Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] dławienie silnika podczas dodawania gazu... ZAGADKA?


tom.golas
29-05-2009, 22:05
Witam,

Prosze was o pomoc, porade, sugestie, itp. Mianowicie mam mondeo mk2 1996r. 1.8 benzyna + gaz (bez sekwencji). Gdy rano zimny odpalam silnik z odpaleniem na benzynie nie ma problemu, czy na gazie i gdy chce dodac gazu silnik jak by nie mogl zlapac obrotow, normalnie sie dławi czy tez przy ruszaniu rzuca silnikiem jest problem przez chwile ( około minuty) gdy zacznie sie rozgrzewac jest juz w normie cala ta sytuacja jest na benzynie ale na wolnych obrotach normalnie chodzi silniczek. Druga sprawa to taka ze na benzynie tak pali dziwnie ale za to na gazie bez problemu pali. Kolejna sprawa to taka ze gdy jade juz na rozgrzanym silniku i chce wyprzedzic, wciskam gazi gdy jest na 2-3 tysiacach obr to sie dlawi np. z 3 biegu i szarpie silnikiem dopiero gdy wrzuce na luz dodam gazu i ruszam dalej i jest juz ok

Pytanie do was czym to jest spowodowane???

Prosze odpisywac na forum badz do mnie na maila:

lkr1988@wp.pl lub na gg 2555904

dziekuje za pomoc

Kimura
30-05-2009, 07:42
Typowe zachowanie się silnika benzynowego w Mondeo z instalacją gazową I-wszej generacji (zakładam że taką masz - z regulacją "registerem").

Porada:

1) czyszczenie przepływomierza - było na forum - użyj "szukajki"

2) Samoadaptacja - odłącz akumulator na jakieś 20-30 min. Podłącz z powrotem i odpal go na benzynie. Niech popracuje sobie jakieś 5-10 min. Potem pojeździj kilka kilometrów, najlepiej przez kilka dni (jakieś 2, 3 dni) - WSZYSTKO NA BENZYNIE

3) Podjedź do dobrego gazownika niech Ci dobrze ustawi skład mieszanki a przy okazji niech ci filtry powymienia (powietrza, gazu)

4)wymień świece i przewody jak dawno nie były wymieniane.

raffalek
07-06-2009, 12:57
Witam,
no i jak tom.golas pomogło? bo mam identyczny problem. :)

Bart91
01-02-2013, 16:42
Właśnie też przerabiam ten problem i stwierdziłem że to nie mogą być kable ponieważ dosyć że są praktycznie nowe , to jeszcze nie widac żadnych przebić na nich . Zamówiłem świece motocraft i mam nadzieje że to cos pomoże . A jak nic z tego to LPG do ustawienia choć instalacja ma dopiero 2 miesiące i przejechane 3tyś km .

Marek
01-02-2013, 17:16
A wyczyściłeś przepływomierz?

mmmk
02-02-2013, 07:36
w sumie zamiast go czyścic wystarczy odpiąć wtyczkę... jak się poprawi to wtedy czyszczenie albo wymiana. przynajmniej u mnie tak to działa.

Bart91
06-02-2013, 10:33
podpinałem nową cewkę i dalej to samo silnik się dusi , dławi i prycha na gazie jak i na benzynie . A czy to może być od czujnika położenia wału ?

koni53
06-02-2013, 11:14
podpinałem nową cewkę i dalej to samo silnik się dusi , dławi i prycha na gazie jak i na benzynie . A czy to może być od czujnika położenia wału ?
raczej nie,bo jak pada czujnik położenia wału,to auto przestaje zapalać i to przeważnie na ciepłym silniku.cewka raczej też nie.obstawiam przepływkę:D trzeba najpierw doprowadzić silnik do ładu na benie,a potem dopiero za kuchenkę się wziąć.

Wojtek
06-02-2013, 12:39
Wypnij czujnik ( wtyczkę ) położenia wałka rozrządu.
Jeżeli nie będzie różnicy , to czujnik do wymiany. Koszt czujnika około 70 zł.
Jak po odpięciu czujnika ( wtyczki ) będzie gorzej , to czujnik jest w porządku.stwierdziłem że to nie mogą być kable ponieważ dosyć że są praktycznie nowe to jeszcze nie widac żadnych przebić na nich
Jakiego producenta są to przewody ? Bo jeżeli są jakiejś dziwnej firmy , to lepiej pożycz od kogoś oryginalne i wtedy sprawdź. Wiele razy było o tym pisane na Forum , że Ford , źle znosi " zamienniki ".

Pozdrawiam
Wojtek

Rawrek
06-02-2013, 17:58
Mam ten sam problem jednak z auto z samą benzyną. Póki co jestem po wymianie kabli i świec a poprawy nie ma... Teraz nim kupie cewkę chciałbym ją sprawdzić. Mam sporo znajomych co ma mondeo mk3 ale wszyscy mają diesla i nasuwa mi się pytanie. Czy cewka z diesla 135 KM jest taka sama jak do benzyny 125KM 1.8? Szkoda mi ładować kolejne pieniądze w coś co może nie pomóc :?
EDIT
U mnie po wystąpieniu dławienia okazało się że olej z pod pokrywy dostawał się na 2 i 3 świece - Po wymianie uszczelki i wyczyszczeniu wszystkiego od oleju poprawy nie było - teraz po kablach i świecach też nie ma... Ręce opadają :x

Marek
06-02-2013, 18:07
W dieslu nie ma cewki:)

Rawrek
06-02-2013, 19:04
Matko boska, nie pocieszacie :x no nic trudno, będę kombinował dam znać jak się uda zrobić co było przyczyną.

colorado30
07-02-2013, 04:38
A jak swiece?

Bart91
07-02-2013, 13:45
Kable są oryginalne z motorcrafta i świece tak samo .
Sprawdzę przepływke jak będe miał chwile czasu . Miałem też tak samo kiedyś w Seacie Toledo 1.8+Gas i przyczyną był jakiś kabelek od masy podpięty do pokrywy bloku silnika , a też rozpatrywałem czy to cewka itd wszystkie praktycznie chyba pod zespoły elektryczne . Mam nadzieję że to przepływa . Jak będę wiedział co jest grane z Mondkiem to od razu poinformuję ;]

Bart91
08-02-2013, 18:27
Stwierdzając że mechanik nie poradził sobie z moim problemem od jutra zaczynam sam ze znajomym dochodzić co jest grane .
Dziś odpiołem ten czujnik od wału i wgl nie reaguje ... Auto odpala od strzała ;/
odpiołem przepływke i auto coś już lepiej zaczeło działać , ale stwierdziłem że tak jak by nie działały kable od tej większej wtyczki przy przepływaku . Po odłączeniu pojedynczo kabli i patrząc jak skacze iskra i spadają obroty stwierdziłem że na ostatnim Garze jest tak samo jak by w ogóle nie reagował ... Nie wiem co to za pierdoła eh już powoli tracę cierpliwość ..

colorado30
09-02-2013, 04:53
To wymien swiece jak nie reaguje ,to moze byc ze swieca uwalona.

Marek
09-02-2013, 06:12
Może na początek zamienić je miejscami. Zero wydatku, a test sprawności będzie.

Bart91
10-02-2013, 15:08
sprawdzone kable+świece , czujnik położenia wału , czujnik przepustnicy , przepływka .
Został mi jeszcze zawór EGR i silniczek krokowy
I tu pytanko ;]
Czy silniczek krokowy np z 1.8 16v będzie pasował do 2.0 16v ??

colorado30
11-02-2013, 04:27
bedzie pasowal

Bart91
11-02-2013, 14:35
Okej dzięki wielkie . Autko już śmiga ale i tak to jeszcze nie jest to co kiedyś .. Po otwarciu maski i przysłuchaniu się dokładnie słyszę że gdzieś przy koloktorze łapie lewe powietrze

Rawrek
28-02-2013, 12:02
U mnie dławienie ustało po wymianie cewki. Historia sie ciągła mi prawie 3 tyg z powodu niskiego budżetu ;) Na początku wymieniłem uszczelke górną silnika - olej dostawał mi sie na 2 i 3 świece przez nią. Później wymieniłem przewody, świece i filtr powietrza. Na sam koniec cewkę i problem ustał. Silnik znów ma moc i chodzi bez szarpania :). A żeby mi sie nie znudziło wydawanie pieniędzy na samochód to dzień później filtr paliwa mi sie dziurawy zrobił i zaczął gubić paliwo. Pomyśleć że miałem go wymienić razem z cewką... No niestety chciałem zaoszczędzić a wydałem więcej na paliwo! :P (Ciesze sie ze auto nie spłonęło) ^^

Kamillo851128
30-12-2013, 21:52
witam ja mam ten sam problem auto na wolnych obrotach ok a podczas jazdy szarpie i dusi sie , na kompie wyskoczyło raz ze zbyt uboga mieszanka . Kable wymieniłem wszystko jest szczelne pomocy . Czy ktos już doszedł o co chodzi

qbanczyk
14-01-2014, 09:25
Witam,
mam mondeo z 96 r, 1.8 16v + LPG, problem polega na tym, że odpala bez problemu po czym gdy ruszę od razu to strasznie go dusi. Zjeżdżając z górki, samochód gaśnie i mam problem z odpaleniem. Po odpaleniu szarpie i dusi go, brakuje mu mocy. Po zagrzaniu się wszystko bez problemu na benzynie i gazie. Świece i kable mam oryginalne Motocraft, czyściłem krokowy, wymieniałem czujniki temperatury. Zmieniłem sondę na uniwersalną BOSCHA i przez 2-3 tygodnie było bez problemu. Po tym okresie problemy wróciły. Uciążliwe jest to zwłaszcza w zimie, w lecie gdy jest ciepło rzadko się to zdarza.