Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Ciśnienie płynu w układzie wspomagania.


Kimura
29-05-2009, 05:42
Witam.
Jeśli moderator będzie uważał że śmiecę na forum to niech usunie temat.

Mianowicie jak wiadomo czujnik ciśnienia płynu mówi PCM'owi że jak jest ciśnienie to żeby zwiększył obroty. Jak sprawdzałem na wolnych to czujnik jest "zwarty", czyli ciśnienie jest i to bez kręcenia kierownicą.
Teraz takie pytanie.... jak się zachowa ciśnienie przy obrotach np 3000 rpm? zwiększy się 4 razy? Czy może jest jakiś regulator ciśnienia?

Kimura
10-06-2009, 05:44
Ponawiam pytanie.
Co może być nie tak skoro na wolnych obrotach bez kręcenia kierownicą czujnik jest "zwarty"?
Autodata mówi że ma być "zwarty" dopiero jak się kręci kierownicą.

Kimura
01-07-2009, 18:13
Trochę podciągam wątek do góry bo może znajdzie się ktoś kto coś podpowie na ten temat...

Teraz co prawda autko stoi z rozbitym tyłkiem, ale pomimo że innym teraz jeżdżę to nadal mnie nurtuje kilka spraw.

Kimura
02-07-2009, 06:07
I nikt nie miał takiego przypadku...?

W książce nie ma o tym opisu.
Jest tylko że jeśli podczas skręcania na nierównej drodze przy małej prędkości słychać stukanie w zawieszeniu to może być skaczące ciśnienie w układzie wspomagania. W tym przypadku należy wymienić przewód odprowadzający płyn. Tylko który...? Ten metalowy na którym jest czujnik ciśnienia? Dodam że zauważyłem iż płynu powolutku mi ubywa i wycieka przy połączeniu tej metalowej rurki przy pompie. Ale jakby za dużo uciekło to ciśnienie by spadało.

Może płyn jest za gęsty? ale z czasem to on chyba powinien się rozrzedzić a nie zgęstnieć... tak mi się wydaje....

Może przez to wspomaganie program diagnostyczny pokazuje mi obciążenie 50% zamiast 25% i spala znacznie więcej niż powinien...

Kimura
03-08-2009, 19:38
Cóż, temat rochę podciągam do góry.
W innym wątku zacząłem o tym pisać, ale tu może ktoś coś dodatkowego wymyśli.
Ostatnio co zrobiłem to wymieniłem płyn (z przepłukaniem) i wymieniłem chłodniczkę.

Niestety czujnik nadal na wolnych obrotach jest zwarty.
Zamierzam jechać do warsztatu zajmującego się diagnostyką układów kierowniczych i regeneracji maglownic/pomp. Boję się tylko że bez zastanowienia będą mi chcieli regenerować maglownicę.

Emmm
04-08-2009, 11:49
Masz pewność, że Twój czujnik jest sprawny? Czy jest zwarty również gdy silnik nie pracuje, sprawdzałeś? Może reaguje na zbyt niskie ciśnienie? Ja spróbowałbym podmienić czujnik.
Pozdrawiam

Kimura
04-08-2009, 14:02
Czujnik sprawdzałem też na wyłączonym silniku i wtedy jest "rozwarty".

Emmm
04-08-2009, 15:12
Nie pozostaje Ci chyba nic innego, jak podmianka na egzemplarz z innego auta. Wiesz, rzuciłem okiem u siebie, ale nie wiem, gdzie ten czujnik jest - w okolicach pompy nie znalazłem. Napisz, gdzie go wypatrywać, to o ile dostęp jest nieskomplikowany, mógłbym pomierzyć. Dziś do 17-tej, lub jutro.
Pozdrawiam

Kimura
04-08-2009, 16:06
Ty masz diesla i nie jestem pewien gdzie jest u Ciebie.
Wygląda jakby zawór na rurce metalowej średnicy ok 8-10mm

Kimura
04-08-2009, 19:43
No dobra...
temat do zamknięcia lub nawet do skasowania...
Nie wiem czemu wcześniej jak sprawdzałem to przy wyłączonym silniku wychodziło mi że czujnik jest rozwarty....
Teraz sprawdzałem i jednak jest zwarty... na jałowych też... dopiero przy skręceniu kierownicą jest rozwarty....

Emmm
04-08-2009, 21:01
Przestraszył się i działa jak należy :)
Pozdrawiam

julita2010
13-10-2009, 15:08
Hej, a jaka może być przyczyna za dużego ciśnienia w układzie???? Wyrywa przewód od pompy wspomagania???

Kimura
16-10-2009, 08:57
który przewód?
twardy to chyba niemożliwe... a jeśli gumowy to jest on doprowadzający i tam nie ma ciśnienia.