Zobacz pełną wersję : Jak skutecznie usunąć DPF


Pablo_X
22-12-2009, 11:38
Czy spotkał się ktoś już z metodą skutecznego usunięcia filtra cząsteczek stałych (DPF (http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych)) w Mondeo MK3 od 2005 do 2007.

Jak ogólnie wiadomo, układ ten jest niezwykle kłopotliwy w użytkowaniu i jest dodatkowym źródłem stresów a nieraz i wysokich kosztów.

Zakup auta wyposażonego w ten wynalazek przypomina mi niemal strzał w stopę ;-)

Dotychczas na forum było niewiele

strefa|dolnośląska/DPF - gdzie usunąć (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=79380&highlight=usuni%EAcie+DPF)
[MK4] 2.0 TDCI wyłączenie/usunięcie DPF (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=77639&highlight=usuni%EAcie+DPF)
Ford Focus/[MK2] Filtr DPF (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=79866&highlight=usuni%EAcie+DPF) Tu polecam post #20 (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1261666&postcount=20) napisany przez heko

Bierut
22-12-2009, 12:17
A czy MKIII mają DPF-y ?

maku123
22-12-2009, 15:10
A czy MKIII mają DPF-y ?
Mają DPF i są to modele głównie z 2006/07 roku chociaż z 2005 też się trafiają np:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l1jp1jmwk3o2
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v1qjabqlihsi
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l1qhwz3mlyiy

niku 27
22-12-2009, 21:20
Witam mam autko od Hansa i właśnie wyposażone w DPF przebieg 88tkm i jak na razie większych problemów nie miałem. Oczywiście dopalałem filtr regularnie co 500 km, ale w lato nasza rodzinka się powiększyła i nie miałem wtedy czasu i głowy do dopalania i zbędnych przejazdów, efekt wymiana oleju dwukrotnie przez dwa miechy, dolewa nawet litr paliwa do oleju silnikowego na 1500km, szlak może trafić. Ale dowiadywałem się w serwisie forda w Warszawie, mogą go wyciąć i zmienić oprogramowanie od mondziaka bez filtra, można też dopalać serwisowo 230zł, tańszy olej.

mario13
22-12-2009, 21:30
http://www.tuneforce.pl/FAP.html
To kolega z forum TuneFORCE

niku 27
22-12-2009, 21:35
Są także i zalety posiadania dpf-u, nie zobaczysz za sobą dymu niezależnie czy zima -15 czy lato, rura wydechowa jest od wewnątrz czyściejsza niż na zewnątrz jak bym ją polerował codziennie. Nawet w takie mrozy jak teraz nie leci nawet para lub kropelki wody, uruchamiam silnik odśnieżam samochód i a z rury tylko powietrze śmierdzące tlenkiem węgla. Myślę ,że układ wydechowy znacznie dłużej posłuży, a jak się filtr zapcha to rachu ciachu, chociaż słyszałem ,że już na to są sposoby wiertełkiem. Pozdrowionka , Wesołych Świąt.

MĄKA
22-12-2009, 22:45
a czy info czy auto ma DPF zawarta jest w nt VIN :?::027:

heko
23-12-2009, 02:09
a czy info czy auto ma DPF zawarta jest w nt VIN :?::027:
..oczywiście

MĄKA
23-12-2009, 16:27
no i :razz: moj VIN o niczym takim nie wspomina także jeden ewentualny kłopot z głowy :D

Pablo_X
24-12-2009, 22:07
Są także i zalety posiadania dpf-u, nie zobaczysz za sobą dymu niezależnie czy zima -15 czy latoOczywiście, że to jest zaleta.
Jednak ten medal ma drugą stronę (ciemną). Nie dowiesz się o przytkanym zaworze EGR, zapchanym kolektorze dolotowy (te dwa przypadki dla posiadaczy nie zaślepionego EGR), o nieszczelnościach w układzie doładowania, o pękniętej rurze od intercoolera itd, itp.

Gdyby kompetentność serwisów i ceny ich usług były odpowiednie, to nie było by obaw nawet z najmniejszymi niedomaganiami udać się do nich. Jednakże w naszych realiach serwisowanie auta z DPFem może (ale nie musi) doprowadzić do bankructwa ;-)

Z drugiej strony, posiadacze aut spełniających najnowsze normy EURO albo posiadających DPF powinni mieć z tego jakież ulgi od państwa z racji tego, że dbają o środowisko.

Pablo_X
30-12-2009, 08:07
Jeszcze garść informacji o działaniu DPF w wersji mokrej - FAP.
http://www.roadlook.pl/technika/filtr-czasteczek-stalych-w-silnikach-hdi.html
Odnosi się to do silników HDI więc z Mondeo nie ma wiele wspólnego (na szczęście).

Aby pozostało dla potomności.



http://www.roadlook.pl/img/art//k7_45a16b2b538ea.jpg
Filtr cząsteczek stałych w silnikach HDi

Cząstki stałe o średnicy rzędu 0,09 mikronów składają się głównie z węgla i węglowodorów. Zasada działania FAP polega na wychwytywaniu i gromadzeniu cząstek na filtrze, a następnie na ich okresowym spalaniu.
opublikowano 08. 01. 2007

http://www3.smartadserver.com/call/pubi/11217/83380/4850/M/[timestamp]/? (http://www3.smartadserver.com/call/pubjumpi/11217/83380/4850/M/[timestamp]/?)

Naturalne spalanie cząstek następuje w temperaturze około 550 stopni Celsjusza , podczas gdy temperatura spalin wynosi 150°C przy wylocie kolektora. Proponowane rozwiązanie uwzględnia te dwa parametry dzięki:
- wtórnemu wtryskowi w fazie rozprężenia co powoduje dopalanie w cylindrze i zwiększa temperaturę spalin z 200 do 250°C (to jest z 350 do 400°C);
- dodatkowemu dopalaniu dzięki katalizatorowi utleniającemu umieszczonemu przed filtrem, który przetwarza nie spalone węglowodory pochodzące z wtórnego wtrysku. Temperatura może wzrosnąć o 100°C (to jest z 450 do 500°C);
- domieszce substancji Eolys do paliwa. Ten związek zawierający cerynę obniża naturalną temperaturę spalania cząstek do 450°C.
System FAP składa się z:
- płaszcza zawierającego wstępny katalizator oraz nośnik filtracyjny o porowatej konsystencji, z węglika krzemu, który wychwytuje w sposób ciągły cząstki ze spalin. Czujniki kontrolują ciśnienie nasycenia filtra oraz temperaturę gazów przed i za systemem;
- oprogramowania w kalkulatorze silnika. Oprogramowanie steruje regeneracją filtra poprzez wtórny wtrysk co 400 do 500 km w zależności od stanu nasycenia filtra i zapewnia autodiagnozę systemu. Przez cały okres regeneracji filtra, zasilanie powietrza przebiega obwodowo dla uniknięcia przechodzenia przez wymiennik powietrze / powietrze i chłodzenia, i wręcz przeciwnie w celu przechodzenia przez podgrzewacz dla zwiększenia temperatury mieszanki doprowadzanej do komory spalania i uzyskania cieplejszych spalin;
- urządzenia dodawania domieszki do paliwa złożonego z systemu pobierania, z systemu wtryskiwania preparatu Eolys do głównego zbiornika i ze specjalnego modułu obliczeniowego. Eolys jest przechowywany w dodatkowym zbiorniku umieszczonym w pobliżu zbiornika paliwa. Jest wtryskiwany proporcjonalnie do objętości paliwa. Przykładowo przy pełnym wypełnieniu zbiornika paliwa (60 l) system wtryskuje 37,5 ml roztworu zawierającego 1,9 g ceryny. Zbiornik preparatu Eolys o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu rzędu 80 000 km.
Czyszczenie filtra i napełnianie dodatkowego zbiornika zawierającego Eolys jest przeprowadzane co 80 000 km w autoryzowanym serwisie.
Zasadnicze zmniejszenie emisji cząstek dzięki unikalnej technologii FAP
Filtr zatrzymuje nie spalone cząstki wyrzucane przez silnik i zapewnia ich spalanie. Poziom emisji cząstek z silnika HDi, który i tak jest już bardzo niski dzięki technologii bezpośredniego wtrysku do wspólnego kolektora "common rail" osiąga w ten sposób wartości na granicy pomiaru i znacznie wykracza poza przyszłe normy ochrony środowiska, które będą obowiązywać w Unii Europejskiej.
System FAP został opracowany dzięki wspólnemu kolektorowi silnika HDi, który poprzez samą tylko zasadę działania, pozwala kontrolować poszczególne etapy spalania. Regulacja temperatury spalin dzięki dodatkowemu spalaniu daje możliwość sterowania regeneracją filtru.
System FAP jest jednym z elementów ogólnej strategii zmniejszania szkodliwych emisji, prowadzonej przez firmę Citroën i grupę PSA Peugeot Citroën. System zapewnia silnikowi Diesel HDi decydujący atut ekologiczny uzupełniając jego wewnętrzne, korzystne parametry dodatkową eliminacją cząstek i spalin. Jest stosowany już w modelach C4, Xsara Picasso, C4 Picasso, C5 i C8, a także w kilku modelach Peugeot.


autor: Andrzej Karaczun (andrzej.karaczun@roadlook.pl)

heko
03-01-2010, 14:17
..a ja doleję troszkę dziegciu do beczki....ostatnie badania dowiodły że DPF-y niestety co prawda zmniejszają wydzielanie sadzy...ale sadza wiązała ze sobą inne b. szkodliwe substancje...które teraz unoszą się i są przez nas wdychane :( ...więc nie wiadomo czy to akurat było dobre rozwiązanie....

matias18
03-01-2010, 23:22
ale nadal jest wystarczajaco duzo wydzielajacych duze ilosci sadzy wiec my na tym raczej za bardzo nie ucierpielismy

TuneFORCE
20-01-2010, 02:32
moja wypowiedź z podobnego tematu:
Jeżeli ktoś ma problem z filtrem cząstek stałych to zapraszam

W Fordzie najczęstszą przyczyną(przedwczesną) padania filtrów cz. st. jest brak płynu katalicznego, oczywiście z winy użytkownika, który kupując nowe auto nie został poinformowany w serwisie o takiej konieczności lub kupił używane auto i nie miał pojęcia o obsłudze FAPa/DPFa. Dodatkowo jeżeli auto często jeździ w warunkach miejskich to filtr ,,zapycha'' się dużo szybciej...

To czy FAP/DPF jest ,,ekologiczny'' zostawiam każdemu do przemyślenia, najlepiej gdyby chemik się wypowiedział i dokładnie opisał jakie substancje powstają w reakcji zachodzącej w filtrze cz. st
Pomijam tez kwestie technologiczne, koszty i energie potrzebną do wyprodukowania FAPa/DPFa, zresztą podobnie jak w przypadku napędów hybrydowych..

Wymieniać czy usuwać?
Wszystko zależy od budżetu i podejścia do tematu.
Ja osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem jest wywalenie filtra i wyłączenie go programowo, zapominamy o problemie raz na zawsze, nie trzeba jeździć do serwisu na ,,czyszczenie'' czy pamiętać o dolewce płynu kat.
A jak chcemy być pro ekologiczni to zamiast jechać autem w niedzielę do marketu lepiej wyjść na spacer czy pojeździć na rowerze

Jeżeli ktoś ma problem z filtrem, niech go od razu wywala i będzie po problemie, my usuwamy je mechanicznie i wyłączmy ich obsługę programowo, sterownik pracuje w trybie jak bez FAP/DPF.
Wydaje mi się to najsensowniejszym rozwiązaniem rozwiązującym ten problem raz na zawsze.

kris4
10-02-2010, 15:53
Ja mechanicznie wycinałem filtr we własnym zakresie, z softa w V-tech-u w Krakowie. Polecam, na prv mogę wysłać numer.

TuneFORCE
23-02-2010, 15:59
A ja się pochwalę, co prawda nie o forda chodzi tylko VW, ale właśnie dzisiaj skończyliśmy robić Passata B6...kolejne auto po Superbie z którym nie dały sobie rady 2 duże firmy które się za to zabierały:619:

gruzinwolf
08-03-2010, 20:49
witam panowie, mojego Wilka też dopadla ta filtrowa choroba i strasznie cierpi;/

skoro juz wiem jak uporac sie z tym problemem to moze podpowiecie gdzie można ładnie usunąć ten filterek kto moze sie tym zajmowac oczywiscie wycieciem jak i programem oraz co zamiast niego wstawic??

ile taka impreza kosztuje, pozdrawiam

gruzinwolf
08-03-2010, 20:50
dodam ze taka pomoc przydała by sie w rejonie województwa lubelskiego

Boblo
08-03-2010, 23:11
dodam ze taka pomoc przydała by sie w rejonie województwa lubelskiego

Znajdź sobie na stronie www.vtech.pl jakiegoś lokalnego przedstawiciela i do dzieła!

juro
09-03-2010, 13:52
Ja mechanicznie wycinałem filtr we własnym zakresie, z softa w V-tech-u w Krakowie. Polecam, na prv mogę wysłać numer.

Witam,
kris4 możesz opisać trochę szczegółów na temat tej wycinki?. Ja właśnie zwróciłem się do nich z zapytaniem. Mnie najbliżej do Łowicza.
Odpisali że przed przyjazdem muszę na własna rękę usunąć mechanicznie ten filtr u tłumikarza. Jak to wpłynie na przejazd do nich? Usługa ma trwać 2-4 godz. Czy po przeprogramowaniu robią jakieś testy-regulacje na hamowni itp?

Boblo
09-03-2010, 14:07
Odpisali że przed przyjazdem muszę na własna rękę usunąć mechanicznie ten filtr u tłumikarza. Jak to wpłynie na przejazd do nich? ?
Mi sie wydaje, że najpierw usunięcie programowe, a potem wycinka u tłumikarza. Jak najpierw wytniesz to auto może Ci wchodzić w tryb awaryjny i w ogóle do Łowicza nie dojedziesz. A jak najpierw usuniesz programowo to potem najwyżej przez te kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów DPF nie będzie obsługiwany,.. zanim zdąży się zapchać - ciach! :)

TuneFORCE
09-03-2010, 19:14
poszło na PW

Boblo
09-03-2010, 20:16
poszło na PW
Jak już tu się tak reklamujecie na forum publicznym to może wypadałoby też coś publicznie wspomnieć? Najpierw programowo czy brzeszczotem?

TuneFORCE
09-03-2010, 22:33
Jak już tu się tak reklamujecie na forum publicznym to może wypadałoby też coś publicznie wspomnieć? Najpierw programowo czy brzeszczotem?

Najpierw programowo a potem mechanicznie. Zostawiamy katalizator i usuwamy FAP/DPF(samo wnetrze), najlepiej w ori puszkę wspawać kawałek rurki a zamiast ori kata jakiś nowy, sportowy do diesla.

:)

Słoniu
09-03-2010, 23:03
Kolega TuneForce się reklamuje chyba już na każdym forum motoryzacyjnym hmmm - wniosek z tego roboty brak to na necie się siedzi i klientów usilnie łapie:lol:

Dla mnie wywalenie fapa przed wykonaniem usługi pisania softu to logiczne podejscie do tematu bo wiadomo jak auto się zachowuje jak filtra już nie ma i łatwo okreslić czy robota jest wykonana prawidłowo. A robiąc soft i w między czasie ladować do auta sportowe Katy czy rury to wg mnie usilne zastąpienie filtra i próba wymuszenia parametrów jak na filtrze założonym więc cięzko stwierdzić czy po takim programie nie zacznie nam przyrastać stanu oleju w silniku po 500set kilometrach.


Taka moja mała dygresja.

Pozdro

heko
09-03-2010, 23:39
...spoko...jesli wytniesz DPF-a...a uruchomi się wypalanie(dolanie dodatkowej ilości paliwa) ...to na pewno tego nie przeoczyszg:P...przy pierwszych podejściach do DPF w Mondeo, jak nie udało się go nam wyłączyć...zadyma taka była...że stary ikarus to pikuśg:~...Keisim wie coś na ten temat :P
...a co do jazdy z programowo wyłączonym DPF...a nie usuniętym mechanicznie...to niestety daleko nie zajedziesz...mam na myśli paręset kilometrów max....ostatni miał juz zapchany...i po wyłączeniu przejechał 50 km...aż prawie stanął:)
..Fordy lubią dmuchnąć sadzą :D

gruzinwolf
10-03-2010, 19:58
wszystko fajnie wiele inf. itp:)

ale nikt nie mowi ile $??

i co w koncu nalezy zrobic, skoro nawet jazda jest uciazliwa;/

heko
10-03-2010, 22:41
wszystko fajnie wiele inf. itp ale nikt nie mowi ile $??
..jak zawsze takie info to na PWg:P

TuneFORCE
13-03-2010, 09:06
Kolega TuneForce się reklamuje chyba już na każdym forum motoryzacyjnym hmmm - wniosek z tego roboty brak to na necie się siedzi i klientów usilnie łapie:lol:

długo nad tym myślałeś?
a może złośliwa konkurencja?

a Heko który namiętnie tu Vtech reklamuje tez nie ma co robić tylko "łapie" klientów?

Widzisz 1firma to nie koniecznie jedna osoba



Dla mnie wywalenie fapa przed wykonaniem usługi pisania softu to logiczne podejście do tematu bo wiadomo jak auto się zachowuje jak filtra już nie ma i łatwo określić czy robota jest wykonana prawidłowo.

co Ty wiesz o "zabijaniu" widzę że to Twója 4a wpowiedź dopiero i od razu pełen dziwnych stwierdzeń post...

widzisz są takie auta w których bez problemu można najpierw usunąć filtr a potem "wyłączyć" sofotowo szczególnie jak się ich zrobiło kilkanaście czy kilkadziesiąt...jeśli temat jest trudniejszy to nigdy nie usuwamy FAPa/DPFa przed ingerencją w soft, chyba że właściciel przyjedzie do nas już bez filtra.



A robiąc soft i w między czasie ladować do auta sportowe Katy czy rury to wg mnie usilne zastąpienie filtra i próba wymuszenia parametrów jak na filtrze założonym więc cięzko stwierdzić czy po takim programie nie zacznie nam przyrastać stanu oleju w silniku po 500set kilometrach.

kolejna nietrafiona uwaga, na temat tego czy FAP/DPF jest "ekologiczny" trwają dyskusje, jeśli chodzi o katalizatory to w tym wypadku nikt nie powie że nie sa ekologiczne...i nie montuje się ich po to żeby "wymusić parametry" jak przy f.cz.stałych


Taka moja mała dygresja.

Myślę że zanim coś głupiego zaczniesz wypisywać powinieneś trochę poczytać i popytać...

heko
13-03-2010, 13:39
...no cóż...w tym wypadku muszę się zgodzić w całej rozciągłości z kolega Tuneforce:one:...oczywiście wyłączając tą małą dygresję o złośliwej konkurencji...bo to nie dotyczy tej sytuacjig:P

Słoniu
13-03-2010, 17:12
długo nad tym myślałeś?
a może złośliwa konkurencja?

a Heko który namiętnie tu Vtech reklamuje tez nie ma co robić tylko "łapie" klientów?

Widzisz 1firma to nie koniecznie jedna osoba





co Ty wiesz o "zabijaniu" widzę że to Twója 4a wpowiedź dopiero i od razu pełen dziwnych stwierdzeń post...

widzisz są takie auta w których bez problemu można najpierw usunąć filtr a potem "wyłączyć" sofotowo szczególnie jak się ich zrobiło kilkanaście czy kilkadziesiąt...jeśli temat jest trudniejszy to nigdy nie usuwamy FAPa/DPFa przed ingerencją w soft, chyba że właściciel przyjedzie do nas już bez filtra.





kolejna nietrafiona uwaga, na temat tego czy FAP/DPF jest "ekologiczny" trwają dyskusje, jeśli chodzi o katalizatory to w tym wypadku nikt nie powie że nie sa ekologiczne...i nie montuje się ich po to żeby "wymusić parametry" jak przy f.cz.stałych




Myślę że zanim coś głupiego zaczniesz wypisywać powinieneś trochę poczytać i popytać...


Ohohoho, ależeś się zjerzył...

Każdy ma prawo wypowiadać swoje poglądy, Ty widzę nie znosisz jak ktoś ma inne zdanie od Ciebie.
Kolego przyjmij czasem trochę krytyki bo nie ma ludzi nieomylnych i nie podniecaj się tak bo FAPy to nie ladne laski tylko filtry:lol: .

Z mojej strony złośliwości nie było, a to czy mam na forum 4 posty czy 4000 o niczym nie swiadczy heh.

Mówisz heko vtech reklamuje, hmmm być może, ale sam się przekonałem, ze to profesjonalna firma i tez każdemu będę ją polecał.

Powiem Ci na koniec , wyłączaj FAPy DPFy , rób to wg swojej teori i tak niech zostanie, jedni przekonają się do Twoich racji , a inni będą ich przeciwnikami i niestety takie życie, ale i z tym trzeba umieć się pogodzić.

I tak na marginesie życzę Ci troszkę więcej dystansu chociażby do samego siebie - to zawsze wychodzi na zdrowie.

Pozdro chłopaki

heko
13-03-2010, 18:06
...spoko Słoniu...nie stresujcie się...bo to zawsze bagno robi na forum...prędzej czy później:570:

TuneFORCE
13-03-2010, 18:28
Słoniu może troszkę za bardzo się uniosłem...ciężki tydzień za mną i może dlatego zareagowałem zbyt "narowiście" :)

Słoniu
14-03-2010, 19:27
Słoniu może troszkę za bardzo się uniosłem...ciężki tydzień za mną i może dlatego zareagowałem zbyt "narowiście" :)

Tune Force z mojej strony luz , każdy może mieć gorszy dzień.

kris83
01-04-2010, 11:26
Mam pytanko, nie miałem potrzeby wcześniej korzystać z forum, ale macie już pewnie doświadczenie z filtrem DPF, więc liczę na wasza pomoc, bo serwis niestety liczy sobie nie małe sumy, a nie raz już się u nich przejechałem...

Znalazłem w necie firmę c-tronic, mieszczą się pod Wrocławiem, więc mam blisko.
Czy miał ktoś z was wcześniej okazję korzystać z ich usług?
Znajomy bardzo zachwalał, aczkolwiek robił u nich porządek z AIR BAGiem. Stąd moje pytanie.
Czy usuwaliście może u nich DPF? Koszta przyzwoite, w perspektywie czasu się zwrócą, tylko pytanie jaki efekt?

Będę wdzięczny za wszelkie info :)

heko
05-04-2010, 20:39
..ale c-tronic nie usunie Ci DPF z Forda programowo...tylko założy emulator...programowo to wyższa szkoła jazdyg:P

kris83
06-04-2010, 09:16
Dzwoniłem do nich przed świętami i robią to programowo :). Mam termin na piątek, zobaczymy co z tego będzie.

kris83
06-04-2010, 15:39
..ale c-tronic nie usunie Ci DPF z Forda programowo...tylko założy emulator...programowo to wyższa szkoła jazdyg:P

Mam w takim razie pytanie. Czym się różni dodanie emulatora od wykonania usługi programowo? Jak te dwie rzeczy wpływają na pracę silnika, ewentualnie na sam układ wydechowy, bo widzę,że to już druga krytyka montażu emulatora.

TuneFORCE
09-04-2010, 00:52
Mam w takim razie pytanie. Czym się różni dodanie emulatora od wykonania usługi programowo? Jak te dwie rzeczy wpływają na pracę silnika, ewentualnie na sam układ wydechowy, bo widzę,że to już druga krytyka montażu emulatora.


1. Po założeniu emulatora auto nadal będzie wchodziło w tryb wypalania i co 500km bedzie się ciągneła smuga białego dymu za samochodem...

2. soft nie skoroduje czy nie utleni sie tak jak to ma miejsce w przypadku elementów lutowanych...po jakimś czasie dodatkowa instalacja może zacząć sprawiać problemy

Jeśli jest możliwe wyłacznie fapa programowo to jest to lepsze rozwiązanie niż emulator, który z powodzeniem można zastosować w przypadkach gdzie sofotowo nie ma jeszcze możliwości wykonania takiej operacji(np. sterowniki denso)

kris83
16-04-2010, 12:45
Byłem tam w piątek 09.04, mogłem nawet siedzieć w aucie podczas zabiegu i widziałem jak jeden z pracowników, był to chyba szef, pisał program przy mnie, więc nie ma mowy o kupowaniu oprogramowania.

Razem z przewiertem trwało to nieco ponad 3h i do dziś wszystko się sprawuje prawidłowo :)

TuneFORCE
17-04-2010, 00:14
Najważniejsze że kolejny bezawaryjny 1.6 bez FAPa :619:

a co do pisania programu....to nie jest chip tuning i można bez problemu wgrywać softy zrobione przez kogoś innego, nie ma strojenia indywidualne itp bo takie cos nie jest potrzebne...tak więc się nie martw będzie jeździło...

aveartur
19-04-2010, 11:22
Witam U mnie wykazało po podłaczeniu do kompa : Czas regeneracji filtra nieprawidłowy i wychodzi na to ,ze mam zapchany tez ten filtr ( Poziom oleju wzrósł, wentylator chłodnicy chodzi nawet gdy jest chłodno i bez włączonej klimy , wysokie spalanie ok 7.5 /100 przy spokojnej jeździe) , tylko jeszcze kontrolki w aucie żadne się nie palą ....
Ronił to ktos w okolicach Poznania , Piły ? Jak by co to prosze namiary . Pozdr. Artur aveartur@poczta.fm

aveartur
09-05-2010, 15:20
no i po zabiegu auto śmiga :) i po problemie

Basałyk
08-08-2010, 23:15
Witam mój S-max też zachorował.
Wczoraj przajechałem 350 km w trybie awaryjnym bo w serwisie nie poradzili sobie z dopaleniem.
Może ktoś wie gdzie można go wyleczyć w okolicy Tczewa, Starogardu, Gdańska.
Info na basalykw@wp.pl