Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Którędy rurka od wskaźnika doładowania ?


SrebnaStrzała
16-08-2009, 12:13
Witam
Którędy poprowadzić rurkę do wskaźnika doładowania turbo? Jak go wprowadzić do środka spod maski ?
Rozumiem że trójnik załączony w zestawie wpina się w rurkę(trzeba ją przeciąć) która wychodzi z tej srebrnej "gruchy" ?
Jeszcze jedno pytanie, bo brak instrukcji angielskiej oraz polskiej.
Mam tu 3 kable do podłączenia biały pomarańczowy i czarny. Czarny to masa a co z tymi dwoma ? przy jednym pisze 12V a przy drugim +12V ale tylko tyle rozumiem.
Pozdrawiam

Mariusz
16-08-2009, 15:25
Przejrzyj to: http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=66014&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3756

fred8345
16-08-2009, 16:40
Witam
Którędy poprowadzić rurkę do wskaźnika doładowania turbo? Jak go wprowadzić do środka spod maski ?
Rozumiem że trójnik załączony w zestawie wpina się w rurkę(trzeba ją przeciąć) która wychodzi z tej srebrnej "gruchy" ?
Jeszcze jedno pytanie, bo brak instrukcji angielskiej oraz polskiej.
Mam tu 3 kable do podłączenia biały pomarańczowy i czarny. Czarny to masa a co z tymi dwoma ? przy jednym pisze 12V a przy drugim +12V ale tylko tyle rozumiem.
Pozdrawiam

SrebnaStrzała jak wszystko podłączysz to wrzuć jakieś fotki i opis jak to zrobiłeś bo też zamierzam takie (cudo) sobie założyć a z małą podpowiedzią będzie łatwiej.

Pozdrawiam

Snot
16-08-2009, 20:28
Witam
Którędy poprowadzić rurkę do wskaźnika doładowania turbo? Jak go wprowadzić do środka spod maski ?
Rozumiem że trójnik załączony w zestawie wpina się w rurkę(trzeba ją przeciąć) która wychodzi z tej srebrnej "gruchy" ?
Jeszcze jedno pytanie, bo brak instrukcji angielskiej oraz polskiej.
Mam tu 3 kable do podłączenia biały pomarańczowy i czarny. Czarny to masa a co z tymi dwoma ? przy jednym pisze 12V a przy drugim +12V ale tylko tyle rozumiem.
Pozdrawiam


Siemka, link wyżej jest do mojej furki. Założyłem sobie takie wskaźniki jakiś czas temu:

http://images40.fotosik.pl/170/1fa580097542b2cem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1fa580097542b2ce) http://images45.fotosik.pl/175/a25f20732f780138m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a25f20732f780138) http://images43.fotosik.pl/174/753738a5deb2ae99m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=753738a5deb2ae99)

Broń boże nie przecinaj kabla od tej gruchy... to jest sterowanie turbiną i jest tam podciśnienie. Zwalisz sobie sterowanie to będziesz miał strasznego muła.

Ten trójnik w zestawie raczej się nie przyda do mondeo (nie w tym celu... dlaczego napiszę na końcu). Z tego co wyczytałem, a czytałem przed założeniem sporo, w wielu samochodach idzie taka mała rurka do czujnika ciśnienia. U nas podobno ten czujnik jest juz wbudowany w układ więc nie ma takiej cienkiej rurki. Ja po prostu kupiłem króciec od jakiegoś kompresora w Castoramie za kilka złotych i wkręciłem go w tą krótką gumową rurę tuż przed kolektorem dolotowym.

Co do kabelków czarny masa.... podłączyłem go do śruby wkręconej w słupek. Czerwony i pomarańczowy to chyba opcjonalne podświetlenia. Ja podłączyłem wszystko do kabelków radia, żeby nic nie ciąć w oryginalnej instalacji. Podłączyłem pomarańczowy od radia do czerwonego ze wskaźnika. Dzięki temu mogę sobie regulować siłę podświetlenia wskaźników razem z podświetleniem kokpitu. Jak podłączyłem czerwony z radia do czerwonego ze wskaźnika, świecił na stałe tą samą jasnością.

Co do wyprowadzenia rurki z kokpitu, to była największa gimnastyka :) Puściłem rurkę obok wiązki wychodzącej z kokpitu do komory silnika. Przecisnąłem się między wiązką a gumowym kołnierzem uszczelniającym tą wiązkę. Taka uszczelką w otworze grodzi.

Ten trójnik ma jedną fajną funkcję. Zauważ, że ma taką metalową zwężkę. Ta zwężka zapobiega drganiom wskazówki zegaru. Trzeba by ją wpiąć gdzieś w rurkę nie jako trójnik lecz jako złączkę. Trzeba zatkać trzeci króciec.

Jakby co to wal śmiało z pytaniami. Sorki za dość chaotyczną odpowiedź ale właśnie przed chwilą wróciłem z urlopu i jestem po wielogodzinnej podróży. Na pewno zmajstruję jakąś fotorelację na MKP. Dam znać.

Pozdro!

SrebnaStrzała
16-08-2009, 21:58
Lepiej to wkręcić w kolektor czy w gumową rurę? wydaje mi się ze w plastiku będzie się lepiej trzymać jak dodatkowo gwint przejadę jakąś epoxydą.

Mariusz
16-08-2009, 22:10
Snot, kto Ci robił ten słupek bo myślę także o założeniu takiego zegara?

SrebnaStrzała
16-08-2009, 22:11
Snot, kto Ci robił ten słupek bo myślę także o założeniu takiego zegara?

Słupki można kupić też na allegro nie są drogie:)

Mariusz
16-08-2009, 22:18
Słupki można kupić też na allegro nie są drogie:)

Daj namiar bo szukałem, ale nie mogłem znaleźć.

SrebnaStrzała
16-08-2009, 22:18
Daj namiar bo szukałem, ale nie mogłem znaleźć.

Wpisz obudowa w dziale tuning-optyczny-tarcze

Mariusz
16-08-2009, 22:28
Ja nie o tym. Zauważ jak ma to zrobione Snot. Żadnych dodatkowych elementów, poprostu profesjonalna przeróbka słupka. A jeśli już to co podałeś, to gdzie to umiejscowić, bo pewnie nie na kokpicie?

Mariusz
16-08-2009, 22:33
Chyba, że myślisz o tym http://moto.allegro.pl/item706403555_panel_obudowa_wskaznika_na_slupek_2_ x_52_nowa.html
Ale jak to pokryć materiałem, by wyglądało jak oryginał?

Snot
17-08-2009, 06:53
Robiłem słupki tutaj:
http://www.flokowanie.com.pl/

Zrobiłem od razu obydwa, żeby się nie różniły. Naprawę profesjonalna robota. Na żywo to jeszcze lepiej wygląda. Duuużo lepiej niż gładki łysy oryginał. Teraz nawet jakbym wskaźników nie zakładał to bym sobie po prostu słupki poflokował. Zastanawiam się nad boczkami drzwi. Gdzie przy sterowaniu szybkami plastik jest ohydny.
Zresztą chłopaki z tej firmy chyba siedzą na tym forum....

Co do króćca.
Ja wolałem wpiąć się w tą gumową rurę, bo jest w razie czego tańsza i szybsza w wymianie. Ja kupiłem taki mosiężny króciec z gwintem i w sumie mogłem go wkręcić w tą metalową rurę tuż przed tą gumową, ale nie miałem wtedy narzędzi do tego. W gumowej złapałem metalową nakrętką i podkładkami. Trzeba też pamiętać że mimo wszystko jest tam wysoka temperatura, więc trzeba też dokupić rurkę o wyższej wytrzymałości cieplnej. Moja pierwsza przeźroczysta rurka zakładana na króciec pod wpływem temperatury się rozszerzała i spadała z króćca. Po prostu miękła.

SrebnaStrzała
17-08-2009, 10:41
Ile Cie kosztował ten słupek ?
Odnośnie króćca to dziś jade do Castoramy i będę tego szukał.

Snot
17-08-2009, 21:00
Tyle co u nich na stronce czyli 170 zl

SrebnaStrzała
18-08-2009, 11:20
Ok więc tak:
O ile poprowadzenie wężyka zajeło mi minute, o tyle montaż w rurze trwa juz 2 dzień. Kupiłem towaru chyba za 30zł. Ciągle coś było nie tak! a to gwint za krótki a to gwint o nietypowym gwintowaniu a to wężyk zbyt słaby, uszczelki za grube, a to nakrętek nigdzie nie było itd. Dziś sie wkurzyłem i dałem do tokarza aby mi zrobił to co trzeba. Weźmie za to 20zł, mogłem tak od razu zrobić.

Snot
18-08-2009, 11:41
Ok więc tak:
O ile poprowadzenie wężyka zajeło mi minute, o tyle montaż w rurze trwa juz 2 dzień. Kupiłem towaru chyba za 30zł. Ciągle coś było nie tak! a to gwint za krótki a to gwint o nietypowym gwintowaniu a to wężyk zbyt słaby, uszczelki za grube, a to nakrętek nigdzie nie było itd. Dziś sie wkurzyłem i dałem do tokarza aby mi zrobił to co trzeba. Weźmie za to 20zł, mogłem tak od razu zrobić.

To też dobry pomysł. Ja w castoramie znalazłem taką pułeczkę z częściami do kopresorów. Były tam nakrętki, trójniki króćce... i tam sobie dobrałem. Co dziwne, ja miałem problem z wężykiem bo wszystko było tam tak ściśnięte, że nie mogłem jej przepchać, a nie chciałem uszkodzić uszczelki grodzi.

mario13
18-08-2009, 11:44
Srebrna Strzala,Ty to zakochales sie w tym autku?Na tyle problemow jeszcze pakojesz kase?Ja bym dawno to pogonil i kupil cos "normalnego".
Pozdro i wytrwalosci:wink:

SrebnaStrzała
18-08-2009, 14:24
Odnośnie wężyka poprowadziłem g na zewnątrz między szczelinami blachy :) ale tak że nic nie widać, potem wchodzi w uszczelkę w drzwiach itd. Mam problem z zasilaniem, podłączyłem je pod światła ale nie wiem jak kabel przepchać przez słupki :(
Również mam pewne obawy co do szczelności układu, ale szczytowa wartość to 1.6b-1.7 bar(kg/cm2) więc myślę że nie uchodzi. W sumie troche mnie to zgasiło myślałem że będzie około 1 bara :P
Samo działanie turbo mnie troche zaskoczyło bo ciśnienie jest ściśle zależne od tego w jaki sposób będę przyspieszał, nie zawsze but w podłogę = 1.6 bara:)
Snot Ty u siebie jaką masz szczytową wartość

Snot
18-08-2009, 14:56
Też sobie wczesniej inaczej wyobrażałem pracę turbiny. 1,5 bara zauważyłem tylko jak sie wciśnie gaz do dechy powyżej jakiś obrotów. Może to ten sławetny overboost?

SrebnaStrzała
18-08-2009, 15:03
Też sobie wczesniej inaczej wyobrażałem pracę turbiny. 1,5 bara zauważyłem tylko jak sie wciśnie gaz do dechy powyżej jakiś obrotów. Może to ten sławetny overboost?

Też mi się tak wydaje:)
Tak nawiasem wiesz jak sie podkręca mechanicznie ciśnienie turbiny? chciałbym mu podnieść o 0.2-.03 bo dawka paliwa jest zwiększona przez chip a doładowanie już nie.

Snot
20-08-2009, 06:26
Oj nie wiem czy da radę podnieść ciśnienia mechanicznie. Zapewne masz turbo ze zmienna geometrią. Podciśnienie steruje geometrią łopatek, które w zależności od pozycji zbierają na łopatki więcej lub mniej spalin, dzięki czemu kręcą się szybciej lub wolniej. Chyba bo nie do konca pamiętam czy zmienna geometria jest po stronie zimnej czy ciepłej turbo. Ale zasada podobna.
Turbinkę się podkręca właśnie poprzez modyfikację softu.

SrebnaStrzała
20-08-2009, 09:25
Oj nie wiem czy da radę podnieść ciśnienia mechanicznie. Zapewne masz turbo ze zmienna geometrią. Podciśnienie steruje geometrią łopatek, które w zależności od pozycji zbierają na łopatki więcej lub mniej spalin, dzięki czemu kręcą się szybciej lub wolniej. Chyba bo nie do konca pamiętam czy zmienna geometria jest po stronie zimnej czy ciepłej turbo. Ale zasada podobna.
Turbinkę się podkręca właśnie poprzez modyfikację softu.

Kiedys ktoś na tym forum mówił że można na stałe "rozwinąć" łopatki jakąś śrubka.

mario13
20-08-2009, 11:04
mówił że można na stałe "rozwinąć" łopatki jakąś śrubka.
I efekt turbo dziury albo braku mocy murowany

Snot
21-08-2009, 12:35
Kolega mario13 ma rację
odłącz sobie wężyk od turbiny (ten od sterowania) zobaczysz że samochód nie dostanie żadnego kopa aż do prawie 2500 -2700 obrotów :)