Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Spadek wydajności klimatyzacji


manaut
15-07-2009, 16:45
Witam wszystkich. Mam problem z klimatyzacją (manualna) jak w temacie.
Dzisiaj jak sprawdzałem to na wylocie z kratek było 13-15 stopni. Coprawda jest ok. 30 stopni na zewnątrz ale myślę, że pomimo wszystko znacznie za dużo. Klima już kilka miesięcy gorzej działała więc pojechałem do serwisu. Było to ok. 2-3 miesiące temu. Gość podpiął do maszyny i za pierwszym razem wyszło, że nie przeszła testu szczelności. Wymienił mi jakiś jeden zaworek i jak podpiął drugi raz to przeszła test szczelności. Nabił ją, tylko w trakcie nabijania okazało się, że w jednej maszynie nie mają wystarczającej ilości czynnika więc "dobił" z drugiej maszyny. Piszę o tym bo jestem "zielony" w temcie i nie mam pojęcia czy ma to jakieś znaczenie. Powiedział, że wszystko jest ok. A ok nie jest bo pamiętam, że jeszcze z rok czy półtora temu chłodziła idealnie a teraz chłodzi dużo słabiej. Filtr kabinowy też wymieniałem nie tak dawno. Czy ktoś może pomóc??? Jakieś sugestie co trzeba zrobić?

Horhe
15-07-2009, 17:17
Czy ktoś może pomóc??? Jakieś sugestie co trzeba zrobić?

..nic, po prostu klimatyzator w takie upały nie robi lodówki w kabinie. Stwarza tylko warunki do spokojnej jazdy w trasie, ot co. Zanim władujesz kasę w jakieś nabijania, zawory daj na luz z tematem. Zrobi się chłodniej na dworze to sam zobaczysz, że chłodzi jak dawniej.

johnnyjp
15-07-2009, 22:52
tak tak ja osobiscie musialem zrewidowac swoje podejscie do klimy manualnej i zamiast puszczac full chlod na gebe zanim wsiade do auta to puszczam na same nogi na ok 5 min a potem na troche na sama gore z wywietrznikami max do gory i jest OK. oczywiscie, nie moge dojsc z tym do ladu, bo albo wali po gebie zbyt zimnym powietrzem, a w aucie jest za cieplo, albo w aucie panuje chlodek ale przez szybe smazy mnie slonce :) jedyne wyjscie to klima wielostrefowa...

Luk@s
16-07-2009, 09:47