Zobacz pełną wersję : [1,8 TDCi] 1.8 tdci ciezko odpala, przerywa


tdci
03-04-2010, 20:09
Witam koledzy.
Mam następujący problem z moim Focusem (2004 r 1.8 tdci 115KM)
Problemy zaczęły się jakiś rok temu mianowicie auto coraz gorzej zapalało, międzyczasie po złym założeniu paska rozrządu byłem zmuszony wymienić głowicę. Od tego czasu auto zaczęło coraz gorzej rozpalać, aktualnie pali tylko przy pomocy autostartu. Dodatkowo przy przekroczeniu 130 -140 często się zdarza, że zaczynają migać kontrolki od świec żarowych auto zaczyna przerywać a nawet czasami gaśnie. Po ponownym rozpaleniu wszystko wraca do normy. Dodam, że Focus jest po wymianie wszelakich płynów oraz filtrów. Po wpięciu na komputer pokazuje następujące błędy:
P1211 Injector control pressuresure sensor above below desired
P2291 Brak opisu
P0251 Injection pump fuel metering control A malfunction
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie w sprawie mojego problemu:)

Boblo
03-04-2010, 22:10
P2291 Brak opisu

P2291- obwód kontroli wtrysku paliwa ( cokolwiek miało by to znaczyć :) ). Wszystkie błędy dotyczą problemów z układem wtryskowym. Bez rozsądnego diagnosty/mechanika się nie obejdzie. "Przeciętny" mechanik grozi wydawaniem pieniędzy i nie rozwiązanym problemem. Napisz skąd jesteś to może ktoś podrzuci Ci namiary na kompetentnego mechanika w Twoich okolicach.

Wojtek
03-04-2010, 22:40
Proszę o poprawienie tematu postu na zgodny z regulaminem.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83774
W innym przypadku temat zostanie zamknięty.
Użyj funkcji " edycja " dalej "zaawansowane ".

tdci
04-04-2010, 00:34
P2291- obwód kontroli wtrysku paliwa ( cokolwiek miało by to znaczyć :) ). Wszystkie błędy dotyczą problemów z układem wtryskowym. Bez rozsądnego diagnosty/mechanika się nie obejdzie. "Przeciętny" mechanik grozi wydawaniem pieniędzy i nie rozwiązanym problemem. Napisz skąd jesteś to może ktoś podrzuci Ci namiary na kompetentnego mechanika w Twoich okolicach.

Stalowa Wola, z góry dzięki za pomoc.

SACZI
04-04-2010, 08:03
Trochę, a nawet bardzo off-top, ale poszukuje tematów opisujących układy wtryskowe od strony ich diagnozowania.
Potrzebuję informacji nt. tego co mogę odczytać z komputera silnika po podpięciu go do narzędzia diagnostycznego.

KRZYSIEK1234
05-04-2010, 15:14
Witam mam problem z focusem mk1 1.8 TDCI 115km ponieważ w czasie jazdy zaczeła mi migać kontrolka od świec żarowych a po 2km zaczoł szczelać w tłumnik i kopci na niebiesko a na drugi dzień chciałem go odpalić i jest to samo i pochodzi chwile i gaśnie nie wiem co sie stało wiec prosze o odpowiedz...?????

Jester
06-04-2010, 16:40
Kolego tdci na początek wymień filtr paliwa. U mnie podobne objawy pojawiły się jak zamarzło mi paliwo. Po ociepleniu wszystko wróciło do normy.

tdci
10-04-2010, 18:14
Kolego tdci na początek wymień filtr paliwa. U mnie podobne objawy pojawiły się jak zamarzło mi paliwo. Po ociepleniu wszystko wróciło do normy.

Filtr paliwa wymieniony, niestety problem pozostal.

Bodzlo
11-04-2010, 13:08
Podjedż do kogoś z IDSem ,może wystarczy wpisać ponownie wtryski :wink:

tdci
17-04-2010, 09:39
Drodzy koledzy czy w 1.8 tdci jest awaryjny wylacznik ukladu wtryskowego ? i czy w baku znajduje sie pompka paliwa ? z gory dziekuje za odpowiedz, przeszukalem forum ale zdania jak zwykle sa podzielone ;)

Jester
19-04-2010, 07:59
Nie ma i nie ma.

tdci
23-04-2010, 17:01
Witam, wracajac do mojego problemu, elektryk stwierdzil ze jest to czujnik cisnienia paliwa, mam odnosnie tego czujnika pytanie. Znalazlem czujnik ktory rozni sie symbolami, oryginalne symbole to 55pp03-01, natomiast ten drugi to 55pp06-03, czy moge zalozyc taki czujnik ? oraz czy istnieje mozliwosc sprawdzenia tego czujnika bez montowania? Z gory dzieki za informacje ;)

adam 293
19-11-2011, 14:28
Witam serdecznie chciałbym się podzielić moimi uwagami na temat ciężkiego odpalania focusa 1.8 tdci na moim przykładzie może komuś to coś pomoże .Mój focus już rok wcześniej miał problemy z odpaleniem jak temperatura spadła w okolice zera zapalał za drugim lub trzecim razem i za każdym razem długo musiałem czekać aż świece się porządnie nagrzeją .Wymieniłem świece, filtry, czujniki temperatury i co i nic bez zmian i tak przemęczyłem zimę później zrobiło się ciepło i problem zniknął .No i znów idzie zima i znów problem wrócił ale już przy temperaturze 6 stopni i dodatkowo jak silnik jest nagrzany to przy rozruchu słychać dziwne stuki jakby koło dwumasowe .Już mi ręce odadały już chciałem kupować silnik z anglika ale mówię sobie spróbuję wymienić akumlator na nowy i.......... rewelacja autko pali jak nowe nawet bez podgrzewania ,dwa obroty i chodzi równiutko nawet przy minus 4 i na gorącym znikły dziwne stuki teraz jestem zadowojony z mojej foczki:):wink:
Dodam że stary aku wydawało się ,że kręcił dobrze ale teraz widzę ,że to tylko przyzwyczajenie ,bo teraz kręci o wiele szybciej

U mnie pomogło może komuś też pomoże Pozdrawiam

woj441
06-01-2012, 16:36
Witam,
podłączam się pod temat związany z kontrolką świec żarowych. Silnik 1.8 TDCI, przebieg 201 tys. km, filtry, płyny wymienione 10 tys. km temu. Temat migającej kontrolki przerabiałem w lipcu 2011, wtedy skończyło się na regeneracji pompy CR, próba przelewowa wtrysków była OK.
Nic nie trwa wiecznie, przedwczoraj syn (zielony w temacie) zadzwonił z informacją, że podczas ruszania ze skrzyżowania samochód stracił moc, zapaliła się wiadoma kontrolka. Po zgaszeniu i uruchomieniu kontrolka pulsowała nadal, powoli z nierówno pracującym silnikiem dojechał do domu. Wieczorem kilkukrotnie odpalałem samochód (kontrolka pulsowała już w pozycji zapłon), praca silnika nierówna ale nie gasł. Dzisiaj odpalałem go również ale po kilku sekundach nierównej pracy gasł. Syn wspominał, że ostatnio przy niższych temperaturach zapalanie było inne niż wcześniej- lekko telepał, załapywał jakby nie od razy na wszystkie gary.
Po przestudiowaniu forum wstępnie obstawiam utratę kodów wtrysków lub padnięty wtrysk. Wiadomo, że muszę jechać na kompa ale w związku z tym, że samochodem nie da się jeździć i czeka mnie laweta mam parę pytań.
Czy błędy (np. brak kodów) da się odczytać na większości komputerów posiadanych przez warsztaty?
Czy ewentualnie kody można nadać tylko w ASO i czy wtryskiwacz musi być zamontowany wtedy w samochodzie?
Czy można wymienić tylko jeden wtryskiwacz i czy silnik będzie pracował poprawnie?
Ostatnie pytanie jest o tyle zasadne, że samochód jest w trakcie sprzedaży i nie chcę wkładać w niego więcej pieniędzy niż to konieczne.
Proszę doświadczonych forumowiczów o porady.

beren1
06-01-2012, 20:00
IDS/WDS, nie musi być ASO tylko odpowiedni program. Kody wbijasz do kompa z naklejki na wtrysku, ew. jak masz karteczke naklejoną na silniku to z niej. Można wymienić tylko jeden wtrysk. Lepiej kupić 1 nowy niż regenerować wszystkie bo polskie firmy regenerujące to loteria, może nie wszystkie. Miałem doświadczenia z 2 i dziękuję. ps. skoro jest w trakcie sprzedaży to zakoduj ten jeden wtrysk i zapomnij, jeżeli to wtrysk ;(

Boblo
06-01-2012, 20:19
Jesli sprężynka mryga już po przekręceniu kluczyka w stacyjce to rzeczywiście najprawdopodobniej problem z kodem na którymś wtrysku. Musisz znaleźć warsztat, który potwierdzi, że może kodować wtryski bo nie wszystkie testery to potrafią, pomimo że mają w swoich opcjach taką możliwość. Ale kilka potrafi,.. nie tylko WDS/IDS. Póki co nie myśl o wymianie wtrysku. Czasami ponowne kodowanie usuwa problem na długo. Jeśli sytuacja się będzie powtarzać to rzeczywiście trzeba będzie myśleć o wymianie wtrysku (-ów ) lub chociaż samych końcówek wtrysku. Tylko musisz zapamiętać na którym cylindrze wypadł kod teraz i ewentualnie w przypadku następnych razów. P2336- 1 cyl., P2337- 2 cyl., P2338- 3 cyl., P2339- 4 cyl. Jeśli będzie to wciąż ten sam cylinder można spróbować walczyć tylko z tym wtryskiem. Jeśli za każdym razie będzie to inny cylinder to już komplet do wymiany.
P.S. Naklejka z nr. kodu jest nisko więc bez wyjęcia wtrysku nie odczytasz kodu. Ale tym się nie przejmuj. Mogę Ci w poniedziałek podesłać jakieś kody z wtrysków do 1,8 tdci,... można je śmiało wpisać i będzie git :)

woj441
06-01-2012, 21:24
Dziękuję kolegom za wskazówki. Boblo, będę wdzięczny za podesłanie kodów.
Pozdrawiam

Boblo
08-01-2012, 22:45
Boblo, będę wdzięczny za podesłanie kodów.
Pozdrawiam
Tak sobie pomyslałem,... że ja te kody będe mógł Ci podać dopiero wieczorem. Więc jeśli chcesz działać już od rana ( jutro w poniedziałek ) to najlepiej sam zadzwoń rano do www.wrmserwis.pl czyli do źródła :). Możesz się powołać na kolegę z forum Forda,.. gość będzie wiedział o kogo chodzi. A ja mu zaraz wyślę maila i uprzedzę, że taki telefon może być w tej sprawie.

Boblo
09-01-2012, 14:09
Udało się wcześniej niż wieczorem

1C34A318 AD71292A
lub
D030BB15 316D69EC

( 0- to zera,.. nie literki )

kaban18
09-01-2012, 17:42
Witam, z momim focusem 1.8 tdci znów mam problemy. Po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów załącza się tryb awaryjny. Na swoim kompie mam kod błędu P0251, czyli w skrócie oznacza to: wirnik, krzywka, wtryskiwacz. Dodam że rok temu regenerowałem juz wtryski wszystkie 4 i zrobiłem na nich 15 tyś. Czy możliwe aby znów padły?
Pozdrawiam

Boblo
09-01-2012, 17:53
P0251 to ogółny błąd związany z ciśnieniem paliwa. Filtr, pompa, reg.ciśnienia na pompie, wtryski.

woj441
09-01-2012, 21:04
Udało się wcześniej niż wieczorem

1C34A318 AD71292A
lub
D030BB15 316D69EC

( 0- to zera,.. nie literki )

Dzięki Boblo, udało mi się (młodym okiem syna) odczytać kody z naklejki na rozrządzie ale niestety "komputerowiec", który miał przyjechać- nawalił. Jutro muszę go ściągnąć "ręcznie". Jak coś będzie wiadomo napiszę. CYA

kaban18
09-01-2012, 21:41
Wymieniam jutro filtr i modle sie aby był zapchany :D

woj441
14-01-2012, 17:15
Witam ponownie,
po podłączeniu komputera pokazał błąd P2336 czyli spalanie stukowe na I cylindrze. Sprawdziliśmy kody i okazało się, że te spisane z nalepki na rozrządzie były całkiem inne niż te w komputerze. To jeszcze nic- na I wtryskiwaczu był kod a na nie było go na III wtrysku (II cylinder). Próby zakodowania I wtryskiwacza (na co wskazywał błąd ) nie udały się. Zakodowaliśmy więc III wtrysk (kodem spisanym z nalepki) i samochód odpalił. Próbna jazda i wszystko OK. Ciekawe czy był to tylko błąd logiczny komputera czy też sygnał kończącego się wtrysku, który nie trzyma już parametrów?

P.S. Przy okazji info dla osób z mojej okolicy- mogę podać namiary na elektryka/elektronika, który ma odpowiedni sprzęt, umie go używać, myśli, analizuje, wyciąga wnioski, nie zdziera kasy- jednym słowem cud w dzisiejszych czasach. Ostatnio pomógł mi przy problemach z centralnym zamkiem i przepalającym się bezpiecznikiem wycieraczek. Inni "fachowcy" nic nie mogli znaleźć albo chcieli mieć usterkę podaną na talerzu (miała być cały czas i czekać na nich).