Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1993-1996] TD Wiadomość dla tych, którzy mają pozorne objawy membran boostera, korektora itd...


Marix
05-08-2009, 20:12
Witam.
Od miesiaca borykałem sie z problemami, które przez wszystkich na forum były definiowane jako problemy z korektorem bądź membranami boostera itd.
Faktycznie, sam tak myślałem, bo miałem objawy:

- nieraz podwyższone obroty na luzie (okolo 1100 obr)
- nieraz było czuć, ze auto dostaje ciut wiecej paliwa ("samo jedzie")
- nieraz auto wolniej schodziło z obrotów do wolnych
- nieraz auto miało "zawahania" jedzie-nie jedzie-jedzie-nie jedzie.

Cały czas nie dawał mi spokoju filtr paliwa, ale lenistwo sprawiło, ze wymieniłem go dopiero dzisiaj.
Filtr jednak nie miał stuknięte nawet 10 000 km, dlatego nie do końca widziałem sens wymiany.

Teraz już wiem!
Przy jakichkolwiek problemach, które można powiązać z układem paliwowym w pierwszej kolejności filtr...

Wymieniłem filtr paliwa i wszystkie objawy ustały!!

Zastanawiałem sie nad przyczynami czemu tak krótko filtr wytrzymał.

Otóż jeżdże na bioestrze (tylko i wyłącznie) i od paru meichów nie leje ani kropli nic innego.
Jednak możliwe jest, że to paliwo "złote" jest tylko z wyglądu ;-)

Tak czy inaczej ja nie mam z nim żadnych problemów, poza tym, ze jak widać filtr trzeba wymieniać częściej (to sie jednak zwraca).

Jednak to też nie jest takie pewne, bo filtr nie był Filtrona (niepamietam juz jaki) ale chyba kogucik...

Zresztą jakieś 200 kilometrów po założeniu tego starego filtra auto stanęło bo paliwo sie wylewało - poszedł dolny oring. Nie wymieniłem wtedy filtra, a sam oring. Wiec pewnie i filtr i oryginalny oring był do bani ;-)

Teraz założyłem filtrona i zobaczymy ;-)

mkonieczny
04-03-2010, 23:43
Sory, że odświeżam temat ale.. ale mam podobne objawy, otóż:

- nieraz podwyższone obroty na luzie (okolo 1100 obr)
- nieraz było czuć, ze auto dostaje ciut wiecej paliwa ("samo jedzie")
- nieraz auto wolniej schodziło z obrotów do wolnych

wymienię i powiem czy u mnie pomogło..
Znajomy u mnie zdiagnozował nie działający termostat woskowy - nie reguluje obrotów na biegu jalowym..
Kupiłem zestaw naprawczy do boostera, najlepiej jak okaze sie ze jest zbedny (bo wezyk suchy)

uro2
05-03-2010, 08:13
Panowie,pęknięta membrana boostera to nie obroty rzędu 1100 ale skoki do 4500rpm.Tak jak kolega Marix napisał to mogłyby być problemy z korektorem,ale do tego musiałyby dojść problemy z odpalaniem.Swoją drogą kolega ma odwagę jeździć mkI-TD na bio w zimie.Większość naszych bocianów ma problem z odpalaniem, a bio na pewno im w tym nie pomaga.

piotros
05-03-2010, 09:44
witam
miałem te samer problemy i robilem takie zabiegi
ale teraz wiem ze to jest wina pompy i nalezy ja oddac do fachowca
taniej wyjdzie niz kombinowac samemu ja tak nie zrobilem i żaluje
efekt byl taki ze wymienilem caly silnik bo tamten poprostu padl

wujek75
05-03-2010, 10:22
Kupiłem zestaw naprawczy do boostera, najlepiej jak okaze sie ze jest zbedny (bo wezyk suchy)
...nie masz czego żałować, jak masz nowe membrany to je zmień i wyreguluj booster, sytuacja kiedy membranka/ki pękają jest sytuacją skrają. Z racji tego, że są wykonane z gumy z biegiem lat najzwyczajniej się starzeją i tak jak kiedyś przychodzi czas na gumowe przewody paliwa je także trzeba wymienić - tracą swoje właściwości i parcieją stając się sztywne. W takiej sytuacji mimo, że jeszcze nie pękły i tak booster nie pracuje do końca jak powinien....
Swoją drogą kolega ma odwagę jeździć mkI-TD na bio w zimie.
...dokładnie jak napisałeś - jakie paliwo taka jazda :( ...