Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Reflektory adaptacyjne działają lecz czy prawidłowo ?


pawilk22
11-07-2009, 18:37
Mam problem z działaniem reflektorów adaptacyjnych. Podczas jazdy coraz wyżej świecą i nie działa doświetlanie zakrętów, jedynie zaświecają się dodatkowe żarówki przy ostrych skrętach. Serwis błądzi:(
Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dodam tylko że wymieniono mi jakiś moduł od sterowania tym ustrojstwem i nic nie pomogło.

ZenObi
13-07-2009, 14:18
co do doświetlania zakrętów to nie wiem - wydaje mi się że w moim modelu tego po prostu nie ma. (choć myślałem że jest).

Dodatkowe żarówki oświetlające przydają się na ciemnych parkingach ale z kolei z nimi jest ten problem że policja zatrzymuje mnie "za używanie halogenów" - według nich "przeciwmłgowych w mieście...
- niby idzie mundurowym wyjaśnić która żarówka to przeciwmgłowe a która doświetlanie zakrętu - ale zawsze pół godziny schodzi...


Jeśli chodzi o podnoszenie się poziomu xenonów to też to miałem
- po dłuższej trasie podnosiły się tak że co drugi mijający samochód mi mrugał - trochę trwało zanim przestałem im dziękować za ostrzeżenie przed policją.. ;-)
- w jednym ASO też błądzili, a w drugim - zgłosiłem na przeglądzie i ponoć coś zrobili.. (jeszcze nie przetestowałem - jak przetestuję podam jakie ASO)

pozdro
ZenObi

pawilk22
13-07-2009, 18:46
Dzięki za informacje. Kolego wygląda, że mamy ten sam problem. Doświetlanie reflektorami powinno działać w ten sposób: obudowa żarówki głównej ma wykonywać ruchy na boki, tak przynajmniej jest w Audi, Volkswagenie i w Toyocie. I tak wynika z instrukcji Forda. Nie wiem jak jest w innych Fordach, bo nie znam nikogo co by posiadał to wspaniałe auto :) Również test powinien wygłądać tak: światła w dół, potem lewo prawo i do góry do właściwego poziomu. U mnie jest tylko w dół i zaraz do góry.
Ostatnia wiadomość z serwisu: reflektory do wymiany. Ciekawe.:)

Dejwid
13-07-2009, 20:50
witam nie jest tak jak napisałeś... ksenony po odpaleniu auta wykonują tylko test góra-dół i to wszystko one nie mają zadania doświetlania dlatego nie mają ruchu lewo prawo,do doświetlania są wykorzystywane żarówki które są od strony grila w lampach czyli jak zerkamy od frontu mamy te żarówki doświetlające tak jakby schowane aby ich zapelenie nie oślepiało innych użytkowników potem ksenon dalej drogowe i migacz...pozycja w halogenie na dole.Te doświetleniowe zapala się ..powinny tak jest u mnie .. odpalony kręce kierownica i się zapalaja prawo prawy lewo lewy.. nie pamiętam tylko czy bieg nie powinien być wkleszczony ale tak to wygląda.

pawilk22
13-07-2009, 22:02
Ok Dejwid. Tak to się zachowuje we Fordzie -przynajmniej moim. Ale dlaczego w tych maszynkach co wymieniłem jest inaczej? A kasę za te lampy biorą taką samą. Ja myślę że coś Fordowi nie wyszło. Bo po co po tak długim byciu na rynku tego produktu wymienia reflektory? Nie ma żadnych akcji serwisowych. A na moje pytania odnośnie kto ma płacić mandaty za oślepianie doradcy się głupio uśmiechają.

Dejwid
14-07-2009, 07:34
wygląda na to że uszkodzony masz sterownik poziomowania który może jest jakoś zintegrowany z tymi światłami doświetlającymi u mnie jak zaobserwowałem jeszcze to działa ładnie sie obniżaja po załadunku a sprawdzałem bo pakowałem się i był dociązony jak rodzinne auto ;-))

ZenObi
14-07-2009, 14:38
Dzięki za informacje. Kolego wygląda, że mamy ten sam problem. Doświetlanie reflektorami powinno działać w ten sposób: obudowa żarówki głównej ma wykonywać ruchy na boki, tak przynajmniej jest w Audi, Volkswagenie i w Toyocie. I tak wynika z instrukcji Forda. Nie wiem jak jest w innych Fordach, bo nie znam nikogo co by posiadał to wspaniałe auto :) Również test powinien wygłądać tak: światła w dół, potem lewo prawo i do góry do właściwego poziomu. U mnie jest tylko w dół i zaraz do góry.
Ostatnia wiadomość z serwisu: reflektory do wymiany. Ciekawe.:)

próbuję ustalić jakie mamy wersje tych reflektorów
Pawlik - a masz ksenony czy bi-ksenony?
napisz proszę co się zmieniło po wymianie.

pzdr.
ZenObi

Dejwid
14-07-2009, 22:08
a galaktyki mają bi-ksenon? bo już teraz trochę mnie się pokreciło czy gadamy o tych samych światłach.....jutro chyba zrobie fotę i wkleję moich świateł.bo galaxy ma albo zwykłe światła albo soczewkowe projekcyjne lub ksenon idoświetlenie zakrętów jest w projekcyjnychi ksenonach ale zawsze odbywa sie za pomoca zarówek tych co pisałem
...dodałem już fote..:P

pawilk22
15-07-2009, 10:04
Ze zdjęcia wynika, że mamy takie same reflektory, czyli ksenony adaptacyjne. Na stronie 60 instukcji obsługi jest opisane działanie tego układu i wynika z niego, że doświetlanie zakrętów powinno być realizowane przez obrót tej żarówki z soczewką i tak jest w wymienionych i sprawdzonych przeze mnie markach o czym pisałem pare dni temu. Natomiast dodatkowe żarówki (te umieszczone jako najbliższe środka pojazdu, nazwane w instrukcji: światła skręcania) działają przy małej prędkości i dużym skręcie koła kierownicy i mają za zadanie nie doświetlać zakręt, tylko oświetlać przestrzeń z boku pojazdu przy wjeżdżaniu dajmy na to w boczną uliczkę. Po Twoim opisie myślę że obydwaj mamy tą samą usterkę: Brak działania układu AFS.
Na razie czekam na wymianę reflektorów. Dam znać jak tylko je wymienią, lub jak coś uda mi się dowiedzieć w tym temacie.

Dejwid
15-07-2009, 14:25
ooo to czekam na info bo mnie to teraz bardzo zainteresowało bo tak jak pisałem ruch góra dół jest boki nie a myślałem że o doświetlanie to mają na myśli te dodatkowe zarówki

pawilk22
16-07-2009, 23:36
Dalej nie mogę się doczekać na tą wymianę. Myślę że znów rozpętam burzę, raz już wymieniali auto ciekawe co teraz zrobią. Jutro uruchamiam swojego prawnika bo mnie olewają. Miałem mieć dziś odpowiedź kiedy raczą ściągnąć te lampki z zagranicy. To już trwa ponad miesiąc. To mój Koleżka ich rozliczy z terminów dla klienta. Posiadaczy Forda zachęcam do najmowania prawników.

Dejwid
17-07-2009, 08:08
ha czekam z niecierpliwością ...po naszej wymianie zdań ogladam te światła z kazdej strony i tam faktycznie zadnego ruchu na boki nie ma a tą kopułkę maja inaczej wykonana niz inne xenony,może masz jeszcze jakieś dolegliwości swojej galaktyki? u mnie np jak jadę na autostradzie ok 30 km i przy bramkach mam zrobić redukcje to sprzęgło jest bardzo twarde ,dwa trzy naciski i jest okey ten typ tak ma? czy wada?

pawilk22
17-07-2009, 09:36
Na razie nic się nie działo takiego co by wywoływało niepokój. Jeżdżę i serwisuję. już przejechałem ponad 80 tyś km. Jedyny objaw co nie miałem w innych autach to to, że jak zatrzymam się i ruszę, to puści czasem dużo czarnego dymu. Ale może to przez ten filtr cząstek stałych, nie miałem do tej pory do czynienia z tym ustrojstwem. Poza tym jest OK

Dejwid
19-07-2009, 22:33
bardzo bardzo temat badam i już wiem że mam bi-xenon czyli jest przysłona w żarniku która pięknie się otwiera po zmianie na drogowe niestety efekt błękitu jest pomieszany z żółtym światłem żarówek H1 które są przeznaczone na światła drogowe jak by nie były zapalone xenony hehh a szkoda bo i tak cały czas trzeba jeździć na światłach,co do skręcania sie soczewek specjalnie wyjechałem sobie w nocy na ciemne nieoświetlone drogi i nic zupełnie nic nie widze i zmieniałem pozycje włacznika ,pewno też tak masz 0=światła zapalone,pozycja,mijania i taka śmieszna lampka z literką A,to są niby te światła automatyczne skandynawskie i ani na tej pozycji ani na zwykłych mijanie nie zaobserwowałem skrętu -doświetlenia skrętu przy żadnej prędkości tylko jak jechałem ok 30km/h i skrecałem to zapalały się te doświetlające najbliżej grila .

taxidriver
19-07-2009, 23:32
polecam posty w smax-ie na temat lamp tam też to przechodzili ;) i nic nie wymyślili oślepiają .też mam i też oślepiam ale dopiero po paru ;) kilometrach(a konkretnie oślepiałem bo odpiołem poziomowanie i nie mam ) .Z tego co pamientam to jeden z serwisów powiedział że winne są nasze dziurawe drogi i poziomowanie zawodzi :)

Dejwid
21-07-2009, 21:27
dzisiaj byłem w serwisie i ponoć podłączali pod kompa i mam sprawne xenony adaptacyjne ale działają one tylko jak włącznik jest w pozycji ustawiony na światła mijania czyli klasycznie a nie działają jak jest na tym forda wynalazku gdzie jest ta literka A czyli automatyczne

taxidriver
21-07-2009, 21:35
czyli przeplacone badziewie?

pawilk22
21-07-2009, 21:38
Dejwid u mnie nic się nie zmieniło nadal czekam. Jeżeli chodzi o to położenie włącznika "A" to we fordzie jest to tek jak wspomniałeś do załączania reflektorów wtedy gdy jest ciemno. Czyli nie w Polsce, tylko w krajach gdzie reflektory mają działać wtedy kiedy są potrzebne. Natomiast w/g mojego rozeznania Toyota ma podobny przycisk który się włącza podczas jazdy w dzień po to żeby wyłączyć funkcję doświetlania, żeby niepotrzebnie nie pracowały siłowniki sterujące doświetlaniem zakrętów. U mnie też podczas każdej wizyty w serwisie komputer pokazywał że z tym systemem jest OK. W dalszym ciągu twierdzę, że to jest bubel Forda i trzeba ich zmusić żeby to rozwiązali. Skoro inne marki mają działające te bajery to Ford też powinien, jeżeli nie to niech oddadzą kasę za tzw. reflektory adaptacyjne.

taxidriver
21-07-2009, 21:47
to niech oddadzą kasę za tzw. reflektory adaptacyjne.
jednak to nie tylko moja opinia ;)
Ja dołożyłem do galaxa zwykłe xenony i po ok 50-100 km po mieście oświetlały najlepiej 2 piętro teraz mam na manualnym sterowaniu i jest ok, Ford ma sęki z lampami :)

Dejwid
21-07-2009, 21:53
a najlepsze jest to że w instrukcji napisali że nie działają jak pojazd stoi i na biegu wstecznym hahahaha a jak jade to nie widze tego działania na zakrętach po pierwsze patrzę na drogę i nie widzę żadnej zmiany świateł a po drugie może nie widzę bo nie dzialają a w serwisie jak zwykle co to nie oni

taxidriver
21-07-2009, 22:02
W Lagunie i corolli działa to świetnie koledzy mają i sobie chwalą .
Tak jak pisałem wcześniej właściciele s max mają takie same kłopoty ale nie chce mi się szukać tematu myślę że nic nie wymyślicie nie pozostaje żadna alternatywa poza pozwem cywilnym o nie dotrzymanie umowy kupna sprzedaży i warunkach szczegółowych czy jakoś tak.
Myślę że jest sprawa do wygrania bo serwis nie naprawi a w szczególności serwis polski który nie nawykł do myślenia. Kiedyś pan elektryk w serwisie powiedział że galaxy to taki rzadki samochód ( a na parkingu pod salonem stało 7 na 10 zaparkowanych aut )Pytanie brzmiało gdzie są przekaźniki bo nie mogłem sam namierzyć :) .

Dejwid
22-07-2009, 22:11
pawilk22 a sprawdz sobie prosze czy ci się światła same poziomują i ustawiają w odpowiednim położeniu.....ździwiony co ja pisze , ja u siebie sprawdziłem i nie działa,jeśli masz je ustawine prawidłowo co i tak nie jest teraz istotne bo mogli je w serwisie specjalnie ustawić niżej bo niestety mają efekt świecenia w gwiazdy,jak odpalisz auto to jest test i się ustaiają no i jedziesz jak masz coś uszkodzone jeszcze nie wiem co to zaczynają świecić w gwiazdy i nie wracają do swojego poziomu widoczne już po przejechaniu 30 km,można łatwo sprawdzić zaznaczając na ścianie ,tak jak pisał kolega jest to opisane u S-maxa...... fajne g.... te światła...FAJNE???

pawilk22
23-07-2009, 17:27
Mam tak jak Ty. Zauważyłem tylko,że jak jadę sam to dłużej zachowują właściwy poziom, jeżeli jest już ktoś na pokładzie to wystarczy ok 30 km i już świeę po oczach. Moich nowych reflektorów nadal nie ma. Jeżeli nie będzie do poniedziałku zlecam sprawę prawnikowi. A dziś mi pierdykła uszczelka klimy, ta od tylnego "kaloryferka". Coraz bardziej podoba mi się ten samochodzik 300 km w temp 34 stopnie celsjusza. Na szczęście tam gdzie kupowałem auto się zlitowali i mają mi jutro zrobić ten defekt pomimo długiej kolejki oczekiwania.

Dejwid
23-07-2009, 18:55
ha ciekawe ja dzisiaj byłem w serwisie mieli naprawić te światła i klime która w/g mnie nie chłodzi za bardzo,ponoć zmieili jakiś soft i światła mają być niby okey(jutro jade do diagnosty sprawdzić)bo w/g mnie teraz świecą za nisko,klima nie chłodziła a teraz nie chłodzi i na dodatek słabiej wieje porażka.Powiedz mi czy u ciebie też tak jest że jak zrobisz klime na LO i jest w środku stosunkowo gorąco i na zewnątrz to klima się przełącza w obieg powietrza wewnątrz kabiny-tak piszą w instrukcji a u mnie się to nie robi

pawilk22
23-07-2009, 20:22
Na razie nie odpowiem Ci w temacie klimy bo padła całkiem, wydmuchało uszczelkę i nie działa wogóle. A jak działała to nigdy się jej nie przyglądałem, ustawiałem temperaturę i było OK.:)

pawilk22
26-07-2009, 01:07
Kolejna uwaga. W klimie jest błąd konstrukcyjny. Uszkodzeniu ulega rurka do tylnego parownika w/g opini mojego fachowca od klimy wszystkie auta co mają klimę do tylnego przedziału mają to samo. Rada na to zakonserwować rurki i będzie spokój na dłuższy czas. Robi się tam jakaś reakcja chemiczna która powoduje mocną korozje tego odcinka przewodu.

Dejwid
28-07-2009, 20:49
dzisiaj byłem kolejny raz w serwisie w sprawie świateł i klimy,pojechałem z wydrukami zdjęć jak są ustawione po wizycie u nich światła po przejechaniu 35 km i po resecie świateł przez wyłaczenie i włączenie.. facet na stacji kontroli to jak mnie widzi to albo się stuka w głowę albo spogląda z politowaniem ale im to pokazałem i odebrałem auto popołudniu niby sprawne(sprawdze to jutro w stacji kontroli :-), ) ale ponoć ,,faktycznie S-maxy i Galaxy miały jakiś problem i dostali od forda jakąś sekwencję do wgrania do kompa która ma sprawę załatwić..sprawdzę co do klimy to dmucha zdecydowanie lepiej ale sprawdzę dopiero jak będzie +30,a i tak nie załącza się w obiek zamknięty przy wybraniu opcji LO-ponoć nie musi według doradcy serwisu ale w/g instrukcji powinna ..... to tyle z newsów

ZenObi
29-07-2009, 22:27
Dejwid, dzielny jesteś!
Daj znać czy to doświetlanie zakrętów adaptacyjną wiązką działa.
sam się zastanawiam czy atakować serwis.
czekamy na wieści...
pozdro.
ZenObi

pawilk22
01-08-2009, 19:23
Właśnie wróciłem z serwisu. Mam wymienione reflektory. Było jasno i nie miałem jak sprawdzić doświetlania zakrętów podczas jazdy. Natomiast test systemu dokonuje się tak jak poprzednio, czyli dół i góra, bez ruchów na bok. Po trasie ok 100 km podjechałem do ściany na ok 3m i zrobiłem reset, ślad reflektów obniżył się około 2 cm. Wniosek: z podnoszeniem reflektorów jest mała poprawa, poprzednio świeciły wyżej. Przy takiej odległości od ściany było to ok 6 cm. Jak będę miał jazdęw nocy to sprawdzę jeszcze to doświetlanie. Jeżeli chodzi o klimę, mam wymienioną rurkę i działa bez zarzutu. Nie umiem zauważyć czy tak jak pisałeś przełącza się na obieg zamknięty, bo kontrolka tego nie pokazuje, włączają się wyższe obroty wentylatora i klima chłodzi bez zastrzeżeń. Dziś było miejscami 31 stopni C i w całym aucie panował przyjemny chłodek. CDN. Pozdrawiam:)

Dejwid
04-08-2009, 10:08
u mnie wreszcie klima działa :) co do świateł to poziomowanie na ściane wydaje sie że są dobre,wprawdzie na razie miałem tylko możliwośc podjechania na stację diagnostyczna po serwisie bez przejechania tych 30-50 km i o dziwo teraz po resecie świateł sa ustawione przez serwis dobrze :) za parę dni będe na stacji po trasie około 130 km to sprawdzę czy oświetlam gwiazdy czy drogę co do doświetlania to bardzo ciężko zaobserwować bo to działa tylko jak się jedzie i to tylko komp wie przy jakiej prędkości sie włacza bo poniżej działają tylko doświetlajace zakręt no i nie ma testu żeby widzieć ruch soczewki ale mam nie wiem czy dobry pomysł..hamownia wtedy pojazd się niby jedzie i jak sie da ruszyć kierownica powinno być widac ruch soczewki tylko może to być niebezpieczne ale co tam :619:

stopa7
29-03-2015, 21:21
z tego co ja wyczytałem to mam reflektory adaptacyjne tylko nie dzialają mi ani doświetlanie zakrętów ani oświetlenie poboczy ani poziomowanie ogólnie świecą mi krótkie trochę za nisko i długie bardzo dobrze jak zwykłe reflektory tylko soczewkowe bez regulacji wysokości

dario3103
30-08-2015, 13:36
Witam!
Tez dorzuce pare groszy od siebie. Ja zauwazylem tez problem z xenonami u mnie. Wlacznik swiatel na A odpalam auto w nocy. Zapalaja sie xenony ktore robia test dol/gora i jest ok. Po przejechaniu okolo 30km lampy jada coraz wyzej. Zaraz po wlaczeniu swiatel widoczna byla granica cienia na drodze. Po tych przejechanych 30km lampy swieca coraz wyzej oslepiajac juz pieszych idacych po chodniku. Potem jest tylko gorzej. Lampy jada coraz wyzej az osiagna najwyzszy punkt. Swiatlo daje po drzewach a nawet oslepia juz kierowcow ciezarowek. Zdesperowany i majâc nieco doswiadczenie z xenonami pomyslalem uwalony jakis kabel na samoregulacji albo sam sensor na wahaczu padl. Zaczalem od tylu. Sciaglem tylnie lewe kolo i widac czujnik. Ciezko go wyjac ale dalem rade. Kostka w porzadku,kable ok,piny rowniez. Poczyscilem wszystko i poskladalem. To samo zrobilem z przodu. Ale od tego czasu nie robilem trasy w nocy i nie wiem czy cos to pomoglo.
Ale wyglada na to ze nic sie nie zmieni jak czytam ze nie jestem jedyny z tym problemem.
Zastanawia mnie tylko czy jak wlacznik swiatel jest na drugiej pozycji (nie na A) to swiatla funkcjonuja normalnie. Dodam ze jak poczyscilem wtyczki to odpalilem xenony i jak lekko ruszalem sensorami to xenony reagowaly bez problemu.
Co zrobic w tym przypadku najlepiej?
Jechac do forda na jakas aktualizacje programu do lamp czy jak?
Niech ktos podrzuci jak sie z tym uporaliscie. Bo temat nieco wkurzajacy. Jechac w nocy i co 50km wylanczac silnik zeby ustawic lampy...chore.
Z gory dziekuje za odpowiedzi

dario3103
30-08-2015, 17:04
Sidze dzisiaj cale popoludnie na ford forach iczytam wszystko jak leci o rocznikach2006-2015.
Jedno mnie tylko nie pokoi w zwiazku z powyzszym problemem w sprawie oslepiajacych xenonow. Wyczytalem ze zarowno w galaxy jak i s maxie jest dokladnie ten sam problem. Tzn po dluzszej jezdzie lampy jada same w gore i jedyna opcja to zatrzymac auto wylaczyc zaplon i wlaczyc ponownie i na jakis czas lampy zalapia normalny poziom.
Niestety jak na razie nie trafilem na zadna odpowiedz na to zagadnienie oraz zby sie ktos uporal z tym problemem. Wrecz przeciwnie, serwisy rozkladaja rece a w wiekszosci usterek naprawy byly wykonywane na gwarancji i pomagaly tylko na chwile.
Ja mam auto juz 6-scio letnie i jest dawno po gwarancji dlatego jestem nieco podlamany. Bo sensory czy modol a i same lampy nie sa tanie a i tak nie wiem co zrobic zeby nie oslepiac innych uzytkownikow drog.
Sprawa jest powazna bo mozna spowodowac nawet wypadek na drodze...

Znalazlem jedyna informacje ze przyczyna moze byc przyslona z bi xenona ktora sie przycina i trzeba tylko przesmarowac co nie co i powinno wszystko wocic do normy. Niestety zadnego potwierdzenia tej informacji nie znalazlem.
Z drugiej strony ja u siebie drogowych swiatel nie uzywalem a i tak swiecilem po drzewach.
Tk czy inaczej chetnie bym sie chcial dowiedziec czy ktos skutecznie uporal sie z tym problemem bo jak na razie nie daje mi to spokoju i to bardzo. Gdyby bylo wiadomo zrob to i to i bedzie dzialac to co innego ale nikt tak naprawde nie wie w czym tkwi problem.
Zauwazylem tylko ze u mnie jest jedna lampa wymieniona a druga orginal od nowosci....moze juz bylo cos kombinowane w serwisie z nimi...
Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

kot_79
30-08-2015, 20:35
W fordach z tego rocznika chyba nie było Biksenonów... Długie masz (przynajmniej ja w mondku mk4) zwykłe żarówki.

Nie chcę się wymądrzać (bo sam jeszcze tej adaptacji nie robiłem) ale jeżeli czujniki są OK i nie ma błędów to chyba można zrobić adaptację ksenonów... może jakieś bzdruy mu się pozapisywały.

dario3103
31-08-2015, 17:40
Witam!
Bylem dzis w serwisie Forda w Niemczech. Przedstawilem moj problem i powiedzialem ze temat powszechnie znany w internecie i na ford s max i galaxy forach. Wywalili oczy na mnie i powiedzieli ze slysza o tym pierwszy raz. Zaproponowali diagnostyke w celu sprawdzenia bledow. Powiedzialem ze bledow Niet bo nic sie nie pokazuje a xenon sie poziomuje i reaguje na poruszanie sensorami na wahaczach. Nastepna opcja wymiana sterownika w lampach...koszt jednego 610 euro x 2 bo dwie lampy. Jak to nie pomoze to sterownik glowny xenonow do wymiany koszt 450 euro... potem jest po drodze jeszcze wymiana sensorow na zawieszeniu i ostatecznie kompletnych lamp:oops:
Zaproponowali mi zebym nie wypinal wtyczki z tylniego sensora na zawieszce (bo zlapie blad) tylko odpiac go od wahacza i zeby sie nie ruszal czyli nie sterowal poziomowaniem i sprawdzil co sie w tym przypadku dzieje. Jesli to nie pomoze i lampy oswietla kosmos to zacznie sie kopanie w aucie. Szukanie uszkodzonych lub poprzecieranch kabli itd....koszta koszta i jeszcze raz koszta....
Wezme najpierw zrobie jak mowili rozlacze go z wahaczem i zobacze co dalej. Jak sie nie uda to bede potrzebowal kogos kto mi to ogarnie i to najlepiej w Polsce. Moze ma ktos z was doswiadczenie ze sprawdzonym elektrykiem/elektronikiem/diagnosta z okolic Krapkowic/Strzelec/Kedzierzyna co by to wzial pod lupe i ewentualnie ogarnal jakos?
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

kot_79
31-08-2015, 19:12
Jak idą do góry to rzeczywiście poodpinaj czujniki - wszystkie... jeżeli xenony się nie podniosą do wniosek nasuwa się sam... jeżeli mimo odłączenia czujników xenony pójdą w górę to znaczy, że pojawiło się napięcie sterujące... ja wykluczyłbym wiązki bo samych silników w xenonach - mało prawdopodbne żeby obie naraz nawaliły...

Reflektory-Samochodowe
01-09-2015, 06:11
ja wykluczyłbym wiązki bo samych silników w xenonach - mało prawdopodbne żeby obie naraz nawaliły...

Mało prawdopodobne , aczkolwiek nie raz padają i oba w tych modelach ,

dario3103
01-09-2015, 09:13
Mało prawdopodobne , aczkolwiek nie raz padają i oba w tych modelach ,


Jakie jest wtedy rozwiazanie? Wymiana silniczkow w lampach? Albo tylko cale lampy do wymiany?
Tak zrobie,odepne najpierw sensor z tylu i zobacze co bedzie sie dzialo. Potem go podepne i odepne przedni. Jak nic to nie da to odepne obydwa. Dziekuje panowie za pomoc w temacie
Bede meldowal na biezaco o postepach. Zapomnialem napisac ze moj serwis bedzie rozmawiac o tym problemie z centrala Forda w Köln. Ciekawe copowiedza. Dzis maja dac mi znac.

Reflektory-Samochodowe
01-09-2015, 10:40
Jakie jest wtedy rozwiazanie? Wymiana silniczkow w lampach?

Mozna wymienić same silniczki ale skąd je weźmiesz ? ja mam , ale dasz rade podmienić sam ?

taxidriver
01-09-2015, 11:42
moj serwis bedzie rozmawiac o tym problemie z centrala Forda w Köln. Ciekawe copowiedza.W polsce serwis powiedział że nie muszą naprawiać wszystkich usterek, ale za to wystawili mi fakturę na 250 PLN . Oczywiście nie zapłaciłem bo niby za co . Powiedzieli że, za czas elektryka, a ja im na to że wystawiam fakturę za udostępnienie samochodu do nauki elektryka. staneło na tym że skarga poszła do przedstawicielstwa Forda w Pl i sprawą w sądzie na szczęście miałem kopię zlecenia ( naprawa poziomowania świateł xenon) bo zamienili kwity.W sądzie przedstawili zlecenie bez mojej parafki i ze zleceniem naprawa oświetlenia. Sąd nie miał wątpliwości kto tu kręci.

dario3103
01-09-2015, 15:03
Witam
No tak,najlepiej wcisnac klientowi bubla bo sie jest pewnym ze klient wroci zeby znowu auto naprawic.
To faktycznie o 250zl sprawa w sadzie to juz niezle. Powiem tak...ja pokombinuje z poziomowaniem z tymi sensorami i zobacze co mi wyjdzie. A jak wszystko bedzie wskazywac na to ze silniczki padly lub swiruja to podesle lampy do Ciebie bo wiem ze zajmujesz sie tym profesjonalnie to i przy okazji dam lampy do czyszczenia bo i soczewy sa nieco skurzone. Po 6 latach w sumie maja prawo. Podrzuc mi na priva jaki byl by koszt ewentualnie wysylka,czyszczenie,wymiana silniczkow. Jaki czas oczekiwania?
A w sumie z innej beczki.A jak sprawdzic czy silniczki ok czy swiruja?
Xenony robia test bez problemu przy odpalaniu auta,reaguja rowniez na ustawienia sensorow na zawieszeniu wiec wszystko jak dla mnie wskazuje na to ze silniczki sa ok.Mam racje? Albo jest inaczej?
Raz jeszcze dziekuje panowie za wsparcie. Ciesze sie ze nie jestem sam i probujecie mi pomoc podsuwajac nowe pomysly. Takie forum to ja rozumie....a bywalem na wielu i bywalo roznie...

Aha.....bym zapomnial. Serwis Forda odezwal sie i powiedzial ze znany jest im problem z poziomowaniem xenonow ale we Ford Mondeo roczniki 2007-2014...to tyle....

Pozdrawiam

kot_79
01-09-2015, 21:22
Xenony robia test bez problemu przy odpalaniu auta,reaguja rowniez na ustawienia sensorow na zawieszeniu wiec wszystko jak dla mnie wskazuje na to ze silniczki sa ok.Mam racje? Albo jest inaczej?

Dobrze rozumujesz.

dario3103
14-09-2015, 20:26
Witam ponownie. Mialem okazje w wekeend zrobic maly test z moimi xenonami. Zrobilem 600km autem lekko zaladowanym. Lampy wlaczone byly na manualu (nie na A) i swiecily caly czas tak jak powinny. Potem zrobilem trase okolo 50km tak samo ale w nocy czesto uzywalem swiatel drogowych (dlugich) i po 10 minutach sie zaczelo....lampy poszly w gore. Zrobilem raz jeszcze 600km auto dosc zaladowane wlacznik swiatel tez na manualu. Lampy po 50 km swieca w kosmos...nie uzywalem swiatel drogowych...Zauwazylem natomiast po wjezdzie do garazu ze prawa lampa jest znacznie wyzej jak lewa. Po ponownym odpaleniu silnika zrobily test i zjechaly do prawidlowego poziomu...
Niestety na test z odpietymi sensorami od wahaczy nie mialem czasu. Ale prz najblizszej okazji to zrobie. Zaczyna mnie to nieco irytowac...
Pozdrawiam

kot_79
15-09-2015, 08:11
Podejrzewam, że te czujnik albo któryś z nich zaczynają wariować.

dario3103
15-09-2015, 12:05
Witam!
Masz racje.Wydaje mi sie ze miarodajnym testem powinno byc odpiecie wlasnie czujnikow na wahaczach i sprawdzenie co bedzie sie wtedy dzialo.Powiem tak....najlepiej by bylo gdyby wlasnie to sie zepsulo. Chociaz czujnik na tylna os to okolo 170 euro a na przod 75 euro. Tanio nie jest ale jak by to rozwiazalo problem to zawsze taniej jak wymiana lamp na nowe badz sterownikow....wtedy to chyba najlepiej auto sprzedac gdyby tak bylo...
Pozdrawiam

kot_79
15-09-2015, 13:45
Daj spokój... w razie czego jak będziesz chciał sprzedać daj znać :-)

dario3103
15-09-2015, 23:29
Hehe:p
Nie no najpierw cos pokombinuje. O wynikach bede napewno meldowal. Zona by mnie chyba zabila jak bym Galaxe sprzedal. Jest zakochana w tym aucie komfort,duzo miejsca,wysoko sie siedzi,miejsce dla dwojki dzieci no i ten bagaznik....(poprzednio mialem e91 touring). Dodam ze jak na 140ps zbiera sie tez niezle jak na takiego kloca.3 tygodnie temu dopiero Galaxe kupilem i juz nakrecilem 3000km....
Mi sie tez podoba....ale nigdy nie mialem forda i ciezko mi sie przestawic/przelamac. Boje sie tylko o awarie...ale poza tym auto swietne. Wiadomo kazde auto sie psuje jedno mniej drugie wiecej...zobaczymy jak bedzie
Pozdrawiam i Dobranoc

kot_79
16-09-2015, 07:37
nie martw się... to autko jest całkiem niezłe a silnik jest mało awaryjny... w pierwszej trójce najmniej awaryjnych diesli na świecie... znacznie wyżej niż BMW 3.0d który uznawany jest za udany silnik.

A poza tym ewentualne koszty napraw dużo niższe i znacznie większa dostępność części zarówno nowych jak i używanych.

dario3103
17-09-2015, 19:26
Witam!
Dzieki za podtrzymanie na duchu ze byl to jednak udany zakup.
Musze tylko ogarnac te xenony wymienic swiece i to by bylo na tyle na chwile obecna. Swiece moze bym sobie sam wynienil bo troche juz przy autach sie nakopalem. Jedno mnie nieco martwi. Do wymiany swiec najlepiej wyjac aku a potem trzeba wszystko programowac....Masz jakies namiary skad zaciągnąć program po polsku do diagnostyki do mojej galaxy? Cos sprawdzonego. W sumie idzie ino o sprawdzenie bledow takie podstawowe rzeczy.
Kabelek zakupil bym viakena polecany tu na forum.
Pozdrawiam

kot_79
18-09-2015, 07:51
ufff... wymiana świec w tym autku jest dosyć kłopotliwa - są z tyłu silnika.

dario3103
27-09-2015, 17:11
Witam po niedlugiej przerwie
Jak obiecalem tak tez robie i melduje sie ponownie.Mialem okazje zrobic Galaxa 1400km. Dzien wczesniej odpiälem sterowanie sensorow od wahaczy na przednim i tylnim zawieszeniu ale wtyczki zostawilem wpiete. Co sie oakazuje? Tak jak sie swiatla ustawily w dzien wyjazdu tak tez pozostaly do samego przyjazdu. Nie drgnely nawet 1cm w göre. Czyli hmmm sensory swiruja? Sä dwa. Moze najpierw wymienie tylni gdyz ten jest najbardziej narazony na bujanie sie auta. Ale czy to cos da? Zastanawiam sie czy moze nie jest tak ze sensor ruszajac sie przekazuje sygnal dalej do silniczkow w lampach. Jezeli uszkodzony jest modul to moze zle odczytywac dane z sensora i blednie sterowac lampami. W sumie to nie wiem od czego zaczac...sensor tylni nowy forda 170euro....a jak to nie to jest powodem calego zamieszania?:roll:

kot_79
27-09-2015, 20:11
A nie możesz poszukać używanych? Wszystko wskazuje na czujnik lub czujniki (dla pewności odłącz tylko tylni (sprawdź czy lampy nadal nie wariują jak nadal wariują to podłącz tylni i odłącz przedni) upewnisz się który czujnik jest uszkodzony, moduł zostaw w spokoju :-)

Pierwsze z brzegu przykładowe aukcje - zanim kupisz upewnij się, że będą pasowały (nie sprawdzałem) i w razie gdyby nie działały możesz zwrócić.

http://allegro.pl/czujnik-poziomowania-swiatel-xenon-s-max-galaxy-i5046165768.html
http://allegro.pl/czujnik-poziomowania-xenonow-ford-galaxy-mk3-lift-i5420233106.html

dario3103
27-09-2015, 21:53
Masz racje. Tak zrobie podepne tylni przedni zostawie odpiety i potem na odwrót.Ale wydaje mi sie ze nic sie nie zmieni. Lampy sie regoluja na podstawie odczytu obydwoch sensorow. Wylicza srednie ustawienie miedzy przednia a tylnia osia. Jak jeden bedzie odpiety moze nic sie zmieni i lampy zostana stac w jednym miejscu tak jak jest teraz. Zobaczymy. Musze potestowac teraz sensory kazdy z osobna i odezwe sie znowu.
Pozdrawiam

dario3103
20-10-2015, 15:23
Na chwile obecna jezdze z odpietym sensorem z tylu i podpietym z przodu. Lampy zachowuja sie normalnie. Musze zrobic ostatni test. Podpiac tyl i odpiac przod i zobaczymy co bedzie sie dzialo. Znowu sie zamelduje...

dario3103
19-11-2015, 13:01
Witam,
Po dluzszej przerwie przestestowalem juz moje xenony.Ostatnia proba polegala na podlaczeniu sensora z tylu i odpiecia przedniego.Final...lampy pojechaly w 20 minut w gore.Wszystko wskazuje na uwalony czujnik z tylu.Ale gwarancji nie ma.Moze to byc rownie dobrze sterownik...
Na razie jezdze z odpietymi czujnikami i z przodu i z tylu.Jak jade zaladowany to skrecam kola na maxa w lewo´.Wtedy jest super dostep do czujnika i obnizam lampy recznie.To tylko prowizoryczne i tymczasowe rozwiazanie.

trolu87
16-09-2023, 18:59
Witam, pojawiły się u mnie błędy B1A57 B1A58. Nie zakładam, że w jednym czasie wysiadły dwa silniki ustawiania reflektorów, tylko najpewniej problem leży po stronie modułu regulacji. I tutaj moje pytanie, czy ktoś wie gdzie ten moduł się znajduje i jak się do niego dostać?