Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Poradnik - Tarcze Indiglo Mondeo


TySiK
20-05-2009, 21:21
Poradnik - Wymiana Tarcz Indiglo W Mk 2


Witam

Z racji tego że dziś przyszło indiglo do mojego mondka, wiec wziąłem się za wymianę, a przy okazji zrobiłem mała fotorelacje, niestety zdjęcia z telefonu, nie maiłem dostępu do aparatu, bo byłem u kumpla na ogródku ;P

A wiec rozbieramy naszą deskę rozdzielczą, myślę ze każdy wie gdzie się kryje 5 śrub wiec ten etap w zdjęciach pominąłem ;) Ale dla przypomnienia 2 x śruby mamy pod zegarkiem lub trip’em następne 2 x śruby mamy w zegarach które lecą pod skosem a 1 sztukę mamy pod guziczkami ogrzewania szyb. Po odkręceniu zdejmujemy deskę.

Następnie przed oczami ukazuje się nam licznik który na widoku posiada 5 śrub odkręcamy je następnie lekko wyciągamy licznik i odpinamy 2 wtyczki z wiązek. (foto 1-2)

Nasz licznik bierzemy na stół operacyjny, i mamy 5 zaczepów trzymających przeźroczyste szkło ściskamy je i zdejmujemy obudowę…

Według instrukcji po zakupie tarcz nie ściągamy naszych oryginalnych tarcz czarnych tylko nakładamy nasze zakupione indiglo na tarcze. Następnie (ja wziąłem) kawałek taśmy papierowej i zaznaczyłem pozycje naszych wskazówek, przedtem silnik się nagrzał wiec temperatura taka jak powinna być, paliwo ile było tyle było :( najlepiej jak jest stan rezerwy bądź full. Co do obrotka i prędkości wyciągamy bolce które podtrzymują wskazówki opadają i zaznaczamy gdzie opadały… (foto 3) Następnie widelcem, bo najlepiej zdjąć i ich nie uszkadzając wskazówek ściągamy je, jedna naklejamy tarcze indiglo (ja przykleiłem taśma 2 stronną) potem 2 tarcza itd. Po nałożeniu tarcza nakładamy nasze wskazówki zgodnie z wcześniejszymi zaznaczeniami. Nie docisnąć ich za bardzo, bo nie będą funkcjonowały…

Potem kable puszczamy pod zegarem, jest tam dziura fabryczna na dole, wiec nie ma problemu z wyprowadzeniem, następnie podłączamy inwertor i szukamy sobie plus i masa aby podłączyć ( ja dodam iż z inwertorem nie mam ściemniania i rozjaśniania, ale mondek ma na wyposażeniu :) Wiec chwila myśli i podłączyłem pod jedna z żarówek która oświetlała licznik i cacy działa ściemnianie i rozjaśnianie indiglo, jakby było fabrycznie…

Po tym jak wszystko nam działa zakładamy osłonę licznika, skręcamy licznik w deskę, a potem deskę, po drodze chowamy wszystkie kable, żeby nie były na widoku.

A oto Efekt !! !! !! (foto 4,5)

Jeśli są jakieś niedogodności, bądź nie zrozumiałe teksty, pisać, poprawię… :)


p.s mam do was pytanie iż moim zdaniem za bardzo się nie przyłożyłem i robiłem to na placu, gdzie zawiewał lekko wiatr :( i mam problem z prędkościomierzem który przekłamuje gdzieś o 15km/h a obrotmierz oszukuje gdzieś o 200 obr/min. Teraz pytanie czy źle założyłem wskazówki, czy może jednak tarcze indiglo nie są tak doskonałe ?

Jeśli opcja 1 czy idzie to jeszcze jakoś ustawić żeby nie przekłamywał o tyle.. ?

pozdro

Karlito
20-05-2009, 23:17
Ze te tarcze moga miec przekłamanie to widac ale nie o 15km jakies 3-5 to tak, skoro wiesz jakie masz przekłamanie to przekrec wskazówki tak jak byc powinny i sprawdz czy dobrze działa, najepiej przejedz pod fotoradarem 100km/h i zobacz jakie przyjdzie ci zdjecie :P
Z tym sciemnianiem fabrycznym to super sprawa bo choc wiekszosc czasu mam ciemne prawie na maxa to lubie sie popatrzec w jasne zegarki ale nie wiem czy to ze odejmuje mu pradu przed inwerterem nie wpłynie zle na tarcze.
W mk2 był selftest zegarów bądz po odłaaczeniu aku zegarki odchylaja sie na max ? Jezeli tak to zobacz czy to coś pomoze.

TySiK
21-05-2009, 13:40
Karlito no zapewne jakies przekłamanie maja, jak piszesz 3-5 to napewno zgodze sie :)
Jak znajdę chwilkę to je dam jeszce ciut do tyłu, moze coś pomoze. A te selftest to odpięcie od akusia ? czy coś innego, bo szczerze pierwsze słysze.
Co do fotoradaru to tez myślałem, ale powiedziec panu z drogówi żeby mnie namierzył, ale tak żeby nie płacić za mandat :P
Myśle ze nie wpłynie żle na tarcze, ponieważ w instrukcji pisało ze jak sie posiada sciemniane fabryczne można podpiąć, ale nie u każdego zadziła, a w Mondku działa :)

pozdro

Karlito
21-05-2009, 14:34
Chodzi mi o to jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=0Ar3WxWNc5g&feature=related
Tak samo sie robi jak nie ma aku przez jakis czas ale nie wiem czy tak samo jest w mk2.
Przeca nie musisz jechac 100km/h tylko przejedz 50 moze jak miły policjant to sie zgodzi, tylko powiedz mu ze wymieniałes zarowkie czy costam reperowałes i nie wiesz czy dobrze.

TySiK
21-05-2009, 15:20
Co do filmiku to chodzi o to ze wciskam kasowanie licznika dziennego i przekrecam kluczyk w stacyjce, podobno potem cos sie wiesza w liczniku i niechce za bardzo próbować, wole odpiąc akusia na jakiś czas, moze sie ustawi :)

Teraz lece troche wskazówki cofnąc do tyłu :)

TySiK
21-05-2009, 17:22
Karlito, no mogę się pochwalić.
Właśnie wrociłem z ustawiania wskazówek i udało sie :)
Obrotek mam na 900 obr/min
Predkość waha sie w granicach 3-4 km/h ustawiłem z GPS, kilka prób i sie udało.

Więc jestem bardzo zadowolony z Indiglo :)

pozdrawiam

matrog19
21-05-2009, 18:42
W mk2 był selftest zegarów bądz po odłaaczeniu aku zegarki odchylaja sie na max ? Jezeli tak to zobacz czy to coś pomoze. w mk2 nie ma takich "bajerów" niestety

djxxx
30-08-2009, 15:15
Witam!!
Mam pytanko: Chcę kupić indiglo < już mam wybrane > i do tego chciałem dożucić nowe żaróweczki pod wskaźniki zegarów tak aby były bardziej widoczne np włożyć czerwone żarówki/diody pod owe "strzałeczki" oraz nowe pod licznik km tylko nie mam pojęcia jakie mam kupić tzn rozmiar , moc a najlepiej jakiś nr katalogowy. Bardzo proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam
PS TySiK Twoje tarcze są w kolorze seledynowym czy niebieskim bo czasami zdjęcia rozjaśniają , a ja właśnie w seledynie mam upatrzone:)

TySiK
30-08-2009, 21:33
djxxx masz odpisane na PW