Witam
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że auto prawdopodobnie nie chodzi na jeden gar - podejrzewa pompowtrysk. Pojechałem na komputer i jedyne co wyszło, to w elektronice silnika - zablokowany komputer sterujący (sporadycznie). Do tego powychodziły jakieś numery: 17978, P1570 - nie ma ich w kodach które mam. Miał może ktoś z was takie cudo i czy może wiecie co to może być?
17978 P1570 Motorsteuergerät gesperrt •Engine start blocked by immobilizer •Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
Czyli nic o padniętm garze?
Pewnie nic,bo jakby na 1 garze nie chodził to byłoby to bardzo czuć.
Wydaje mi się że skoro komputer nic nie pokazał z pompowytryskiem, to może to sprzęgiełko alternatora. Generalnie silnik troszkę telepie, napinacz wykonuje ruchy góra-dół,jak włączę ogrzewanie przedniej i tylnej szyby + oświetlenie, słyszę buczenie - chyba z okolic alternatora - może to być sprzęgiełko? No i te dziwne błędy z początku postu - poradźcie.
witam
ja mam ten sam problem troszke silnik buczy jak wlanczam ogrzewanie szyby albo klime. mialem tez przypadek kiedy podczas jazdy spadla moc silnka i wydawalo sie tak jakby silnik chodzil na 2 lub 3 gary ale na drugi dzien po odpaleniu bylo wszysto spoko.druga sprawa to napinacz bardzo drga i sie nagrzewa . sprawdzalem kolo na alternatorze i nie ma zadnych luzow, natomiast jest luz na kole klimatyzacji i nie wiem czy to tak mabyc czy to normalne, moze to kolo od klimy wywoluje te drgania co o tym sadzicie?
a czy mozesz sprawdzic u siebie czy napinacz rozgrzewa sie i drzy?
Moim zdaniem napinacz nie powinien znaczaco drgac. Jesli to robi znaczy ze jakis odbior (kolko) jest nie w osi lub wyrobione. Proponowalbym zdjac pasek i sprawdzic lozyskowanie wszystkiego co pasek napedza.
Dzisiaj sprawdzałem i wcale sie nie nagrzewa, a silnik dalej drży.