Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Brak doładowania turbiny
mariusz01041975 06-08-2009, 17:00 Witam, mam problem z Fordem Mondeo, ja mam 2.0 TDDI 2001 r.
Jest bardzo osłaby na trasie gdy przekrocze 2500obr/min auto nie chce przyspieszać. Słychać że turbina chodzi ale nie daje mocy , spalanie w normie, nie dymi. Odpala z pierwszego, bez problemu.
Byłem na jednym komputerze to wykazało CZUJNIK A DOŁADOWANIA , na innym BRAK DOŁADOWANIA TURBINY.
Czasami jest że jest dobrze i normalnie przyspiesza, a za chwilę jedzie jak mół.
Byłem od gośći którzy się zajmują silnikami Dizla, powiedzieli że u nich jest ok, żebym się skontaktował z jakimś dobrym elektronikiem.
Jeżeli ktoś wie co to takiego , to proszę o pomoc.
Pozdrawiam. :(
Myślę, że ten trop z "dobrym elektronikiem" będzie najwłaściwszy. Niestety w Lublinie nikogo takiego nie znam.
Pozdrawiam
dobry zakład z elektroniką samochodową był (moze jeszcze jest) na Krochmalnej. 2-3 minuty od dworca PKP po lewej stronie.
jak by nie wypalilo, to pojedz do Sawy na ulicy choiny (naprzeciwko petli autobusowej). specjalizuja sie w samochodach z grupy vw, ale powinni Ci to zrobic. ;D
mariusz01041975 06-08-2009, 19:25 Mam jeszce jednego elektronika na ul. Poludniowej za więzieniem, ponoć dobry, polecili mi go z DIESEL SERWIS/TRUCK SERWIS WOLIŃSKI. Z Wierzchowisk Drugich.
motorek26 06-08-2009, 21:31 posprawdzaj czy turbina daje ciśnienie czy nie pękł jakiś wąż jeżeli tutaj bedzie wszystko ok to pozostaje czujnik ciśnienia doładowania
Witam miałem kiedyś podobny problem z turbiną przyczyna była taka że był pęknięty ten przewodzik gumowy co jest podroczony do tego zaworu przy turbinie tego co jest na wierzchu dokładnie nie wiem jak to nazwać mechanik pozwiedzał że jest to zawór który pod ciśnieniem otwiera turbinę
mariusz01041975 15-08-2009, 09:38 Ten cienki gumowy przewód jest ok, sprawdzałem go Wydaje mi się że to może byćZawór regulacji terbiny, bo przez ten wąski przewodzik gumowy nie idzie powietrze na turbine. Tak mi się wydaje .
dikileiden 15-08-2009, 11:20 miałem taki przypadek a może inny ;-),jak wymieniali mi dwumasę i sprzęgło to na koniec przy składaniu zapomnieli mi podłączyć taką małą wtyczkę do intercoolera i jak wracałem do domu to auto wogóle nie jechało tak jak bym jechał dieslem bez turbo-tragednia,po czy wyczaiłem że mi wtyczki nie wpieli,nie wiem od czego ta wtyczka jest w intercoolerze ale po odpięciu turbina nie pracuje .
motorek26 15-08-2009, 19:44 nie wiem od czego ta wtyczka jest w intercoolerze czujnik ciśnienia doładowania
mariusz01041975 16-08-2009, 22:10 czujnik ciśnienia doładowania
a gdzie ten interkuler jest i jak on wygląda ?
dikileiden 16-08-2009, 23:56 witam,intercooler jest to chłodnica powietrza, wygąda tak samo jak normalna chłodnica na wodę tylko jest o połowę mniejsza,znajduje się pod głowną chłodnicą.jak staniesz przed autem to wlot powietrza w zderzaku ten duży między halogenami to jest wlot powietrza do intercoolera.Jak ściągniesz gril to zobaczysz intercooler pod chłodnicą.I do tego intercoolera jest podłączona wtyczka z kablami od strony silnika nie od strony zderzaka.I jak mi odpowiedział jeden kolega z forum ta wtyczka wpięta jest w czujnik ciśnienia doładowania.To właśnie ten czujnik co jak byłeś na komputerze to ci wyskoczył błąd CZUJNIKA DOŁADOWANIA .Podam ci adres do strony na Allegro do sobie zobacysz jak wygląda intercooler http://moto.allegro.pl/item696286728_intercooler_ford_mondeo_2_0_tddi_i_2 _0_tdci.html . I jak już go znajdziesz w aucie to obejrzyj go dokładnie na około bo powinny dochodzić do niego lub do czujnika kable, jak znajdziesz tą wtyczkę z kablami to zobacz czy jest wpięta do tego czujnika czy się nie poluzowała,a jak nie to może ten czyjnik padł.tu masz jeszcze jak wygląda taki czyjnik,znalazłem tylko do audi lub VW ale nie powinien się dużo różnić od fordowskiego http://moto.allegro.pl/item698874076_vw_audi_czujnik_cisnienia_doladowani a_038906051b.html .Musisz sprawdzić ten czujnik lub wymienić na nowy,bo możliwe że ci padł.Mi jak po zmianie sprzęgła zapomnęli podłączyć kostkę do tego czujnika to mi turbina wogóle nie chodziła dopiero sie kapnąłem że kostka jest nie podłączona do intercoolera i terza wszystko OK.Mam nadzieję że coś zrozumiałeś z tego co napisałem.Jedź do serwisu lub mechanika żeby ci sprawdzili tem czujnik.
mariusz01041975 17-08-2009, 09:12 witam,intercooler jest to chłodnica powietrza, wygąda tak samo jak normalna chłodnica na wodę tylko jest o połowę mniejsza,znajduje się pod głowną chłodnicą.jak staniesz przed autem to wlot powietrza w zderzaku ten duży między halogenami to jest wlot powietrza do intercoolera.Jak ściągniesz gril to zobaczysz intercooler pod chłodnicą.I do tego intercoolera jest podłączona wtyczka z kablami od strony silnika nie od strony zderzaka.I jak mi odpowiedział jeden kolega z forum ta wtyczka wpięta jest w czujnik ciśnienia doładowania.To właśnie ten czujnik co jak byłeś na komputerze to ci wyskoczył błąd CZUJNIKA DOŁADOWANIA .Podam ci adres do strony na Allegro do sobie zobacysz jak wygląda intercooler http://moto.allegro.pl/item696286728_intercooler_ford_mondeo_2_0_tddi_i_2 _0_tdci.html . I jak już go znajdziesz w aucie to obejrzyj go dokładnie na około bo powinny dochodzić do niego lub do czujnika kable, jak znajdziesz tą wtyczkę z kablami to zobacz czy jest wpięta do tego czujnika czy się nie poluzowała,a jak nie to może ten czyjnik padł.tu masz jeszcze jak wygląda taki czyjnik,znalazłem tylko do audi lub VW ale nie powinien się dużo różnić od fordowskiego http://moto.allegro.pl/item698874076_vw_audi_czujnik_cisnienia_doladowani a_038906051b.html .Musisz sprawdzić ten czujnik lub wymienić na nowy,bo możliwe że ci padł.Mi jak po zmianie sprzęgła zapomnęli podłączyć kostkę do tego czujnika to mi turbina wogóle nie chodziła dopiero sie kapnąłem że kostka jest nie podłączona do intercoolera i terza wszystko OK.Mam nadzieję że coś zrozumiałeś z tego co napisałem.Jedź do serwisu lub mechanika żeby ci sprawdzili tem czujnik.
:) Jesteś wielki, tak właśnie jak mówiłeś to wtyczka na rórze do iterkulera nie była do końca wpięta , wpiołem ją do końca i jest ok.
Tak sobie skojarzyłem jak mówiłeś że Tobie robili coś przy skrzyni biegów, ja miałem wymienianą bo mi się urwała z tego trujnoga . Ale jest już ok. Dzięki Ci wielkie za pomoc , i oszczędzenie pare groszy , flaszka Ci się należy.:564::564:
dikileiden 17-08-2009, 10:46 No to fajnie że mogłem ci pomóc,powodzenia ;-)
Witam mam problem z transitem 2007r 2.4 tdci 140km, turbina słabo chodzi, mimo ze jest po regeneracji kopci na czarno i nie ma sily isc szarpie i sie dusi ma ktos pomysł co to moze byc badz dobrego elektryka od tego ??
krisoporanku 20-08-2012, 20:26 Mam taki problem. jadąc do chaty nagle mondek osłabł na maksa. Akurat przejeżdżałem koło mojego mechaniora więc podpięliśmy kompa i wyskoczył czujnik doładowania.Błąd skasowaliśmy. Przejechaliśmy trochę z podpiętym kompem i turbo działa po chwili nie działa i tak cały czas, a na kompie wyskakuje czujnik. A teraz pytanie czy jak ostatnio znajomy elektryk wymieniał mi tę kostkę od rezystora chłodnicy przez którą szalał wiatrak, mógł coś tam przy tym czujniku uszkodzić czy też nie?
macpreibi 20-08-2012, 21:53 Mam taki problem. jadąc do chaty nagle mondek osłabł na maksa. Akurat przejeżdżałem koło mojego mechaniora więc podpięliśmy kompa i wyskoczył czujnik doładowania.Błąd skasowaliśmy. Przejechaliśmy trochę z podpiętym kompem i turbo działa po chwili nie działa i tak cały czas, a na kompie wyskakuje czujnik. A teraz pytanie czy jak ostatnio znajomy elektryk wymieniał mi tę kostkę od rezystora chłodnicy przez którą szalał wiatrak, mógł coś tam przy tym czujniku uszkodzić czy też nie?
Miałem podobny przypadek u siebie, po wizycie u mechanika nie złożyli mi auta do kupy jak trzeba i pomimo ze turbina pracowała prawidłowo to i tak nie miałem mocy. okazało sie że wtyczka czujnika doładowania była nie dociśnieta do końca. wszytstko co trzeba było zrobić to włożyć rekę pod wiatraki i docisnąć wtyczkę co jest na intercoolerze a mechanik już snuł przypuszczenia że to i siamto siedło i trzeba bedzie wymieniać.
krisoporanku 21-08-2012, 09:51 okazało się że wtyczka ma uszkodzone to zabezpieczenie przed rozpięciem i była zciągnięta opaską zaciskową która się poluzowała. rozpiąłem,przeczyściłem założyłem nową opaskę i hula.
Panowie proszę o pomoc bo nie potrafię zlokalizować tego czunika mimo że opis cytuję"I do tego intercoolera jest podłączona wtyczka z kablami od strony silnika nie od strony zderzaka" jest bardzo dokładny... ma ktoś możliwość zrobienia zdjęcia?
macpreibi 17-02-2013, 14:43 Panowie proszę o pomoc bo nie potrafię zlokalizować tego czunika mimo że opis cytuję"I do tego intercoolera jest podłączona wtyczka z kablami od strony silnika nie od strony zderzaka" jest bardzo dokładny... ma ktoś możliwość zrobienia zdjęcia?
Proszę focia na życzenie, zdjęcie zrobione od przodu auta dokładnie po środku między wiatrakami. Nie można przeoczyć.
http://img441.imageshack.us/img441/2257/dsc3550p.jpg
Bardzo dziękuję za szybką reakcię! Teraz mam jasność widzę wszystko. Podzielę się uwagami czy w przypadku moich objawów również winny był czujnik. Pozdrawiam
leszek_sokol 17-02-2013, 20:24 Widzę że problem już rozwiązany ale może się to przyda komuś na przyszłość:
Były takie wersje 2.0 TDCI 115PS z siłownikiem elektronicznym przy turbinie (taka kostka co ma w sobie silniczek i przesuwa zmienną geometrię). Jeśli turbina jest na górze silnika to ją łatwo zobaczyć. Może elektronika siada albo silniczek w środku się zaciera lub blokuje. Albo zmienna geometria się blokuje i wyskakuje błąd doładowania lub sterowania turbo. Jak odpalisz samochód to zobacz czy ta sztanga co idzie od kostki do turbo tak sobie "lata" luźno = drży na wolnych obrotach. Jeśli jest sztywna to masz zblokowaną geometrie lub elektronika nie pracuje poprawnie.
|
|