytania bo nie sprawdzałem.Czy jak jade na 3-ce np na sekwencji i dam gaz w podłoge to mi wkońcu sam zmieni na 4-ke prawda?
2.pyt: Jak mam tryb Drive i potrzebuje mocy przy np wyprzedzaniu to po wciśnięciu kick-downa można jechać z nogą w podłodze dłużej(np ze 3-4 TIRy) z wciśniętym kick downem i to nie przeszkadza czy lepiej noge z niego zdjąć?

ostrich
20-05-2009, 09:18
przy np wyprzedzaniu to po wciśnięciu kick-downa można jechać z nogą w podłodze dłużej(np ze 3-4 TIRy) z wciśniętym kick downem i to nie przeszkadza czy lepiej noge z niego zdjąć?

Mozesz nawet jechac przez trzy zdrowaski byle nic nie jechalo z przeciwka :)
A tak powaznie jesli masz auto sprawne to nic nie powinno sie stac.


jade na 3-ce np na sekwencji i dam gaz w podłoge to mi wkońcu sam zmieni na 4-ke prawda?

Tak, przelaczy Ci w max gornym zakresie obrotow jak stwierdzi ze nie masz zamiaru dotykac lewarka tiptronika.

RafałB
20-05-2009, 09:28
No to fajnie,dzięki za konkretne,szybkie i co najważniejsze pozytywne odpowiedzi ;)

le-mar
20-05-2009, 11:03
dlatego jak mówiłem tiptronic nie pozwoli zrobić krzywdy silnikowi :)

RafałB
20-05-2009, 11:05
No i o to chodzi,tak powinno być ;)