Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Jak poznać czy jest filtr cząstek stałych


Smis
20-04-2010, 21:01
Witam
Mam zamiar kupiś c-maxa ogladałem jest fajny. Chcialbym jednak wiedzieć czy samochód ten posiada filtr cząstek stałych. Samochód ma 128 tyś km (wedlug wskazań licznika i zapewnień sprzedawcy). W necie po VIN znalażłem takie oto informacje:

Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07, 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10, Jeans Metalik

Numer VIN: WF0MXXGCDM5M79385
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0109

Główne funkcje
Data produkcji: 02.03.2005
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7)
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"I"
Lakier: Jeans Metalik
Materiał we wnętrzu: Linea/Kent

Czy powyższe dane wskazuja że ten samochód ma filtr cząstek stałych? Czy ma kontrole trakcji i ASR i ABS

Pozdrawaim
Robert

String
20-04-2010, 21:49
wg tego co ja wyczytałem na podstawie Vin, to nie masz ESP i filtra cząstek stałych. ABS masz, to jest w tych samochodach standardem.

bocheno
21-04-2010, 06:51
"Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7)" - to pokazuje że nie ma filtra cząsteczek stałych.

tedii
21-04-2010, 19:49
pytanie ,czy chcesz mieć ten filtr cząstek stałych?

niuniek24
21-04-2010, 19:53
raczej chyba nie chce

tedii
21-04-2010, 20:13
raczej chyba nie chce

poproś o rozkodowanie vin- 12345mario,tam dowiesz się wszystkiego,albo wpisz w wyszukiwarce VIN

Franuśś
21-04-2010, 21:14
Filtr cząstek Diesel Co 120 000 km - Wymienić - tylko Duratorq-TDCi spełniający normy Etapu EURO IV, jeżeli dotyczy (LTS 25 280 1)

Pawel
28-04-2010, 10:13
Sprawdziłem swojego i mam normę emisji spalin E3. Czy to oznacza brak DPF?

sw.wilq
28-04-2010, 10:33
E3 Emissions jest zdradliwe. Jak przyjąłem że oznacza to brak DPF'a... i cóż, dostałem go w bonusie :)

Sprawdź swój VIN na stronie: http://www.fordpartsplus.co.uk/FordP...sDealerNetwork
Tam jak podałem swój, to napisało mi wprost - JEST DPF :)

Albo jedź do serwisu i poproś o wydruk danych pojazdu dla VIN - wtedy zobaczysz co naprawdę masz (powinieneś) mieć na pokładzie :)

Zerknij również do wątku: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=97689

Pawel
28-04-2010, 10:43
hmm... na etis podaje mi normę E3, a na fordpartsplus E4 + DPF

chyba pojadę do dealera i będę miał pewność


Edit: Dzwoniłem do Mieszka w Łodzi i, uwaga!, gość twierdzi że po VIN nie mają możliwości sprawdzić czy auto ma DPF. Trzeba wejść pod auto i obejrzeć wydech w okolicy przegrody kabiny pasażerskiej. Jeśli wychodzą z niego dwie rurki i dodatkowo za zbiornikiem paliwa jest zbiorniczek na dopalacz to jest DPF

sw.wilq
28-04-2010, 11:09
hmm... na etis podaje mi normę E3, a na fordpartsplus E4 + DPF

To gratuluję! Pewnie ucieszyłeś się tak samo jak ja :)


chyba pojadę do dealera i będę miał pewność

Edit: Dzwoniłem do Mieszka w Łodzi i, uwaga!, gość twierdzi że po VIN nie mają możliwości sprawdzić czy auto ma DPF. Trzeba wejść pod auto i obejrzeć wydech w okolicy przegrody kabiny pasażerskiej. Jeśli wychodzą z niego dwie rurki i dodatkowo za zbiornikiem paliwa jest zbiorniczek na dopalacz to jest DPF

No popatrz... a mi w Mieszku po VIN powiedzieli i dali śliczny wydruk z parametrami pojazdu, gdzie stało iż DPF jest na pokładzie.

Zdaje się że potwierdza się, że w tym serwisie odpowiedź na dane zagadnienie silnie zależy od tego z kim rozmawiasz. Potwierdza się to z resztą u innych forumowiczów z Łodzi - mają mieszane odczucia co do tego serwisu.
Ja osobiście (mimo że mieszkam obok nich) jeżdżę tam tylko w ostateczności.

Pawel
28-04-2010, 11:15
To gratuluję! Pewnie ucieszyłeś się tak samo jak ja :)

Dokładnie, ale usmiech już mi zszedł. Zadzwoniłem do OMC Motors w W-wie i bez problemu mi sprawdzili. Wyrok: mam DPF...

Pawel
21-05-2010, 10:03
Kolejne newsy odnośnie DPF.
Złapałem kontakt z diagnostą z ASO Forda. Podpięliśmy komputer i wykazał błędy DPF (zapchany aż miło). Okazało się jednak, że oprogramowanie diagnostyczne zawiera też funcjonalność pozwalającą regenerować DPF. Proces trwa 10 min i w tym czasie auto stojąc zaparkowane samoczynnie dodaje gazu i zwiększa ilość dawkowanego paliwa celem oczyszczenia filtra. Po tym ponowna diagnostyka filtra i jest OK. Koszt usługi - 150 zł (wraz ze sprawdzeniem wszystkiego, co jeszcze można było przez kompa sprawdzić). Po tym wszystkim spalanie w mieście spadło o 1l/100km.

sw.wilq
21-05-2010, 11:05
To jest standardowa procedura dopalania serwisowego. Kiedy wyceniają to w serwisie, uwzględniają potencjalną konieczność dopełnienia czynnika dopalającego - co w sumie daje koszt koło 700 PLN.

Serwis w którym to miałem robić, zarzekał się że próby dopalania nie wykonają bez dopełnienia czynnika, a ponoć nie ma sposobu sprawdzenia jego poziomu poza dolaniem do pełna i sprawdzeniem ile weszło.
Jak Ci mechanik zrobił dopalanie "standalone" i podziałało to trzeba się tylko cieszyć. Obawiam się jednak, że w Twoim przypadku rezultaty mogą być krótkotrwałe. Pisałeś niedawno, że przegoniłeś auto po trasie i się poprawiło - takie dopalanie serwisowe symuluje właśnie przepędzenia auta po trasie. Skoro po Twojej próbie dopalenia (z opisu wynika że podręcznikowo wykonanej) teraz robiłeś to serwisowo, to obawiam się że DPF masz w schyłkowym stanie... :(

Pawel
21-05-2010, 13:16
Przebieg mam niecałe 98tys więc płyn powinien jeszcze być bo uzupełnienie jest przewidziane co 60tys. Może i ASO dolewa tego płynu przy okazji dopalania ale robią to co 60tys km. Z etis wygenerowałem kartę przeglądu na 100tys km i na 120tys km, i tylko w tym drugim przypadku otrzymałem coś takiego: Dolej EOLYS176 i zresetuj pamiec zgodnie z instrukcjami serwisowymi w TIS – 1,6/2,0 Duratorq-TDCi z poziomem emisji spalin Etapu EURO IV i filtrem czastek stalych (DPF), jesli dotyczy (LTS 23 563 4)

Zobaczymy jak długo wytrzyma. Diagnosta stwierdził, że spokojnie rok pojeżdżę po takim dopaleniu

Lelon
21-05-2010, 13:43
a przy 120tys km to nie przewiduje się wymiany filtra?

Pawel
22-05-2010, 07:05
Zgadza się. I przy okazji dolewa się płynu.

Pawel
10-06-2010, 20:27
Skoro po Twojej próbie dopalenia (z opisu wynika że podręcznikowo wykonanej) teraz robiłeś to serwisowo, to obawiam się że DPF masz w schyłkowym stanie... :(

Wygląda na to, że Kolega ma rację. Po krótkim czasie spalanie znów wzrosło i tym razem przekroczyło 10 l/100 km w mieście. Ponowna diagnostyka wskazuje na DPF. Po weekendzie max idzie na warsztat, na wyjęcie filtra i czyszczenie. Zobaczymy na ile to pomoże choć zdaję sobie sprawę, że pewnie skończy się na ekstrakcji.

Tak w ogóle to byłem dziś na Tuwima w Łodzi, w sklepie z oryginalnymi częściami Forda. Filtr kosztuje 4100 a zestaw do uzupełnienia Eolys 1100 zł. Kurde, chyba ktoś u Forda ma nieźle namieszane pod sufitem.

Na alledrogo zestaw 1L płynu + potrzebny do uzupełnienia sprzęt kosztuje w tej chwili 150 zł.

c-matix
13-06-2010, 14:10
Z tego co ja sie orientuje to silniki 1.6tdci 90KM nie maja dpf-a , a silniki 1.6tdci 100km maja dpfa, jest to tez chyab zalezne od rocznika czy do 2005 czy pwyzej 2006

Almiro
14-06-2010, 11:13
Hej,
W 2.0 TDCI wystarczy (chyba) zdjąć górną osłone silnika i jeśli jest dolot powietrza rozdwojony to ma DPF jeśli pojedynczy to DPFa brak...
Mirek

jamartor
19-06-2010, 14:09
Witam

Ja dowiedziałem się o tym, że mam ten filtr w nieciekawy sposób. Wzrosło mi spalanie z ok 6,5-7l do ponad 9l (jazda głównie w mieście). Do tego auto zrobiło się mułowate. Diagnostyka wykazała błąd DPF. Zostało przeprowadzone programowe dopalanie (na szczęście nie w ASO) i na 2 tyg był spokój. Ponieważ spalanie znów wzrosło, bogatszy już o wiedzę odnośnie DPF, przegoniłem auto po trasie celem dopalenia. Pomogło na kolejne 2 tyg a potem znów średnia 9l. Postanowiłem dopalić go na dobre i przez 4 wieczory wyjeżdżałem na trasę. Skutek był właściwie żaden. Skontaktowałem się z łódzkim dealerem V Techu i filtr został usunięty.
Jak się okazało podczas wycinania był zapchany na amen. Ale o dziwo nie sadzą a tlenkiem ceru czyli pozostałością po płynie EOLYS 176 służącym do dopalania filtra. Wydech został tak przerobiony, że z zewnątrz nic nie widać. Puszka była rozcięta na samym końcu, w miejscu gdzie był oryginalny spaw. Następnie filtr został przewiercony w kilku miejscach i wybity. Po zaspawaniu nie ma po tym śladu. Całości dopełniło wgranie oprogramowania przygotowanego przez V Tech.
Jak na razie nie ma żadnych problemów, auto pali poniżej 7l w mieście, żadnych świecących kontrolek i "spokojna głowa". Jedyna różnica, to przy dodawaniu gazu widać lekką mgiełkę wydobywającą się z wydechu.
Podsumowując, jak auto ma ok. 100 tys km to nie ma co się zastanawiać tylko trzeba DPF wywalić i problem ustępuje dożywotnio. Co prawda, obserwując wyjmowanie filtra doszedłem do wniosku, że dałoby się go wyczyścić bo tlenek ceru osadza się jako ceglasty pył i wodą pod ciśnieniem oraz kompresorem byłby do usunięcia (i nawet przez chwilę pomyślałem, żeby zaoszczędzić trochę kasy i tak zrobić) ale po jakimś czasie problem znów by wrócił, szczególnie jeśli auto jeździ głównie po mieście więc na dłuższą metę nie miałoby to większego sensu.

P.S. Polecam artykuł w aktualnym wydaniu Poradnika Auto Świata, daje do myślenia odnośnie jakości i niezawodności DPFa.

Riddick
19-06-2010, 19:51
sprawdziłem swój vin na stronce zapodanej w jednym z pierwszych postów i oto wynik:
undefined: WF0WXXGCDW5K64196
undefined: 2005-10-13+01:00
undefined: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
undefined: 4 Door Estate
undefined: 1.6L Duratorq-TDCi (110PS) - DV6
undefined: 5-Speed Manual Transaxle - MTX75
undefined: Stage IV + DPF Emissions
undefined: LHD FWD

rozumiem ze filt niestety mam??:(

Pawel
19-06-2010, 21:38
Niestety, wygląda na to że masz. Jak auto ma 100 tys lub więcej przebiegu to powoli trzeba przygotować 1,5 tys zł na wywalenie tego badziewia.

Porównaj dane na www.etis.ford.com i www.fordpartsplus.co.uk, będziesz mieć pewność

c-matix
23-06-2010, 22:25
A ja doszłem do swoich danych i mam ten DPF czy nie ????/

Główne funkcje
Data produkcji: 22.03.2005
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 45
Silnik: Diesel 1,6 DOHC TCI (90 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Bialy Diamond
Materiał we wnętrzu: Humy/Mondus

Franuśś
24-06-2010, 08:08
Z tego wynika że nie

Lelon
24-06-2010, 11:00
Z tego wynika, że tak... podobno jak jest Euro IV to jest DPF, a jak jest Euro III to nie ma.

Franuss jak zwykle pisze żeby pisać...

sterowiec68
24-06-2010, 11:28
Nie do końca tym razem. W moim 1,8 bez DPFa, z VIN też wychodzi :
,,Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji . ,,

Lelon
24-06-2010, 12:35
To ja już całkiem głupi jestem... to może ja nie mam DPF :)


Mój VIN:

Data produkcji: 05.05.2006
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Sea Grey Metalik
Materiał we wnętrzu: Louis Leather


EDIT: z tego wynika, że rzeczywiście nie mam DPF... ciekawe tylko dlaczego w dwóch ASO powiedziano mi, że DPF mam...

Franuśś
24-06-2010, 12:51
Z tego wynika, że tak... podobno jak jest Euro IV to jest DPF, a jak jest Euro III to nie ma.

Franuss jak zwykle pisze żeby pisać...

Dobrze zastanów się zanim coś o kimś piszesz :surprise:

sterowiec68
24-06-2010, 13:55
Ja też byłem zdziwiony :). Ale tak w tym http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=A2EED7005889E641A BEFCEA32C41D004.dulv1367 kodołamaczu wychodzi. Z resztą temat DPF w 1,8 TDCi ,do tego robionym na rynek polski jest raczej oczywisty . Ni ma :).

Almiro
24-06-2010, 13:59
To ja już całkiem głupi jestem... to może ja nie mam DPF :)


Mój VIN:

Data produkcji: 05.05.2006
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 50
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"F"
Lakier: Sea Grey Metalik
Materiał we wnętrzu: Louis Leather


EDIT: z tego wynika, że rzeczywiście nie mam DPF... ciekawe tylko dlaczego w dwóch ASO powiedziano mi, że DPF mam...


Prośba...
Zamiast dywagować mam czy nie mam...
Otwórz maske... zdejmij osłone silnika... popatrz przy samym prawie zamku maski na tzw. dolot... jak masz go "rozwidlony" (http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/93/23/14/1093231484) to masz DPFa jak nie to ... lucky you...

Mirek

Lelon
24-06-2010, 14:42
Byłem, sprawdziłem... mam dolot pojedynczy. To jest pewne info, że jest to równoznaczne z brakiem DPFa?? W ASO byli pewni że mam ;]





Dobrze zastanów się zanim coś o kimś piszesz :surprise:

I kto to mówi :)

Almiro
24-06-2010, 14:49
Byłem, sprawdziłem... mam dolot pojedynczy. To jest pewne info, że jest to równoznaczne z brakiem DPFa?? W ASO byli pewni że mam ;]


Z posiadanych przeze mnie informacji... masz szczescie...

Mirek

c-matix
24-06-2010, 18:41
ja tam wiem ze silniki 1.6 tdci 90KM do roku 2005 lub 2006 nie maja dpfa a silniki 110KM maja ponoc wszystkie jak i turpawke z zmienną geometrią .

bednarpb
02-07-2010, 13:35
moze bedzie pomocna ta stronka

http://ford.sklep.pl/pl,category,171905,1,6,tdci.html

wyraznie widac ze w wersjach z DPF jest rozgalezienie rury intercoolera

wiec wystarczy podniesc maske i wszystko jasne... (mam nadzieje)

cantona75
11-10-2010, 10:33
witam
jestem nowy i skorzystalem z podanych wczesniej linkow odnosnie sprawdzenia czy auto ma filtr dpf czy nie...

i oto wyniki:
etis.ford:
Główne funkcje
Data produkcji: 15.05.2006
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 32
Silnik: Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin:E3 Emissions
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"D"
Lakier: Sea Grey Metalik


fordpartsplus.co.uk:

undefined: 2006-05-15+01:00
undefined: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
undefined: 4 Door Estate
undefined: 1.6L Duratorq-TDCi (110PS) - DV6
undefined: 5-Speed Manual Trans - MTX75
undefined: Stage IV + DPF Emissions
undefined: LHD FWD


co Wy na to? ma ten filtr czy nie?

rojber
11-10-2010, 12:06
Moim zdaniem o braku DPF świadczy w naszy przypadku norma emisji spalin pod nazwą: 2000 EEC (EEC 7)

damiasek
12-10-2010, 09:25
moze bedzie pomocna ta stronka

http://ford.sklep.pl/pl,category,171905,1,6,tdci.html

wyraznie widac ze w wersjach z DPF jest rozgalezienie rury intercoolera

wiec wystarczy podniesc maske i wszystko jasne... (mam nadzieje)

Oraz dodatkowo na puszce z katalizatorem i DPF-em są widoczne podłączone przewody, w wersji bez DFP tych przewodów nie ma. Puszka ta jest poniżej turbiny. Poniżej fotki.

Pozdrawiam
Damian

Biperek
16-10-2010, 14:32
Znalazłem trochę sadzy pod osłoną turbiny i poszukując przedmuchu natrafiłem w swoim maxiu na coś, co chyba jest naszym ukochanym filtrem cząstek stałych :( (strzałka zielona) Oświećcie mnie, bo nie idą do tej gruchy żadne wężyki, więc jest nadzieja, że jest to np. pierwszy stopień tłumika.
http://p0.grono.net/101/101927/101927154.jpg
Przedmuch mam z miejsca, które wskazuje strzałka czerwona. Czy ma to poza estetyką jakieś konsekwencje? Jeśli tak, to jak temu zaradzić? Na razie poluzowałem pierścień dociskający, obróciłem go trochę, ponownie dokręciłem i będę obserwował co będzie dalej.
Niech ktoś bardziej zorientowany stwierdzi, czy mam filtr cząstek stałych, czy nie. Z papierów wynika, że raczej nie, ale... :(
Pozdrawiam,
Biperek

damiasek
17-10-2010, 18:17
Ta puszka to katalizator. Brak podłączonych przewodów wskazuje na brak DPF. Post wyżej masz dwa zdjęcia do porównania, może nie najwyższej jakości(robione telefonem) ale widać o co chodzi.

Pozdrawiam
Damian

Seweryn
03-02-2011, 23:38
Witam, jestem przed zakupem foczki, szukam auta z 2007 roku. Czy ktoś ma wiedzę na temat DPF od tego rocznika??? Czy był już we wszystkich 1,6 tdci czy nadal różnie??? A co np. z 1,8 tdci - występowało tam to ustrojstwo???

Lelon
04-02-2011, 01:06
1.6TDCI 90KM - nie występowało(chyba)
1.6TDCI 109KM - różnie
1.8 TDCI 115KM - nie występowało
2.0TDCI 136KM - różnie

colin barbazynca
04-02-2011, 07:51
Witam, jestem przed zakupem foczki, szukam auta z 2007 roku. Czy ktoś ma wiedzę na temat DPF od tego rocznika??? Czy był już we wszystkich 1,6 tdci czy nadal różnie??? A co np. z 1,8 tdci - występowało tam to ustrojstwo???

Wpisujesz VIN w etis.ford.com i w opisie samochodu bedzie czy ma emissions stage IV + DPF a dodatkowo jak otworzysz karty przegladow przy 60 i 120tys to bedzie info o dolaniu plynu EOLYS a przy 120tys wymianie calego filtra.
Cala minuta jest na to potrzebna.

Seweryn
04-02-2011, 14:19
Wpisujesz VIN w etis.ford.com i w opisie samochodu bedzie czy ma emissions stage IV + DPF a dodatkowo jak otworzysz karty przegladow przy 60 i 120tys to bedzie info o dolaniu plynu EOLYS a przy 120tys wymianie calego filtra.
Cala minuta jest na to potrzebna.

Bardzo Ci dziękuję za pomoc. Ta mała kropelka jadu w ostatnim zdaniu była nie potrzebna:-))

heko
04-02-2011, 17:19
jedno jest pewne...tak na odległość...jesli autko z Niemiec...od 2006 wszystkie poza 1.8 mają obowiązkowo DPF
...a co do zakupu...nie patrzył bym na to czy jest DPF, czy go niema ...usunięcie nie stwarza żadnych problemów...ważniejszy będzie stan techniczny, przebieg i stan nadwozia... g:)

Seweryn
04-02-2011, 18:07
jedno jest pewne...tak na odległość...jesli autko z Niemiec...od 2006 wszystkie poza 1.8 mają obowiązkowo DPF
...a co do zakupu...nie patrzył bym na to czy jest DPF, czy go niema ...usunięcie nie stwarza żadnych problemów...ważniejszy będzie stan techniczny, przebieg i stan nadwozia... g:)

No nie wiem, czytając o perturbacjach tych którzy usunęli DPF nie jestem przekonany. A orientujesz się jaki jest koszt usunięcia DPF i przeprogramowania ECU ???

heko
05-02-2011, 00:30
...heh...robię to na co dzień...i jeszcze nie miałem reklamacji:wink:...koszt dla forumowiczów jest niewysoki...wiec tym się nie przejmuj kupując autko za 20...30 tyś, zł....patrz aby zdrowe byłog:)

wyrebski1
13-02-2011, 09:08
Czyli jak jest tak; Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7) to na bank nie ma tego filtra? Czytałem sobie ten temat i tak wywnioskowałem.

jaari
15-02-2011, 19:17
Nie wiem czy tak jest wszystkich foczkach ale ja sprawdziłem po wyglądzie rury od intercolera.
Na tych rysunkach http://ford.sklep.pl/pl,category,171905,1,6,tdci.html
widać różnicę w budowie rezonatora.
Ja udrożniłem DPF 1200km temu :) (Wałbrzych)
na razie wszystko OK

wyrebski1
17-02-2011, 08:14
może i dobry pomysł, muszę to zobaczyć bo właśnie przyglądam się przed zakupem C-maxa.

colin barbazynca
17-02-2011, 11:09
Ta rura jest zdaje sie tylko w mk1 1.6. Lepiej po VIN sprawdzic, ew poszukac zbiornika plyny kolo tylnego zawieszenia pod autem.
Druga sprawa, to jak auto mialo za granica serwisy w ASO i bylo przy 120tys km na takowym to powinno miec nowy filtr, ktory jeszcze troche pojezdzi.

qmario
06-04-2013, 16:01
wITAM. mÓJ VIN TO:WSOMXXGCDM3J46735 , CZY posiada filtr cz astek stałych? pozdro

tedi_k
06-04-2013, 20:36
Na początek to kolega zechce poprawnie zapisać (na przyszłość:568:) swój VIN WF0MXXGCDM3J46735. Wszystkim będzie łatwiej...
Po drugie - jeśli kolega zechciał by pisać jakoś sensownie w kwestii wielkości liter - trochę oczy bolą...
Po trzecie - mniej więcej 156 razy było napisane, że na stronie www.etis.ford.com można samemu sobie przeczytać co w samochodzie jest (lub być powinno)...
Po czwarte - skąd pomysł, że w 2004 roku montowali DPFy?
Po piąte - kolegi samochód nie ma DPFa i spełnia normę emisji 2000 EEC (EEC 7) - czyli do EURO kawałek...

Stratuss
29-04-2013, 10:33
Witajcie!
Poczytałem troche o tym filtrze DPF, i juz zgłupiałem całkiem...
Czy w silnikach benzynowych standardowo nie ma DPF? Tylko są w silnikach na olej napędowy?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki...

luki6262
29-04-2013, 13:49
Witajcie!
Poczytałem troche o tym filtrze DPF, i juz zgłupiałem całkiem...
Czy w silnikach benzynowych standardowo nie ma DPF? Tylko są w silnikach na olej napędowy?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki...

Na razie tylko diesel. Napisałem "tylko" bo "zielonym" różne głupie rzeczy do głowy przychodzą. Bodajże od 2014 wszystkie nowe diesle mają spełniać normę euro VI. Jak zawsze zapłaci za to kupujący.

wrzoch
29-04-2013, 22:27
DPF służy do dopalania sadzy i to jest jego główne zadanie.
Jego nazwa to skrót od DIESEL Particulate Filter (FAP, to bodajże francuska nazwa).
Został wprowadzony po to, aby silniki wysokoprężne mogły spełnić normę EURO5, chyba żaden silnik Diesela bez FAP/DPF nie osiągnął normy emisji spalin powyżej EURO4.
Także spokojna głowa - w benzyniakach nie ma.

Stratuss
30-04-2013, 06:20
Panowie wrzoch i luki6262 - bardzo dziękuję... faktycznie skrót mówi sam za siebie! :p

marcin112233pl
09-05-2013, 21:58
Jaki wpływ ma wycięcie filtra dpf/fap, na sondę splin na stacji kontroli pojazdów? Mi wydaję się że, wycięcie nie ma wpływu na czystość spalin, tylko na sadze że nie dymi za autkiem. Czy ktoś sprawdzał spaliny przed wycięciem filtra i po wycięciu?

heko
09-05-2013, 23:10
...wielokrotnie sprawdzane, dobrze zrobiona wycinka nie spowoduje przekroczenia norm

pawelek6671
10-05-2013, 10:55
witam.czy wszystkie silniki 2.0 tdci 140 km smax posiadaja dpf?

heko
10-05-2013, 12:39
nie :)

maxber
11-05-2013, 19:29
Rocznik nie jest wyrocznią czy auto ma filtr .Moje auto jest z 30.06.2004 i posiada PDF.
Po wprowadzeniu Euro4 w centrach niemieckich miast wielu posiadaczy samochodów z Euro3 zamontowało indywidualnie filtr.
Takiego właśnie szukałem.Starsze,tańsze i z nowym filtrem.Jak wytniecie filtr to zostawicie auto kilka km od centrum.A frajda z filtru też jest. Brak dymu za samochodem to synonim nowych czasów.

heko
11-05-2013, 19:31
tjaaaa :)
http://m.onet.pl/moto,ebsjy

bodziofila
11-05-2013, 19:39
synoim nowych czasow,wole komune bez filtra........

luki6262
11-05-2013, 21:51
Rocznik nie jest wyrocznią czy auto ma filtr .Moje auto jest z 30.06.2004 i posiada PDF.


Tak, tak, PDF. Czy Twoje auto z "PDF" też jest takie ekologiczne, gdy filtr jest przepalany?

tomek105
12-05-2013, 19:13
co za nonsens :) jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś kupował auto i szukał wg klucza "starszy rocznik z nowym filtrem" bo sobie niby jakiś Urlik czy Andreas założył bo tak kocha środowisko. ehhhhh

tedi_k
12-05-2013, 19:23
co za nonsens :) jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś kupował auto i szukał wg klucza "starszy rocznik z nowym filtrem" bo sobie niby jakiś Urlik czy Andreas założył bo tak kocha środowisko. ehhhhh

To nie takie proste - jak poszukasz to się dowiesz, że w Bundes państwo daje pieniądze na wymianę DPF raz w ciągu życia samochodu...

luki6262
12-05-2013, 19:57
w Bundes państwo daje pieniądze na wymianę DPF raz w ciągu życia samochodu...

W Polsce rząd wolałby sobie zmienić całą flotę niż dać obywatelowi jakiegoś grosza. U nas jedynie co możemy dostać aby być bardziej ekologiczni to mandat :)

c-matix
13-05-2013, 10:17
Co oznacza emisja spalin 2000 EEC (EEC 7), jest DPF czy nie ma ?????

luki6262
13-05-2013, 10:30
Co oznacza emisja spalin 2000 EEC (EEC 7), jest DPF czy nie ma ?????

Nie ma. W 1.6 tdci z dpf-em na etisie jest napisane : Emisja spalin Euro IV + DPF

benio
13-05-2013, 16:16
Co oznacza emisja spalin 2000 EEC (EEC 7)... ?????
Emisja spalin 2000 EEC (EEC 7) (http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin) - bez DPF'u.

tomusp17
28-05-2013, 10:25
Witam,
Również widze po numerze vin: Emisja spalin 2000 EEC (EEC7), czyli bez DPF'u, ale..
Auto spadło strasznie na mocy, można powiedzieć, że prawie odcina paliw2o przy 120 km/h, a poza tym spalanie znacznie wzrosło.. czyli typowe objawy zapchanego DPF'u.
Czyli co może tego być przyczyną?

benio
28-05-2013, 12:14
... czyli typowe objawy zapchanego DPF'u. ...
Poza filtrem cząstek stałych stosowanym nie we wszystkich pojazdach jest jeszcze katalizator (wszystkie auta są w niego wyposażone), po zapchaniu którego występują takie same objawy jak napisałeś dla DPF-u. Ale po za tym spadek mocy i wzrost spalania to do sprawdzenia m.in.:
- układ dolotowy powietrza (filtr),
- szczelność rur za turbo,
- stan turbiny,
- jakość oleju,
- jakość paliwa.
Wszystkie te przyczyny problemów nie powodują wyświetlania jakichkolwiek błędów.

jkrzysztof28
07-07-2013, 19:11
Witam.Koledzy może ktos podpowie czy mam DPF czy nie ?
Z góry dzieki za odpowiedź .
Primary Features
Build Date: 02.04.2008
Vehicle Line: S-Max/Galaxy 2006-
Body Style: 5 Door SAV (S-MAX)
Version: Series 60
Engine: Duratorq 2.0L DOHC CR TC Dsl 143PS
Transmission: 6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive: LHD FWD
Emission: Stage 4 Requirement LDT
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"B"
Paint: Stardust Silver (Metallic)
Interior Fabric: Napoli Perforated / Charcoal/Ebony

benio
08-07-2013, 11:06
Witam.Koledzy może ktos podpowie czy mam DPF czy nie ? ...
Podaj VIN tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2041523#post2041523).

matik185
25-08-2013, 21:44
Wybaczcie ze odswieze stary temat:

VIN: WF0MXXGCDM7D24853
ProductionDate: 2007-03-10Z
VehicleLine: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
BodyStyle: 5 Door UAV
EngineType: 1.8L Duratorq-DI HPCR (115PS) Lynx
Transmission: 5-Speed Manual Trans - MTX75
EmissionRequirements: Stage IV Emissions
Drive: LHD FWD

Wypowie sie ktos ? DPF ?

benio
25-08-2013, 21:49
Brak.:)

matik185
25-08-2013, 21:53
dzięki wielkie ;)
a ESP ? da sie coś wydumac z tego ? Przeprowadzalem dzis kontrole TEST zegarow.. kontrolka LED od ESP jest - tzn. swiecila sie przy tescie ale domniemam ze to nie daje pewnosci ze ESP jest..

gregor75
25-08-2013, 22:05
Bez el. uk. stabilizacji toru jazdy

niestety , brak

vxz80
17-02-2014, 16:52
WF0SXXGCDS8G22974 jest filtr czastek stałych ?

srs
17-02-2014, 17:03
vxz80 nie masz DPF-a Etap IV ograniczania emisji

piotrekone12
17-02-2014, 17:05
Nie ma filtra cząstek stałych
Norma emisji spalin IV

Z DPF (filtrem cząstek stałych) miałby V normę emisji spalin

Focus 2008-, Lynx Diesel 1,8 TC (115 KM) HPCR, Moondust Silver (metalik)

Numer VIN: WF0SXXGCDS8G22974
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Główne funkcje
Data produkcji: 15.04.2008
Model pojazdu: Focus 2008-
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 32
Silnik: Lynx Diesel 1,8 TC (115 KM) HPCR
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Ecrin / Srebrny/Ebony

luki6262
17-02-2014, 20:44
1.8 TDCi nie posiadały nigdy filtrów cząstek stałych.

piotrekone12
17-02-2014, 20:52
Troszkę o silniku 1.8 TDCi

Silnik 1.8 TDCI z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM oraz 125KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.

pilzpl
20-02-2014, 17:59
Witam
Wracając do tematu DPF'u, w załączeniu obrazek- jak macie taki katalizator z przysłowiową 1 rurą to nie macie dpf'u, a jak z kolektora idą 2 rury to jest dpf. To chyba wszystkim wyjaśni sprawę.
pozdrawiam

heko
20-02-2014, 18:23
ale to nie ma znaczenia, w 1.8TDCI nigdy nie było DPF

piotrekone12
20-02-2014, 18:45
Witam
Wracając do tematu DPF'u, w załączeniu obrazek- jak macie taki katalizator z przysłowiową 1 rurą to nie macie dpf'u, a jak z kolektora idą 2 rury to jest dpf. To chyba wszystkim wyjaśni sprawę.
pozdrawiam

Skąd to zdjęcie?
Jesteś w 100% pewien, że pochodzi z 1.8 TDCi ?
1.8 TDCi nie posiadało DPF

madamsz
20-02-2014, 19:11
Ale tu nie ma DPFa tylko katalizator

RedFord
22-02-2014, 13:07
W moim 1,6 tdci 90kM 2006 nie ma. Ale ASO po vinie twierdziło że ma, mokry. Pewien niezależny mechanik chciał usuwać ten dpf, twierdząc że jest sucha wersja....
Objawy-samochód wpadł w tryb awaryjny i dawał max do 3000 obrotów.
W rezultacie były to świece i pęknięta rura przy filtrze powietrza...ale 3 speców w tym ASO stawiało na dpf.
Vin pokazuje Etap IV ograniczania emisji.

piotrekone12
22-02-2014, 13:17
Jak etap IV - to auto bez DPFa
Auta z DPFem maja V etap emisji spalin

RedFord
22-02-2014, 13:42
To już wiemy ;) a dowiedziałam się tego TUTAJ - w FCPowej kopalni wiedzy!
Niestety specjalistów TAKICH nie innych w Radomiu na pęczki...

tedi_k
22-02-2014, 18:03
Jak etap IV - to auto bez DPFa
Auta z DPFem maja V etap emisji spalin

Niestety nie jest to takie proste. Były auta etapu IV z cDPF - na przykład mój C-max 2.0tdci 110PS z PowerShift:one:
Napisane jak wół: Emission: Stage IV + CDPF Emissions. W takiej sytuacji w etis jest wyraźnie zaznaczone czy DPF jest czy nie.
cDPF to jest DPF "suchy".

piotrekone12
22-02-2014, 19:25
Niestety nie jest to takie proste. Były auta etapu IV z cDPF - na przykład mój C-max 2.0tdci 110PS z PowerShift:one:
Napisane jak wół: Emission: Stage IV + CDPF Emissions. W takiej sytuacji w etis jest wyraźnie zaznaczone czy DPF jest czy nie.
cDPF to jest DPF "suchy".

Czyli nie jest to takie proste.
Dzięki tedi_k za informacje.
Człowiek uczy się dzięki forum, hehe...

RedFord
22-02-2014, 19:35
Czyli nie jest to takie proste.
Dzięki tedi_k za informacje.
Człowiek uczy się dzięki forum, hehe...

Oj tak!

benio
22-02-2014, 19:39
Pozycja nr 13 na tabliczce znamionowej pojazdu (http://fiestamk5.republika.pl/porady/tabliczka.htm) (w moim umocowana jest na słupku B poniżej zaczepu drzwi pasażera) określa obecność lub brak filtra cząstek stałych.
Jeżeli wpis jest:
0.5x - jest fitr (Opel Zafira Klub Polska (http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10372)),
1.3x - brak filtra (Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/30763-filtr-dpf-w-vc/page__view__findpost__p__347337)).

srs
22-02-2014, 20:29
Pozycja nr 13 na tabliczce znamionowej pojazdu (http://fiestamk5.republika.pl/porady/tabliczka.htm) (w moim umocowana jest na słupku B poniżej zaczepu drzwi pasażera) określa obecność lub brak filtra cząstek stałych.
Jeżeli wpis jest:
0.5x - jest fitr (Opel Zafira Klub Polska (http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10372)),
1.3x - brak filtra (Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/30763-filtr-dpf-w-vc/page__view__findpost__p__347337)).

tak jest poprawnie

Ford Focus tabliczka na słupku B prawym

Pozycja 11: Kody poziomu emisji spalin / na tabliczce na samym dole po lewej stronie tabliczki w małym kwadraciku/.

Kod Emisja spalin
K - Poziom V
S - 2000 EEC (Etap III)
V - Poziom IV + filtr cząstek stałych Diesel (DPF)
7 - Poziom IV