Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Pęknięta półoś,co wymienić


white65
06-05-2010, 14:51
Witam Stalo MI sie taki cos Przy Ruszaniu Pekla Poł Oska Wchodzaca W takie cos twardego ... PRzegub jest dalej Wewnetrzny jak widac Co musze wymienic I jak sie do tego zabrac
http://yfrog.com/iyprzeglubj


http://img682.imageshack.us/img682/7286/przeglub.jpg (http://img682.imageshack.us/i/przeglub.jpg/)

Jacek-J129
06-05-2010, 15:27
Łącznik stabilizatora i półoś poszła.

Na początku podnieś auto na lewarku i odkręć łącznik stabilizatora, następnie zdemontuj półoś, nowe części zakładaj w odwrotnej kolejności.

white65
06-05-2010, 15:37
Łącznik stabilizatora i półoś poszła.

Na początku podnieś auto na lewarku i odkręć łącznik stabilizatora, następnie zdemontuj półoś, nowe części zakładaj w odwrotnej kolejności.

Dziekuje Jeszcze jedno pytanie mam okazje kupic cala Pół Oś Dosc tanio za 70 zł urzywana I jaki kosz by byl tego Stabilizatora I półosi ?
Dodam ze przy skrecaniu w Lewa Strone przeglub puka

darnel
06-05-2010, 15:48
Na początek sie ogarnij nieco, zmień temat bo za chwilę wyląduje w koszu. Temat powinien krótko mówić o treści. "pomocy" też nie jest konieczne. Łącznik stabilizatora nie wygląda na uszkodzony. Wymień półoś i wtedy posłuchaj czy i skąd puka. Nowa półoś to około 300-400 zł. Wymiana - odbezpieczyć nakrętkę mocującą półoś do zwrotnicy, poluzować ją, następnie zdjąć koło, odkręcić sworzeń wahacza od zwrotnicy, wybić go, następnie odkręcić całkowicie ww nakrętkę, wybić część półosi znajdującą się przy zwrotnicy, następnie podważając dwoma "łyżkami" lub breszkami wycisnąć przegub ze skrzyni biegów złapać wyciekający olej ;) . Dobrze gdybyś ten olej zastąpił już nowym jeśli nigdy nie wymieniany i dobrze gdybyś miał nowy uszczelniacz półosi wchodzący w odsadzenie w skrzyni biegów. Możliwe że jeśli dotąd nie ciekł, to właśnie zacznie. Powodzenia

white65
06-05-2010, 17:32
A obejdzie Sie Bez Wyciagania przeglubu ze Skrzyni Biegów ? chodzi tylko oto Czy mozna wymienic to co jest na prawo na zdjeciu ?

radekbox
06-05-2010, 17:51
popraw temat, bo mod zaraz wywali temat do kosza :pomysl:

polos trzeba wyjac z prawej i lewej stony.

white65
06-05-2010, 18:07
polos trzeba wyjac z prawej i lewej stony
nie trzeba wyciagac przegubow.[/QUOTE]

a obejdzie sie bez tego oleju ze skrzyni ? chcialebym to zrobic w swoim zakresie I jak najtaniej

radekbox
06-05-2010, 18:09
a obejdzie sie bez tego oleju ze skrzyni ? chcialebym to zrobic w swoim zakresie I jak najtaniej
od strony kola przegub zostaje, od skrzyni juz nie pamietam dokladnie, ale olej mi np w ogole nie polecial.

white65
06-05-2010, 21:25
od strony kola przegub zostaje, od skrzyni juz nie pamietam dokladnie, ale olej mi np w ogole nie polecial.

KUpie chyba calosc Na szrocie za 70 zł Z dwoma przegubami Chyba najlepiej wyjdzie

darnel
06-05-2010, 22:02
Żaden przegub nie zostaje bo i po co skoro półoś wymienia. Mógłby zostać ten w skrzyni biegów bo można wyjąć z niego tę wewnętrzna część spiętą z półosią bez problemu, trzeba tylko zdjąć gumę . Trzeba też mieć całkiem dobrą gumę na tej nowej półosi, żeby to tak przełożyć... No niestety ale wypada te gumy wymienić przy tej okazji. Na zdjęciu gumowa osłona zewnętrznego przegubu jest tłusta więc nieszczelna. Jeśli na tej nowej półosi jest podobnie lub gumy popękane to trzeba rozbić półoś i wymienić je. Niestety przekładając nową nie ruszając niczego przy niej nie wróżę długiej eksploatacji. Sprawdź stan osłon gumowych chociaż. Mi olej zawsze leci po wyjęciu przegubu wewnętrznego ze skrzyni. Nie widzę na tym zdjęciu tej końcówki półosi która schowała się za przegubem i nie widzę jak to pękło

white65
07-05-2010, 05:36
Żaden przegub nie zostaje bo i po co skoro półoś wymienia. Mógłby zostać ten w skrzyni biegów bo można wyjąć z niego tę wewnętrzna część spiętą z półosią bez problemu, trzeba tylko zdjąć gumę . Trzeba też mieć całkiem dobrą gumę na tej nowej półosi, żeby to tak przełożyć... No niestety ale wypada te gumy wymienić przy tej okazji. Na zdjęciu gumowa osłona zewnętrznego przegubu jest tłusta więc nieszczelna. Jeśli na tej nowej półosi jest podobnie lub gumy popękane to trzeba rozbić półoś i wymienić je. Niestety przekładając nową nie ruszając niczego przy niej nie wróżę długiej eksploatacji. Sprawdź stan osłon gumowych chociaż. Mi olej zawsze leci po wyjęciu przegubu wewnętrznego ze skrzyni. Nie widzę na tym zdjęciu tej końcówki półosi która schowała się za przegubem i nie widzę jak to pękło


CZyli jakich czynnosci mam dokonac gdy kupie cala Pół ośke z przegubami ?
i czy jak im zaniose na wzór sama Pół oske OD strony kola to wystarczy ? bo Kolega w Szrocie mówil ze róznia sie tylko gruboscia tego co wchodzi w piasete kola a przy skrzyni jest takie sam jak na piescie ?

white65
07-05-2010, 14:58
Prubowalem Odkrecic ta Sróbe Centralna Ale Poleglem WD40 Chyba musze kupic I jaki tam jest Klucz 30 czy 32 nasadowy ? i w która strone krecic w lewo czy w prawo

radekbox
07-05-2010, 15:26
ja bym to zrobil tak, jesli przeguby sa ok.
1. poszedl kupil sama poloske + gumy na dwa przeguby + smar + opaski (zestaw taki kosztuje od 15zl na przegub wew i oddzielnie zew.)
2. samochod na podnosnik, sciagam kolo, odkrecam sworzen wahacza i go wypycham, drazek kierowniczy to samo + jesli bedzie trzeba z jednej strony lacznik stabilizatora
3.Piasta: sciagam opaski dwie z gum oslony przegubu, podwijam ja, lub tne i wyrzucam.
wycieram czystymi szmatami smar z przegubu i szukam pierscienia, specjalnymi obcegami rozwieram pierscien i pcham piaste za obrys samochodu, polos wyskakuje, zabezpieczam cala strone, zeby sie przypadkiem nic nie nasyfilo.
4.Skrzynia: z ta strona robie to samo z opaskami i od razy wyciagam cala polos z krzyzakiem, na koncu krzyzaka jest pierscien, rozchylam go obcegami (pierscien moze nam gdzies wystrzelic, takze warto temu zaradzic, zeby potem go nie szukac, no i krzyzak mozna wyciagnac z poloski i mamy cala poloske zdemontowana.

bierzemy sprawna poloske i robimy wszystko w odwrotnej kolejnosci.
czas pracy - godzina z "piwem w reku".

wybor nalezy do Ciebie

white65
07-05-2010, 15:41
hmm to ile by wynioslo Calosc ? I czy ten łacznik stabilizatora tez mozna sciagnac i czy dostana sama pół oske ? bo nigdzie nie widze

radekbox
07-05-2010, 15:46
poloske miales jakas przeciez kupic uzywke, a opaski ze smarami i gumami max 40zl komplet.
jesli chcesz zostac przy starych gumach to na Twoja odpowiedzialnosc,bo moga puscic w kazdym momencie, no chyba, ze niedawno wymieniales.
z lacznikiem stabilizatora rob, jak chcesz

white65
07-05-2010, 15:56
hmm a nie poleci zaden Olej z skrzyni jesli nie bd wyciagac przeglubu ?

i jeszcze jedno jesli wyciagam pół oske to musze wykrecac ta sróbe co jest na srodku piasty ?

Mialem na mysli ze na srocie bym kupil kompletna Półoske z przeglubami :) a pzoatym lewy przegub cos puka nie wiem co robic a gumy wymienie napewno :) I co z tym lacznikkiem stabilizatora go sie poprostu wsuwa na półoske ? ehh nigdy takiego czegos nei robilem to moje pierwsze auto a chce Zrobci to jak najtanszym kosztem :)

I czy jest mozliwosc zrobienai tego na lewarku nie mam dostepu do kanalu ani podnosnika

radekbox
07-05-2010, 16:38
hmm a nie poleci zaden Olej z skrzyni jesli nie bd wyciagac przeglubu ?
nie, bo przegub zostaje

i jeszcze jedno jesli wyciagam pół oske to musze wykrecac ta sróbe co jest na srodku piasty ?
jesli bedziesz robil wedlug mojego opisu to nie
I co z tym lacznikkiem stabilizatora go sie poprostu wsuwa na półoske ?
chyba mylisz lacznik stabilizatora z drazkiem, drazek zostaje nic nie ruszasz

a pzoatym lewy przegub cos puka nie wiem co robic
no to lipa, trzebaby bylo wymienic rowniez przegub

I czy jest mozliwosc zrobienai tego na lewarku
ja sobie tego raczej nie wyobrazam, chyba ze jestes gimnastykiem :)

a i jesli bedzie wymianial przegub zewnetrzny to bedziesz musial odkrecac srube na srodku piasty

white65
07-05-2010, 17:00
mam jeszcze jedno pytanei czy jak wykrecil bym caly przeglub z pol oska prawda z piasty kola to czy mozna przykrecic kolo do tego ? i jechac np na holu ?

corneliusab
07-05-2010, 18:17
Tak, piasta przeciez zostaje na swoim miejscu, a do niej przykreca sie kolo, takze, mozesz kolo przykrecic i jechac na holu, warunek jest taki zeby wew. przegub zostal w skrzyni, w przeciwnym razie zazygasz sobie wszystko wylatujacym olejem ze skrzyni.

Pozdrawiam

zsberg
07-05-2010, 18:33
No nie do końca jest tak z tym holowaniem. Zauważcie że od wewnętrznej strony koła mamy łożysko zabezpieczone więc ok, ale od strony koła nie ma zabezpieczenia i piasta moze się wysunąć z łożyska. Oczywiście zacisk hamulcowy nieco może przytrzymać piastę do której przykręcona jest razem z kołem tarcza hamulcowa, ale to moze doprowadzić do sporej demolki. Przegub nie bez przyczyny przykręcony jest taką dużą nakrętką.

Podsumowując: od biedy holować można, ale bardzo powoli i unikać ostrego skręcania kół, bo przód może się rozjechać i narobić szkód.

white65
07-05-2010, 19:09
Tak, piasta przeciez zostaje na swoim miejscu, a do niej przykreca sie kolo, takze, mozesz kolo przykrecic i jechac na holu, warunek jest taki zeby wew. przegub zostal w skrzyni, w przeciwnym razie zazygasz sobie wszystko wylatujacym olejem ze skrzyni.

Pozdrawiam

to to na pewno juz sie doagadlem i pojade z ta oska uszkodzona do mechanika na hollu i on mi zrobi

white65
07-05-2010, 20:50
a co z tym laczniekiem stabilizatora ? co zapobiega drgan ? ten co widac na zdjeciu

zsberg
07-05-2010, 21:01
Ale co Ty chcesz od tego łącznika?? Fizycznie nie widać na nim uszkodzeń więc jeżeli faktycznie nie ma on luzów to wymiane możesz sobie odpuścić. A jak chcesz go przy okazji wymienić to nie kupuj takiego za 15zł, bo tylko wydasz kase a za miesiąc bedzie pukanie słychać.

white65
08-05-2010, 14:01
wymienilem cala pół oske w bardzo dobrym stanie za 70 zł :P no i gitara gra

radekbox
08-05-2010, 15:13
a przegub?

white65
08-05-2010, 18:44
Wiec tak Kupilem Kompletna półoske i zalozylem tylko jeden przeglub oske i krzyrzak a reszte juz mialem w skrzyni i obeszlo sie bez wyciagania ze skrzyni :) I przeglub nie pukka zaden przy skrecaniu :)

darnel
08-05-2010, 21:48
a przegub?
Tak jak pisałem - jest możliwość zostawienia części zewnętrznej przegubu w skrzyni i tak zrobił. Radek , przegub zewnętrzny się rozbiera ale nie tak prosto jak wewnętrzny. Chyba je pomyliłeś, radząc żeby rozebrał przegub nie odkręcając nakrętki trzymającej zewnętrzny przegub w zwrotnicy

radekbox
09-05-2010, 09:32
Darnelnic nie pomylilem:wink:
na poczatku nie bylo mowy, ze padl rowniez przegub, caly czas chodzilo o wymiane samej polosi, dlatego pisalem aby sciagnal w przegubie zewnetrznym tylko gume i pierscien, ale ze potem wyszlo, ze przegub tez puka, wiec caly przegub rowniez musial tez byc wyciagniety :)

white65
09-05-2010, 09:42
Darnelnic nie pomylilem:wink:
na poczatku nie bylo mowy, ze padl rowniez przegub, caly czas chodzilo o wymiane samej polosi, dlatego pisalem aby sciagnal w przegubie zewnetrznym tylko gume i pierscien, ale ze potem wyszlo, ze przegub tez puka, wiec caly przegub rowniez musial tez byc wyciagniety :)

Zalozylem tylko inne tak Przegłub przy kole Oske z tym odwaznikiem jakby :D potem guma z krzyrzakiem i wsadzam w to od skrzyni i gitara gra Nie ma zadnych stuków przy skreconych kolach wczesniej bylo w lewo i w prawo A wszystko naprawione za 70 zł Pół oska + Mechanik za 0,5 L wódki :D

radekbox
09-05-2010, 09:54
Mechanik za 0,5 L wódki
no to jakis tani mechnaik g:D

white65
09-05-2010, 10:25
no to jakis tani mechnaik g:D

Porzadek Musi BYc :D i to jeszcze na lewarku to robil :D Pro mechanik zajelo mu to 30 minut :P

Wiec jesli komus Peknie półoska to stara na wzór i na szrot Napewno cos dopasuja :) bo nowej nie warto kupowac za droga jest kompletna

darnel
09-05-2010, 12:45
A wszystko naprawione za 70 zł Pół oska + Mechanik za 0,5 L wódki
Naprawione to za mocne słowo ;)

white65
09-05-2010, 15:05
Naprawione to za mocne słowo ;)

co masz na mysli :) :D

darnel
09-05-2010, 21:58
co masz na mysli Tylko to co napisałeś ;)
A wszystko naprawione za 70 zł Pół oska + Mechanik za 0,5 L wódki