Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 1998-2004] moduł pompy wtryskowej (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100235)

kuffs 13-05-2010 15:08

moduł pompy wtryskowej
 
no i stało się. autko od pewnego czasu traci moc, czasami to gaz do podłogi a foczka przyśpiesza, że masakra, głośniej chodzi. Dzisiaj podjechałem do mechanika podpiął pod kompa i mnie zmroziło. Wywaliło dwa błędy:

1 - moduł pompy wtryskowej lub moduł sterowania pompy wtryskowej
2 - "coś tam" sonda lambda

te "coś tam" oraz "lub" to wybaczcie, ale dokładnie nie pamiętam bo mnie zmroziło i nie pamiętam już.

Żeby było śmieszniej to (można oczywiście poczytać), ale w lutym 2008 roku walnęła mi pompa i jestem po regeneracji. Koszt prawie 5000 zł. Do dzisiaj odczuwam to finansowo. Na foczkę chucham, dmucham.......ehhhh, sam nie wiem co robić.

mkaminski100 14-05-2010 08:57

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Pewnie "cos tam" sie popsulo, ale "ten tego no" nie wiem jak to szlo.
Szklana kula w serwisie wiec duzo nie pomoge. ;)
Diesle nie maja sondy lambda wiec albo cos zle zrozumiales, albo mechanik tak odczytywal bledy.
Jakbys mial konkretne numery bledow to wtedy mozna sie zastanawiac.
A pompe gdzie robiles? Bo chyba tylko serwis ma takie ceny...

kuffs 14-05-2010 12:42

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
wiem, że moja wypowiedź może sprawiać wrażenie lakonicznej, ale po prostu chwycił mnie duży nerw.

Dzisiaj pojadę znowu na kompa, tym razem gdzieś indziej, zobaczymy. Co do błędu sondy lambda to wiem, że na pewno taki błąd wyskoczył.

Dziwnie się mój focus zachowuje bo przyśpiesza na 5 biegu jakbym ciągnął wagon z węglem. Mówię wam istny koszmar.

Pompę robiłem w serwisie bosha.

mkaminski100 14-05-2010 15:02

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Ja tylko pisze, ze na podstawie Twojej wypowiedzi to jest wrozenie z fusow.
Podjedz do kogos kto odczyta bledy i wrzuc je tutaj. Jezeli pompe robil serwis Boscha i robili ja porzadnie (za 5000 to w serwisie zaloza nowa, zmodyfikowana pompe) to jest mala szansa, zeby sie uszkodzila.

motorek26 14-05-2010 22:44

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał mkaminski100 (Post 1435784)
Diesle nie maja sondy lambda

oj mylisz sie kolego mylisz właśnie nowe diesle mają też już sondy

mkaminski100 15-05-2010 07:51

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał motorek26 (Post 1436370)
oj mylisz sie kolego mylisz właśnie nowe diesle mają też już sondy

Ale dyskusja jest o 1.8 TDDI/TDCI a te nie maja sondy.

rbt 15-05-2010 17:18

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Mam podobny problem.Samochód ma moc ale tylko przez chwile.Gasze silnik i zapalam i znowu jest chwile ok.Na kommpie wyskoczyło błąd 1564 związany z dawką paliwa pompy.I tu putanie czy pompa do regenarcji czy moze da się podmnienić zawór dawki w pompie.Podobno objawia sie to metaliczną pracą w ok pompy. Poszukuje fachowej porady w tym temacie.

kuffs 18-05-2010 16:32

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
dzisiaj podpiąłem się pod komputer w dwóch różnych auto-serwisach.

Błędy jakie wyskoczyły to błąd sondy lambda, P167 - "dawka wtrysku" oraz 1564 moduł pompy wtryskowej.

Zadzwoniłem do serwisu od dizli (kilku kolesi odeszło z Boska i założyli własny serwis), umówiłem się dopiero na przyszły wtorek. Powiedziałem o błędach jakie mam. Stwierdzili, iż nie ma co przesądzać, trzeba podpiąć się bezpośrednio kompem pod pompę i sterownik i dopiero będziemy wiedzieć co i jak. Jeśli chodzi o objawy jakie mam tzn. spadek mocy na ciepłym silniku, trochę głośniej chodzi, pali na dotyk, auto normalnie użytkuję, nie kopci, nie palą się żadne kontrolki to powiedział, że być może to nie jest wcale pompa, może nie będzie tak źle.

Dzisiaj po całodziennym użytkowaniu zauważyłem, że nie zawsze jest ten spadek mocy, dwa razy miałem straszne mulenie foczki. Zauważyłem natomiast coś takiego...... w pewnym momencie pojawił się dźwięk z komory silnika takie pykanie/tykanie, dźwięk przypominający jakby na wiatraczek przyczepić kawałek papieru lub przyłożyć do koła roweru przy szprychach kawałem czegoś miękkiego. Był to dźwięk który po jakimś czasie ustępował, na postoju już go nie było. Na sam koniec jeżdżenia pojawił się inny dźwięk jakby kamyk dostał się do hamulca i coś zaczęło obcierać. Na postoju również ustępował.
W ostatnim czasie wymieniali mi pedał gazu, a do zrobienia mam sprzęgło. Czy rozwalające się sprzęgło może mieć coś z tym wspólnego. Nie wiem, czepiam się każdej możliwości nie dopuszczając do siebie myśli, że to pompa.

Atol 19-05-2010 14:37

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
w/g mnie twoje problemy wynikają z winy zaworu dawki w pompie, może się przycinać i wywala błędy, wymiana zaworu powinna pomóc.Ale to pewnie mechanicy ci powiedzą jak podłączą pompę do kompa.

mkaminski100 19-05-2010 15:02

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Moze sie sam tloczek zacinac, dlatego lepiej sprawdzic niz wyrzucac pieniadze.

Atol 19-05-2010 15:56

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
mkaminski100, masz na myśli tłoczek nastawnika w pompie?

mkaminski100 19-05-2010 16:42

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Tak ,wtedy pompa tez sie nie wyrabia z dawka i przepala tranzystor.

kuffs 19-05-2010 17:33

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
sytuacja o tyle uległa zmianie, że dzisiaj już żadnych problemów z mocą nie było. Natomiast mam do zrobienia.......hamulce. Lewy przód daje się we znaki. Hamulce nie odpuszczają po wciśnięciu pedału hamulca. Przy skręcaniu i hamowaniu czuć tarcie. Na luzie żadnych hałasów. Pedał hamulca lekko syczy przy wduszeniu, albo raczej tak dziwnie pyka.

prawdopodobnie to stanowi powód moich problemów z autem. do tego dodam jeszcze ślizgające się sprzęgło. Jutro wymieniam hamulce oraz sprzęgło. Wtedy zobaczymy czy nadal będzie ten spadek mocy bo być może hamulce w jakiś sposób spowalniały jazdę. Niby głupio gadam bo komputery wywaliły przecież błędy o pompie, ale coś mi się widzi, że rozejdzie się po kościach.

natomiast połknę arszenik jak się okaże, że wymienię sprzęgło, zrobię hamulce a potem....... i tak pompę trzeba będzie robić. Strach się bać :(

Atol 20-05-2010 09:14

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Nie chcę Tobie źle wróżyć ale sprawa tych błędów nie jest błaha.Radzę przyjrzeć się bardziej sterowaniu pompą bo może skończyć się na dużym wydatku kasy.

kuffs 27-05-2010 16:36

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Po dłuższej przerwie opowiem jak przebiega moja historia. Podpięty we wtorek byłem w serwisie Bosha (jeden z dwóch w mojej okolicy). Podejrzenia okazały się trafne bo podpięcie pod kompa wykazało błędy:

P0167 - układ regulacji początku wtrysku. nieprawidłowe działanie
P1564 - sterownik pompy wtryskowej. wymagany zwrot paliwa

Na moją "prośbę" podłączyli komputer bezpośrednio pod pompę i wyszło:

- Czujnik kąta obrotu/system IWZ
- Regulacja przestawiacza wtrysku. Stałe odchylenie regulacji

Oczywiście panowie na już na teraz "wyciągamy pompę, wysyłamy, robimy". Kosz ok 4 tyś zł.

dzisiaj z ciekawości podjechałem do jeszcze innego Bosha i wywaliło P1564- sterownik pompy wtryskowej, układ egr, czujnik położenia wałka jakiegoś tam. Pan nie skasował nic ode mnie. Kazał kilka dni pojeździć bo skasował błędy i trzeba sprawdzić czy wyskoczą nowe. Uśmiechnąłem się pod nosem bo pewnie, że wyskoczą. We wtorek przecież skasowali a dzisiaj już się pojawiły na nowo.

Podsumowując dlaczego o tym piszę i dlaczego jeżdżę od Bosha do Bosha i innych zakładów???, bo moje problemy z autem o których pisałem na wstępie tematu tzn utrata mocy......całkowicie ustała!!! Od tygodnia śmigam foczką aż miło. Żadnych objawów, nic kompletnie. No może poza dymieniem, ale to stwierdzili, że trza zaślepić egr.

ręce opadają.

Atol 27-05-2010 17:06

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Więc wskazania są na zacinający się tłoczek nastawnika w pompie.

so258 09-06-2010 11:28

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Panowie podepnę sie po temat z pytaniem: czy da się wyjąć ten nieszczęsny tłoczek nastawnika z pompy i wyczyścić bez wyjmowania i rozbierania pompy? Na pompie od strony chłodnic jest dekielek przykręcany na dwie śrubki pod którym wg schematu pompy VP-30 znajduje się nastawnik kąta wtrysku.

mkaminski100 09-06-2010 11:40

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał so258 (Post 1453015)
Panowie podepnę sie po temat z pytaniem: czy da się wyjąć ten nieszczęsny tłoczek nastawnika z pompy i wyczyścić bez wyjmowania i rozbierania pompy? Na pompie od strony chłodnic jest dekielek przykręcany na dwie śrubki pod którym wg schematu pompy VP-30 znajduje się nastawnik kąta wtrysku.

No i tak jest tloczek, ale nie chodzi o jego czyszczenie tylko wymiane, bo sie zaciera.

so258 09-06-2010 12:16

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał mkaminski100 (Post 1453025)
No i tak jest tloczek, ale nie chodzi o jego czyszczenie tylko wymiane, bo sie zaciera.

no tak tylko jeżeli coś się zaciera to musi być jakaś przyczyna. Wiadomo że biorąc pod uwagę polski ON (a pompa jest smarowana paliwem) to wszystko jasne. Ale .. z tego co wyczytałem na forum i również innych to tak sobie wydedukowałem że żeby się ten tłoczek blokował to musi mieć jakiś opór (jedni piszą że osad z paliwa inni że opiłki z pompy). No to może jest jakiś sposób żeby to wszystko wyczyścić bez "Fachowców" z ASO i Boscha. A że mam alergię na naszych mechaników to chętnie bym sobie sam to zrobił i to nie dlatego żeby tylko zaoszczędzić parę PLN.

mkaminski100 09-06-2010 12:20

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał so258 (Post 1453056)
no tak tylko jeżeli coś się zaciera to musi być jakaś przyczyna. Wiadomo że biorąc pod uwagę polski ON (a pompa jest smarowana paliwem) to wszystko jasne. Ale .. z tego co wyczytałem na forum i również innych to tak sobie wydedukowałem że żeby się ten tłoczek blokował to musi mieć jakiś opór (jedni piszą że osad z paliwa inni że opiłki z pompy). No to może jest jakiś sposób żeby to wszystko wyczyścić bez "Fachowców" z ASO i Boscha. A że mam alergię na naszych mechaników to chętnie bym sobie sam to zrobił i to nie dlatego żeby tylko zaoszczędzić parę PLN.

Przyczyna jest taka, ze jest to wibrujacy chromowany tloczkek w aluminiowej obudownie. Po czasie chrom sie zaczyna wycierac i tloczek sie ukosuje minimalnie i stawia wiekszy opor. Nie ma to nic wspolnego z brudami, tak samo malo ma wspolnego z paliwem, bo to samo dzieje sie w kazdej pompie VP w chyba kazdym kraju przy ok 150-200 tys km.

Hetfield 09-06-2010 13:18

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał mkaminski100 (Post 1453060)
Przyczyna jest taka, ze jest to wibrujacy chromowany tloczkek w aluminiowej obudownie. Po czasie chrom sie zaczyna wycierac i tloczek sie ukosuje minimalnie i stawia wiekszy opor. Nie ma to nic wspolnego z brudami, tak samo malo ma wspolnego z paliwem, bo to samo dzieje sie w kazdej pompie VP w chyba kazdym kraju przy ok 150-200 tys km.

No dobra a czy pompy przedliftowe i poliftowe były takie same.Słyszałem, że poliftowych nie trapią już te usterki.Jeśli źle myślę to niedługo też mnie to dopadnie.pozdro.

mkaminski100 09-06-2010 13:38

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał Hetfield (Post 1453089)
No dobra a czy pompy przedliftowe i poliftowe były takie same.Słyszałem, że poliftowych nie trapią już te usterki.Jeśli źle myślę to niedługo też mnie to dopadnie.pozdro.

Od jakos 2001 roku pompa byla zmodyfikowana. Wiem, ze sa 2 zamiast jednej nozki od tranzystora, ale czy tloczek byl modyfikowany tego nie wiem...raczej watpie.
Problem w tym, ze przy tych 150-200k tak naprawde tloczek jeszcze nie jest na tyle zuzyty zeby zle pompa dzialala, po prostu sie ulozy i jak tylko bedzie minimalnie wiekszy opor to tranzystor pyk i sie upali. Dopiero jak auto ma z 300-400 to wszystko lata i pompa nadrabia dawka, a ludzie sie dziwia czemu im 9l w miescie pali ;)

Andrzej 09-06-2010 20:59

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał mkaminski100 (Post 1453096)
Dopiero jak auto ma z 300-400 to wszystko lata i pompa nadrabia dawka, a ludzie sie dziwia czemu im 9l w miescie pali

o, i to by mi się zgadzało :-(

mkaminski100 09-06-2010 22:13

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Cytat:

Napisał Qvadrat (Post 1453371)
o, i to by mi się zgadzało :-(

I to i tak jest wczesna smierc dla nich. Cuminsy chodza na VP44 po min 500 tys i u Amerykanow normalka jest ich regeneracja przy tym przebiegu(tam wiedza wiecej o pompach Boscha niz w Europie) . W Polsce Fokus przy tym przebiegu ma na liczniku najczesciej ponad 200 tys i ludzie klna, ze Ford to g... bo nie dosc ze pompa siadla to korba bokiem wyszla....Nigdy wiecej Forda ;)

rbt 22-07-2010 16:51

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Witam
Mam identyczny problem błąd P167 i P1564-po chwili jazdy brak mocy,wszyscy twierdzili że pompa i tak zrobiłem,wymieniłem pompę na regenerowaną.Wsiadam do samochodu i.............to samo,podłącznie pokazuje te same błędy.Dwa razy je kasowali ale samochód zachowuje się po staremu,nawet gorzej.Pompiarze rozkładają ręcę że pompa napewno sprawna,więc co do cholery.Wymienią mi na starą pompę ale oczywiście skasują za podwójną wymianę która nie dała rezultatu.Pomóżcie co dalej robić z tym gratem..Może turbina,egr ale komp nie pokazuje żadnych błędów oprócz tych dwóch.
Cytat:

Napisał kuffs (Post 1438782)
dzisiaj podpiąłem się pod komputer w dwóch różnych auto-serwisach.

Błędy jakie wyskoczyły to błąd sondy lambda, P167 - "dawka wtrysku" oraz 1564 moduł pompy wtryskowej.

Zadzwoniłem do serwisu od dizli (kilku kolesi odeszło z Boska i założyli własny serwis), umówiłem się dopiero na przyszły wtorek. Powiedziałem o błędach jakie mam. Stwierdzili, iż nie ma co przesądzać, trzeba podpiąć się bezpośrednio kompem pod pompę i sterownik i dopiero będziemy wiedzieć co i jak. Jeśli chodzi o objawy jakie mam tzn. spadek mocy na ciepłym silniku, trochę głośniej chodzi, pali na dotyk, auto normalnie użytkuję, nie kopci, nie palą się żadne kontrolki to powiedział, że być może to nie jest wcale pompa, może nie będzie tak źle.

Dzisiaj po całodziennym użytkowaniu zauważyłem, że nie zawsze jest ten spadek mocy, dwa razy miałem straszne mulenie foczki. Zauważyłem natomiast coś takiego...... w pewnym momencie pojawił się dźwięk z komory silnika takie pykanie/tykanie, dźwięk przypominający jakby na wiatraczek przyczepić kawałek papieru lub przyłożyć do koła roweru przy szprychach kawałem czegoś miękkiego. Był to dźwięk który po jakimś czasie ustępował, na postoju już go nie było. Na sam koniec jeżdżenia pojawił się inny dźwięk jakby kamyk dostał się do hamulca i coś zaczęło obcierać. Na postoju również ustępował.
W ostatnim czasie wymieniali mi pedał gazu, a do zrobienia mam sprzęgło. Czy rozwalające się sprzęgło może mieć coś z tym wspólnego. Nie wiem, czepiam się każdej możliwości nie dopuszczając do siebie myśli, że to pompa.


rbt 05-10-2010 20:38

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
Dla zainteresowanych tymi błędami okazało sie że mam przestawiony rozrząd i dopiero trzeci mechanik potrafił doprowadzić do prawidłoweogo stanu.Kosztowało mnie to regenerowaną pompę i dodatkowo parę stówek....

fokusik1999 08-12-2010 16:14

Odp: moduł pompy wtryskowej
 
witam wszystkich. widzę że dużo więcej ludzi ma problem ze sterownikiem.
rok temu gość mi robil sterownik i do tej pory odpukać śmiga cały czas. a po forach pisali że odrazu trzeba pompę robić całą. więc dla zainteresowanych moge gościa polecić [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
g:D


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.