Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] woda sie gotuje dlaczego
witam.mam taki problem mianowicie gdy jade autem przejade jakis odcinek np 20-30km to woda zaczyna sie gotowac i wywala korek.wczoraj zminielem termostat i nie widze poprawy.wiatrak nei chodzi tez nei wiem dlaczego.na krotko dziala jak podlacze.i co z tym dalej zrobic?
pawel1710 07-07-2009, 13:09 Wina najprawdopodobniej lezy po stronie tego niedziałajacego wiatraka. Jak na krótko chodzi, to może termostat od sterowania wiatraka siadł, ten który załącza wiatrak przy odpowiedniej temperaturze i go wyłącza.
I jak ci sie zagotował silnik, to módl się, żeby nie wywaliło uszczelki spod głowicy, po to dość czesto sie zdarza jak sie przegrzeje silnik.
no wiatrak na krotko chodzi.a nie wlacza sie kiedy powinien to pewnie ten czujnik albo jeszcze cos innego.a pompa wody to od czego zalezy?
winą może być jak kolega wczesniej pisał właćznik wentylatora chłodnicy ....:( Koszt około 30-40 zł) Jednak polecam kupic coś z innego auta bo ten co ja kupiłem załacza sie dopiero w granicach 90-100st C (ponoć od golfa włącza sie w 80) Moja rada uważaj przy odkręcaniu bo wąż lubi sie popsuć ...:( A warto też sprawdzic czy włącza sie duży obieg (jak nie to padnięty termostat) Sprawdz też czy chłodnica nie jest zapowietrzona..... No i wylej wodę a wlej płyn chłodniczy....(u mnie woda sie gotowała a płyn lekko ciepły jest...a wentylator włacza sie dopiero przy czerwonej kresce i wyłącza dopiero na dole przy białej)
Ponoc jeśłi pompa wody padła to powinno z niej cieknąć... jak masz mokro pod rozrządem to pewnie pompa leci
Pozdrawiam i walcz :D (gdzies na stronie głównej jest opisane jak sprawdzić termostat)
walsnie odkrecalem weza i sie uszkodzil i troche z niego leci.nigdzie nei leci tam spod pompy.no nic to wymienie ten czujnik i moze bedzie lepiej.a jak odpowietrzyc jak cos??
corneliusab 07-07-2009, 18:00 Uklad odpowietrza sie sam.
Pozdrawiam
jak sie wąż uszkodził zawsze można sprówać to cybantem zatamować albo jakąś opaską ...:) albo poprostu silikonem :D
sylikonem nei da rady prubowalem:D roztapia sie.klejem na goraco tez kleilem nei da rady.waz musi byc nowy chyba ze jest jakis sposob na sklejenie tego a zeby bylo odporne na goraco.jechalem teraz na wlaczonym wentylatorze na krotko podlaczonym i bylo bardzo dobrze silnik sie nei grzal.wiec to musi byc ten czujnik raczej bo co innego.tym razem sie woda nei gotowala
pawel1710 07-07-2009, 19:25 sylikonem nei da rady prubowalem:D roztapia sie.
Jest taki silikon, kiedys kupowałem, taki czerwony i smierdzi octem. Jak wyschnie, to wytrzymuje bodajże do 300 stopni. Kleiłem nim kiedyś chłodnice. Nawet w upalne dni nie pusciło. Jeździlem z tym dwa lata do puki auta nie sprzedałem i w zime i w lato i trzymało jak ta lala. :)
dokładnie jest silikon czerwony (wysokotemperaturowy) ja mam nim przyklejoną uszczelkę z pompy wody do bloku silnika :) wiem że przy turbinie też daje rade (w lagunie II) wiec byle wąż wodny mu nie straszny. U mnie sączy się w miejscu styku czujnika z wężem ... ale puki co to olewam :D
Magik123 07-07-2009, 21:29 Zamiast wymieniac sprawdz termostat, ostatnio były dosłownie identyczne 2 przypadki u mnie w Punto i w seicento, jak termostat nie otworzy obiegu, lub bedzie otwierał czesciowo to wiatrak nigdy sie nie właczy i płyn sie bedzie gotował.
Wyjmij term0ostat i sprawdz bez termostatu, jesli sie właczy to do wymiany termostat.
termostat kupowalem nowy juz napisalem to wczesniej.musi byc ten czujnik bo co innego.juz wszystko probowalem co mi kto poradzil i wychodzi na to ze to jest wlasnie ten czujnik.
A powiedzcie mi np jak macie mk7 czy inne to przy jakiej literce na desce od temperatury zalancza sie wiatrak??
Magik123 07-07-2009, 22:28 No faktycznie njie doczytałem, to w takim razie został czujnik, jesli z pompa i obiegiem jest wszystko ok.
hm z załaczaniem wentylatora a temperaturą wskazywaną na desce to loteria i to wielka :D
pompa tez juz byla sprawdzona.podpiolem na krotko wiatrak zeby caly czas chodzil i na miasto ppojechalem w ta goraczke postalem w korkach i temperatura taka jak powinna byc to jest.
przy jakiej literce na wskazniku wam sie zalancza wiatrak?
pawel1710 07-07-2009, 22:33 U mnie, to w ogóle wskazówka od temperatury, to po rozgrzaniu auta podnosi się tylko maks o jakieś pół centymetra i tak już zostaje. Cos nie tak jest z tą wskazówką, ale silnik utrzymuje tak na oko dobre temperatury, nie gotuje się i wiatrak normalnie sie załącza jak musi. ;)
pytam sie bo nie wiem.jutro jade pokupwoac wszystko co potrzebne i ten wiatrak bedzie chodzil i wolal bym wiedziec kiedy sie zalaczy.
ja slyszalem ze wiatrak zalaczy sie dopiero jak dojdzie do max tem i wylaczy sie jak sie silnik zgasi
a jeszcze pytanie jak nazywa sie ten sylikon??i ile mniej wiecej moze kosztowac?moze jakis link z allegro?
pawel1710 08-07-2009, 07:59 Silikon ten ma rózne nazwy. Zależy z jakiej jest firmy. Ja z tego co pamiętam, to na tubce pisało chyba uszczelniacz samochodowy, albo cos takiego, już dokładnie nie pamietam, ale może tez miec nazwe, np. silikon uszczelniający wysokotemperaturowy lub cos podobnego. Cena, to od ok. 10 do 30 zł za tubkę. Zalezy jekiej firmy i jakiej pojemności jest tubka.
Tutaj masz przykładowa aukcję z Allegro: http://allegro.pl/item672352611_silikon_wysokotemperaturowy_350_c_85 g_czerwony.html
Silikon wysokotemperaturowy (http://www.nokaut.pl/oferta/silikon-wysokotemperaturowy-290ml-czerwony.html)
w sklepach budowlanych jest w okolicach kominków :D
dobra juz kupilem ten sylikon zobaczymy jaki bedzie efekt tego.ale dzieki za pomoc:D
jeszcze pytanie czujnik ktory odpowiada za wlaczenie sie wiatraka to jest ten na rurce od chlodnicy??czy ktorys przy obudowie termostatu?
corneliusab 08-07-2009, 09:40 Ten na wezu od chlodnicy.
Pozdrawiam
pawel1710 08-07-2009, 12:16 Tylko ten silikon po nałożeniu z tego co pamiętam, to schnie chyba coś ok 12 godzin, wiec po jego nałożeniu dobrze by było gdybyś do jego całkowitego wyschniecia nie korzystał z auta, bo jak nie wyschnie dobrze i sie rozgrzeje, to najprawdopodobniej nie spełni swojej roli i bedzie przepuszczał.
napisane jest ze nawet do 90godzin.moze bedzie dobrze.kupilem taki do 1200stopni
a jeszcze jedno.czy ten czujnik jak by byl do wymiany to jest cale to co sie wkreca w rure czy sama ta kostke co sie wpina tam ??
to jest czujnik wętylatora :) to co gwintowane wchodzi w gumowy wąż
http://www.ford-esklep.pl/_var/gfx/124170b64492b4223059cc1dbf297b56.jpg
ja silikon kłądłem tak (czerwony) na uszczelkę pompy wody:
posmarowałem blok silnika w miejscu gdzie miała być uszczelka, posmarowałem pompe wody w miejscu gdzie miała być uszczelka poczekałem z kilka minutek aż zastygnie sylikon i złożyłem do kupy :) ale nie dokręciłem na sił tyko z uczuciem :) poczekałem kolejne 15 minut i skręciłem :D - nie cieknie :D
dobra dzieki wielkie:D musze jeszcze jakos podlaczyc zeby nie laczyl sie ten czujnik z kostka co na niego wchodzi bo moze tez byc zesputa ta kostka co na czujnik wchodzi.
a ten czujnik co jestr na zdjeciu to nei jest chyba od escorta?
no chyba nie bo wtyczka jest inna :d ale poza tym to identyko :D i na upartego też byś go wsadził :D
wszystko sie da:D no nic narazie podlacze bez tej kostki moze ruszy wiatrak.a jak nie toi nowy czujnik bede musial kupic
no i ten silikon do 1200stopni nie dal rady dalej kapie z tej rury:/nie wiem co dalej zrobic.beznadziejny przypadek
Termowłącznik wentylatora ten co na zdjęciu jest czteropinowy - do auta z klimą. Do auta bez klimy jest dwupinowy - okrągły, gwint ten sam.
pawel1710 09-07-2009, 18:14 Pewnie silikon nie wysechł dobrze i dlatego puscił. Mówiłem, że do wyschniecia lepiej nie korzystać z auta. I mogłeś kupić ten czerwony co żesmy Ci radzili do 350 stopni. Ten schnie do 12, czy 24 godzin (już dokładnie nie pamietam) wiec jeden dzien bez auta chyba bys sobe poradził. A już uszczelniałem tym niejedną rzecz w różnych autach i nigdy mnie ten silikon nie zawiódł.
odczekalem 25 godzin i tez puscil.tzn nie leci z tej rury tak jak lecialo tylko sobie kapie tak raz na minute mniej wiecej.jeszcze raz to posmaruje tym sylikonem na ta warstwe co jest teraz i moze akurat.jeszcze na to zaloze takie opaski termiczne one tez wytrzymuja duzo do 45 stopni i scisle przylegaja do tego co sie chce uszczelnic.na goraco sie je zaklada
pomasruj sylikonem...:) i owiń to kawłkiem gumy (dętka zroweru) i zaciśnij taką plastikową opaką zaciskową :D
ja tak miałam ale bez silikonu chłodniece oleju ze wspomagania kierownicy uszczelnioną...:) i dawało to radę :D
|