Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] dlaczego w podpisach macie bixenony


Bad-i
15-07-2009, 12:07
nie wiem czy wiecie ale to co oferuje ford nie ma nic wspolnego z bixenonami.

Najgorsze jest to ze debile z ASO forda wmawiaja klientom ze to jest wlasnie bixenon :D

Starwarrior
15-07-2009, 12:15
ja nie mam mk4 ale o co tam chodzi z tymi ksenonami???

Bad-i
15-07-2009, 12:19
ja nie mam mk4 ale o co tam chodzi z tymi ksenonami???

jestem nowa osoba na tym forum ale co mnie bardzo zaskoczyło wiekszosc uzytkownikow MK4 ma w podpisie bixenony.

Niestety ku ich niezadowoleniu musze napisac ze mają błedne opisy bo zaden MK4 nie ma biksenonów. Oczywiscie oferta forda ma taka pozycje i sam zreszta za nią dopłacałem - po odbiorze auta okazuje sie ze to goowno nie biksenon. Sa to swiatla ksenonowe z doswietlaniem zakretu, niestety swiatlo drogowe pozostaje i jest podawana z innej zarowki (co juz wyklucza pojecie biksenonu). Po odebraniu samochodu juz po jednym dniu bylem w ASO zeby to reklamowac - skonczylo sie na duzym rabacie i wielu giftach (powiedziałem ze oddaje samochod bo nie jest on zgodny ze specyfikacja).

Starwarrior
15-07-2009, 12:27
nie wiem czy żaden mk4 nie ma bi-ksenonów, ale zgadzam się z Tobą że doświetlanie zakrętów to nie bi-ksenon...

Bad-i
15-07-2009, 12:32
nie wiem czy żaden mk4 nie ma bi-ksenonów, ale zgadzam się z Tobą że doświetlanie zakrętów to nie bi-ksenon...

z moich informacji wiem że żaden :) (mimo ze tak jak wczesniej napisałem Ford (citroen chyba tez) tak je nazywaja)

trtami
15-07-2009, 12:36
Ja mam Bi-xenon w podpisie i nie wiem jak zmienic ta sygnaturę

jest to opcja chyba juz nie edytowalna na tym forum, a jesli sie myle to prosze o porade jak to zmienic

Bad-i
15-07-2009, 12:40
Ja mam Bi-xenon w podpisie i nie wiem jak zmienic ta sygnaturę

jest to opcja chyba juz nie edytowalna na tym forum, a jesli sie myle to prosze o porade jak to zmienic


mi akurat podpis nic a nic nie przeszkadza. Ciekawy jestem tylko czy jak odbieraliscie samochody (oczywiscie kupione jako nowe w salonie) to czy walczyliscie o jakies rabaty i błedy ASO (dodam ze u mnie nie była to ich jedyna wpadka)

kristof70
15-07-2009, 12:40
nie wiem czy żaden mk4 nie ma bi-ksenonów, ale zgadzam się z Tobą że doświetlanie zakrętów to nie bi-ksenon...

Wg cennika to sie nazywa:
system statycznych ksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacja kąta ustawienia.

wg prospektu : system ksenonowych reflektorów ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty ( statyczne reflektory ksenonowe, automatyczna regulacja kata ustawienia świateł w pionie oraz spryskiwacze), nie ma nic o bixenonach, chociaż jak zbierałem oferty przed zakupem to sprzedawcy pisali w "skrócie" bixenony, ale w umowie sprzedaży nie mam nic o bixenonach.

Bad-i
15-07-2009, 12:45
Wg cennika to sie nazywa:
system statycznych ksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacja kąta ustawienia.

wg prospektu : system ksenonowych reflektorów ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty ( statyczne reflektory ksenonowe, automatyczna regulacja kata ustawienia świateł w pionie oraz spryskiwacze), nie ma nic o bixenonach, chociaż jak zbierałem oferty przed zakupem to sprzedawcy pisali w "skrócie" bixenony, ale w umowie sprzedaży nie mam nic o bixenonach.


he he to moze to zmienili, bo ja w specyfikacji zamówionego auta miałem wlasnie biksenony :D

do tego tez miałem np. regulowane i składane elektrycznie lusterka zewnetrzne czy tez regulowana wysokosc fotela pasazera (niestety w tym pakiecie nigdy takiej opcji nie bylo..... te błedy musiały ich zabolec)

kristof70
15-07-2009, 12:50
he he to moze to zmienili, bo ja w specyfikacji zamówionego auta miałem wlasnie biksenony :D

do tego tez miałem np. regulowane i składane elektrycznie lusterka zewnetrzne czy tez regulowana wysokosc fotela pasazera (niestety w tym pakiecie nigdy takiej opcji nie bylo..... te błedy musiały ich zabolec)

w umowie mam ksenony....

ernestpierwszy
15-07-2009, 12:56
Nigdzie nie mam w ofercie, ani w cenniku że są to reflektory BiXenonowe. Zgadzam się, że pisanie o reflektorach "bixenon" to pewne nadużycie.
Światła mijania - żarnik ksenonowy, światła drogowe - H1, a doświetlanie to H8 (35W) - w instrukcji jest błąd i dwa razy piszą "przeciwmgielne przednie" (H8-35W i H11-55W).

Bad-i
15-07-2009, 13:11
dlatego tym bardziej wlasnie zdziwily mnie podpisy kolegow ktorzy maja wyszczegolnione biksenony

edit: sprawdzilem jeszcze przed chwila konfigurator forda, rzeczywiscie musieli to zmienic (tym bardziej ciekawy jestem ile osob to reklamowało)

keisim
15-07-2009, 15:04
Bad-i - widzę, że zarzuciłeś temat w dwóch miejscach więc odpowiem i tutaj....

Skąd takie podejrzenia? W swoim egzemplarzu mam bixenony czyli palniki xenonowe z dodatkowymi przesłonami realizującymi funkcję przełącznika świateł mijania i drogowych. Dodatkowo lampy są wyposażone w reflektory świateł długich zrealizowane z wykorzystaniem zwykłych żarówek żarnikowych, potrzebne aby mignąć długimi gdy wyłączone są światła mijania (xenony). W lampach są też statyczne reflektory doświetlające zakręty ale to odrębny temat.

Jeżeli myślisz, że powinny być odrębne palniki do świateł mijania i długich to chyba jesteś w błędzie - raczej nie stosuje się takich rozwiązań ze względu na kilkusekundowe opóźnienie jakiego palnik potrzebuje na osiągnięcie pełnej sprawności i ograniczoną żywotność często włączanego/wyłączanego palnika.

Podsumowując - nie wiem co jest teraz w ofercie/cenniku ale kupując auto w połowie 2007 miałem dostać bi-xenon i dostałem ;)

SrebnaStrzała
15-07-2009, 15:08
Bad-i - widzę, że zarzuciłeś temat w dwóch miejscach więc odpowiem i tutaj....

Skąd takie podejrzenia? W swoim egzemplarzu mam bixenony czyli palniki xenonowe z dodatkowymi przesłonami realizującymi funkcję przełącznika świateł mijania i drogowych. Dodatkowo lampy są wyposażone w reflektory świateł długich zrealizowane z wykorzystaniem zwykłych żarówek żarnikowych, potrzebne aby mignąć długimi gdy wyłączone są światła mijania (xenony). W lampach są też statyczne reflektory doświetlające zakręty ale to odrębny temat.

Jeżeli myślisz, że powinny być odrębne palniki do świateł mijania i długich to chyba jesteś w błędzie - raczej nie stosuje się takich rozwiązań ze względu na kilkusekundowe opóźnienie jakiego palnik potrzebuje na osiągnięcie pełnej sprawności i ograniczoną żywotność często włączanego/wyłączanego palnika.

Nie wiem jak jest w MKIV w bądź razie bixenon ma to do siebie że pali się cały czas, a to czy działa jako długie czy zwykłe zależy od tego czy przesłona jest otwarta. To jest jedna żarówka! Przecież xenon musi się rozgrzać więc bez sensu było by włączenie długich i czekanie aż zaczną świecić pełnym światłem ^^

keisim
15-07-2009, 15:11
Nie wiem jak jest w MKIV w bądź razie bixenon ma to do siebie że pali się cały czas, a to czy działa jako długie czy zwykłe zależy od tego czy przesłona jest otwarta. To jest jedna żarówka! Przecież xenon musi się rozgrzać więc bez sensu było by włączenie długich i czekanie aż zaczną świecić pełnym światłem ^^

Nio...i to samo starałem się przekazać. Ale miło, że mnie zacytowałeś ;)

SrebnaStrzała
15-07-2009, 15:16
Nio...i to samo starałem się przekazać. Ale miło, że mnie zacytowałeś ;)

Napisałem w uproszczonej formie:)

ernestpierwszy
15-07-2009, 18:26
WOW czyli jednak mondeo ma bixenony?
Pójdę dziś to sprawdzić:)
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=warto-wiedziec&id=5&temat=Xenon,%20a%20bixenon?

I tu ładny opis: http://astra-g.pl/viewtopic.php?t=3163

Jak działa przesłona: http://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA3_Y

Bad-i
15-07-2009, 18:56
Bad-i - widzę, że zarzuciłeś temat w dwóch miejscach więc odpowiem i tutaj....

Skąd takie podejrzenia? W swoim egzemplarzu mam bixenony czyli palniki xenonowe z dodatkowymi przesłonami realizującymi funkcję przełącznika świateł mijania i drogowych. Dodatkowo lampy są wyposażone w reflektory świateł długich zrealizowane z wykorzystaniem zwykłych żarówek żarnikowych, potrzebne aby mignąć długimi gdy wyłączone są światła mijania (xenony). W lampach są też statyczne reflektory doświetlające zakręty ale to odrębny temat.

Jeżeli myślisz, że powinny być odrębne palniki do świateł mijania i długich to chyba jesteś w błędzie - raczej nie stosuje się takich rozwiązań ze względu na kilkusekundowe opóźnienie jakiego palnik potrzebuje na osiągnięcie pełnej sprawności i ograniczoną żywotność często włączanego/wyłączanego palnika.

Podsumowując - nie wiem co jest teraz w ofercie/cenniku ale kupując auto w połowie 2007 miałem dostać bi-xenon i dostałem ;)

ok to dobrze bo tez i tam odpowiedziałem. Absolutnie sie z tym nie zgadzam, biksenon to swiatla ktore swieca mijania i drogowe z jednej wiazki xenonowej. Nie wiem jak bylo w 2007, ja mam egzemplarz z 2008 grudzien i takiej opcji juz nie ma mimo ze w specyfikacji samochodu tak wlasnie bylo. Co wiecej, wlasnie z tego wzgledu otrzymalem ponad 20% rabat na auto plus troche prezentow.

Rozumiem ze uciebie sytuacja wyglada nastepująco: jedziesz sobie w nocy i masz włączone xenony (normalka), włączasz długie i z tego samego zarnika masz długie xenonowe (jeżeli nie to sorry ale to nie jest biksenon :) ). Jakbys mogl to potwierdz jak to u Ciebie wyglada.

SrebnaStrzała
15-07-2009, 19:05
ok to dobrze bo tez i tam odpowiedziałem. Absolutnie sie z tym nie zgadzam, biksenon to swiatla ktore swieca mijania i drogowe z jednej wiazki xenonowej. Nie wiem jak bylo w 2007, ja mam egzemplarz z 2008 grudzien i takiej opcji juz nie ma mimo ze w specyfikacji samochodu tak wlasnie bylo. Co wiecej, wlasnie z tego wzgledu otrzymalem ponad 20% rabat na auto plus troche prezentow.

Rozumiem ze uciebie sytuacja wyglada nastepująco: jedziesz sobie w nocy i masz włączone xenony (normalka), włączasz długie i z tego samego zarnika masz długie xenonowe (jeżeli nie to sorry ale to nie jest biksenon :) ). Jakbys mogl to potwierdz jak to u Ciebie wyglada.

Masz absolutną racje, odrębną sprawą jest zainstalowanie hid'ów w miejsce świateł długich. Jednak należy mieć na uwadze że będą one potrzebowały czasu na rozświecenie.

Bad-i
15-07-2009, 19:07
ok to teraz wrocmy do pierwszego pytania....

1. czy MK4 z 2007 ma biksenon ?? (dzialajacy w ten sposob ze mamy jeden zarnik i z tego samego zarnika mamy mijania oraz drogowe xenonowe??)

2. jezeli odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi TAK, to dlaczego w 2008 (przynajmniej mojej wersji i tych obecnie oferowanych) już tego nie ma ??

SrebnaStrzała
15-07-2009, 19:16
ok to teraz wrocmy do pierwszego pytania....

1. czy MK4 z 2007 ma biksenon ?? (dzialajacy w ten sposob ze mamy jeden zarnik i z tego samego zarnika mamy mijania oraz drogowe xenonowe??)

2. jezeli odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi TAK, to dlaczego w 2008 (przynajmniej mojej wersji i tych obecnie oferowanych) już tego nie ma ??

Ja powiem zupełnie bazując na ogólnej wiedzy. Mondeo to za słaba klasa jak na bixenony mimo że to przecież żadna technologia.

Bad-i
15-07-2009, 19:22
Ja powiem zupełnie bazując na ogólnej wiedzy. Mondeo to za słaba klasa jak na bixenony mimo że to przecież żadna technologia.


ja rozumiem ze moze w mondeo 1.6 (sorry nie bierzcie tego do siebie) ale przeciez to najwieksze auto oferowane na naszym rynku przez Forda. O wiele mniejsze samochody maja biksenony.

Rozumiem ze twoja powyzsza wypowiedz potwierdza brak obecnie biksenonow w mondeo. Pytanie brzmi kiedy to zmienili, bo szczerze mowiac nie rozumiem sensu sprzedawania takiego wyposazenia w 2007 roku w teoretycznie słabiej wyposażonym samochodzie a zaprzestanie oferowania tego rozwiązania dwa llata pozniej.

Edit: dodam ze jezeli chodzi o klase to w zupelnnosci rozumiem, dlatego tez auto to nie zagosci w moim domu nawet roku.

SrebnaStrzała
15-07-2009, 19:24
ja rozumiem ze moze w mondeo 1.6 (sorry nie bierzcie tego do siebie) ale przeciez to najwieksze auto oferowane na naszym rynku przez Forda. O wiele mniejsze samochody maja biksenony.

Rozumiem ze twoja powyzsza wypowiedz potwierdza brak obecnie biksenonow w mondeo. Pytanie brzmi kiedy to zmienili, bo szczerze mowiac nie rozumiem sensu sprzedawania takiego wyposazenia w 2007 roku w teoretycznie słabiej wyposażonym samochodzie a zaprzestanie oferowania tego rozwiązania dwa llata pozniej.

Edit: dodam ze jezeli chodzi o klase to w zupelnnosci rozumiem, dlatego tez auto to nie zagosci w moim domu nawet roku.

Największe? a Mustang tudzież Shelby ? seria F ? Expedition ?
W RS'ach i ST'sach powinno być...
o wiele mniejsze? np ?

Bad-i
15-07-2009, 19:27
o wiele mniejsze? np ?


golf ;)

SrebnaStrzała
15-07-2009, 19:29
golf ;)

Jesteś pewien że Golf ma bi-xenony ? na 100%? nie mówię tu o GTI...

Bad-i
15-07-2009, 19:35
Jesteś pewien że Golf ma bi-xenony ? na 100%? nie mówię tu o GTI...


tak, i tez nie mowie o GTI ;)

SrebnaStrzała
15-07-2009, 19:47
tak, i tez nie mowie o GTI ;)

"Światła główne, bi-ksenonowe, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- spryskiwacze reflektorów
- reflektory przeciwmgielne
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy

- dostępne tylko z pakietem "Czujnik deszczu" lub pakietem "Lusterka". (Automatycznie dodany zostanie pakiet "Czujnik deszczu", można dokonać zmiany.)"
Więc nie wiem czy nie jest to, to samo co w mondeo.

Mouera
15-07-2009, 19:59
jSa to swiatla ksenonowe z doswietlaniem zakretu, niestety swiatlo drogowe pozostaje i jest podawana z innej zarowki (co juz wyklucza pojecie biksenonu).

To ja mam pytanie - jak to sprawdziłeś, że światło dorogowe jest podawane z innej żarówki? Ja mam w umowie "system statycznych Bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych + spryskiwacze" i uważam, że w moim egzemplarzu - 2008 - światła drogowe realizowane są za pomocą tego samego żarnika po otwarciu przysłony.

Bad-i
15-07-2009, 20:04
To ja mam pytanie - jak to sprawdziłeś, że światło dorogowe jest podawane z innej żarówki? Ja mam w umowie "system statycznych Bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych + spryskiwacze" i uważam, że w moim egzemplarzu - 2008 - światła drogowe realizowane są za pomocą tego samego żarnika po otwarciu przysłony.

sorry ze odpowiem na wczesniejsze pytanie ale czuje sie wywolany do tablicy.
Gofl ma takie same biksenony jak Passat (oba mialem ;)).

jezeli chodzi o sprawdzenie biksenonu jest to bardzo proste. Jadac w nocy jak wlaczyl dlugie swiatla nie powinienes miec "zółtego" swiatla, tylko przeslona powinna ci sie podniesc. Jezeli chcesz to sprwadzic to niech kolega wlaczy ci swiatla drogowe a ty patrz z przodu auta na przeslone. Juz nie wspomne o tym ze np w VW nawet mruganie dlugimi jest przez xenon ;)

p.s. wlasnie sprawdzilem ze nawet astra ma biksenon :D

SrebnaStrzała
15-07-2009, 20:05
sorry ze odpowiem na wczesniejsze pytanie ale czuje sie wywolany do tablicy.
Gofl ma takie same biksenony jak Passat (oba mialem ;)).

jezeli chodzi o sprawdzenie biksenonu jest to bardzo proste. Jadac w nocy jak wlaczyl dlugie swiatla nie powinienes miec "zółtego" swiatla, tylko przeslona powinna ci sie podniesc. Jezeli chcesz to sprwadzic to niech kolega wlaczy ci swiatla drogowe a ty patrz z przodu auta na przeslone. Juz nie wspomne o tym ze np w VW nawet mruganie dlugimi jest przez xenon ;)

p.s. wlasnie sprawdzilem ze nawet astra ma biksenon :D

To ja już nic nie wiem:|

Bad-i
15-07-2009, 20:11
To ja już nic nie wiem:|

ogolna idea biksenonu jest taka ze nie powinienes miec zoltego swiatla nawet do mrugniecia dlugimi. Sorry ale argument ze xenon sie nagrzewa jest troche z tylka. Jezeli macie znajomego wlasnie z VW czy BWM z biksenonami to popros aby ci w dzien mrugnal dlugimi. To razi bardziej niz latarnia morska i nic nie musi sie nagrzewac. Jedyne dodatkowe zarowki w takich lampach to postrojowki i kierunki ;)

SrebnaStrzała
15-07-2009, 20:12
ogolna idea biksenonu jest taka ze nie powinienes miec zoltego swiatla nawet do mrugniecia dlugimi. Sorry ale argument ze xenon sie nagrzewa jest troche z tylka. Jezeli macie znajomego wlasnie z VW czy BWM z biksenonami to popros aby ci w dzien mrugnal dlugimi. To razi bardziej niz latarnia morska i nic nie musi sie nagrzewac. Jedyne dodatkowe zarowki w takich lampach to postrojowki i kierunki ;)

Kurde wiem o co chodzi, bo chciałem je sobie założyć ^^ chodzi o to że skoro nawet Astra ma to już nic nie wiem
No nie nagrzewa się, bo pali cały czas, a jedynie przesłona ogranicza jego moc.
Czy jak odpalisz xenon od razu świeci pełnymi lumenami? NIE i taka fizyka tej lampy więc nic na to nie poradzisz.

Bad-i
15-07-2009, 20:16
Kurde wiem o co chodzi, bo chciałem je sobie założyć ^^ chodzi o to że skoro nawet Astra ma to już nic nie wiem
No nie nagrzewa się, bo pali cały czas, a jedynie przesłona ogranicza jego moc.
Czy jak odpalisz xenon od razu świeci pełnymi lumenami? NIE i taka fizyka tej lampy więc nic na to nie poradzisz.


zgadza sie, ale jak jedziesz na wylaczonych swiatlach i mrugniesz bixenonem to masz taki efekt ze nie jestes w stanie tego nie zauwazyc. Normalnie ja bylem w szoku jak to daje

W moim mondeo problem polega na tym ze jak jade na wlaczonych xenonach to mrugniecie dlugimi wiaze sie z uruchomieniem dodaktowej zarowki (co wlasnie nie jest biksenonem)

Kuskus
15-07-2009, 20:49
Ja powiem zupełnie bazując na ogólnej wiedzy. Mondeo to za słaba klasa jak na bixenony mimo że to przecież żadna technologia.
ja wiem.... nowa laguna ma bixenony na dodatek, skrętne.

Bad-i
15-07-2009, 20:53
ja wiem.... nowa laguna ma bixenony na dodatek, skrętne.


mondeo, astra, golf tez maja jako dodatek. Chyba Superb ma bizenony w serii (masakra normalnie ten ford)

SrebnaStrzała
15-07-2009, 20:56
mondeo, astra, golf tez maja jako dodatek. Chyba Superb ma bizenony w serii (masakra normalnie ten ford)

bizony ^^ wow to jakiś nowy typ, a tak poważnie hmm... Ford to raczej inowator więc czemu nie ma bixenonów kurde irytuje mnie to.

Bad-i
15-07-2009, 20:59
bizony ^^ wow to jakiś nowy typ, a tak poważnie hmm... Ford to raczej inowator więc czemu nie ma bixenonów kurde irytuje mnie to.


nie bizony tylko bizenony ;) (od zenona). Jezeli chodzi o biksenony to Ford ma, ale w tylko w specyfikacji :D

kurde az mi sie nie chce wypisywac ile bylo wpadek przy odbiorze mojego.

SrebnaStrzała
15-07-2009, 21:27
nie bizony tylko bizenony ;) (od zenona). Jezeli chodzi o biksenony to Ford ma, ale w tylko w specyfikacji :D

kurde az mi sie nie chce wypisywac ile bylo wpadek przy odbiorze mojego.

Nie dziwota że GMC bankrutuje jak ma takich dilerów ^^

mir200
15-07-2009, 22:07
ja wiem.... nowa laguna ma bixenony na dodatek, skrętne.

Jesteś pewny, że biksenony mogą byc skrętne. Czyli poziomowanie góra-dół i jeszcze skręt na boki- nie słyszałem, ale być może zostałem trochę w tyle z technologią.
Jeszcze raz potwierdzicie moje spostrzeżenia. Tzn światła mijania to ksenony? a przy przełączaniu na drogowe świeca i ksenony ( krótkie ) i dodatkowa żarówka halogenowa? czy tak jest w naszych Mondkach?

Kuskus
15-07-2009, 22:10
Jesteś pewny, że biksenony mogą byc skrętne. Czyli poziomowanie góra-dół i jeszcze skręt na boki- nie słyszałem, ale być może zostałem trochę w tyle z technologią.
Jeszcze raz potwierdzicie moje spostrzeżenia. Tzn światła mijania to ksenony? a przy przełączaniu na drogowe świeca i ksenony ( krótkie ) i dodatkowa żarówka halogenowa? czy tak jest w naszych Mondkach?

Absolutnie,
góra dół, i lewo prawo przy skrecie.
Dlugie zas realizowane sa jedną zarowka, przez przeslone.

rimbambito
15-07-2009, 22:28
ja jedyny efekt to zauwazylem majac ksenony ze wlaczjac dlugie zapala sie zarnik halogenowy i nie zuwazylem aby zadna przeslona sie otwierala:(
jutro sprawdze:pomysl:

keisim
15-07-2009, 23:50
Ufff...pojechaliście Panowie ostro z opiniami... a ja swoje - mam bi-xenony w MK4 z czerwca 2007. Jak to działa? :
1) Przy wyłączonych światłach mijania, mrugnięcie długimi uruchamia jedynie reflektory ze zwykłymi żarówkami żarnikowymi.
2) Przy włączonych światłach mijania, mrugnięcie długimi (lub włączenie długich na stałe) powoduje włączenie reflektorów ze zwykłymi żarówkami i jednoczesne podniesienie przysłon na żarówkach ksenonowych. To jest właśnie bi-xenon.
3) Oprócz tego w lampach umieszczone są statyczne reflektory doświetlające zakręty.
4) Ksenony ruszają się tylko góra/dół. Nie "skręcają" ;)

Każdy może dojechać do ściany i pobawić się przełącznikiem świateł i dźwigienką od długich... bez problemu można zauważyć pracę przysłony. Powodzenia w szukaniu bi :D

Kipa
15-07-2009, 23:59
Proponuję prosty test, odłączyć dodatkowe halogeny świateł drogowych (wyjąć bezpieczniki) i włączyć długie. Jeżeli będzie bez efektu - lipa z bi-xenonami :-)

keisim
16-07-2009, 00:36
Dobra propozycja... niedowiarki niech sprawdzają, obojętnie w jaki sposób :)

Ja na ścianie w garażu widzę pięknie zarysowaną granicę cienia ksenona, która mocno się zmienia po przełączeniu ze świateł mijania na długie. Oprócz tego widać zółte plamy od dodatkowych reflektorów świateł długich. Nie da się tego nie zauważyć... dziwię się, że niektórzy nie zwrócili uwagi i nie są pewni co tam z przodu świeci :P :)

SrebnaStrzała
16-07-2009, 00:42
Dobra propozycja... niedowiarki niech sprawdzają, obojętnie w jaki sposób :)

Ja na ścianie w garażu widzę pięknie zarysowaną granicę cienia ksenona, która mocno się zmienia po przełączeniu ze świateł mijania na długie. Oprócz tego widać zółte plamy od dodatkowych reflektorów świateł długich. Nie da się tego nie zauważyć... dziwię się, że niektórzy nie zwrócili uwagi i nie są pewni co tam z przodu świeci :P :)

Czyli są, to co ludzie w błąd człowieka wprowadzacie ^^

trtami
16-07-2009, 07:19
Czyli są, to co ludzie w błąd człowieka wprowadzacie ^^

Skoro zwykle ksenony nie są skrętne to my w fordach mamy biksenony poniewaz w instrukcji jest napisane że te światłą są skętne ale tylko podczas jazdy.

Wiem że w VW biksenony skrecaja nawet na postoju jak sie skreca kierownicą



ps. A jak zmienic sygnaturę bo w moim profilu jest ona chyba nieedytowalna?

januszstom
16-07-2009, 07:33
Panowie o co tyle krzyku ...Wasze przynajmniej ruszają się góra-dół....mój prawy niestety od ponad miesiąca już nie
Ale fakt faktem że inaczej wyobrażałem sobie biksenony

Starwarrior
16-07-2009, 08:23
Skoro zwykle ksenony nie są skrętne to my w fordach mamy biksenony poniewaz w instrukcji jest napisane że te światłą są skętne ale tylko podczas jazdy.

Wiem że w VW biksenony skrecaja nawet na postoju jak sie skreca kierownicą



ps. A jak zmienic sygnaturę bo w moim profilu jest ona chyba nieedytowalna?

w oplu swiatła też na postoju się ruszają... co do sygnatury wejdz w panel użytkownika(w tym samym niebieskim pasku co szukajka) i tam po lewej masz wszystkie opcje, w tym edycję sygnatury

Bad-i
16-07-2009, 08:34
1) Przy wyłączonych światłach mijania, mrugnięcie długimi uruchamia jedynie reflektory ze zwykłymi żarówkami żarnikowymi.
2) Przy włączonych światłach mijania, mrugnięcie długimi (lub włączenie długich na stałe) powoduje włączenie reflektorów ze zwykłymi żarówkami i jednoczesne podniesienie przysłon na żarówkach ksenonowych. To jest właśnie bi-xenon.


ad1. to juz jest bład i tak wlasnie w bixenonie być NIE POWINNO !!

ad2. to stwierdzenie samo sobie zaprzecza, bixenon powinien tylko otwierac przeslone zeby nie dawac dodatkowego swiatla z innego zarnika (w tym przypadku innej zarowki). Ja mam dokladnie tak samo, dlatego tez wlasnie sprawdzilem ze przy wyjeciu zarowki przeslona nic nie zmieniala.

Test o ktorym koledzy napisali jest idealny do sprawdzenia - chociaz jezeli w przypadku wlaczenia swiatel drogowych zauwazacie inna wiazke swiatla (żółtego) to juz chyba pozamiatane. Nie sadze zeby ci debile zrobili bixenon z dodatkowa zarowka (u mnie przynajmniej przeslona nie dziala)

Dlatego jeszcze raz powtorze, w kazdym innym aucie z bixenonami nawet mrugniecie dlugimi jest kierowane z zarnika ksenonowego i tyle w tym temacie. :D

Widze ze jednak sporo osob pewnie ma to samo co ja a nawet tego nie zauwazylo.

Bad-i
16-07-2009, 08:40
ja jedyny efekt to zauwazylem majac ksenony ze wlaczjac dlugie zapala sie zarnik halogenowy i nie zuwazylem aby zadna przeslona sie otwierala:(
jutro sprawdze:pomysl:


i o tym własnie pisze, jeżeli tak masz to taki z tego bixenon jak z koziej dupy trąbka :D


Ja mam identycznie, jedyne co dobre to ze zorientowałem sie w pierwszy wieczor po odbiorze :D (oczywiscie to tez bylo spowodowane tym ze wczesniej jezdzilem VW z bixenonem a tam to zupelnie inaczej dzialalo)

trtami
16-07-2009, 09:03
dzieki Starwarrior ,
juz sygnature zmienilem na ??-ksenony , przynajmniej do momentu aż to się wyjasni :)

keisim
16-07-2009, 09:43
Bad-i, aleś się chłopie uparł... i do tego IMHO nie masz racji :)

Zastanowiłeś się po co jest przesłona??? Po to żeby wykorzystać jeden palnik ksenonowy bo oddzielny palnik do świateł długich przy przełączaniu świateł (co robi się często, że nie wspomnę o mruganiu) nie miałby czasu na osiągnięcie pełnej sprawności. Jeżeli więc jedziesz bez świateł mijania (ksenon śpi) i chcesz mignąć to niby czym? Ksenon nie jest odpalany bo czas rzędu kilkuset milisekund jest za krótki na "rozgrzanie" i takie mruganie wykończyłoby palnik o wiele szybciej niż przy pracy ciągłej. Do tego właśnie służy dodatkowy reflektor z żarówką halogenową. Jeżeli nie jesteś przekonany to zerknij na te autka (wszystkie mają bi-xenony) i odpowiedz do czego służą dodatkowe reflektory w obu lampach, hmmm?? Zgodnie z Twoją teorią powinna być tylko jedna soczewka bi-xenona...

http://moto.allegro.pl/item680405446_audi_q7_3_0_tdi_7_osobowe_pneumatyka .html
http://moto.allegro.pl/item688817784_audi_s8_2008r_okazja_po_lifcie_cena_ po_oplatach.html
http://moto.allegro.pl/item688496440_bmw_xdrive20d_x3_navi_panorama_bixen on_skora.html

Bad-i
16-07-2009, 09:56
Bad-i, aleś się chłopie uparł... i do tego IMHO nie masz racji :)

Zastanowiłeś się po co jest przesłona??? Po to żeby wykorzystać jeden palnik ksenonowy bo oddzielny palnik do świateł długich przy przełączaniu świateł (co robi się często, że nie wspomnę o mruganiu) nie miałby czasu na osiągnięcie pełnej sprawności. Jeżeli więc jedziesz bez świateł mijania (ksenon śpi) i chcesz mignąć to niby czym? Ksenon nie jest odpalany bo czas rzędu kilkuset milisekund jest za krótki na "rozgrzanie" i takie mruganie wykończyłoby palnik o wiele szybciej niż przy pracy ciągłej. Do tego właśnie służy dodatkowy reflektor z żarówką halogenową. Jeżeli nie jesteś przekonany to zerknij na te autka (wszystkie mają bi-xenony) i odpowiedz do czego służą dodatkowe reflektory w obu lampach, hmmm?? Zgodnie z Twoją teorią powinna być tylko jedna soczewka bi-xenona...

http://moto.allegro.pl/item680405446_audi_q7_3_0_tdi_7_osobowe_pneumatyka .html
http://moto.allegro.pl/item688817784_audi_s8_2008r_okazja_po_lifcie_cena_ po_oplatach.html
http://moto.allegro.pl/item688496440_bmw_xdrive20d_x3_navi_panorama_bixen on_skora.html


no i własnie te samochody ktore wrzuciles (q5 i S8) maja xenon podawany z jednego zarnika, czyli jak mrugasz to mrugasz tylko ta jedna soczewka :). BMW, Mercedes, Audi, VW; w tych wszystkich autach nie masz jakiejs wymyslonej drugiej zarowki do mrugania dlugimi. Tam w momencie kiedy dajesz sygnal dlugimi zalacza sie wlasnie zarnik ksenonowy. Takze chyba nie ja jestem w bledzie, jezeli chcecie to wam nagram jak wyglada mruganie wylaczonym nie rozgrzanym (twoim zdaniem) xenonem (tak jest tez na pewno w q7 i touaregu).

tez ci wrzuce linka
http://otomoto.pl/volkswagen-passat-C9306314.html

passat z biksenonem, wewnetrzne zarniki sa tylko do doswietlania zakretow przy malych predkosciach lub postoju (przy skreceniu kierownicy)

Kuskus
16-07-2009, 10:12
Takie cos znalazlem. Tutaj, xenon daje rade. slychac tez "strzaly" przeslony.
http://www.youtube.com/watch?v=P-Diy2rYoVw


i goly bixenon
http://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA3_Y
Niech ktos nagra filmik jak to to dziala w mondeo.
Pzdr

januszstom
16-07-2009, 10:19
Bad-i, aleś się chłopie uparł... i do tego IMHO nie masz racji :)

Zastanowiłeś się po co jest przesłona??? Po to żeby wykorzystać jeden palnik ksenonowy bo oddzielny palnik do świateł długich przy przełączaniu świateł (co robi się często, że nie wspomnę o mruganiu) nie miałby czasu na osiągnięcie pełnej sprawności. Jeżeli więc jedziesz bez świateł mijania (ksenon śpi) i chcesz mignąć to niby czym? Ksenon nie jest odpalany bo czas rzędu kilkuset milisekund jest za krótki na "rozgrzanie" i takie mruganie wykończyłoby palnik o wiele szybciej niż przy pracy ciągłej. Do tego właśnie służy dodatkowy reflektor z żarówką halogenową. Jeżeli nie jesteś przekonany to zerknij na te autka (wszystkie mają bi-xenony) i odpowiedz do czego służą dodatkowe reflektory w obu lampach, hmmm?? Zgodnie z Twoją teorią powinna być tylko jedna soczewka bi-xenona...

http://moto.allegro.pl/item680405446_audi_q7_3_0_tdi_7_osobowe_pneumatyka .html
http://moto.allegro.pl/item688817784_audi_s8_2008r_okazja_po_lifcie_cena_ po_oplatach.html
http://moto.allegro.pl/item688496440_bmw_xdrive20d_x3_navi_panorama_bixen on_skora.html
Jestem laikiem ale na pierwszy rzut oka argumentacja keisim-a jest słuszna , rzeczywiście druga żarówka w każdym z tych aut Audi,BMW nie wygląda na ksenon....oj chyba keisim ma rację...poza tym jest jakaś logika w tym że ksenon dłużej się rozpala , więc jak nim szybko mignąć....zrobił się ciekawy temat....może ktoś z branży elektryczno-elektronicznej to wyjaśni

Bad-i
16-07-2009, 10:21
Takie cos znalazlem. Tutaj, xenon daje rade. slychac tez "strzaly" przeslony.
http://www.youtube.com/watch?v=P-Diy2rYoVw


i goly bixenon
http://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA3_Y
Niech ktos nagra filmik jak to to dziala w mondeo.
Pzdr


Kuskus i pozamiatałeś - masz u mnie piwo bo juz nie musze nagrywac innych swiateł. Teraz proponuje zobaczyć ten filmik i sprawdzić w swoim mondeo jak to wygląda :D (ciekawy jestem waszych opini już po tescie)

januszstom, zobacz filmik kuskusa :D - to chyba wszysto wyjasnia

Idealny pokaz na lagunie jak wlasnie daje sie sygnał długimi ;)

kolejne przyklady
1. http://www.youtube.com/watch?v=Ln7k2p3tBfs&feature=related (prosze zwrocic uwage ze oprocz postojowego nie ma tam zoltego swiatla, nawet przy wlaczeniu drogowych)

2. http://www.youtube.com/watch?v=GF2a6fQny3Y&feature=related AUDI A3 :D

keisim
16-07-2009, 10:36
Jak widać jest kilka patentów na bi-xenon ale jedno jest pewne - mam jeden palnik ksenonowy, który posiada przesłonę i realizuje funkcję świateł mijania i drogowych a to jest bi-xenon i basta. Jest wspomagany reflektorem ze zwykłą żarówką (głównie przy miganiu bez załączonych świateł mijania) ale to nie zaprzecza faktu, że jest to bi-xenon.

Jak znajdę chwilę to nakręcę coś wieczorem :)

kristof70
16-07-2009, 10:40
Na dokładke mam trzy opinie od trzech różnych aso ford:

1.W mondeo są reflektory ksenonowe.
Różnica jest następująca:
-ksenony - światła mijania z żarówki ksenonowej, światla drogowe z halogenowej
-biksenony - żarówka ksenonowa pełni rolę świateł mijania i drogowych.

2.Mondeo ma ksenony, biksenony to żarówka ksenonowa zarówno dla świateł
mijania jak i drogowych

3.w mondeo zastosowane są światła ksenonowe na tę chwilę nie ma w
ofercie biksenonów. Biksenon to ksenon również na światłach drogowych nie
tylko mijania.

Bad-i
16-07-2009, 10:41
Jak widać jest kilka patentów na bi-xenon ale jedno jest pewne - mam jeden palnik ksenonowy, który posiada przesłonę i realizuje funkcję świateł mijania i drogowych a to jest bi-xenon i basta. Jest wspomagany reflektorem ze zwykłą żarówką (głównie przy miganiu bez załączonych świateł mijania) ale to nie zaprzecza faktu, że jest to bi-xenon.

Jak znajdę chwilę to nakręcę coś wieczorem :)

to nakręć z chęcia zobacze jak ta przesłona u ciebie działa ;)

tutaj jest najlepiej pokazana funkcja bixenonu http://www.youtube.com/watch?v=GF2a6fQny3Y&feature=related

Bad-i
16-07-2009, 10:43
Na dokładke mam trzy opinie od trzech różnych aso ford:

1.W mondeo są reflektory ksenonowe.
Różnica jest następująca:
-ksenony - światła mijania z żarówki ksenonowej, światla drogowe z halogenowej
-biksenony - żarówka ksenonowa pełni rolę świateł mijania i drogowych.

2.Mondeo ma ksenony, biksenony to żarówka ksenonowa zarówno dla świateł
mijania jak i drogowych

3.w mondeo zastosowane są światła ksenonowe na tę chwilę nie ma w
ofercie biksenonów. Biksenon to ksenon również na światłach drogowych nie
tylko mijania.


ale zaraz zaraz, keisim napisał ze u niego ta przesłona działa !!!! dlatego ja z niecierpliwością czekam na jego filmik :D

SrebnaStrzała
16-07-2009, 10:54
ale zaraz zaraz, keisim napisał ze u niego ta przesłona działa !!!! dlatego ja z niecierpliwością czekam na jego filmik :D

Zastanawia mnie czemu każdy w tym temacie powtarza się z zasadą działania bixenonu ?
Ile można w kółko pisać że chodzi o o otwarcie przesłony i o tym że musi być jeden żarnik. Ludzie niech ktoś nagra film świateł rzuconych na ścianę i po sprawie.

ernestpierwszy
16-07-2009, 11:02
...mam jeden palnik ksenonowy, który posiada przesłonę i realizuje funkcję świateł mijania i drogowych a to jest bi-xenon i basta. Jest wspomagany reflektorem ze zwykłą żarówką (głównie przy miganiu bez załączonych świateł mijania) ale to nie zaprzecza faktu, że jest to bi-xenon. :)

Dokładnie tak jest. Zwracam honor mondeoIV:) Mam reflektory biksenonowe, sprawdziłem to na parkingu. Włączając "długie", słychać ruch przysłony i ksenon świeci "długimi". To jest bixenon - bi - bo jedna soczewka z jednym żarnikiem realizuje 2 funkcje świateł.

PS
Wczoraj reflektory "zawiesiły" się na dolnym położeniu, świeciły 3 metry przed autem. Według mnie powodem zawieszania się w ten sposób reflektorów może być spowodowane sposobem odpalania auta. Odpaliłem silnik w momencie jak reflektory "ustawiały się", przy odpaleniu wyłączyły się (jak zwykle) i po włączeniu zostały już w dolnym położeniu. Muszę podjechać do ASO i wyłączyć te debilne ustawienie włączonych świateł w położeniu "0" pokrętła świateł.

Bad-i
16-07-2009, 11:05
Zastanawia mnie czemu każdy w tym temacie powtarza się z zasadą działania bixenonu ?
Ile można w kółko pisać że chodzi o o otwarcie przesłony i o tym że musi być jeden żarnik. Ludzie niech ktoś nagra film świateł rzuconych na ścianę i po sprawie.

no ale o co halo, sa juz trzy opinie ASO ale keisim twierdzi ze ma co innego. Dlatego poczekajmy na jego filmik.

Troche sie tez nie zgodze z twoim zdenerwowaniem, poniewaz mimo ze piszesz o funkcjach bixenonu to keisim udawadnia na sile ze bixenony moga byc rozne ;) ot tyle.

Bad-i
16-07-2009, 11:09
Dokładnie tak jest. Zwracam honor mondeoIV:) Mam reflektory biksenonowe, sprawdziłem to na parkingu. Włączając "długie", słychać ruch przysłony i ksenon świeci "długimi". To jest bixenon - bi - bo jedna soczewka z jednym żarnikiem realizuje 2 funkcje świateł.

PS
Wczoraj reflektory "zawiesiły" się na dolnym położeniu, świeciły 3 metry przed autem. Według mnie powodem zawieszania się w ten sposób reflektorów może być spowodowane sposobem odpalania auta. Odpaliłem silnik w momencie jak reflektory "ustawiały się", przy odpaleniu wyłączyły się (jak zwykle) i po włączeniu zostały już w dolnym położeniu. Muszę podjechać do ASO i wyłączyć te debilne ustawienie włączonych świateł w położeniu "0" pokrętła świateł.


widze ze kolega z warszawy, moze sie jakos ustawimy dzisiaj wieczorem, z checia zobacze jak to u ciebie dziala. Bo wlasnie tez jestem po rozmowie z Fordem i otrzymalem taka oto odpowiedz:

"prosze Pana, nie jest Pan pierwszą osobą ktora o to pyta. Niestety ale w chwili obecnej nie posiadamy jeszcze w naszej ofercie mondeo z bixenonowymi swiatlami. Przykro mi, moze nie dalekiej przyszlosci cos takiego wprowadzimy"

SrebnaStrzała
16-07-2009, 11:17
widze ze kolega z warszawy, moze sie jakos ustawimy dzisiaj wieczorem, z checia zobacze jak to u ciebie dziala. Bo wlasnie tez jestem po rozmowie z Fordem i otrzymalem taka oto odpowiedz:

"prosze Pana, nie jest Pan pierwszą osobą ktora o to pyta. Niestety ale w chwili obecnej nie posiadamy jeszcze w naszej ofercie mondeo z bixenonowymi swiatlami. Przykro mi, moze nie dalekiej przyszlosci cos takiego wprowadzimy"

Ok a czy Panowie oby dwoje macie samochody z Polskich salonów? Być może w Polsce po prostu nie montuje się Bi a po za granicami już tak.

Bad-i
16-07-2009, 11:21
ja mam z polskiego salonu

antyrama
16-07-2009, 11:22
Ten passat z linka ma dwa źródła, które wyglądają dość poważnie, oba w układach soczewkowych. To niby po co? Inna sprawa, że Skoda doświetla zakręty przeciwmgielnymi, VW robi to inaczej?
Czy nie jest aby tak,że ten Passat ma dwa ksenony i stąd bi, a może nawet quadro :)?

SrebnaStrzała
16-07-2009, 11:23
Ten passat z linka ma dwa źródła, które wyglądają dość poważnie, oba w układach soczewkowych. To niby po co? Inna sprawa, że Skoda doświetla zakręty przeciwmgielnymi, VW robi to inaczej?
Czy nie jest aby tak,że ten Passat ma dwa ksenony i stąd bi, a może nawet quadro :)?

ale po co taki zabieg? nawet samochody super-car nie mają dwóch żarników xenon'owych w jednym układzie soczewkowym...

Bad-i
16-07-2009, 11:26
Ten passat z linka ma dwa źródła, które wyglądają dość poważnie, oba w układach soczewkowych. To niby po co? Inna sprawa, że Skoda doświetla zakręty przeciwmgielnymi, VW robi to inaczej?
Czy nie jest aby tak,że ten Passat ma dwa ksenony i stąd bi, a może nawet quadro :)?


jakie dwa zrodla soczewkowe, przeciez wewnetrzne swiatla nawet nie przypominaja zarnika soczewkowego :?

VW na postoju lub przy powolnej jezdzie doswietla zakrety wlasnie z tej wewnetrznej zarowki, przy wiekszych predkosciach zakret doswietlany jest ksenonem

kristof70
16-07-2009, 11:33
Sam dzis sprawdze te światełka, bo juz sam nie wiem o co tu chodzi. A w oczekiwaniu na filmik mam dwie kolejne opinie. I tu panowie zaczynają sie jaja.
Opinie od dealerów forda w tym jedna z serwisu.

Eurocar serwis:
W fordzie mondeo mamy światła ksenonowe
Różnica między światłami ksenonowymi a bi-ksenonowymi polega na tym że w
lampach bi-ksenonowych zarówno światła mijania (krótkie) i drogowe (długie)
są na systemie ksenonów.
W lampach ksenonowych światło mijania jest na żarówce ksenonowej a światło
drogowe na zwykłej żarówce halogenowej (zazwyczej H1)
Ford mondeo nie był jak do tej pory produkowany z światłąmi bi-ksenonowymi.

No i druga Eurocar dealer inne miasto:
...Informacje różne które Pan otrzymuje od sprzedawców świadczą tylko o ich braku wiedzy.

W nowym modelu Mondeo występują trzy rodzaje reflektorów: reflektory halogenowe, reflektory halogenowe adaptacyjne (z doświetlaniem zakrętów) oraz reflektory bi-ksenonowe (z doświetlaniem zakrętów).

Różnica między reflektorami ksenonowymi oraz bi-ksenonowymi polega na tym ze w lampie bi-ksenonowej światła drogowe (długie) również są z żarówki ksenonowej.

W przypadku ksenonów (zwykłych) światła drogowe są z żarówki halogenowej zainstalowanej w reflektorze.

Podsumowując nowe Mondeo posiada tylko bi-ksenony.

Autoryzowany Dealer Ford
.....
EuroCar Sp.zo.o.

I co wy na to?

Bad-i
16-07-2009, 11:39
I co wy na to?

ja na to tylko tyle, moj chyba sprzedawal pierwszy dealer bo nie mam bixenonow (a jednak xenony mam :D)

Ja swoja droga tez obdzwonilem juz 4 ASO i w zadnej nie potwierdzili bixenonow :D

co wiecej, nawet konifgurator forda w PL nie ma opcji bixenonow

SrebnaStrzała
16-07-2009, 11:43
ja na to tylko tyle, moj chyba sprzedawal pierwszy dealer bo nie mam bixenonow (a jednak xenony mam :D)

Ja swoja droga tez obdzwonilem juz 4 ASO i w zadnej nie potwierdzili bixenonow :D

co wiecej, nawet konifgurator forda w PL nie ma opcji bixenonow

a np niemiecki konfigurator? nie znam niemieckiego wiec nie sprawdze.

Bad-i
16-07-2009, 11:46
a np niemiecki konfigurator? nie znam niemieckiego wiec nie sprawdze.


jezeli dobrze pamietam to na Niemcy bixenony były.

No nic czekam na informacje od kolegi z Warszawy czy zechce sie spotkac dzisiaj i to zweryfikować.

SrebnaStrzała
16-07-2009, 11:51
jezeli dobrze pamietam to na Niemcy bixenony były.

No nic czekam na informacje od kolegi z Warszawy czy zechce sie spotkac dzisiaj i to zweryfikować.

Zastanawiam sie czy te mondeo to polskie składy czy niemieckie.
Jeśli polskie a kolega miałby niemieckie to by wiele wyjaśniało

Bad-i
16-07-2009, 11:56
Zastanawiam sie czy te mondeo to polskie składy czy niemieckie.
Jeśli polskie a kolega miałby niemieckie to by wiele wyjaśniało


tak to możemy pitolić latami, moj tez byl skladany w niemczech.

Dlatego moja propozycja nadal aktualna, z checia podjade do kolegi zeby zobaczyc jego swiatla (swoje doskonale znam) i ocenimy czy ma bixenony czy tez nie. Pozniej bedzie mozna dochodzic czemu on ma a czemu ja nie mam np.....

Czekam na propozycje - bede sie krecil po miescie wieczorem takze z checia umowie sie w dogodnym dla kolegi miejscu.

Ravic
16-07-2009, 12:06
no u mnie długie też bije z ksenona więc chyba jednak mam bi-xenon (produkcja kwiecień 2009)

Bad-i
16-07-2009, 12:10
no u mnie długie też bije z ksenona więc chyba jednak mam bi-xenon (produkcja kwiecień 2009)
o widze tez warszawa i ten sam silnik, mozemy sie tez jakos umowic ;) - slyszalem ze kombi jest troche wolniejsze ;)

mir200
16-07-2009, 12:14
Dokładnie tak jest. Zwracam honor mondeoIV:) Mam reflektory biksenonowe, sprawdziłem to na parkingu. Włączając "długie", słychać ruch przysłony i ksenon świeci "długimi". To jest bixenon - bi - bo jedna soczewka z jednym żarnikiem realizuje 2 funkcje świateł.

PS
Wczoraj reflektory "zawiesiły" się na dolnym położeniu, świeciły 3 metry przed autem. Według mnie powodem zawieszania się w ten sposób reflektorów może być spowodowane sposobem odpalania auta. Odpaliłem silnik w momencie jak reflektory "ustawiały się", przy odpaleniu wyłączyły się (jak zwykle) i po włączeniu zostały już w dolnym położeniu. Muszę podjechać do ASO i wyłączyć te debilne ustawienie włączonych świateł w położeniu "0" pokrętła świateł.

Dokładnie mam to samo. Pytałem już na forum ale nie było odzewu. Przy wcześniejszym odpaleniu silnika, w momencie gdy ksenon złapany jest w pozycji skierowanej w dół już w takiej pozycji zostaje( nie poziomuje się)- denerwujące strasznie, trzeba zawsze odczekać ok 2-3 sek. po pierwszym wciśnięciu przycisku "Power" żeby ustawił się w normalnej pozycji. Byłem w ASO stwierdzili że wszystko OK.
Mam żółty długi , więc na pewno nie bi.

PAFFCIO
16-07-2009, 12:23
ciekawe rzeczy opowiadacie z tym zapalaniem.
Od zawsze, wsiadam, naciskam i przytrzymuję "power" za jednym naciśnięciem i nigdy nic się nie działo ani xeonom ani silnikowi

keisim
16-07-2009, 12:24
...Muszę podjechać do ASO i wyłączyć te debilne ustawienie włączonych świateł w położeniu "0" pokrętła świateł.

Nie polecam, będziesz miał problem z podświetleniem Conversa - jak ustawisz w dzień na max to w nocy będzie raził, jak przyciemnisz w nocy to w dzień będzie za ciemny. Pozostanie Ci kręcenie gałką od jasności podświetlenia co wygodne nie jest. Ja przy odbiorze poprosiłem o nie włączanie świateł skandynawskich.. bo nie. Jednak po problemach z podświetleniem włączyłem "skandynawa" i jestem zadowolony, w niczym nie przeszkadza, nigdy nie miałem problemów z zawieszaniem układu samopoziomowania, etc. Wsiadam, wciskam sprzęgło, wciskam Power i jazda ;) Odpalam od razu przy pierwszym wciśnięciu Powera, nie widzę powodu do wykonywania tego na raty (najpierw zapłon potem odpalanie) jak robią niektórzy.

Paffcio, zbiegliśmy się w czasie z odpowiedzią ;) BTW... nie pisz o odpalaniu tylko o bi (albo nie bi) ksenonach.. bo nie ukrywam, że oczekuję na Twoją, jak zwykle rzeczową, opinię :D

PAFFCIO
16-07-2009, 12:34
Nie polecam, będziesz miał problem z podświetleniem Conversa - jak ustawisz w dzień na max to w nocy będzie raził, jak przyciemnisz w nocy to w dzień będzie za ciemny. Pozostanie Ci kręcenie gałką od jasności podświetlenia co wygodne nie jest [...] Wsiadam, wciskam sprzęgło, wciskam Power i jazda ;) Odpalam od razu przy pierwszym wciśnięciu Powera, nie widzę powodu do wykonywania tego na raty, jak robią niektórzy - najpierw zapłon potem odpalanie.
Nic dodać, nic ująć. Napisałeś dokładanie to samo co i ja bym napisał. W obu punktach się zgadzam i potwierdzam. W moim TitX z 2007 roku, po przełączeniu na długie, ewidentnie coś się w lampie rusza i zmienia się kształt wiązki więc jeżeli to spełnia dualnie funkcję świateł mijania i drogowych z jednego palnika, i spełnia to definicję bi-xenonów to zaprawdę takowe posiadam ;-D

Bad-i
16-07-2009, 13:28
Nic dodać, nic ująć. Napisałeś dokładanie to samo co i ja bym napisał. W obu punktach się zgadzam i potwierdzam. W moim TitX z 2007 roku, po przełączeniu na długie, ewidentnie coś się w lampie rusza i zmienia się kształt wiązki więc jeżeli to spełnia dualnie funkcję świateł mijania i drogowych z jednego palnika, i spełnia to definicję bi-xenonów to zaprawdę takowe posiadam ;-D

czy razem z tym przelaczeniem sie czegos w lampie (rozumiem ze mowimy tutaj o soczewce) to czy dodatkowo wlacza ci sie zótle swiatło?

ponawiam prosbe, wiedze tyle osob z Warszawy. Jaki jest problem spotkania sie na 10 minut i porownania swiatel ;)

(jezeli chodzi o moj samochod to mam oficjalne stanowisko ASO ze moje swiatla bixenonowe nie sa, cos takiego bylo potrzebne do polubownego zalatwienia sprawy u dealera)

danielr
16-07-2009, 13:30
u mnie 2007 listopad mam bixenony. W momencie zapalenia dlugich cyka przekaznik i a dlugie z xenona swieca poziomo. Oprocz tego podczas blysniecia dlugimi zapalaja sie zwykle zarowki H-costam.

Ravic
16-07-2009, 13:34
czy razem z tym przelaczeniem sie czegos w lampie (rozumiem ze mowimy tutaj o soczewce) to czy dodatkowo wlacza ci sie zótle swiatło?

ponawiam prosbe, wiedze tyle osob z Warszawy. Jaki jest problem spotkania sie na 10 minut i porownania swiatel ;)

(jezeli chodzi o moj samochod to mam oficjalne stanowisko ASO ze moje swiatla bixenonowe nie sa, cos takiego bylo potrzebne do polubownego zalatwienia sprawy u dealera)

nie widzę problemu, ale dziś nie dam rady a w piątek znikam z Warszawy więc od poniedziałku możemy sobie poświecić

Bad-i
16-07-2009, 13:35
normalnie głową w mur :D

spotkajmy sie na chwile zobaczymy swiatla i wszystko bedzie wiadomo.

Tak to ktos napisze ze jemu swieca, mrugaja a zolte tez sie zapala itd......

Jezeli zapala sie dlugie przy dlugich to nie bixenon - dzizas :)

SrebnaStrzała
16-07-2009, 13:49
normalnie głową w mur :D

spotkajmy sie na chwile zobaczymy swiatla i wszystko bedzie wiadomo.

Tak to ktos napisze ze jemu swieca, mrugaja a zolte tez sie zapala itd......

Jezeli zapala sie dlugie przy dlugich to nie bixenon - dzizas :)

To nie prościej zobaczyć ile ma się otworów na żarówki i w jakich miejscach ?
w Mk3 zdjęcie klosza to 30 sekund.

Bad-i
16-07-2009, 13:57
To nie prościej zobaczyć ile ma się otworów na żarówki i w jakich miejscach ?
w Mk3 zdjęcie klosza to 30 sekund.


akurat w tym przypadku nic ci to nie da, poniewaz koledzy mowia ze maja dlugie zarowno xenonowe jak i zolte

SrebnaStrzała
16-07-2009, 14:01
akurat w tym przypadku nic ci to nie da, poniewaz koledzy mowia ze maja dlugie zarowno xenonowe jak i zolte

Da ponieważ, po pierwsze żarnik bixenonowy różni się od normalnego wyglądem, po drugie jeśli okaże się że w Lini prostej z soczewką jest tylko jedna lampa to da się wykluczyć drugą w tym miejscu, zwykłą.

fazaxx
16-07-2009, 14:03
kupiliśmy z kolegą 2 sztuki w niemieckim salonie i mamy zamontowane Bi xenony, można skonfigurować auto na stronce www.ford.de i widać wyrażnie że mozna domówić Bi xenon
tak pisze w konfiguratorze
Bi-Xenon-Scheinwerfer mit Scheinwerfer-Reinigungsanlage i kosztuje €960,00

Bad-i
16-07-2009, 14:10
kupiliśmy z kolegą 2 sztuki w niemieckim salonie i mamy zamontowane Bi xenony, można skonfigurować auto na stronce www.ford.de i widać wyrażnie że mozna domówić Bi xenon
tak pisze w konfiguratorze
Bi-Xenon-Scheinwerfer mit Scheinwerfer-Reinigungsanlage i kosztuje €960,00

czy w takim razie w twoim modelu jak zapalasz czy mrugasz dlugimi to razem ze swiatlem zoltym czy tylko xenon jak w przykladzie audi a3 z ponizszyli linkow

PAFFCIO
16-07-2009, 14:10
Kolego.
Jakoś łatwiej mi uwierzyć w to, że nasze "szpece" w ASO są gamoniami i nie wiedzą o co lotto w mondeo (bo sam wielokrotnie przekonałem się, że nie wiedzą o czym prawią) niż to, że na oficjalnej stronie forda w UK czy dojczlandi piszą bzdury:
http://www.ford.co.uk/Cars/Mondeo
http://www.ford.de/Pkw-Modelle/FordMondeo/Technologie
no ale pewnie to ONI nie wiedzą co piszą...
reasumując:
na pewno zmienia się wiązka światła z xenonów po włączeniu długich. na pewno mam dodatkową "zwykłą" żarówkę do długich. Nie bardzo mnie obchodzi czy ta dodatkowa żarówka świeci tylko przy dawaniu sygnału długimi czy przy ich włączeniu ale na pewno, na długich jakość i zasięg świateł którego doświadczam jest związany z xenonami.
więc przyjmując TWOJĄ definicję bixenonów, w której aby spełnić ten warunek światło generowane przez palnik, poprzez odpowiednie ustawienie przesłony czy soczewki ma dawać zarówno wiązkę świateł mijania jak i drogowych, to MAM BI-XENONY i tyle.

SrebnaStrzała
16-07-2009, 14:12
czy w takim razie w twoim modelu jak zapalasz czy mrugasz dlugimi to razem ze swiatlem zoltym czy tylko xenon jak w przykladzie audi a3 z ponizszyli linkow

Powinno być tak że tylko xenonem się mruga czyli opuszcza i podnosi przesłonę, żółte długie w tym wypadku są nie potrzebne, bo po co ?

fazaxx
16-07-2009, 14:20
właśnie przetestowaliśmy koledze zapaliłem ksenona jak patrzył :), jest razem ze światłem żółtym

fazaxx
16-07-2009, 14:23
a zapomniałem ta żółta świeci się cały czas

HardMetal
16-07-2009, 14:24
Dokładnie tak było. Obok ksonona jest zwykła zarówka i zapala się zarówno podczas błyśnięcia jak na stałe przy światłach drogowych. Co do samego ksenona to bije po oczach jak szalony :) jeszcze mam mroczki po tym jak mi kolega zaświecił prosto w oczy:D

Bad-i
16-07-2009, 14:24
Powinno być tak że tylko xenonem się mruga czyli opuszcza i podnosi przesłonę, żółte długie w tym wypadku są nie potrzebne, bo po co ?


dla mnie to tez tak powinno wygladac (wszystkie bixenony jakie do tej pory wiedzialem i sam uzywałem tak wlasnie dzialaly)

SrebnaStrzała
16-07-2009, 14:35
Dokładnie tak było. Obok ksonona jest zwykła zarówka i zapala się zarówno podczas błyśnięcia jak na stałe przy światłach drogowych. Co do samego ksenona to bije po oczach jak szalony :) jeszcze mam mroczki po tym jak mi kolega zaświecił prosto w oczy:D

Zwykła tzn jaka ^^ w5w postojowa :P ?

HardMetal
16-07-2009, 14:35
No to wychodzi na to że nie wszystko widziałeś. Skoro jest tak zrobione to znaczy że musi tak być. Po co kombinować i zawracać sobie takimi pierdołami głowę?

Bad-i
16-07-2009, 14:35
Dokładnie tak było. Obok ksonona jest zwykła zarówka i zapala się zarówno podczas błyśnięcia jak na stałe przy światłach drogowych.

no to jezeli tak jest to zwaracam honor inzynierom forda, nie sa debilami tylko mega debilami :D

Po co miec jedna soczewke skoro mozna miec dodatkowe zrodlo swiatla :D

fazaxx
16-07-2009, 14:37
Ta żarówka to nie są żółte długie

PAFFCIO
16-07-2009, 14:41
może konstrukcja świateł jest taka, że zwykła żarówka daje rozproszone światło wokół auta (wszyscy kiedyś zapalili długie we mgle, prawda? ;-) ) a xenon daje zasięg, którego w żaden sposób z halogenowej żarówki się nie osiągnie?
Trudno ocenić "racjonalność' takiego rozwiązania ale w obecnej dobie cięcia kosztów raczej nie podejrzewałbym księgowych w fordzie o rozrzutność i dawanie gratisów a więc i inżynierowie jakiś cel w tym mieli.
Tak czy inaczej wgłębiając się w temat sprawdziłem i rzeczywiście, na polskiej stronie forda mowa jest o ksenonach (nie "bi") na stronie UK i DE o bi-xenonach, a w mojej pierwotnej specyfikacji (wg cennika nr 2/2007 dla roku modelowego 2007.75 oraz folderze z tamtego okresu) jest mowa o bi-ksenonach, co jest rozbieżne z cennikiem 4/2009 (ważnego od lipca 2009), w którym jest mowa o ksenonach...
m.in. dlatego powątpiewam w merytoryczność polskich "szpeców"... nawet w Ford Polska.
A jezeli mieli więcej takich przypadków jak Twój to ponieśli koszty i zamiast sprawę wyjaśnić poszli na łatwiznę i wpisali same ksenony bo to do podważenia nie jest ;)

Bad-i
16-07-2009, 14:41
Ta żarówka to nie są żółte długie

w takim razie kompletnie nie rozumiem. We wczesniejszy poscie napisales ze ta zarowka zapala sie w przypadku mrugania dlugimi oraz w przypadku wlaczenia ich na stałe. Jezeli to nie jest długie to po co sie wogole zapala ??

opisze ze swojego doswiadczenia najprosciej jak sie da:

jade sobie w nocy na xenonach i mam "niebieskie swiatlo", wlaczam drogowe i widze jak to samo "niebieskie swiatlo' podnosi sie do gory. Niestety w mondeo jak zapalam drogowe to zapala sie znim rownoczesnie cos zoltego :(

fazaxx
16-07-2009, 14:41
po prostu ona pali się i pewnie bardziej skomplikowany układ miałby być który by ją wyłączał przy zapalaniu długich, i ponownie zapalał po zgaszeniu długich, pewnie tez skróciło by to żywotność tej żarówki i klienci by się wkurzali że muszą ją tak często wymieniać i najprościej i najlogiczniej jest by ona cały czas się paliła

HardMetal
16-07-2009, 14:45
no to jezeli tak jest to zwaracam honor inzynierom forda, nie sa debilami tylko mega debilami :D

Po co miec jedna soczewke skoro mozna miec dodatkowe zrodlo swiatla :D

Co ty gadasz? Ta żarówka to nie są światła długie !!! Po coś to jest ale na pewno nie drugie źródło długich świateł. One wcale mocno nie świecą. Nazywasz kogoś debilem a pewnie nie posiadasz połowy wiedzy tego kogoś który to projektował.

Po drugie to nie wiem co jest u ciebie ale u mnie jak jadę sobie na mijania to mam niebieskie światło które nadal jest niebieskie po zapaleniu świateł drogowych. Nie mam nic żółtego a światła po prostu biją mocniej i dalej.

fazaxx
16-07-2009, 14:48
wracając do założonego tematu: "dlaczego w podpisach macie bixenony" ponieważ są zamontowane w aucie

ernestpierwszy
16-07-2009, 14:55
Nie polecam, będziesz miał problem z podświetleniem Conversa - jak ustawisz w dzień na max to w nocy będzie raził, jak przyciemnisz w nocy to w dzień będzie za ciemny. Pozostanie Ci kręcenie gałką od jasności podświetlenia co wygodne nie jest. :D
Sprawdziłem i masz rację... To ustawienie "0" daje komfort jazdy w dzień z mocno rozjaśnionym conversem:)
Co do odpalania auta, to robię wg instukcji przerwę przy naciskaniu:) Ale jakoś nie widzę tej ikonki od świec żarowych, więc może nie trzeba w lato czekać:)
Dziś miałem zonka innego, ja naciskam POWER a tu nic, znowu i nic... zlałem się zimnym potem i... aaaaaaaa hamulca nie nacisnąłem ROTFL :)
Za gorąco dziś jest:one:

PS
Uwielbiam ksenony (jakie by nie były) - wszyscy uciekają z lewego pasa :)

Bad-i
16-07-2009, 14:55
Co ty gadasz? Ta żarówka to nie są światła długie !!! Po coś to jest ale na pewno nie drugie źródło długich świateł. One wcale mocno nie świecą. Nazywasz kogoś debilem a pewnie nie posiadasz połowy wiedzy tego kogoś który to projektował.

Po drugie to nie wiem co jest u ciebie ale u mnie jak jadę sobie na mijania to mam niebieskie światło które nadal jest niebieskie po zapaleniu świateł drogowych. Nie mam nic żółtego a światła po prostu biją mocniej i dalej.

ok, odnioslem sie do Twojej wypowiedzi gdzie napisales ze zarowka sie zapala a nie ze jest non stop zapalona. Juz sie umowilem z kolega z forum i zobaczymy jak to w rzeczywistosci wyglada.

Po mini spocie wrzuce swoj komentarz ;)

PAFFCIO
16-07-2009, 14:58
Panowie, spokojnie, bez inwektyw.
Generalnie forum po to jest by ROZMAWIAĆ.
Wydaje się, że raczej mamy bi xenony. Pojawia się jednak temat 'dodatkowej' żarówki.
która na pewno nie zapala się na światłach mijania czy dziennych.
Mam nadzieję również, że nikt nie zrozumiał sformułowania "żółte światło" wprost.
Pozostaje więc pytanie po co jest dodatkowy reflektor? Nie jest to światło doświetlające zakręt, bo do tego jest 3 żarówka umieszczona po wewnętrznej stronie lampy.
HardMetal, jesteś świeżo po naocznym doświadczeniu długich. Zapala się ta druga żarówka wówczas czy nie?

HardMetal
16-07-2009, 15:01
Właśnie odnośnie Conversa to mam małe pytanie. Da się jakoś go pojaśnić? Dokładniej chodzi mi to że jak światła się zapala to Convers troszkę przygasa. Bardzo był bym zadowolony jak by po zapaleniu świateł był taki jasny jak przed ich zapaleniem.

Starwarrior
16-07-2009, 15:02
Co do odpalania auta, to robię wg instukcji przerwę przy naciskaniu Ale jakoś nie widzę tej ikonki od świec żarowych, więc może nie trzeba w lato czekać

Tą kontrolką się nie przejmuj, nowe jaguary w dieslu też jej nie maja(też mają przycisk startu), widziałem jeszcze jakiegoś diesla odpalanego na "guzik" bez kontrolki świec żarowych, ale nie pamiętam co to było...

HardMetal
16-07-2009, 15:04
Panowie, spokojnie, bez inwektyw.
Generalnie forum po to jest by ROZMAWIAĆ.
Wydaje się, że raczej mamy bi xenony. Pojawia się jednak temat 'dodatkowej' żarówki.
która na pewno nie zapala się na światłach mijania czy dziennych.
Mam nadzieję również, że nikt nie zrozumiał sformułowania "żółte światło" wprost.
Pozostaje więc pytanie po co jest dodatkowy reflektor? Nie jest to światło doświetlające zakręt, bo do tego jest 3 żarówka umieszczona po wewnętrznej stronie lampy.
HardMetal, jesteś świeżo po naocznym doświadczeniu długich. Zapala się ta druga żarówka wówczas czy nie?

Ta mała dodatkowa żarówka działa zawsze wtedy gdy działa światła długie. Jednak nie świeci ona mocno więc na pewno nie jest źródłem świateł długich. Jest tam nie wiem po co ale na pewno nie jest to długie światło. Co do biksenonów to są one tam na 1000000%.

Bad-i
16-07-2009, 15:06
HardMetal, jesteś świeżo po naocznym doświadczeniu długich. Zapala się ta druga żarówka wówczas czy nie?

to i ja sie przyłącze do pytania, jezeli kolega HardMetal testował swiatla to czy moglby zrobic jeszcze jeden test.

Wylacz swiatla i mrugnij dlugimi (drogowymi) - czy taki uzyskujesz taki efekt?
http://www.youtube.com/watch?v=GF2a6fQny3Y&feature=related (jak widac zapala sie tylko zarnik ksenonowy tak jak ma to uzasadnienie wlasnie w lampach bixenonowych, zadna inna zarowka tylko dokladnie taki efekt jak w filmiku)

z gory dzieki za odpowiedz

HardMetal
16-07-2009, 15:09
OK idę zobaczyć :D

zaraz dam znać.

PAFFCIO
16-07-2009, 15:16
Właśnie odnośnie Conversa to mam małe pytanie. Da się jakoś go pojaśnić? Dokładniej chodzi mi to że jak światła się zapala to Convers troszkę przygasa. Bardzo był bym zadowolony jak by po zapaleniu świateł był taki jasny jak przed ich zapaleniem.
ten problem rozwiązuje właśnie tzw. system skandynawski lub dzienny. Jeżeli go nie masz pozostaje Ci tak jak wcześniej pisał keisim manualne rozjaśnianie conversa. Niestety to rozwiązanie oprócz tego, że jest upierdliwe nie daje zbyt dobrego rezultatu, zwłaszcza dotyczy to radia. Zauważ, że bez systemu skandynawskiego, włączenie świateł sciemnia również podświetlenie radia. w jasny, słoneczny dzień nawet ustawienie na maksa nie daje najlepszych efektów.
Ta mała dodatkowa żarówka działa zawsze wtedy gdy działa światła długie. Jednak nie świeci ona mocno więc na pewno nie jest źródłem świateł długich. Jest tam nie wiem po co ale na pewno nie jest to długie światło. Co do biksenonów to są one tam na 1000000%.
Czyli można przyjąć, że ma jakąś funkcję pomocniczą do głównego źródła światła czyli xenonów...przepraszam bi-ksenonów ;-)
Może rzeczywiście, jak zakładam, jej zadaniem jest rozświetlenie pobocza i najbliższego otoczenia?

Bad-i
16-07-2009, 15:19
OK idę zobaczyć :D

zaraz dam znać.

przyznam ze jestem bardzo ciekawy czy u ciebie to tak działa :]

HardMetal
16-07-2009, 15:27
No więc efekt jest dokładnie taki sam i tylko dodatkowo zapala się ta żarówka. Wszystko inne jest po za tym takie samo.

Co do tej żaróweczki to na prawdę nie wiem ale jakąś funkcję na pewno spełnia. Nie jest to na pewno funkcja świateł długich. Bardziej bym się skłaniał do tego co proponował kolega wyżej. Ona zwyczajnie za słabo świeci jak na światło długie.

macslad
16-07-2009, 15:41
Tak wracając parę postów wyżej odnośnie AUDI Q7 czy też A6 to te wewnętrzne reflektory z halogenowym źródłem światła, to są światła do jazdy dziennej. Skąd inąd bardzo mądre rozwiązanie, nie zużywające palników ksenonowych w ciągu dnia.

Bad-i
16-07-2009, 15:57
No więc efekt jest dokładnie taki sam i tylko dodatkowo zapala się ta żarówka. Wszystko inne jest po za tym takie samo.


czyli przynajmniej mozemy wykluczyc wczesniejsze teorie ze do mrugania zapala sie tylko jedno swiatlo (nie zarnik xenonowy) a xenon jak jedziemy na mijania ;)

HardMetal
16-07-2009, 16:10
Ten filmik dokładnie pokazuje jak to działa u mnie + ta żarówka obok.

SrebnaStrzała
16-07-2009, 17:14
Słuszna uwaga, ta dodatkowa lampa może być coś a'la światła dzienne. Ona jest zupełnie żółta czy to dioda?

mark54
16-07-2009, 17:24
Jak widać jest kilka patentów na bi-xenon ale jedno jest pewne - mam jeden palnik ksenonowy, który posiada przesłonę i realizuje funkcję świateł mijania i drogowych a to jest bi-xenon i basta. Jest wspomagany reflektorem ze zwykłą żarówką (głównie przy miganiu bez załączonych świateł mijania) ale to nie zaprzecza faktu, że jest to bi-xenon.

Keisim u mnie jest dokladnie tak samo :one:

Nawet Ford Focus II ma reflektory bi-xenonowe dzialajace na tej samej zasadzie.
Swiatlo mijania i drogowe jest z jednego zarnika xenonowego, a zwykla zarowka halogenowa (H1) "wspomaga" xenonowe swiatla dlugie gdy sa wlaczone, lub sluzy do migniecia swiatlami jezeli swiatla mijania sa wylaczone.
Tak sa poprostu zrealizowane swiatla bi-xenonowe w Fordzie.
To ze zarowka halogenowa zapala sie dodatkowo podczas otwarcia przeslony na zarniku xenonowym nie oznacza ze nie jest to bi-xenon.

Zwykly xenon to taki ktory daje swiatlo z zarnika xenonowego tylko dla potrzeb swiatel mijania i takie swiatla ma np. Mondeo MK III.
Przeslona na soczewce jest stala i nieruchoma, a swiatla dlugie pochodza jedynie od zarowki halogenowej.

Bi-xenon to zespol soczewki z zarnikiem xenonowym, ktory posiada ruchoma przeslone pozwalajaca na calkowite odsloniecie palnika xenonowego w celu uzyskania swiatel dlugich.
Czyli krotko mowiac przeslona zamknieta = swiatla mijania, przeslona otwarta = swiatla drogowe.

W przypadku Mondeo MKIV i Focusa II z reflektorami bi-xenowymi dzialajacymi zgodnie z powyzsza zasada wystepuje jeszcze "wspomaganie" swiatel dlugich xenonowych, zwykla zarowka halogenowa H1, co wcale nie oznacza ze nie jest to bi-xenon, zarowka H1 w tym przypadku to tylko dodatek do bi-xenona.

Natura zarnika xenonowego jest taka, ze po zaplonie mija kilka sekund do osiagniecia jego pelnej jasnosci, i wie to kazdy kto ma chocby zwykle xenony, dlatego wymyslono wlasnie bi-xenon z otwierana przeslona, bo nie da sie zrobic swiatel mijania i dlugich na 2 zarnikach, jednym do swiatel mijania a drugim do swiatel drogowych gdyz np. po przelaczeniu swiatel mijania na drogowe mineloby kilka sekund zanim byloby cos widac na drodze, a to bylby chyba malo przyjemny i nibezpieczny efekt w nocy.

A co do prezentowanych filmikow ukazujacych jak to sie mruga bi-xenonem to osobiscie mam watpliwosci czy sa to orginale i fabryczne lampy, czy lampy tuningowe... a w takich lampach to juz rozne dziwne rozwiazania widzialem.

Ravic
16-07-2009, 19:06
Keisim u mnie jest dokladnie tak samo :one:

Nawet Ford Focus II ma reflektory bi-xenonowe dzialajace na tej samej zasadzie.
Swiatlo mijania i drogowe jest z jednego zarnika xenonowego, a zwykla zarowka halogenowa (H1) "wspomaga" xenonowe swiatla dlugie gdy sa wlaczone, lub sluzy do migniecia swiatlami jezeli swiatla mijania sa wylaczone.
Tak sa poprostu zrealizowane swiatla bi-xenonowe w Fordzie.
To ze zarowka halogenowa zapala sie dodatkowo podczas otwarcia przeslony na zarniku xenonowym nie oznacza ze nie jest to bi-xenon.

Zwykly xenon to taki ktory daje swiatlo z zarnika xenonowego tylko dla potrzeb swiatel mijania i takie swiatla ma np. Mondeo MK III.
Przeslona na soczewce jest stala i nieruchoma, a swiatla dlugie pochodza jedynie od zarowki halogenowej.

Bi-xenon to zespol soczewki z zarnikiem xenonowym, ktory posiada ruchoma przeslone pozwalajaca na calkowite odsloniecie palnika xenonowego w celu uzyskania swiatel dlugich.
Czyli krotko mowiac przeslona zamknieta = swiatla mijania, przeslona otwarta = swiatla drogowe.

W przypadku Mondeo MKIV i Focusa II z reflektorami bi-xenowymi dzialajacymi zgodnie z powyzsza zasada wystepuje jeszcze "wspomaganie" swiatel dlugich xenonowych, zwykla zarowka halogenowa H1, co wcale nie oznacza ze nie jest to bi-xenon, zarowka H1 w tym przypadku to tylko dodatek do bi-xenona.

Natura zarnika xenonowego jest taka, ze po zaplonie mija kilka sekund do osiagniecia jego pelnej jasnosci, i wie to kazdy kto ma chocby zwykle xenony, dlatego wymyslono wlasnie bi-xenon z otwierana przeslona, bo nie da sie zrobic swiatel mijania i dlugich na 2 zarnikach, jednym do swiatel mijania a drugim do swiatel drogowych gdyz np. po przelaczeniu swiatel mijania na drogowe mineloby kilka sekund zanim byloby cos widac na drodze, a to bylby chyba malo przyjemny i nibezpieczny efekt w nocy.

A co do prezentowanych filmikow ukazujacych jak to sie mruga bi-xenonem to osobiscie mam watpliwosci czy sa to orginale i fabryczne lampy, czy lampy tuningowe... a w takich lampach to juz rozne dziwne rozwiazania widzialem.

dobrze gada, dać mu wódki

moim zdaniem to wyczerpuje temat

amen

lewbran
16-07-2009, 19:24
Czyli bifunction-xenon :), w folderach bez "function" , jeden palnik o podwójnej funkcji .

Bad-i
16-07-2009, 19:47
A co do prezentowanych filmikow ukazujacych jak to sie mruga bi-xenonem to osobiscie mam watpliwosci czy sa to orginale i fabryczne lampy, czy lampy tuningowe... a w takich lampach to juz rozne dziwne rozwiazania widzialem.

prezentowane lampy np z A3 sa oryginalne, tak samo dzialaja lampy w VW.

Przyznam ze jak kobita wrocila do domu to sprawdzilem jeszcze raz te swiatla. Co mnie zaskoczylo, rzeczywiscie przeslona jakby sie otwierala, natomiast nie moge zrozumiec dlaczego przy wlaczonych swiatlach pozycyjnych nie moge juz xenonem mrugnac (tylko zapala sie ta druga mala ****eczkowata zaroweczka :D )

Dodam tylko ze teraz sam juz nie wiem, wiem jedno. Ford mi taka reklamacje uznal :D

mario13
16-07-2009, 20:35
Panowie,bicie piany o nic.Widocznie specyfikacje na PL sa innne niz na DE.Rok temu przed zakupem mojego MK3 "testowalem"MK4 w wersji "pokazowej"(nie stac mnie bylo ale fajny Polak pracuje u "Strunk"-a w Köln to co mi tam)i mial bi-Xenony.Dodam,ze moje Mk3 w wersji Ghia tylko laski nie rob:one:i,a reszte ma na wypasie.Co w autkach z Polskich salonow takie oczywiste nie jest:?Pozdrawiam

Kipa
16-07-2009, 21:12
Tak, w fabryce już wiedzą, które pojadą do Niemiec, a które do Polski.
Montują na plac w pewnej ustalonej konfiguracji. A że u nas skromniej z kasą to raczej kupujemy te skromniejsze wersje i te też trafiają na nasz rynek, ale takie same wersja są tu i tu.

januszstom
16-07-2009, 21:54
Nawet Ford Focus II ma reflektory bi-xenonowe dzialajace na tej samej zasadzie. Swiatlo mijania i drogowe jest z jednego zarnika xenonowego, a zwykla zarowka halogenowa (H1) "wspomaga" xenonowe swiatla dlugie gdy sa wlaczone, lub sluzy do migniecia swiatlami jezeli swiatla mijania sa wylaczone. Tak sa poprostu zrealizowane swiatla bi-xenonowe w Fordzie. To ze zarowka halogenowa zapala sie dodatkowo podczas otwarcia przeslony na zarniku xenonowym nie oznacza ze nie jest to bi-xenon.
Sprawdziłem dzisiaj ,jest tak jak pisze mark54.No i temat zdechł

TOMAS
16-07-2009, 22:03
A w konfiguracji występuje dalej jako: system statycznych Bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją kąta ustawienia koszta 4100

Mouera
16-07-2009, 22:21
Czyli specyfikacja jest OK - Mondeo ma biksenony co juz kilkukrotnie przez użytkowników zostało potwierdzone.

keisim
16-07-2009, 22:31
to nakręć z chęcia zobacze jak ta przesłona u ciebie działa ;) ...

...i udało się :D http://www.youtube.com/watch?v=ijRuITFH5fo , tylko szybko czytaj adnotacje ;)

Bad-i... niezależnie od wyniku naszego "sporu" muszę przyznać, że popełniłeś całkiem ciekawy temat, który w 2 dni dorobił się 13 stron. Szacun :D

ernestpierwszy
16-07-2009, 23:13
...nie moge zrozumiec dlaczego przy wlaczonych swiatlach pozycyjnych nie moge juz xenonem mrugnac (tylko zapala sie ta druga mala ****eczkowata zaroweczka...
Bo ksenon bardzo długo się rozpala i nie da rady mrugnąć długimi ksenonami, gdy nie są włączone jakiś czas. Tak po prostu:)

wojoo
16-07-2009, 23:42
czytajac ten watek i patrzac na ostatni filmik musze przyznac ze swiatla w mdo 4 sa ciekawie skonstruowane :) xenon - potem migniecie dlugimi wlacza sie zwykla zarowka a jesli dluzej wlaczamy to uruchamia sie przeslona i mamy bixenono uno H1 dos doswietlanos zakretos ... :D
Jezeli faktycznie tak jest to wrzucic jeszcze w miejsce tej zarowki zwyklej HID'a i wtedy to juz beda Szperacze :)

Co do skretnych bixenonow to sa takie , wiec nie piszccie ze nie ma ;)
o to przykład - http://www.youtube.com/watch?v=c3_tMvhA3Nc

trtami
17-07-2009, 08:03
Sprawdzilem u siebie i jednak mam bi-ksenony
wiec i sygnature musze zmienic :)
z ??-ksenony na bi-ksenony

mir200
17-07-2009, 08:38
Ale co za masakryczne ASO gdzie Bad-i wmówił im ze nie ma bi-ksenonów( a ma) i zapłacili mu za to ( w postaci jakiś gratisów)- masakra- nie wiedzą co ma samochód produkowany już 2 lata. Omijać z daleka- tylko przymusowy olej i lakier- a wszystko robić u pana Czesia .
p.s. Nie bardzo rozumiem tych słów krytyki za dodatkową żarówkę zapalającą się do długich ksenonów- przecież to pozytyw-będzie jaśniej świecić przed maską

keisim
17-07-2009, 10:57
...xenon - potem migniecie dlugimi wlacza sie zwykla zarowka a jesli dluzej wlaczamy to uruchamia sie przeslona...

Przesłona podnosi się w obu przypadkach - mignięcia i przełączenia na stałe na "długie" :)

HardMetal
17-07-2009, 13:58
Obejrzałem sobie filmik Bada i faktycznie ma coś innego niż u mnie. Moim zdaniem to jest zwykły ksenon a nie bi ksenon. U mnie wygląda to tak jak na tym filmie z Audi. Co do zasady działa ksenonu to kompletnie nie zgadzam się z kimś kto powiedział że długo się rozpala. Funkcja Bi w ksenonach polega na zdejmowaniu przysłony z żarnika ksenonowego i tym samym ze świateł mijania robią się nam światła drogowe. Więc skoro jedziemy na światłach mijania i chcemy zapalić drogowe to nie ma się co tam rozpalać a zdejmowana jest tylko przesłona.

pzdr

keisim
17-07-2009, 15:45
HardMetal, dokładnie jak napisałeś... podnosi się przesłona, ale chyba nikt nie pisał, że przy włączonych św. mijania coś ma się rozgrzewać po przełączeniu na długie. Chodzi o sytuację, gdy światła mijania (palnik ksenonowy) są wyłączone i chcesz mignąć długimi. Ksenony nie lubią częstego włączania i wyłączania, potrzebują też chwilki do oddania pełnego natężenia światła. W moich światłach do mignięcia wykorzystywane są reflektory ze zwykłymi żarówkami.

O kótrym filmiku wspominasz - Bada czy moim? Bo ja nadal twierdzę, że mam bi :)

TOMAS
17-07-2009, 18:27
Jak otwierają się przesłony to słychać takie tyknięcie, ale czy w obu lampach????, czy tylko słychać tyknięcie jakiegos modułu odpowiedzialnego za prace przesłon????

keisim
17-07-2009, 20:50
Słychać przekaźnik w kabinie i "stukanie" pod maską - zakładam, że to od przesłon... a jeżeli od przesłon to chyba w obu lampach a nie tylko jednej ;)

BTW, czy ktoś zauważył na moim filmiku czarny, niedoświetlony pas na środku? Nie wiem jeszcze co to ale siedzi w lewym ksenonie i przysłania jego wiązkę. Dzisiaj byłem w ASO bo po weekendzie kończy mi się gwarancja - otworzyli zlecenie i mają się tym zająć w przyszłym tygodniu. Przez weekend profilaktyczne zaglądnę tam sam, może cosik znajdę :) ... bo jakoś niepewnie się czuję myśląć, że ASO będzie grzebało w środku w lampie... :(

TOMAS
17-07-2009, 20:53
Kurna rozjade ich w ASO dopiero co wymienili lampy i słychac prace przesłon tylko w prawej a w lewej co tak długo na nią czekałem cisza jak makiem zasiał :619:

SrebnaStrzała
17-07-2009, 20:59
Kurna rozjade ich w ASO dopiero co wymienili lampy i słychac prace przesłon tylko w prawej a w lewej co tak długo na nią czekałem cisza jak makiem zasiał :619:

hahaha ale jaja ^^
Z drugiej strony, co widze MkIV na drodze to mają te reflektory jakby je ktoś trzymał nad ogniskiem od wewnątrz :|
Całe brudne i zmatowiałe. Co to jest aby nowe samochody miały takie reflektory :O

mark54
17-07-2009, 22:38
Za sterowanie przeslona odpowiada elektromagnes i to jego slychac podczas otwierania sie przeslony.
Ponizej zamieszczam zdjecia zespolu soczewki bi-xenonowej z Forda Focusa II.
Ten duzy srebny walec to wlasnie elektromagnes do sterowania przeslona.
A na trzecim zdjeciu widac slynna juz ruchoma przeslone.

http://img136.imageshack.us/img136/3858/dsc09344r.th.jpg (http://img136.imageshack.us/i/dsc09344r.jpg/) http://img154.imageshack.us/img154/787/dsc09349c.th.jpg (http://img154.imageshack.us/i/dsc09349c.jpg/) http://img243.imageshack.us/img243/3640/dsc09350n.th.jpg (http://img243.imageshack.us/i/dsc09350n.jpg/)

Cinkciarz
17-07-2009, 22:49
Witam od niedawna jestem posiadaczem Mondeo MK3 w pakiecie ST. Myslę o przeróbce reflektorów ze zwyklych h1 i h7 na xenon jest to mozliwe? i co jest mi potrzebne ? nie mam soczewek tylko standardowy reflektor prosze o pomoc z gory dzieki

PAFFCIO
18-07-2009, 00:16
Witam od niedawna jestem posiadaczem Mondeo MK3 w pakiecie ST. Myslę o przeróbce reflektorów ze zwyklych h1 i h7 na xenon jest to mozliwe? i co jest mi potrzebne ? nie mam soczewek tylko standardowy reflektor prosze o pomoc z gory dzieki
nie ten wątek. użyj szukajki bo temat już był przerabiany...i raczej zwróć uwagę na symbol w []...szukaj mk3