sprawny EGR nie działa ?!
zdecydowałem się w końcu na czyszczenie EGR i kolektora, ponieważ przy przyspieszaniu strasznie kopci.
Kolektor nie był bardzo brudny. W EGR było trochę więcej sadzy. Wyczyściłem go i chciałem sprawdzić. EGR mam taki z elektroniczną wtyczką od lewej strony. Tłok cały czas był zamknięty - nie dał się wcisnąć. Zassałem ustami powietrze przez rurkę i się otworzył - sądzę więc, że jest sprawny. Następnie podłączyłem w aucie to elektryczne coś oraz rurkę z podciśnieniem, odpaliłem silnik i ...... klapa - EGR nie otwierał się. Pomyślałem, że może w rurce nie ma podciśnienia i dlatego tłoczek się nie otwiera. Przyłożyłem do języka i okazało się, że podciśnienie jest. Tłoczek jednak dalej się nie otwiera - jaka może być przyczyna? Wiem, że dla kopcenia to niby lepiej jak cały czas byłby zamknięty EGR (choć nie zaślepiony) - cały czas powinien więc pracować na czystym powietrzu i nie kopcić. O co więc chodzi i jak sprawdzić ewentualną przyczynę? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
daj zdjecie swojego egr bo wydaje mi sie ze ta rurka co ja ciagnales jest od klapy gaszacej a nie od egra bo jest sterowany elektronicznie i otwierany za pomoca silniczka :P moge sie mylic oczywiscie ale musisz pokazac zdjecie:)
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Zobacz na ten eksperyment :027:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] W ten sposób zobaczysz czy twój zawór działa prawidłowo. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Pablo a jak ja nie mam takiego ERG to mogę go śmiało zaślepić? I gdzie tą zaślepkę wsadzić.
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
lukrasz zero mocy na niskich obrotach.
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Tari - mój EGR wygląda identycznie jak ten z firmiku zamieszczoneto przez Pablo_X.
Inaczej trochę wygląda jednak miejsce styku tych trzech rureczek, więc nie wiem które powienienem połączyć ze sobą. W każdym razie zasysałem tą rurkę, która wychodzi z EGR, więc chyba właściwą. Nie mogę teraz załączyć zdjęć. Pablo_X - jak sprawdzę że EGR działa po złączeniu tych dwóch rurek? Musiałbym go znowu zdemontować i patrzeć na tłoczek - dobrze myślę? Czy bez odkręcania EGR też dowiem się czy działa? Jakie mogą być przyczyny, że sprawny mechanicznie a po podpieciu nie otwiera się? No i skoro niby cały czas zamkniety to dlaczego tak strasznie kopci przy przyspieszaniu? Przecież jak zamknięty to pracuje na czystym powietrzu i nie powinien tak dymić (na czarno). Czy to może być winą turbiny? - dodam, że inni mówią mi, że moja turbina ładnie ciągnie. Sprawdzałem ją od wlotu powietrza i z odmy widać niewielki przeciek do turbo. Badałem wtryski na komputerze w nieautoryzowanym serwisie - niby podają równą dawkę na wolnych obrotach jak i przy przyspieszaniu. Doradźcie coś, bo już tracę siły. Jakieś zdjęcia załączę wieczorem. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Daj zdjęcia twojego EGR i rureczek wraz ze "sterownikiem" zaworu to zobaczymy co tam masz i co dalej robić.
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
A może masz bądź masz gdzie pożyczyć ELM327? EGR masz okablowany więc można podejrzeć sygnał (nawet w mm przesunięcia) z czujnika położenia zaworku EGR w czasie pracy silnika - miałbyś wgląd w jego pracę.
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
http://img686.imageshack.us/img686/1905/20100705424.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/9906/20100705425.jpg http://img580.imageshack.us/img580/6148/20100705426.jpg Oto mój ERG Pablo możesz mi powiedzieć jak go zaślepić. I czy jest jakaś opcja na czyszczenie przepływomierza tego zaraz za filtrem powietrza. Sorki za takie zdjęcia ale nie wiem jak inaczej je zamieścić. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
5 załącznik(i)
koledzy,
no to załączam foto mojego egr w wersji przed czyszczeniem dla poglądu, całośc mojego kolektora, czujniki o któych pisaliście (które rurki mam połączyc?) oraz wlot do turbo od strony wlotu powietrza. Czy uważacie, że turbo jest bardzo zasyfione? Mam nadzieję, że tam jest ten sterownik, bo nie wiem, który to. Czekam więc na opinie. Czy za pomocą innego programu niż ten ELM też to mogę sprawidzić? Gdzie szukać prawidłowych (dopuszczalnych wartości)? PS. kurcze, nie wiem jak to wrzucic, żeby od razu były foty do wglądu bez klikania w link - może ktoś mógłby to poprawic? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
Masz opis [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Aby zaślepić zawór EGR, trzeba skorzystać z takiej zaślepki [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Montuje się ją między rurą ze spalinami a zaworem EGR. Wycięte ząbki pozwalają łatwo za- i wy- montować zaślepkę. Cytat:
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Pablo_X czy mi też mógłbyś tak łopatologicznie ;) wyjaśnić? - wrzuciłem zdjęcia jak prosiłeś.
Wysłałem Ci też info na PW - mógłbyś podpowiedzieć? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
Co do sterowania zaworem, to nie widzę tu żadnej komplikacji. Co prawda "sterownik" jest inny, ale zasada działania oraz przewody jak w klasycznych. Łatwo wytropisz przewód idący do filtra powietrza oraz ten idący do zaworu. Pozostały przewód to jest podciśnienie :wink: |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Do tematu odmy już zaglądałem. Zastanawiam się nad tą modyfikacją, ale nie chcę zabierać się za wszystko na raz. Czyściłem sterownik turbiny, zawór EGR i kolektor - może na razie wystarczy. Bo potem się nie połapię o co kaman.
No ale co z tym moim EGR. No bo jak zasysałem ustami przez tą rurkę wychodzącą z EGRu to tłoczek się cofał, jak uruchmiłem silnik to się nie cofał na wolnych obrotach. Jak sprawdzić poza programami typu ELM czy działa zawór czy nie. Z Twojego Pablo-X filmiku nie wiem które mam rurki złączyć u mnie (jak widzisz wygląda to inaczej niż u Ciebie) i co ma się stać po połączeniu ich, żeby zdiagnozować ten EGR. No i gdzie jest ten sterownik od EGR - na nim, czy tam gdzie się łączą te 3 rurki? Czy mogę bez oprzyrządowania sprawdzić sprawność tego sterownika, co nie wiem jeszcze gdzie on jest ;) ? pozdrawiam |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
Jak sprawdzić dziadzienie zaworu EGR :?: Trzeba mieć wakuometr (próżniomierz) i wpiąć go w obwód. Miewają takie coś na warsztatach a w sklepach nie jest zbyt drogie. Przy wymuszeniu pełnego otwarcia podczas pracy (poprzez złączenie na krótko), silnik powinien zgasnąć lub bardzo kuleć (ale raczej zgasnąć). |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
mkrek od kiedy masz samochod? ma/mial dpfa? bo mi to wyglada na wymienionego egra ktory jest sterowany podcisnieniem od klapy gaszacej z efektem takim ze nie jest sterowany wcale:P, przynajmniej wszedzie gdzie widzialem takie sterowanie podcisnieniem to bylo od tej klapy/przepustnicy. wiem ze wyglada to w miare oryginalnie ale nie zawadzi sprawdzic
podaj vin to mozna byc cos w microcat zobaczyc. a i tak btw ta guma pod korkiem oleju powinna byc razem z pokrywa silnika a nie pod korkiem. w wiekszosci mk3 ktore widzialem ludzie popelniaja taki blad a potem maja powycierane wytlumienie od klapy bo oslona nie dochodzi..:) |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Pablo_X - tak ten elektroniczny sterownik w takim "pudełku" nad turbo. Sposób czyszczenia jest na forum. Robiłem to, bo jak pisałem w podforum "diesel" przy przygazowaniu na zimnym silniku miga mi też sprężynka i wywala błąd P132B.
Tari - co to jest dpfa? auto mam dwa lata ale kupione z jakimś przebiegiem. Generalnie jednak wszystkie części są w oryginale. Czasem ciężko nawet coś odkręcić. Napisałeś: "ktory jest sterowany podcisnieniem od klapy gaszacej z efektem takim ze nie jest sterowany wcale" - co to znaczy? i która to klapa/przepustnica? No i jeśli masz rację to można to sprawdzić po nr vin? Teraz nie mam papierów - podam go na pw wieczorem - może być? Z tym korkiem to przyglądnę się jak to można inaczej. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
w samochodach z filtrem czastek stalych(dpf) byly inne egr'y mialy dodatkowa klape gaszaca sterowana wlasnie z takiego sterownika jak u ciebie i czujnik doladowania.
oczywiscie nie widac u ciebie tych elementow bo egr jest inny. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] po numerze vin dowiemy sie czy miales taki egzemplarz czy inny :P chociaz jesli twoj samochod nie jest z niemiec to chyba moznaby wykluczyc ze byl dpf. ale dla pewnosci mozesz dac vin na pw. co do bledu p132b na mondeklubpolska jest moj fotoporadnik jak rozebrac turbine i wyczyscic kierownice z lopatkami od zmiennej geometrii turbiny bo w twoim roczniku modul raczej dobry tylko wlasnie nagar blokuje ciegno co szybko rejestruje owy sterownik :) o nawet link znalazlem [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Więc tak: nie mam tego filtru cząstek stałych dpf - sprawdzone.
Dzisiaj powinienem mieć sprawdzone działanie EGR na urządzeniu nie ELM tylko KTS - podobno jest dokładniejsze. Na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę przy sprawdzaniu tym KTS? Wiecie już że: - rura od intercoolera cała, - EGR wyczyszczony, - kolektor wyczyszczony. - no nie wiem jak z tą odmą (nie ruszałem jej jeszcze) -widok wlotu do turbo zamieściłem na zdjęciu Objawy: dalej ostre dymienie przy nagłym przyspieszaniu z ok. 1300 obr/min do 3500 obr/min oraz migająca sprężynka przy takim samym dowaleniu w gaz na zimnym silniku i błąd P1312B. Może są jeszcze jakieś rzeczy co ten KTS może sprawdzić - jakieś ciśnienia albo czujniki i coś tam jeszcze, żeby pomóc w diagnozie tych problemów? Rozbieranie turbo przekracza chyba moje możliwości - nogi robią mi się miękkie - nie jestem mechanikiem. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
moze nie masz dpfa bo ktos go wycial... dlatego po vinie mozna sprawdzic czy miales oryginalnie:P wstydzisz sie vinu ?:) a z turbina sprawdz dzwigienke czy chodzi swobodnie, ja stawiam ze nie chodzi. wtedy mozesz to rozebrac i zrobic albo kupic sobie nowa turbine jak zaleca serwis :> poki zmienna geometria nie chodzi odpowiednio w ogole nie zabieraj sie za diagnozowanie innych przyczyn czarnej chmury.
a tak w ogole to duzo osob myli dpf'a z katalizatorem wiec powiedz mi tylko kto ci sprawdzal ze go tam nie ma i jaka masz pewnosc ze sie nie pomylil? jesli egr ci sie nie otwiera to kts ci powie ze egr sie nie otwiera czyli to co wiesz;p inna sprawa ze kierownica od zmiennej geometrii mogla sie zasyfic od chmur sadzy ktore wypuszczales i problemem moga byc np wtryskiwacze:P |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
KTS - nie jest idealny i w niektórych przypadkach pokazuje bzdury. Pewnego razu, jak mechanicy chcieli zakozaczyć i podłączyli do mojego mondeo właśnie KTSa. Włączyli diagnostykę i..... spalili go :p
Co do diagnostyki z użyciem ELMa 327.... [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Zawór EGR też można diagnozować - błękitna linia na wykresie i wskaźnik na dole :) I następny log. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Jeśli tobie loga nie zrobią to nic nie ustalimy :( |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Tari - sprawdzone właśnie po vin, że nie było dpf'a - dźwigienka ta między sterownikiem turbiny a turbiną? działa - znaczy przesuwa się tam i z powrotem. właśnie to pudełko rozbierałem i czyściłem spirytusem. do silniczka się jednak nie dobrałem i nie znam stanu szczotek. nie mogłem po prostu ściągnąć tej blaszki koło silniczka.
Pablo_X - no może KTS nie jest idealny ale dostępu do tego ELMa nie mam. Nic i tak nie rozumiem z przedstawionych przez Ciebie wykresów - nie znam się na tym. załączam za to filmik z testowania mojego EGR zrobiony w KTS. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - nie wiem jak to wkleić inaczej na forum :( żeby było dostępne od razu Może po tym filmie coś widać. Martwi mnie to, że bez obciążenia zmienia się położenie między 2,3mm do 0,5mm - chyba powinno by więcej mm i stałe jeśli nie daję gazu a tu skacze jak oszalałe. Może za małe jest to podciśnienie? Bo zasysając ustami przy odkręconym zaworze otwierał mi się więcej niż 3 mm. Po przygazowaniu zamyka się do 0,0mm - więc chociaż tyle. Gdyby jednak sterownik od EGR (rozumiem, że to jest ta część gdzie schodzą się te trzy rurki) byłby walnięty to może to powodować nieprawidłowe dawki do turbo i go zapychać i wtedy by mógł kopcić? Tak sobie to jeszcze tłumaczę. Co wy na to? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
ten filmik z kts conajmniej dziwny i z tym zamykaniem tez tak srednio, to ze na chwile wskoczyla wartosc 0 nie znaczy ze sie poprawnie zamyka. wedlug mnie powienes to sprawdzic podczas jazdy jak juz sie podlaczales czy wtedy sie zamyka. a tak w ogole jesli te mm sa poprawne to te % sa złe i odwrotnie bo zaleznosc miedzy nimi powinna byc i miec sens a na filmie jest calkowicie inaczej. po przegazowce powinno byc 0% i 0mm żeby to mialo sens, zresztą przegazowywanie niewiele zmienialo dla tego parametru %.
ta dzwigienka sie musi przesuwac idealnie lekko, jesli poczujesz w jakims miejscu opor to sterownik tez go poczuje i zglosi blad. watpie ze to moga byc szczotki u ciebie akurat ale jak chcesz sprawdzac to wloz cos ostrego okraglego zeby pasowalo miedzy te zęby co sie zapieraja o scianke obudowy i ta blacha powinna puscic wtedy. zreszta kwestia pokombinowania i musi sie udac:P |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Odczyt procentowy będzie stale powyżej 0, nawet po zamknięcia zaworu. Zamknięty zawór to okolice 27%. To jest w normie. Zobaczysz to na górnym wykresie.
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
1 załącznik(i)
Ja mam taki EGR jak widać poniżej.
Czy też można go przeczyścić i ew. jak się go rozbiera? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
mozna wyczyscic drogi powietrzne do idealu, dobrze sprawuje sie benzyna ekstrakcyjna. mechanike tylko czesciowo bo by trzeba rozwiercac w jednym miejscu zeby dojsc do wszystkich elementow. a potem pewnie na tokarce cos dorobic. masz jakis powod zeby go rozbierac? bo dla zasady to nie warto sie brudzic.
Pablo X zapewne masz racje co nie zmienia faktu ze zachowanie sie tych odczytow sugeruje ze cos jest nie tak. no chyba ze odczyty sa rzadkie i dochodza z opoznieniem. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
Moje Mondeo ma 108kkm, więc chyba należy do tych elementów luknąć. A dodatkowo od jakiegoś czasu jest jakiś muł i nie czuć tych 155PS, i adekweatnie do tego momentu obrotowego. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
wydaje mi zie ze spadek mocy w tym roczniku i z dpfem to powinien sie objawic jakims bledem. ewentualnie obejrzyj rury, moze masz jakas nieszczelnosc. najlepiej zaopatrz sie w elma i zrob loga. teoretycznie oslabiona kondycja wtryskow moze powodowac spadek mocy nie generujac bledow. pamietaj ze nawet jakby chcial kopcic to dpf wszystko zatrzyma.
jest jeszcze opcja podobno ze przy diagnostyce w aso moze przepasc virus jak wgraja ci nowe oprogramowanie bez pytania. nie byles u nich przypadkiem? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
Na diagnostyce jeszcze nie byłem - chcę najpierw wyeliminować inne zauważone problemy, np. mruganie lampek - mam zamiar wymienić altka jak tylko dorobię klucz do zdejmowania paska wieloklinowego. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Pablo_X, Tari - chwilę nie miałem czasu zaglądnąć. No to co w końcu myślicie z tym kopceniem mojego auta? Rura intercooler cała, EGR i kolektor wyczyszczone, jak działa EGR zamieściłem w filmiku, dojścia do tego ELMa nie mam... Co dalej?
No i myślicie, że ten EGR to działa w końcu poprawnie czy nie? Jeśli nie, to co może za niego odpowiadać że nie działa? Chociaż tłoczek coś tam pracuje. Ktoś na forum pisał, żeby jeszcze sprawdzić czujnik przepływu powietrza. Że jak odpięty ten czujnik, to nie powinno dymić. Ja odpiąłem i dalej dymi. Czy to oznacza, że może ten czujnik walnięty? Dość dużo już napisałem na temat tego przypadku. Kopci jak stary Robur. Nie chcę potem pisać postu typu "wymieniłem wtryski na nowe i dalej kopci". Co dalej, koledzy? Co dalej.......? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Wyjmij wtyczkę ze "sterownika" zaworu i zobacz czy jest zmiana. Jeśli nic się nie zmieni, tzn., że to nie EGR.
W żadnej okoliczności nie pisałeś o ciśnieniu doładowania. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Pablo_X - która to wtyczka, jedna jest na zaworze EGR czy to ta gdzie te trzy rurki ze zdjęcia się schodzą? Nie wiem, gdzie jest to sterowanie.
Co to jest to ciśnienie doładowania i jak to sprawdzić? Czy to odnosi się do tego czujnika przepływu powietrza o którym pisałem? |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
A nie lepiej zaślepić EGR ? wtedy będzie wiadomo czy pracował dobrze. Jak przestanie dymić to znaczy, że źle. Ja tam swój zaślepiłem i dymi mniej. Coraz kasuje sobie błąd i jest ok.
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Cytat:
Cytat:
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Cytat:
Wystarczy go wyłączyć. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
juz bys dawno tego elma sobie kupil... nie masz dostepu do allegro ?;p
|
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Witam. Pablo zrobiłem Twoje doświadczenie które przedstawiłeś na filmiku i na początku autko tylko się wyciszyło, ale jak zrobiłem tak jeszcze później ze dwa trzy razy to auto kulało i zgasło. tak jak napisałeś, zatem co możemy wnioskować z tego? przestał się tłuc i zgasł. zepsuty EGR? czy co?
pozdrawiam |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
I drugie moje pytanie, jeśli to ten EGR jest uszkodzony to trzeba kupować nowy? bo mam znajomego który sprzeda mi używke za 250zł, ale nie wiem czy to jest część często psująca się i lepiej kupić nową bo dłużej pojeżdzę, czy można z używką spróbować?
pozdrawiam |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Pablo_X - czy ciśnienie doładowania to to samo co ciśnienie w rurze dolotowej? jeśli tak to było 100kPa i 1,35V przy jałowym oraz 135kPa i 1,57V przy przygazowaniu. Ten schemat ze zdjęć już oglądałem, ale widzisz na moich zdjęciach, że u mnie to inaczej wygląda. Dzisiaj spróbuję odłączyć wtyczkę tam gdzie się schodzą te trzy rurki i zobaczę czy jest zmiana. Dam oczywiście znać.
Tari - nie pomyślałem, że można kupić takiego ELMa. No i to przyda mi się jednorazowo - nie jestem mechanikiem. |
Odp: sprawny EGR nie działa ?!
Tego nie wiesz ile razy Ci się przyda. A pewnie przyda się tyle razy ile zaglądniesz tutaj na forum. Koszt ELMa to 60-120 zł, zależnie od wersji. Nie wiem ile płacisz za podpięcie do np. KTSa. Jak za free to masz, to spoko, ale jak płacisz, to lepiej przekalkulować.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.