Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Denso, test własny klimy


wicia.w
17-07-2009, 21:45
Aktywacja diagnostyki własnej

Naciskaj na module (E)ATC jednocześnie przyciski "OFF" i "wnęka na nogi" przez co najmniej 2 sekundy, następnie w ciągu 1,5 sekundy naciśnij przycisk "AUTO". Na nowo uruchomiona diagnostyka własna trwa kilka sekund. W tym czasie na wyświetlaczu (E)ATC pojawi się powtarzający się sygnał. Rozpoznane usterki zostaną przedstawione w formie kodów usterek. Przykład: Najpierw przez 2 sek. błyska "93", następnie "42" przez 2 sek. co oznacza kod usterki 9342 = wewnętrzny błąd sterownika. Jeśli nie ma zachowanych kodów usterek, wszystkie segmenty wyświetlacza zostaną podświetlone. Poniższa tabela wyjaśnia znaczenie poszczególnych kodów usterek. Wciśnięcie przycisku "DEFROST" (odszranianie) spowoduje wykasowanie kodów usterek i zakończenie pracy w trybie diagnostycznym. Aby zakończyć tryb diagnostyczny bez wykasowania kodów usterek, należy wcisnąć inny dowolny przycisk sterujący (E)ATC.

Odczytywanie zapamiętanych usterek

Naciskaj na module (E)ATC jednocześnie przyciski "OFF" i "wnęka na nogi" przez co najmniej 2 sekundy, następnie w ciągu 1,5 sekundy naciśnij przycisk "Nawiew na wysokości twarzy". Zachowane kody usterek zostają wyświetlone na wyświetlaczu (E)ATC i ze względów bezpieczeństwa należy je zanotować. Wciśnięcie przycisku ODPAROWYWANIA spowoduje wykasowanie pamięci usterek i zakończenie trybu diagnostyki. Aby zakończyć tryb diagnostyczny bez wykasowania kodów usterek, należy wcisnąć dowolny przycisk modułu (E)ATC.

Sprawdzenie wersji oprogramowania (E)ATC.

Naciskaj na module (E)ATC jednocześnie przyciski "OFF" i "wnęka na nogi" przez co najmniej 2 sekundy, następnie w ciągu 1,5 sekundy naciśnij przycisk "A/C". Na wyświetlaczu (E)ATC zostanie pokazana wersja oprogramowania. Wciśnięcie dowolnego przycisku spowoduje zakończenie wyświetlania informacji o wersji oprogramowania.

Zaktualizuj oprogramowanie

W pojazdach produkowanych do 06/2003 za pomocą WDS można aktualizować oprogramowanie układu EATC jak również układu ATC. W tym celu należy się upewnić, czy WDS jest wyposażone w najnowsze oprogramowanie WDS.

Tabela kodów usterek



Kod testu własnego Opis Sposób postępowania
B1200 / 9200 Wewnętrzna usterka sterownika Wykasuj pamięć usterek. Jeśli po wykonaniu testu działania usterka nadal występuje, wymień moduł (E)ATC.
B1242 / 9242 Usterka obwodu siłownika klapy recyrkulacji powietrza.
B1251 / 9251 (1) Obwód czujnika temperatury we wnętrzu przerwany
B1253 / 9253 (1 )Obwód czujnika temperatury we wnętrzu zwarty (zwarcie do masy)
B1261 / 9261 (1 )Obwód czujnika nasłonecznienia we wnętrzu zwarty (zwarcie do masy)
B1262 / 9262 Uszkodzony obwód siłownika klapy odparowywania/dysze środkowe
B1263 / 9263 Uszkodzony obwód siłownika klapy rozprowadzania powietrza
B1342 / 9342 Wewnętrzna usterka sterownika Wykasuj pamięć usterek. Jeśli po wykonaniu testu działania usterka nadal występuje, wymień moduł (E)ATC.
B1676 / 9676 Napięcie zasilania poza zakresem Sprawdź układ ładowania. Dalsze informacje:


B2266 / A266 Obwód siłownika klapy regulacji temperatury uszkodzony
B2297 / A299 Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego we wnęce na nogi przerwany
B2298 / A307 Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego we wnęce na nogi zwarty (zwarcie do masy)
A297 (2 )Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego w dyszach nawiewnika środkowego przerwany
A298 (2) Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego w dyszach nawiewnika środkowego zwarty (zwarcie do masy)
B2308 / A308(1) Usterka w obwodzie dmuchawy czujnika temperatury we wnętrzu.
B2516 / A516(3) Obwód regulacji dmuchawy uszkodzony PRZEJDŹ do Testu styków K.

1Oprócz pojazdów z ręczną regulacją temperatury

2 Pojazdy wyprodukowane po 06/2003:

3 Oprócz pojazdów z ręczną regulacją temperatury, wyprodukowanych od 06/2003

maximus713
08-05-2010, 19:03
Mam ten błąd czy ktoś mi pomoże o co chodzi 9676 Napięcie zasilania poza zakresem Sprawdź układ ładowania

flacha2000
09-05-2010, 09:09
Witam. Jak taki test zrobić w Denso? Próbowałem kilka razy i nic. Czy przed wciśnięciem przycisków Denso ma być włączone czy nie?

Pokombinowałem i po wciśnięciu tych klawiszy pojawił się taki komunikat:

ERROR
CODE=
$FFFF

i nic więcej się nie działo. Czy to oznacza, że nie ma błędów? A klima nie działa...
pozdrawiam
flacha2000

Mariusz
04-11-2013, 18:31
Pytanko do właścicieli kombajnu Denso.
Czy komuś z Was udało się wykonać test klimy wg poniższej instrukcji?
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=925642&postcount=14
Próbuję i za czorta nie chce wejść w ten tryb testu. A może należy się posługiwać jakimś innym manualem?

benio
04-11-2013, 22:13
Kiedyś próbowałem wykonać ten test - pojawił się taki sam komunikat jak u
Flacha2000.

PS
Wykonywałem kilka lub nawet -naście prób. Z tego co pamiętam, aby wyświetlic ten test ważny był jakiś czynnik czasowy, albo między naciskaniem klawiszy, albo sumaryczny.

Mariusz
04-11-2013, 22:23
Próbowałem na wszystkie sposoby wg instrukcji w linku podanym powyżej i lipa. Oczywiście z zachowaniem ram czasowych.

chasm
14-11-2013, 20:59
Gdzieś było podobne pytanie - odpisywałem, że mi się udało, wyświetlał chyba wersję, a potem błędy (znaczy akurat u mnie nie by ło - chyba 0000).
Mam gdzieś filmik to wrzucę jak znajdę.

bartu1991
21-11-2013, 23:15
Dzięki! Post bardzo przydatny. Problemy rozwiązane :D

beria
15-04-2014, 19:17
Odkopię, bo mam dokładnie taki sam błąd jak kolega wyżej:

ERROR
CODE=
$FFFF

Co może być przyczyną?

benio
15-04-2014, 22:02
Jeżeli dobrze pamiętam to jest info o braku błędów.

beria
26-05-2014, 21:34
Ok, po bardziej wnikliwym przyjżeniu się klimie wyświetla błędy:

"ERROR CODE = $56E0"
"ERROR CODE = $4F01"

Sterowanie nagrzewaniem działa, panel denso pokazuje, że włącza się klima, ale nie startuje pompa. AutoCom nie wykazuje nic, takjakby nie mógł połączyć się z modułem od klimatyzacji (bo wszystkie inne działają).

Jeśli wyjmę moduł ukryty obok bezpieczników pod maską i zpenę na krótko pompa się włącza.

Wydaje mi się, że jakiś moduł od klimatyzacji jest uszkodzony. Tylko jaki? I czy ktoś poleci dobry serwis od takiej zabawy w województwie pomorskim albo kujawsko-pomorskim?

Dodam, że czynnik chłodniczy jest "nabity" i nie ma nawt co tam "dopchać".

Mariusz
27-05-2014, 15:41
Dodam, że czynnik chłodniczy jest "nabity" i nie ma nawt co tam "dopchać".

A może czujnik ciśnienia w układzie klimy jest walnięty? To on daje zezwolenie na załączenie się kompresora klimy.

beria
09-06-2014, 21:50
A może czujnik ciśnienia w układzie klimy jest walnięty? To on daje zezwolenie na załączenie się kompresora klimy.

Dokładnie tenże czujnik wyzionął ducha. Dzięki za podpowiedź!

http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/f4db165b841ecec22201912ba084e18a.jpg

swrx
12-06-2014, 23:37
Pytanie czy da się sprawdzić sam czujnik? I jeśli tak to jak? Dzisiaj wymieniłem swój na inny, klima nie zadziałała, potem na jeszcze jeden, również brak poprawy. Ostatecznie zostawiłem swój poprzedni gdyż reakcje były takie same przy wymienionych czujnikach jak i przy tym moim. Pytanie tylko o samo sprawdzenie czujnika, resztę próbuję rozwiązać w innym temacie http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2224861&postcount=109

Mariusz
13-06-2014, 17:12
swrx

Czteropinowy czujnik ciśnienia klimy ma dwa styki. Jeden z nich jest normalnie zwarty (NC), drugi normalnie otwarty (NO). Styk NC informuje o normalnym ciśnieniu w układzie klimy, a po przekroczeniu odpowiedniego ciśnienia (rzędu kilkunastu bar) przechodzi w stan otwarty. Z tego wynika cykliczna praca sprężarki klimy. Gdy styk ten zadziała, zaczyna spadać ciśnienie w układzie klimy, aż do momentu, gdy osiągnie dolną graniczną wartość i nastąpi przełączenie styku NO. Ten zaś pozwala na kolejne automatyczne załączenie sprężarki klimy, aż do momentu gdy układ wytworzy tak wysokie ciśnienie, że styk NC przejdzie w stan otwarcia i wyłączy sprężarkę. Rozumiesz coś z tego? :)

beria
13-06-2014, 19:10
To jak w końcu? Wymieniłem swój i nadal nic klima sie nie załącza. Jak na sztywno zewrę kabelkiem piny na wtyczce przychodzącej na ten czujnik to klima działa. Ciśnienie na manometrze w miejscu montażu czujnik to 5 atmosfer. Za mało? Czynnika nie da się doładować. Co robić? Jak żyć? :)

Mariusz
13-06-2014, 19:18
5 atm (bar), to normalne ciśnienie w układzie po napełnieniu jej czynnikiem chłodzącym. W trakcie pracy sprężarki klimy ciśnienie wzrasta do kilkunastu bar. Skoro zwarłeś piny na wtyczce i sprężarka się załączyła, to ewidentnie wskazuje na wadliwie działający czujnik ciśnienia. Wymieniłeś go na nowy, czy jakąś używkę?

beria
08-07-2014, 19:22
Narazie dwie używki i efekt ten sam - czekam na nowy czujnik. :/

Mariusz
08-07-2014, 19:42
beria, przeczytaj może ten post:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2237889&postcount=119
Sam nie wiedziałem o istnieniu drugiego czujnika ciśnienia klimy. O ten czujnik chodzi:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Czujnik-wlacznik-cisnienia-klimatyzacji/2311
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=95BW-19E561-AA&search_scope=category-49202

Hipesz
09-07-2014, 08:26
Prosta kontrola działąnia czujników:/oczywiście jak klima jest nabita a nie działa/
- zewrzeć styki czujnika niskiego ciśnienia /powinno pojawić się napięcie na styku 1 czujnika wysokiego ciśnienia i klima powinna się załączyć/
- zewrzeć styki 1 i 4 czujnika wysokiego ciśnienia
- przy działającej klimie zwarcie pinów 2 i 3 na czujniku wysokiego ciśnienia powinno uruchomić drugi bieg wentylatora chłodnicy

Mariusz
09-07-2014, 08:29
- zewrzeć styki 1 i 4 czujnika wysokiego ciśnienia

Zwarcie ich powinno zapewne wyłączyć sprężarkę klimy z powodu zbyt wysokiego (max.) ciśnienia?
Czy też rozwarty świadczy o osiągnięciu ciśnienia max.?