Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Pasek klinowy piszczy tylko gdy wilgotno


defender118
07-08-2009, 15:50
Witam.Mam problem.Otóż escort piszczy gdy pada deszcz lub stał na mokrej trawie.Gdy stoi na kostce nie piszczy.Aby przestał piszczeć trzeba zrobić ze 50 km aby wilgoć odparowała.Jednak po nocy gdy rosa opadnie znów piszczy.Jest to troche denerwujace bo ludzie się aż oglądają za piszczałką.Gdzie może się dostawać wilgoć i jak ją usunąc raz na zawsze?.Pozdrawiam

dresat
07-08-2009, 16:45
A może trzeba zwyczajnie bardziej go naciągnąć? Gdy ślizga się, to i piszczy...:)

radekbox
07-08-2009, 16:54
no pewnie, ze naciagnac, w szczegolnosci, ze jest samonapinacz:p

defender118
07-08-2009, 17:33
myślałem że jak jest samo napinacz to się sam napina

Możecie mi dokładnie opisać gdzie trzeba poluzować albo dokręcić aby naciągnac pasek?

dresat
07-08-2009, 17:47
radekbox: bardzo śmieszne...to może suszarkę do włosow Kolega sobie domontuje? Melduj, co ma zrobić, jakżeś taki mądrala.

Patt MelodyZ
07-08-2009, 18:42
Kolego Dresat, mógłbyś wnieść coś, co koledze pomoże a nie tylko krytykować innych.

Ja myślę, że najlepszym sposobem byłaby wymiana paska ale jeżeli nie, to po prostu jakoś go osłonić, żeby wilgoć nań nie padała.

Pozdrawiam serdecznie

kosciak
07-08-2009, 19:21
powinna być taka plastikowa osłona przykręcana od dołu..

radekbox
07-08-2009, 20:08
radekbox: bardzo śmieszne...to może suszarkę do włosow Kolega sobie domontuje? Melduj, co ma zrobić, jakżeś taki mądrala.
no ja bym zamontowal farelke :p

tak, jak napisal <b>kosciak</b> powinienes miec oslone na pasek, jesli ja masz, to raczej stawialbym na jego zuzycie.

wacek_pl
07-08-2009, 20:51
Masz pasek klinowy czy wielorowkowy, jak klinowy to bardziej napiąć, jak wielorowkowy to do wymianki.

radekbox
07-08-2009, 21:08
jest wielorowkowy

wacek_pl
07-08-2009, 21:13
To wymianka.

defender118
07-08-2009, 22:22
aha.czyli szykuje się wymiana.

Sly82
07-08-2009, 23:33
a masz tam, tą osłonę tego paska, bo jestem ciekaw czy to mogło być powodem piszczenia

defender118
15-08-2009, 12:50
Jest tam osłona.Jak psiknę wd 40 to przestaje piszczeć lecz na nastęny dzien efekt jest spotęgowany do czasu wyparowania wilgoci albo ponownego psiknięcia.Jaki ma wymiar pasek wielorowkowy do mk7?.

corneliusab
15-08-2009, 13:24
To zalezy czy masz klime czy nie.

Pozdrawiam

radekbox
15-08-2009, 13:28
taki jesli masz klime:
http://ford-sklep.pl/pasek-napedowy-zetec-_klima_-08_93_-6pk1930-p-1282.html

taki bez klimy:
http://ford-sklep.pl/pasek-napedowy-zetec-07_94_-6pk1675-p-1284.html

a jaka jest dokladana dlugosc to nie mam pojecia

corneliusab
15-08-2009, 14:31
Najciekawsze jest to, ze obydwa sa w takiej samej cenie:) a ten do klimy napewno jest dluzszy.

Pozdrawiam

defender118
26-08-2009, 18:50
Witam.mam jeszcze jedno pytanie.Otóz słyszałem ze piszczeć może również pompa wspomagania.Dodam że piszczenie ustaje gdy da sie większe obroty.Nigdy nie występuje odrazu po odpaleniu silnika tylko po jakis 30 sek.No ale jakby była pompa to by po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów piszczenie całkowicie nie ustępowało.Czyli na bank pasek czy jednak dac mechanikowi do zweryfikowania?

radekbox
26-08-2009, 20:31
przy pompie wspomagania, jak zaczniesz ruszac kierownica to piszczenie najczesciej zmienia ton

defender118
26-08-2009, 20:52
jutro sprawdze czy cos sie zmienia przy kręceniu kierą.

radekbox
26-08-2009, 21:11
ale piszczenie paska nie da sie pomylic z wyciem pompy

Ketling
03-11-2009, 20:51
no właśnie doradźcie, piszczał mi pasek wieloklinowy zwłaszcza jak wjechałem w kałużę a ponieważ był niewiadomego "przebiegu" to go wymieniłem 2 tyg. temu na oryginalny motorcrafta - no i dopiero teraz mi piszczy rano po rozruchu omal mnie **** nie strzeli przestaje dopiero po jakichś 10-15 min. ale jak jadę na światłach gra radio i włączę grzanie szyby to się odzywa. Psiukałem sprayem był regulowany i dalej piszczy...

kosciak
04-11-2009, 09:12
może poprostu zasłabo naciągnięty? u mnie we 2 osoby to robiliśmy bo ciężko go samemu naciągnąc... ma sie max 1cm odgiąć jak go naciskasz od góry np.

parker
07-11-2009, 14:23
no właśnie doradźcie, piszczał mi pasek wieloklinowy zwłaszcza jak wjechałem w kałużę mam ten sam problem piszczy jak stoi na wilgotnej nawierzchni, jak wjade w kaluze i jak pada deszcz a ja skrecam na zakretach i do tego nie mam osłony na pasek - próbowalem kupic uzywana ale nigdzie nie mogłem dostac a oryginal w fordzie - bo tylko tam takie osłony występują kosztuje 120 zł :( spróbuje napiac i musze kupic ta oslone

fordziak4971
10-11-2009, 21:22
jak ci jeszcze piszczy, to nasmaruj go towotem(smarem) zapal silnik i daj mu gazu tak długo aż przestanie się smar palić, przy tym zabiegu będzie kupa dymu i smrodu ale nie będzie piszczal pasek później. daj znać czy u ciebie oczadziało, u mnie pomogło. Milej pracy

defender118
11-11-2009, 10:29
to moze napisze jak sie u mnie przygoda z paskiem skonczyła.Kupiłem nowy pasek i okazało się ze stary założony przez poprzedniego mechanika był za długi i założony omijając samonapinacz.Teraz jest cisza

kosciak
11-11-2009, 12:50
szlak by tych mechaników :/

LeViaThaN
18-11-2009, 13:00
Witam, podłącze się do tematu bo mam podobny problem co kolega "defender118"
Również podczas deszczowej pogody gdy wjadę w kałuże to piszczy pasek, w tym momencie potrafi również wspomaganie odłączyć, radio się resetuje i wskazówka obrotomierza opada na dół, dopiero po kilkunastu sekundach mu przechodzi lub jak wcisnę sprzęgło i lekko go przygazuję. I tak czytam i czytam i chyba pozostaje wymiana.
Tylko powiedzcie mi bo słyszałem że są dwa paski, do alternatora i wspomagania?
Trzeba wymienić najlepiej obydwa w takim razie tak?
Jak dobrać odpowiedni pasek, wystarczy że podam dane auta i sprzedawcy sami dobiorą?
Której firmy najlepiej kupić - żeby były dobre i nie drogie.

LeViaThaN
18-11-2009, 13:01
Dodam że naciągany już był, ale bardzo nie pomogło.....

Ketling
18-11-2009, 14:17
może poprostu zasłabo naciągnięty? u mnie we 2 osoby to robiliśmy bo ciężko go samemu naciągnąc... ma sie max 1cm odgiąć jak go naciskasz od góry np.

naciągnięty prawidłowo, sprawdzałem w dwóch warsztatach, myślełem że jak nowy to może się trochę rozciągnął. Napięty prawidłowo i piszczy i to -jak pisałem wyżej- cały czas nie tylko jak dostanie wody.
Muszę jeszcze spróbować ten patent z towotem, kolegi przemek4971, choć się obawiam czy to dla paska zdrowo. Albo jakiś lepik/smoła, były kiedyś takie wynalazki do pasów transmisyjnych

boszax
18-11-2009, 18:52
Panowie piszczenie paska spowodowane jest najprawdopodobnej złym doborem tegoż paska. W moim poprzednim Escorcie 1.8TD miałem założony oryginalny pasek. Postanowiłem go wymienić bo był już mocno zużyty. Kupiłem nówkę długość taka sama. Po założeniu i rzeczywiście w wilgotnych warunkach słychać było okropne piszczenie. Nie pomagało naciąganie i inne "rzeźby". Założyłem z powrotem stary i jak ręką odjął. Po bliższych oględzinach obydwu paskom okazało się , że stary ma inaczej profilowany brzeg paska. Dokładnie już nie pamiętam tej różnicy ale była dosyć spora (jeden miał brzeg płaski drugi z wcięciem po skosie, nie pamiętam który prawidłowy właśnie) . Jak się później okazało w ofercie pasków GATES można było kupić pasek podobny do oryginału o 100zł drożej niż ten który kupiłem i z takim samym profilem brzegowym. Postanowiłem pozostać przy starym :)

marcineczek222
19-07-2010, 17:43
Czy ktos wie moze jak naciagnac nowy pasek w silniku 1.6 16v bez klimy??? zalozylem dzis nowy ale trzeba go troche naciagnac bo piszczy, nie wiem natomiaast jak go naciagnac....

tomiscorpio
19-07-2010, 21:40
temat masakra,

zakladamy nowy pasek , samonapinacz go naciaga , jak jest miekki to napinacz do bani albo zly pasek.

marcineczek222
19-07-2010, 21:46
NAPINACZ, czyli ta jedna rolka?? tez myslalem ze cos moze byc z nia ale ona sie wogole nie rusza. a regulacji poprzez alternator tez tam nie znalazlem...

tomiscorpio
19-07-2010, 23:40
napinacz to napinacz alternator to alternator.

Zeby zdjac pasek trzeba sciagnac scisnac napinacz , bo jak wtedy inaczej pasek zdjeles??

J

marcineczek222
20-07-2010, 07:58
nie zdjalem on poprostu pekl. pozatym sprawa wyjasniona... zle zalozylem na rolkach pasek i dlatego byl niewielki luz. teraz juz jest ok:)

parker
23-07-2010, 10:54
u mnie sie okazalo ze to łozysko alternatora piszczało - jak wymieniłem łożysko to problem znikną

awaria
14-08-2010, 22:23
Nie będe zakładał nowego wątku pytanie:

-Kupiłem pasek Dayco 6pk1930
-Czasami z innych firm podają 6pk1920

co z ta różnica 10 mm w długości ????

Czy nie bedzie za długi???

Escort 1.8 zetec RKC klima wsp.