Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Głośniejsza(jakby cięższa) praca silnika 1.9 TDI - możliwe przyczyny?


RafałB
20-05-2009, 08:47
Witam.Od jakiegoś czasu mój silnik pracuje głośniej po dodaniu gazu na postoju i podczas jazdy niż wcześniej.Myślałem że wina może w dogrzewaczu czy klimie po to remontowałem to,ale chyba nie bo nawet jak nie chodzą to nadal tak jest.I na ECON i na klimie tak samo.Tylko dziwne że jak jechałem ostatnio pod wieczór to wszystko było dobrze silnik cichutki i jakby żywszy(taki sam jak po kupnie auta).Osiągi są ogólnie,ale jak był cichszy był szybszy jednak.Na Vagu 0 błędów,0 dymienia czy jakiś innych dziwnych wskazań.Turbo mam powoli na wysiadaniu(sychać typowe odgłosy) ale to stało sie później więc to raczej nie to.Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i gdzie i jak szukać???

le-mar
20-05-2009, 11:05
a jakie te objawy wysiadania turbo ( zbyt dużo sie kolega w czasie przemieszcza i trudno ogarnąć co pierwsze było)

RafałB
20-05-2009, 11:12
Pierwsze było turbo,tzn odrazu po kupnie było słychać odgłos jak sie da szybko gazu i odpuści to takie zachrobotanie jest,ale pomimo tego silnik chodził cicho,a teraz już nie...

RafałB
22-05-2009, 08:48
Wczoraj miałem trase i czuje że te odgłosy i głośniejsza praca może być przez turbo.JAk jade dłuzej to auto sie potem troche zamula,17075km/h-max ale długo trzeba czekac i jak odejme gaz na duzej prędkości obrotowej na 5-tce to turbo strasznie dudni,wiec pewnie to bedzie przyczyną.W czerwcu daje do regeneracji...

wascidar
22-05-2009, 13:01
Na pewno turbo ? U mnie po puszczeniu gazu też pojawiało się dudnienie-chrobotanie,a na postoju ,po włączeniu klimy na auto i kręceniu kierownicą cały przód drgał - myślałem , że wspomaganie poleciało. Ale sprawdziłem pasek wielorowkowy i tu była przyczyna - przy obciążeniu klimą , wspomaganiem - cały latał, a napinacz nie mógł go utrzymać.
Wymieniłem kółko na alternatorze (tzw. wolnobieżka ze sprzęgiełkiem) i jak ręka odjął.
Jak mi wytłumaczył mechanik sprzęgło w tej rolce jest właśnie od niwelowania
różnic w obrotach układu napędowego alternatora, wspomagania i klimy podczas
zdejmowania nogi z gazu (zmniejszania obrotów silnika).
Teraz pasek spokojnie się kręci, napinacz pracuje spokojnie i jest cicho jak dawniej.

RafałB
22-05-2009, 14:00
Turbo,bo chrobotanie jest zawsze jak dam gaz i puszcze,z klimą czy bez.A jak klima chodzi na maxa to tylko troche słychać popiskowanie paska alternatora(a zmieniałem pasek z rolką).

RafałB
08-06-2009, 21:41
Jednak nie turbo,jestem po przeglądzie.
Stefano:Napisałeś: "Sprawdzić trzeba VAGiem jak jest z wyprzedzeniem zaplonu, czy napinacz hydrauliczny trzyma dobrze pasek. Jak twardsza praca, to jakby zapłon był za wczesny.
A jak ze spalaniem, nic nie pali więcej?"

Nie pali więcej...jak to sprawdzić dokładnie?Nie mam już czasu i pomysłów,więc chyba w środe skocze do ASO Forda niech znajdą przyczynę.Jechałem przed godziną 50km i na 5-tc przyspieszenie makabra,nawet na 4-ce lipa.Wcześniej był o niebo szybszy...

Stefano
08-06-2009, 22:20
Jednak nie turbo,jestem po przeglądzie.
Stefano:Napisałeś: "Sprawdzić trzeba VAGiem jak jest z wyprzedzeniem zaplonu, czy napinacz hydrauliczny trzyma dobrze pasek. Jak twardsza praca, to jakby zapłon był za wczesny.
A jak ze spalaniem, nic nie pali więcej?"

Nie pali więcej...jak to sprawdzić dokładnie?Nie mam już czasu i pomysłów,więc chyba w środe skocze do ASO Forda niech znajdą przyczynę.Jechałem przed godziną 50km i na 5-tc przyspieszenie makabra,nawet na 4-ce lipa.Wcześniej był o niebo szybszy...
W VAGu to tak;
Wchodzisz w silnik 01-> 08-> 04 i robisz logi.
Pozdr.

RafałB
09-06-2009, 09:39
W VAGu to tak;
Wchodzisz w silnik 01-> 08-> 04 i robisz logi.
Pozdr.

Dzięki kolego,ale prosze dokładniej opisać,bo u mnie w VAGu są opisy np.Silnik i potem też bez nr-ów tylko słowa...Jakie logi,gdzie one są? :-(

Jak mi to opiszesz co mam i jak po kolei robić VAGiem i skąd wiedzieć że jest dobrze a co źle to może nie jechałbym do ASO,dzowniłem,ale mają .... kompa do diagnostyki niesprawnego narazie.
Mam VAG więc fajnie byłoby samemu to zobczyć...

janbra
09-06-2009, 19:39
Napisałem w Diagnostyce VAG, tutaj proponuję zamknąć bo się pogubisz w tych odpowiedziach.

RafałB
16-06-2009, 08:50
No i Panowie po sprawie,autko wkońcu chodzi tak jak chodziło!!! :) Wiedziałem że to mała sprawa,ale że aż tak mała...hehe naprawa trwała 5minut i kosztowała aż 100zł.Należało....wymienić filtr paliwa!;)
Dodam że był zmieniany 8 miesięcy temu,takie to są te TDI,teraz jakby autko zyskało 30KM i wszystko cichutko,pozdro.

RafałB
24-09-2010, 08:41
Odgrzewam temat bo...nadal pojawiają się takie objawy czasem jak kiedyś.Mimo że filtr paliwa zmieniony to raz jeździ ciszej,raz głośniej...raz szybszy,raz troche wolniejszy (w ciągu 1 dnia tak bywa że chodzi różnie).Ostatnio musiałem pospawać ostatnią część tłumika i jeździłem 2 dni bez niego to...WTEDY PRACOWAŁ ciszej i było wszysko ok!!!Po założeniu znów gorzej.
Mechanik mówi że trzeba tłumiki przepłukać wszystki benzyną,wymyć i katalizator oczyścić bo to tego wina.Co myślicie????

RafałB
17-11-2010, 09:17
I znów odgrzewam...wczoraj zmienione WSZYSTKIE filtry na nowe Boscha + olej.I objawy te same,wczoraj autko szybsze i cichcsze,dziś już nie...raz tak raz tak...
Reszta powyżej jest opisana...co do groma może być???
Auto nie ma muła,bo 170-180 może leciec ale raz idzie mu to bardzo sprawnie - tzn ciszej sie rozpędza a raz jakby mial jakiś mały "hamulec zaciągniety" i pracuje jak z zawalonym filtrem paliwa...tankuje tylko na Shellu.
Nie dymi,pali na dotyk,VAG 0 błędów....
Czy to może być: przepływka???Ja już nie mam pojęcia....

dwoje19
17-11-2010, 10:07
A bierze kolega pod uwagę gęstość powietrza i ciśnienie atmosferyczne?. Nie zawsze jest takie same i nasz słuch czasami jest bardziej "czuły" (zależy od pogody).

RafałB
17-11-2010, 10:34
A bierze kolega pod uwagę gęstość powietrza i ciśnienie atmosferyczne?. Nie zawsze jest takie same i nasz słuch czasami jest bardziej "czuły" (zależy od pogody).

Niestety...żeby to była wina mojego słuchu,to bym był szczęśliwy... ;) Dzieje się tak z autem nie zależnie od pogody,dnia,godziny...raz jest ok,za chwile nie.

janbra
17-11-2010, 11:35
Mam tak samo, chwilę po wymianie filtra paliwa było OK.

RafałB
17-11-2010, 12:12
Tak,ale u mnie jest raz dobrze raz źle - na tym samym filtrze nawet...

szantis
17-11-2010, 12:13
Objawy , czyli chrobotanie przy zdejmowaniu gazu , łapanie zamuleń pasują do zatykającego się wydechu, lub rozsypanego katalizatora.

RafałB
17-11-2010, 12:34
Objawy...pasują do zatykającego się wydechu, lub rozsypanego katalizatora.

Możliwe,bo tak jak pisałem wyżej,jak wyjełem końcówkę tłumika było lepiej...ale pytanie: Dlaczego jest raz super a raz nie?I muleniem nie określam u siebie trybu awaryjnego,bo w taki nie wchodzi a poprostu ciut "powera"..?!?

szantis
17-11-2010, 16:17
Możliwe,bo tak jak pisałem wyżej,jak wyjełem końcówkę tłumika było lepiej...ale pytanie: Dlaczego jest raz super a raz nie?I muleniem nie określam u siebie trybu awaryjnego,bo w taki nie wchodzi a poprostu ciut "powera"..?!?

Nie chodziło mi o mulenie wynikajace z notlauf'u tylko z zapchania wydechu. Brak dynamiki gazów nie rozkręca turbiny i masz efekt mulenia. A odnośnie efektu loterii , to być może zależy od tego jak się "zatyczka" aktualnie ułoży. Widziałem podobny efekt właśnie z uszkodzonym katalizatorem oraz w innym przypadku wypalona siatka tłumika wewnątrz i jakaś "wata" zatykałą przelot.

robdemolka
17-11-2010, 18:24
A bierze kolega pod uwagę gęstość powietrza i ciśnienie atmosferyczne?. Nie zawsze jest takie same i nasz słuch czasami jest bardziej "czuły" (zależy od pogody).
Bardzo dobrze kolego mówisz ,trzeba ci dać wódki :mrgreen:

RafałB
18-11-2010, 08:11
Widziałem podobny efekt właśnie z uszkodzonym katalizatorem oraz w innym przypadku wypalona siatka tłumika wewnątrz i jakaś "wata" zatykałą przelot.

Dzięki za info,tylko jak to sprawdzić że to jest to..?

szantis
18-11-2010, 13:31
Trzeba by rozpiąć wydech za kolektorem na chwilę.

RafałB
18-11-2010, 13:38
Trzeba by rozpiąć wydech za kolektorem na chwilę.

... iiii co dalej? ;)

Pytam bo nie jestem mechanikiem i nie wiem,a chce wkońcu coś z tym zrobić.

PABLOZ
20-11-2010, 09:47
Rozpiąć wydech i zrobic jazde próbną.:570:Może być trochę głośno

RafałB
20-11-2010, 09:52
Ok,zrobie tak w wolnej chwili....a wracając do mojego problemu to zastanawiam sie czy na te objawy nie ma (czy może mieć) wpływ dogrzewacz-jak działa,bo jak nie działa jest ok wg mnie...???

RafałB
20-11-2010, 10:48
Rozpiąć wydech i zrobic jazde próbną.:570:Może być trochę głośno

Dobra ale jak już rozepne to co potem?Jak bedzie lepiej po rozpięciu to co?Mam coś oczyścić/wymienić?

dwoje19
21-11-2010, 10:27
oczyścić/wymienić?
wymienić kata.

kowal1529
21-11-2010, 10:50
Witam koledzy posiadam galaxy mk2 TDI z klimatronicem i nie wiem gdzie się uruchamia dogrzewacz,z góry dziękuje za szybką odpowiedź.

pozdrawiam Mariusz

jacekr_2
21-11-2010, 12:34
Witam koledzy posiadam galaxy mk2 TDI z klimatronicem i nie wiem gdzie się uruchamia dogrzewacz,z góry dziękuje za szybką odpowiedź.

pozdrawiam Mariusz

wypowiedź bardzo, ale to bardzo na temat.

o dogrzewaczu masz cały oddzielny wątek u góry strony.

RafałB
06-12-2010, 08:21
Wracając do tematu...wczoraj trasa i powyżej 2tys obrotów znów głośniej pracuje i słabiej/ciężej sie rozpędza,więc pewnie tak jak Koledzy sugerowali trzeba będzie wymienić kata.
Pytanie: Czy zamiast KATa moge włożyć strumienice (tak mi kolega radzi)?I jak nie to jaki jest koszt KATA(i czy brać nowy oryginał czy jak)????

Abund
06-12-2010, 19:07
Najpierw rozepnij układ wydechowy i sprawdź czy to rzeczywiście katalizator.
Strumienicę możesz wsadzić ale lepiej będzie wyciąć i wybebeszyć oryginalnego kata.

RafałB
07-12-2010, 07:58
Ok,dzięki za info.

ravenx34
30-05-2011, 20:10
Witam mam problem wracałem do domu nagle silnik zaczoł pracować głośno jak traktor i czułem wyraźny spadek mocy jakby chodził na dwóch garach i smród spalonego oleju,może ktoś wie co się mogło stać.

spanky
31-05-2011, 10:27
Witam mam problem wracałem do domu nagle silnik zaczoł pracować głośno jak traktor i czułem wyraźny spadek mocy jakby chodził na dwóch garach i smród spalonego oleju,może ktoś wie co się mogło stać.


turbo padlo, rozrzad przeskoczyl, tlok poszedl i wiele innych ... wrozek tutaj nie ma

RafałB
11-09-2014, 12:58
HEHE jako autor tematu odgrzewam kotleta :)

Miałem to w Galaxy 115KM i mam to samo w Alhambrze obecnie 131KM...

Raz pracuje ciszej, rozpędza się super, a innym razem głośniej pracuje i czuć że jedzie ciut wolniej....

Zero dymienia,filtry nowe,olej też oraz innych niepokojących objawów...

Z czym to może być związane? EGR, czy ten katalizator?

Ma ktoś z Was jakieś pomysły, lub sprawdzone potwierdzone info?

Dawno już nikt w tym temacie nie pisał więc może coś się zmieniło...

Pozdrawiam ;)