Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Pierścienie tłokowe


Andrewko
19-08-2009, 12:49
Witajcie. Jako że po nieprzejściu przeglądu remont silnika nadchodzi wielkimi krokami, dzwoniłem dziś do "Prima" z zapytaniem o pierścienie tłokowe do MK3 1.8 125. Cena około 35zł na cylinder z tym że są różne rozmiary. Czy jest jakaś szansa na poznanie rozmiarów pierścieni np z numery VIN ? bez wyjęcia, gdyż autko stoi w Irlandii i nie mam zbytnio czasu na rozkręcenie silnika i czekanie ponad tydzień na paczkę z Polski.

PS. Mam do dyspozycji program MICROCAT 2009 Ford.

Pozdrawiam

1olek
19-08-2009, 18:24
w MICROCAT pownno Ci wyjsc po wpisaniu Vin'u.

Andrewko
19-08-2009, 19:49
Dzięki, jednak po rozmowie z mechanikiem stwierdził że lepszy będzie swap. I tu pytanko czy przy swapie z 1.8 do do 2.0 trzeba coś przerabiać ? Pozdro

1olek
19-08-2009, 20:04
tylko przeswapuj pewny silnik a nie kolejny wrak bo to roznie mozna trafic

Andrewko
11-09-2009, 15:17
Kurcze znalezienie silnika do MK3 w Irlandii porażka. Jeśli nie to trudno... będzie remont. Mam nadzieje że to tylko pierścienie a nie uszczelniacze jeszcze do kompletu.

Ciśnienie jest 1 - 11 2 11 - 3 4- 12 4 - 6 :D Po próbie olejowej wzrastają. Czyli tylko pierścionki ? oleju bierze 4l na 10 000

marctwain
11-09-2009, 17:30
cztery litry na 10kkm czyli o,4 l na 1000. To jeszcze nie tragedia.Poza tym uszczelniacze to nie jest duży wydatek. A rozmiar to mechanik pytał, bo zależy on jaki będzie szlif.:wink:

1olek
11-09-2009, 17:44
pierscienie tlokowe widzialem za grosze na ebay.co.uk, na jakiejs wyprzedazy magazynu w UK.

Jakub
11-09-2009, 22:06
A rozmiar to mechanik pytał, bo zależy on jaki będzie szlif.

Jaki szlif? Wymiana samych pierścieni na nominalne.
Do MKIII nie spotkałem się z nadwymiarowym tłokiem ( a jest to niezbędne do pełnej kapitalki)

Andrewko
12-09-2009, 09:10
Dokładnie. Mechanik powiedział że obejdzie się bez szlifu.

Czyli co potrzebuję:

1.Uszczelka pod pokrywę zaworów.
2.Uszczelka pod głowicę
3.Planowanie głowicy.
4.Uszczelka pod misę olejową.
5.Ew śruby od głowicy.

I czy po takim zabiegu zniknie problem poboru oleju w 100%. Główny problem to spaliny, dzięki którym autko nie przeszło przeglądu.

Pozdrawiam.

PS: Szukałem w Microcat rozmiarów pierścieni i nie znalazłem.

Czy mógł by mi ktoś poradzić jak dobrać pierścienie za pomocą nr. VIN autka ?

Może autodata ?

Jakub
12-09-2009, 16:56
Dodatkowo uszczelniacze zaworowe. Uszczelki kolektorów ssącego i wydechowego. Wskazane od razu dotrzeć zawory.

Andrewko
14-09-2009, 10:52
Ok a możecie podrzucić linka do sklepu gdzie mogę kupić uszczelniacze.Pozdrawiam

Mariusz
14-09-2009, 11:19
http://ewcar.pl/
http://ford.sklep.pl/

Andrewko
15-09-2009, 14:54
Kurcze albo nie dowidzę albo nie wiem co bo nie mogę znaleźć uszczelniaczy w tych sklepach ?

1olek
15-09-2009, 22:20
Napisz do Jacka z dzialu sprzedam, bedzie mial na 100%

Andrewko
04-11-2009, 15:20
Witajcie. Po ponad miesiącu poszukiwań nikt nie jest w stanie określić rozmiaru pierścienie po nr VIN. Nawet Jacek mówi że nie da rady. Czy w taki razie pozostaje mi wyciągnięcie starych i wysyłka do Primy do PL i czekanie na paczkę z PL do IE ok 10 dni czyli razem autko będzie nie na chodzie przez 3 tyg ? Pomóżcie błagam