Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Gasnie przy wcisnieciu sprzegla podczas jazdy


Jargielek
25-07-2009, 11:58
No wlasnie, od pewnego czasu borykam sie z takim problemem, ze gdy jade i na dluzej wcisne sprzeglo, np. przy dojezdzaniu do swiatel, to zdarza sie Essiemu gasnac. Wystepuje to dosyc nieregularnie, ale wystepuje.

Kable WN zmienilem, swiece tez, silnik krokowy jest nowy, ktorys z czujnikow ( chyba VSS o ile dobrze pamietam) byl sprawdzany.

Przed zmiana kabli musialem robic tak, ze dojezdzajac do swiatel, zanim wcisnalem sprzeglo dawalem troche gazu, bo wtedy nie gasl.

Moze macie jakies wskazowki co jeszcze mozna sprawdzic aby wyelminowac to malo przyjemna usterke?

Jargielek
26-07-2009, 12:59
Nikt nie ma pomyslu co to moze byc?

corneliusab
26-07-2009, 13:07
Ale to sie dzieje zarowno na LPG jak i na Pb:?:

Pozdrawiam

Jargielek
26-07-2009, 15:27
Tak.

LPG wczesniej nie mialem i bylo to samo.

corneliusab
26-07-2009, 15:46
Mialem nadzieje, ze tylko na gazie:) wiec moj plan sie spalil. Tak sobie mysle, moze gdzies nie laczy kostka przy krokowym albo kable od niego gdzies sa zlamane/przelamane i czasem jest ok, a czasem nie. Trzeba by sprawdzic.

Pozdrawiam

Jargielek
26-07-2009, 15:48
A gdyby bylo tylko na gazie to co bys sugerowal?

Teoretycznie ta izolacja przy kablach od krokowego jest rozdarta, ale zeby tam cos odstawalo to nie widzialem. Myslisz, ze to ma wlasnie taki wplyw na to?

brajdak
26-07-2009, 17:38
A na wolnych obrotach na LPG jak jest cieply to przypadkiem lekko nie faluja obroty? Czyli tak np rowno chydzi i co chwilke ma taki leki spadek obrotow ale odrazu powraca?

Jargielek
26-07-2009, 17:45
Troszke ma nierowna prace ale opbrotow raczej nie traci, jesli chodzi Ci o to czy zachowuje sie jakby gasl i wracal.

brajdak
26-07-2009, 17:51
napisales ze krokowy nowy ale oryginalny?

Jargielek
26-07-2009, 19:44
Nie, hiszpanski zamiennik, ze sredniej polki

corneliusab
26-07-2009, 19:50
Jakby to bylo tylko na LPG to moglby dostawac za duzo powietrza do filtra albo mikser juz jest stary i jest do wymiany.

Pozdrawiam

Jargielek
26-07-2009, 20:22
Uszczelnie mikser i zobacze czy to cos da.

bastard
27-07-2009, 18:24
miałem identyczną sutuacje, pracował troche nierówno, gasł po wciśnięciu sprzęgła (nieregularnie) - okazało się że miałem dziurawy przewód podobno "podcisnienia" - taki krótki gumowy wężyk umieszczony po prawej stronie silnika, u mnie po otwarciu maski wyraznie bylo slychac syczenie powietrza. Jeśli trzeba moge zamieścic fotke gdzie dokladnie się on znajduje.

kamry
27-07-2009, 19:47
Jeśli trzeba moge zamieścic fotke gdzie dokladnie się on znajduje.
Ja byłbym zainteresowany taką fotką, bo mam podobną sytuację, tzn. słyszę gdzieś dziwne syczenie.

seth_i
28-07-2009, 11:44
Uszczelnie mikser i zobacze czy to cos da.

Witam!
Jeżeli gaśnie ci na gazie to może być kilka powodów... (wcześniej już były omówione) ale ja mogę ci jeszcze coś doradzić!

1. Instalacja gazowa zazwyczaj jest dosć szczelana.
2. To że dostaje za dużo powietrza to może być prawda - ale powodem nie koniecznie może być nieszczelność intalacji gazowej.
3. Nie wiem jaki masz filtr powietrza - bo jak tz "sportowy" (nie wiem dokładnie jak go nazywają ale to nie jest fabryczny filtr) to tez może być przyczyna gaśnięcia
4. Jeżeli masz filtr standardowy (fabryczny) to może pomóc niewielka jego modernizacja, tz: do obudowy filtra nawiew jest jest prowadzony taką plastikową rurą, która jest z jednej strony spłaszczona w podłużne jajo a z drugiej (od obudowy filtra) jest okrągła. No i właśnie trzeba (ile tak nie jest zrobiona) przekręcić ją w ilnym kierunku niż jest - bo prawdopodobnie jest ona skierowana w kierunku przodu auta. Najlepiej by było skierować ją w odwrotnym kierunku ale pewnie nie bedzie to możliwe - wtedy napewno jest możliwość sierowania jej w dół (tz do ziemi).
Nawiew powietrza z przodu auta powoduje rozdmuchiwanie (trudne słowo :D) mieszanki gazu - to wałśnie powoduje że auto gaśnie podczs jazdy jak się wciśnie sprzęgło. Ale się rozpisałem :P
Pozdrawiam i co złego to nie ja. Będe się cieszył jak ci to pomoże. :)

Jargielek
28-07-2009, 14:50
Wczesniej przed zalozeniem gazu tez gasl.

Podcisnienia wiem gdzie sa i jak wygladaja, ale nie zauwazylem, zeby ktores syczalo, choc oczywiscie to sprawdze.

Ta rure o ktorej piszesz, juz kiedys sciagalem, i wywalilem ja calkowicie, ale to dalo znowu gorszy efekt, wiec wsadzilem ja spowrotem. Ale sprobuje z przekrecaniem.

Mam nadzieje, ze uda sie to naprawic, bo to na prawde meczace :(

seth_i
28-07-2009, 18:05
:( ... jak gaśnie też na paliwie to pewnie nie jest to o czym piasłem ... :?

mouzes
28-07-2009, 18:18
Cewka? Lewe powietrze pod przepustnicę? za małe obroty?

Jeździłem tym autem i oprócz gaśnięcia silnik trochę nierówno pracuje.

podciśnienia raczej bym odrzucił bo kilkakrotnie były one już sprawdzane

Jargiel ma "sportową" wkkładkę filtra powietrza do fabrycznej puszki, ale to też bym odrzucił ... 90% samochodów jeżdżących na gazie jakie znam ma właśnie taki filtr (a czasem nawet zwykły stożek bez żadnych zimnych komór i gaz działa jak trzeba. Poza tym pamiętać trzeba że auto gaśnie również na benzynie. Zastanawiam się czy przypadkiem katalizator nie jest przypchany.

bienio
03-08-2009, 01:00
Ja byłbym zainteresowany taką fotką, bo mam podobną sytuację, tzn. słyszę gdzieś dziwne syczenie.

Ja tez prosze, dzis usłyszalem syczenie i auto ma w.w. objawy, daj znac odrazu kupie i wymienie.

Jargielek
03-08-2009, 10:15
Coz, okazuje sie, ze to podobno nadal krokowy nie trzyma obrotow przy wyzszych predkosciach. Ale to sie dopiero potwierdzi jak podepne na probe inny.

bastard
04-08-2009, 18:35
Przepraszam ze tak pozno odpisuje, dzis jak tylko wroce do domu zrobie fotki i zamieszcze na forum.

dresat
04-08-2009, 19:11
albo mikser juz jest stary i jest do wymiany. Chyba korneliusab ma na myśli reduktor i zesztywniałe membrany...To może dawać efekt gaśnięcia, bo nie jest domykany zaworek gazu wewnątrz reduktora. Można także spuścić z niego tzw "mazut", czyli takie oleiste zanieczyszczenia. Śruba do tej czynności jest z przodu i u dołu reduktora. Podkładamy szmatę i zatykamy nos.

Jargielek
04-08-2009, 20:00
U mnie membranki sa ok wiec w moim przypadku to na pewno nie to.

bienio
05-08-2009, 22:35
Nadal czekam a auto ciagle gasnie ;).

bienio
15-08-2009, 12:31
Ktos wie jak wyglada to cos podcisnienia i gdzie sie znajduje? Bo te syczenie jest denerwujace ;).

karas_
15-08-2009, 12:40
Sprawdzaj wszystkie małe węzyki które odchodzą od kolektora ssącego. W sumie masz ich 4 w tym jeden od serwa.

bienio
19-08-2009, 15:41
Sprawdziłem kolektor i faktycznie brak jednego przewodu, to przez to silnik syczy i nie rowno pracuje. Teraz pytanie co wpiac w to miejsce(zdjecie)? Bo zaden przewód pod maska mi nie zwisa... Prosił bym o szybka odp najlepiej z obrazkami ;).

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=221755&c=45&f=20 Znalazłem ten temat, jednak jedyne plastikowe rurki jakie tam widze sa juz do czegos podłaczone....

bienio
20-08-2009, 12:35
Panowie naprawde nikt nie wie?

karas_
20-08-2009, 20:29
Zrobie Ci jutro zdjęcie, dzisiaj już za ciemno. On idzie daleko gdzieś na przód auta, ale dokładnie z głowy to nie pamiętam

bienio
21-08-2009, 20:38
Czekam na zdjecie :), aktualnie zatkałem ten otworek i auto nie gasnie.

brajdak
21-08-2009, 23:11
Jezeli idzie na przod auta to pewnie do filtra weglowego/ pochlaniacza oparow benzyny. Filtr tez znajduje sie obok prawego reflektora.

bienio
28-08-2009, 19:28
Sęk w tym iż nie wiem gdzie ma to dokladnie isc i któredy bo nie mam żadnego węża, czekam nadal na zdjecia ;).

brajdak
28-08-2009, 21:14
No wlasnie, od pewnego czasu borykam sie z takim problemem, ze gdy jade i na dluzej wcisne sprzeglo, np. przy dojezdzaniu do swiatel, to zdarza sie Essiemu gasnac. Wystepuje to dosyc nieregularnie, ale wystepuje.

jezeli jest to silnik na jednopunkcie to moze byc wina membtanki regulatora cisnienia benzyny. Wtedy trzeba np na zapalonym silniku i jak chodzi na PLG wyjac bezpiecznik od pompy paliwa, chyba nr 33 jak dobrze pamietam i powinno sie poprawic. Sprawdz

bienio
02-09-2009, 23:41
Panowie ktos bedzie taki mily i zrobi mi zdjecie dokladnie pokazujace gdzie ma isc ten wąż? :).

bienio
08-09-2009, 13:36
Wy mnie chyba nie lubicie ;).

kurkawodnaPL
15-09-2009, 18:46
A na wolnych obrotach na LPG jak jest cieply to przypadkiem lekko nie faluja obroty? Czyli tak np rowno chydzi i co chwilke ma taki leki spadek obrotow ale odrazu powraca?

Takie objawy występują u mnie,plus czasami zgaśnie jak dojeżdzam do krzyżówki na luzie.Wiesz co to może być??
Czekam na odpowiedz.Dzieki.

Jargielek
16-09-2009, 00:03
Brajdak, ja mam wielopunkt.

Wychodzi na to, ze jest to jednak wina krokowego ktory po prostu nie podtrzymuje obrotow w danej sytuacji.