Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Liczba czujników temperatury 1.6 16V L1E 96r.


aron20000
27-04-2010, 08:58
Witam chciałbym się dowiedzieć czy silnik jak w temacie posiada dwa czujniki temperatury, czy jeden. Przejrzałem chyba ze 30 tematów na ten temat i nigdzie nie mogę tego znaleźć, akurat do tego silnika. Jeden jest doskonale widoczny i znajduje się na obudowie termostatu, tutaj jest widoczny:

http://img265.imageshack.us/img265/7083/aaaaaaaab.th.jpg (http://img265.imageshack.us/i/aaaaaaaab.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Czy w tym silniku jest tylko jeden czujnik, który odpowiada za wszystko tzn. wskazanie na desce, sygnał do komputera i za załączanie wentylatorów. Czy może jest gdzieś drugi czujnik? Auto chodzi super, tylko od czasu do czasu potrafi na światłach zacząć przerywać i zgaśnie. Odpalenie możliwe po ok. 10min. Odczytałem błędy wyrzuca coś takiego:
556, 116, 118, 521
Dodam że po przekręceniu stacyjki pompka paliwa pracuje ciągle, nie rozłącza się po paru sekundach, na zapłonie pracuje cały czas. Po uruchomieniu również, ale akurat to chyba normalne.
Czy krokowy może dawać takie objawy czy raczej objawy byłyby ciągłe, a nie pojawiające sie od czasu do czasu. Gdzieś czytałem, że może być tego przyczyną impulsator przy lince prędkościomierza. Tu zacytuję: "Który niby odpowiada za wyłączanie ssania po ruszeniu", ale sam nie wiem czy faktycznie do tego służy, wydaje mi się to trochę wątpliwe. Może ktoś wie za co on właściwie odpowiada, bo przecież do wskazywania prędkości jest linka?

radekbox
27-04-2010, 09:09
masz 3 czujniki temp, kazdy odpowida za o innego:
w obudowe termostatu od gory - komputer
w obudowie termostatu od dolu (pod katem) - licznik
waz idacy z obudowy termostatu do chlodnicy - wentylator

aron20000
27-04-2010, 11:36
Dzięki wielkie za info. Może miałbyś jakiś pomysł co do tych objawów i błędów występujących u mnie?
Może wiesz coś na temat tego impulsatora, przy lince prędkościomierza, za co on odpowiada? Jak się nie myle wychodzą z tamtąd trzy przewody.

radekbox
27-04-2010, 12:56
Dodam że po przekręceniu stacyjki pompka paliwa pracuje ciągle
to jest zle.
ma pracowac tylko przez 1, 2 sekundy. moze cos z przekaznikiem od pompy paliwa nie tak

aron20000
27-04-2010, 20:11
Sprawdziłem rezystancje na czujniku, tego u góry termostatu. Przy ok. 15st. C, podejrzewam, że płyn miał ok. 10st. C. rezystancja powyżej skali na mierniku. Nawet po ustawieniu na mierniku skali do 2000 kohm'ow, jakby przerwany obwód, jutro kupię oryginał w fordzie (chyba, że zaśpiewają 200 to się zastanowię nad zamiennikiem), czy tylko oryginał wchodzi w grę? Na forum mondeo, dowiedziałem się, że jednym z objawów trybu awaryjnego jest właśnie ciągłe działanie pompki na zapłonie. Więc może na razie nie dłubać przy instalacji i samej pompce paliwa skoro jednym z objawów trybu awaryjnego jest właśnie ciągłe działanie pompki na zapłonie. Więc może przez błąd tego czujnika i trybu awaryjnego jest jakiś problem z pompką paliwa.

radekbox
27-04-2010, 20:27
więc może przez błąd tego czujnika i trybu awaryjnego jest jakiś problem z pompką paliwa.
nie

aron20000
28-04-2010, 22:04
Kupiłem czujnik w Fordzie. Miałem zapłacić 120 ale udało stargować się do 100 PLN. Po zamontowaniu czujnika dziwne ale objawy zniknęły (przynajmniej narazie). Czy to możliwe, że uszkodzony czujnik temperatury tak wpływał na pracę silnika? Dodam, że przed wymianą na oryginał próbowałem kiedyś wymieniać na zamienniki i nie było rezultatu, a teraz jak ręką odjął, chociaż to dopiero 1 dzień, więc nie zapeszajmy. Co do pompki to namieszali tam coś elektronicy, samochód był wcześniej oddawany w ich ręce w celu usunięcia immobilizera. Ale dopiero teraz sobie to skojarzyłem. Mówili, że tak musi być?