Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Wymiana tarcz i klocków.


ewa7212
02-07-2009, 16:51
Witam, będę wymieniać klocki na pewno (ubyło mi trochę płynu i czasami za swieci kontrolka od hamulców wycieków brak) i chodzi mi o tarcze czy też je wymienić stan jest ich wg mnie ok ale pojawił się delikatny rancik na nich grubość ok 1-1,5 mm i w tym jest problem co mam zrobić. Proszę o poradę. Pozdrawiam
P.S. jakiej firmy klocki wybrać ew. tarcz

kor1011
02-07-2009, 17:14
Rancik 1mm to duży rant.Tarcza węższa od oryginału o 2mm jest do wymiany.Na nowych powinno być napisane jaka jest min. dopuszczalna grubość.

corneliusab
02-07-2009, 17:15
Trzeba zmierzyc grubosc tarczy hamulcowej, grubosc graniczna to 18mm, grubosc nowej to 20mm. Tarcze polecam z tej strony www.mikoda.pl (http://www.mikoda.pl) lub tarcze firmy ATE a klocki rowniez np. firmy ATE lub Delphi.

Pozdrawiam

wojtas28
02-07-2009, 18:46
w miarę ścierania się klocków i tarcz , cylinderki wysuwają się , co powoduje opadanie poziomu płynu w zbiorniczku ,i jest to normalne,
jeśli założysz nowe klocki ,to cylinderki schowaja się i wypchną do zbiorniczka część płynu i jego poziom wróci do normy

ewa7212
02-07-2009, 19:58
Dziękuje za odpowiedzi. Kupuje komplet tarcze i klocki na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. Pozdrawiam

Patt MelodyZ
02-07-2009, 20:19
Dokładnie a ponadto nie ma co się bawić w tanie zamienniki :) Tanie klocki mogą pęknąć, bądź bardzo szybko się zużyć (znam parę przykładów)...

Pozdrawiam

corneliusab
02-07-2009, 20:46
Np, klocki polskiej firmy Fomar, wytrzymaly mi kiedys (nie w Fordzie) 6 tys, km., a jak zdjalem zacisk to klocek byl popekany i normalnie odpadl od blachy:)

Pozdrawiam

Pawel
02-07-2009, 22:03
a ja uzywam tarcz brembo a klocki ferrodo.

Golin
02-07-2009, 22:05
kolego jak bedziesz wyminial tarcze i klockji to zaopatrz sie w jakis scisk zeby tloczek wcisnac bo bedzie problem. ja ostatnio wymienialem wezyk przy przednim lewym kole bo byl zapchany i tloczek nie odbijal. tak jechalem(musialem) ze tarcza byla czerwona.

Patt MelodyZ
02-07-2009, 22:22
Można znaleźć opisy na forum, najlepiej jest popsikać jakimś specyfikiem pod tą gumę przy tłoczku i wciskać go albo dwoma młotkami, albo jakąś żabką :)

Pozdro

Golin
02-07-2009, 22:55
ja korzystam z scisku stolarskiego. bardzo latwo mozna tym wcisnac tloczek

Pawel
02-07-2009, 23:10
a ja robię tak http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=8838&d=1244477089

marcineczek222
23-12-2009, 10:25
a ja poprostu sciskam malym imadłem:))

kosciak
23-12-2009, 12:04
dźwignia panowie za pomocą młotka :D i wchodzi pieknie

boss1984
05-01-2010, 20:06
koledzy jak zmienić klocki jeśli mam na tyle zapieczony ten trzpień-bolec dolni że wd nie pomaga i nie mogę go wybić a po odkręceniu górnego prowadzenia zacisku nie mogę zdjąć bo trochę śruby luźnej zostaje w środku i nie idzie odchylić pomocy???????

Pawel
05-01-2010, 21:03
ten dolny mały bolec musi sie wybić. On jest stalowy, a obudowa aluminiowa, wiec nie ma mozliwosci nie wybicia. A zabezpieczenie zdjąłeś?

zsberg
05-01-2010, 21:09
Ten trzpień ma zawleczkę i z jednej strony jest spłaszczony. Wygląda to jak gwóźdź, wiec aby to wybić trzeba uderzyć z odpowiedniej strony.

marcineczek222
05-01-2010, 21:13
da sie wybic napewno. ja nawet z zawleczka w srodku wybijalem gdy sie urywaly.

Pawel
05-01-2010, 22:06
Wygląda to jak gwóźdź, wiec aby to wybić trzeba uderzyć z odpowiedniej strony. dokladnie od zewnątrz do wewnatrz auta

boss1984
05-01-2010, 22:06
zabezpieczenie za pierwszym razem po części tylko wyjąłem ponieważ się urwało i nie dało rady go usunąć potraktowałem WD jeszcze raz poczekałem oczyściłem jeszcze raz no i młotek większy i wybijak i w końcu puściło ale dziękuje za podpowiedzi