m4ki
21-07-2009, 16:34
Witam,
Przepraszam, ze pisze tu na temat FOCUS, oczywiscie napisalem tez w odpowiednim dziale.
Ale tu jest sporo doswiadczonych uzytkownikow i budowa silnika a dokldanie dzialanie turbiny itp jest podobne. Swoje droga jestem zdesperowany i szukam rozwiazania juz 6msc.
A moze ktos mial w Mondeo podobny problem !
Sorry !!!
Otoz zaczne od tego czym smigam albo probuje :-/
Ford Focus FFI FL 1.8TDCi
Krotki opis historyczny pol roku temu padla mi turbinka i zostala zastapiona regenerowana.
Od tego momentu moj woz nie zbiera sie tak jak powinien czyli od 1850obr tylko 2300 ( pomiar z hamowniu oraz wlasne odczucie). Dzwonilem do goscia od tej turbiny twierdzi ze musze podkrecic/skrocic ciegno na zaworze upustowym i bedzie dobrze.
Pojechalem wiec do jakiegos goscia by to zrobil ale zanim sie za to zabral zaczal cos tam mierzyc cisnienie itp. i jak sie okazal turbina lub zawor upustowy zrzuca cisnienie. Odrazu padlo podejrzenie na zaworki sterujace podcisnieniem. Gosciu znalazl jakies inne (uzywane) ale efekt bez zmian. Potem ja sam kupilem (uzywany) podobno dobry rowniez nadal to samo.
Po jakims czasie przyjrzalem sie ze ciegno na zaworze upustowym szaleje ( to pewnie mial na mysli mechanik mowiac, ze zrzuca cisnienie) :
Po odplanieu ciegno jest zasysane do dolu (objaw prawidlowy)
podczas dodawaniu gazu ciegno powinno sie wysuwac w gore w zaleznosci od ilosci gazu, u mnie to ciegno w monecie dodania gazu zaczyna skakac gora dol gora dol i to wlasnie moze byc powod opoznionego startu.
Zaworek podcisnienia, ktory steruje tym ciegnem byl juz z 4 razy podmieniany i caly czas taki sam efekt. Wedlug mnie to wina tego zaworka ale nie jestem w 100% pewny bo jak juz pisalem zakladalem z 3 i wydaje mi sie malo prowdopodobne by te 3 byly rowniez padniete.
A w ASO mozna kupic tylko komplet 3 zaworkow za jedyne "850PLN" na taki koszt nie jestem gotowy by pozniej zostac rozczarowany. Musze miec 100% pewnosci, wtedy kupie je po tej diabelnej cenie.
Czy cos moze jeszcze powodowac takie objawy skaczacego ciegna ?
Czy ktos sie spotkal juz podobnym problemem?
Przewody podcisnieniowe sa szczelne !!
Z gory dziekuej za pomoc i pozdrawiam,
Przepraszam, ze pisze tu na temat FOCUS, oczywiscie napisalem tez w odpowiednim dziale.
Ale tu jest sporo doswiadczonych uzytkownikow i budowa silnika a dokldanie dzialanie turbiny itp jest podobne. Swoje droga jestem zdesperowany i szukam rozwiazania juz 6msc.
A moze ktos mial w Mondeo podobny problem !
Sorry !!!
Otoz zaczne od tego czym smigam albo probuje :-/
Ford Focus FFI FL 1.8TDCi
Krotki opis historyczny pol roku temu padla mi turbinka i zostala zastapiona regenerowana.
Od tego momentu moj woz nie zbiera sie tak jak powinien czyli od 1850obr tylko 2300 ( pomiar z hamowniu oraz wlasne odczucie). Dzwonilem do goscia od tej turbiny twierdzi ze musze podkrecic/skrocic ciegno na zaworze upustowym i bedzie dobrze.
Pojechalem wiec do jakiegos goscia by to zrobil ale zanim sie za to zabral zaczal cos tam mierzyc cisnienie itp. i jak sie okazal turbina lub zawor upustowy zrzuca cisnienie. Odrazu padlo podejrzenie na zaworki sterujace podcisnieniem. Gosciu znalazl jakies inne (uzywane) ale efekt bez zmian. Potem ja sam kupilem (uzywany) podobno dobry rowniez nadal to samo.
Po jakims czasie przyjrzalem sie ze ciegno na zaworze upustowym szaleje ( to pewnie mial na mysli mechanik mowiac, ze zrzuca cisnienie) :
Po odplanieu ciegno jest zasysane do dolu (objaw prawidlowy)
podczas dodawaniu gazu ciegno powinno sie wysuwac w gore w zaleznosci od ilosci gazu, u mnie to ciegno w monecie dodania gazu zaczyna skakac gora dol gora dol i to wlasnie moze byc powod opoznionego startu.
Zaworek podcisnienia, ktory steruje tym ciegnem byl juz z 4 razy podmieniany i caly czas taki sam efekt. Wedlug mnie to wina tego zaworka ale nie jestem w 100% pewny bo jak juz pisalem zakladalem z 3 i wydaje mi sie malo prowdopodobne by te 3 byly rowniez padniete.
A w ASO mozna kupic tylko komplet 3 zaworkow za jedyne "850PLN" na taki koszt nie jestem gotowy by pozniej zostac rozczarowany. Musze miec 100% pewnosci, wtedy kupie je po tej diabelnej cenie.
Czy cos moze jeszcze powodowac takie objawy skaczacego ciegna ?
Czy ktos sie spotkal juz podobnym problemem?
Przewody podcisnieniowe sa szczelne !!
Z gory dziekuej za pomoc i pozdrawiam,