|
Awarie i usterki
Myślę, że temat czas zacząć, bo u mnie pojawiła się pierwsza...
"Zabezp. dzieci awaria, serwis" taki komunikat przywitał mnie dziś. Dodam, że układ działa raczej prawidłowo, czyli przy włączonym nie da się ani szyb, ani drzwi otworzyć, a przy wyłączonym wszystko działa poprawnie. Mimo wszystko podjechać do serwisu trzeba będzie przy okazji. Póki co nie potrzebuję blokady. |
Odp: Awarie i usterki
Też miałem taki komunikat i z pilota nie dało się otworzyć samochodu ,otworzyłem kluczem i wszystko działa dalej.Raz wyskoczył mi komunikat "awaria układu kierowniczego" na razie nie zgłaszam tego do serwisu,bo to było tylko raz.Mam nadzieje że ostatni....
|
Odp: Awarie i usterki
Komunikat ten sam a objawy inne, bo ja bez problemu mogłem odryglować drzwi z pilota. Co ciekawe komunikat pojawił się na wyświetlaczu na postoju w zamkniętym aucie.
|
Odp: Awarie i usterki
Witam w moim przupadku kilka razy komunikat USTERKA UKŁADU KIEROWNICZEGO do tego stopnia że nie mogłem odblokować koła kier.pomogło odłączenie aku.kilka razy komunikat awaria silnika natychmiast serwis ! .Po wizycie w ASO wyskoczyło kilkanaście błędów auto 7-dni w serwisie wymiana aku .i alternatora jak narazie ok.było to w marcu .
|
Odp: Awarie i usterki
Witam,
ja jestem po wymianie prawego reflektora (ksenon) - po włączeniu zapłonu nie poziomował się i był komunikat "usterka oświetlenia przód - serwis!" Czekałem 2 tygodnie na sprowadzenie, 2 godzinki w serwisie i jak na razie ok. |
Odp: Awarie i usterki
2 godziny odkręcali "kilka śrubek? Nieźle.
|
Odp: Awarie i usterki
Witam,
3 problemy jak dotąd: 1) u mnie też wyświetlał się komunikat "awaria układu kierowniczego" i od razu pojechałem do ASO. Pokasowali błędy i powiedzieli, że czasem się tak może zdarzyć np. jak się ostro ruszy… z tym, że u mnie to nie mógł być ten problem. 2) Mam notoryczny problem z radiem, który też już dwukrotnie zgłaszałem w ASO – po odpaleniu auta radio nie chce się w ogóle włączyć lub jest włączone, ale wyciszone i nie da się z tym nic zrobić. Czasami pomaga przełączenie na USB/CD i z powrotem na radio, ale w większości przypadków trzeba się zatrzymać, zgasić silnik, otworzyć drzwi i odpalić znowu. Najmniej ciekawe jest to, że gdy nie działa radio nie działają też czujniki parkowania. Problem ponoć ma być rozwiązany jak się pojawi nowy soft (na razie tylko kasują błędy). Soft ma być w drugiej połowie roku – taka informacja z ASO. 3) I najlepsze na deser – jestem już po wymianie zestawu turbo+intercooler. Objawiało się to takim dziwnym przeciągłym świstem – trochę podobnym do pracy „zdrowego” turbo, ale takim bardziej donośnym i słyszalnym na postoju przy niskich obrotach. Od pierwszego zgłoszenia do wymiany zrobiłem jeszcze 5 tkm i nic oprócz tego dźwięku (nie narastał ani nie było żadnych innych objawów) nie pojawiło się ciekawego. W ASO powiedzieli, że to problem z turbem, ale od razy wymieniają razem z intercoolerem. Oby jak najmniej takich przygód w przyszłości… |
Odp: Awarie i usterki
Witam,
Od jakiegoś czasu, nie wiem od kiedy dokładnie bo zazwyczaj jeżdżę z włączonym radiem, spod deski rozdzielczej słychać dźwięk, przypominający pracujący wiatraczek jak w komputerze. Szybki podjazd pod ASO - diagnoza czujnik od klimatyzacji automatycznej. W opinii serwisu jest to normalna praca urządzenia. Jak u Was wygląda sytuacja? |
Odp: Awarie i usterki
Wszystko zalezy od serwisu.
W Fieście ten wiatraczek od nowości był cichy i hałas wzrastał z wiekiem. Pod koniec gwarancji wymienili mi na nowy, który po roku nadal jest cichutki. W C-maxie jest on strasznie głośny i mam tak od nowości. Póki co olewam sprawę, bo podczas jazdy mi aż tak nie przeszkadza jak gra radio. Jak bedzie gorzej, to wymiana. Bardziej wkurzające jest, że to nie jest jednostajny dźwięk, tylko modulowany... Może Ford wymienia upierdliwym klientom na gwarancji, a te z demontażu wkłada ponownie do nowych aut jako dobre :027: Potem wmawiają klientom, że TTTM i wychodzą na swoje :mad:. A ilu klientów wpadnie na to, że tak nie powinno być i pojadą do serwisu domagać się wymiany, 1%? A z nowych "usterek", to mój C-max zgubił jedną spinkę od zderzaka po reflektorem i co jakiś czas zderzak wysuwa się poza obrys błotnika :) |
Odp: Awarie i usterki
W moim egzemplarzu wiatraczek podobno działa stosunkowo cicho. Niemniej jednak poprosili przypomnieć się podczas przeglądu, więc coś na rzeczy musi być - to tak na marginesie.
|
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
Usterka to to nie jest, raczej cecha. |
Odp: Awarie i usterki
Schraczek ale to zależy od ilości i kształtu wylotów powietrza, a Tych w C-maxie jest bardzo dużo - w samym kokpicie jest 8 plus 5 na szyby, dodatkowo 4 na nogi i dwie kratki na tył chłodzące tez schowek w podłokietniku. Każde rozdzielenie strugi powietrza to dodatkowy szum.
|
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
|
Odp: Awarie i usterki
I jeszcze mi się coś przypomniało. Klima automatyczna w Fordach bardzo długo działa na obiegu zamkniętym jak chłodzi, co także zwiększa głośność całej wentylacji. Oczywiście nie da się wyłączyć ręcznie :mad:
|
Odp: Awarie i usterki
Ooo nie wiedziałem.
|
Odp: Awarie i usterki
Czy u was dobrze przylega z przodu guma uszczelki szybki trójkątnej ?
|
Odp: Awarie i usterki
U mnie żadna nie odstaje.
A apropo uszczelek, to to już chyba standard w Fordzie, że trzeszczą o karoserię. Pomaga jak zawsze dokładne mycie i silikon. |
Odp: Awarie i usterki
u nie nic nie odstaje i nie trzeszczy, ale mam na liczniku 2500 km :)
|
Odp: Awarie i usterki
1 załącznik(i)
A ja dziś (dopiero po roku :shock: ) zauważyłem, że w dwóch miejscach na styku kokpitu i przedniej szyby od środka gąbka jest w dwóch miejscach jakby wyciągnięta na ok. 1 cm. Chyba raczej nie powinno tak być. Nie wiem dlaczego tak ktoś zrobił? Muszę sprawdzić, czy to jest jakiś dodatek ponad normę, czy coś się przesunęło.
Usiłowałem dziś wsunąć tę gąbko-uszczelkę, jednak jest ona z jednej strony pokryta klejem i nie bardzo chce się wsunąć na miejsce. Boję się, że ją albo pozgniatam i posklejam albo poprzerywam :( |
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
|
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
Moje wrażenie akurat w tym temacie jest zgoła odwrotne. Dość dlośno za to szybko się ta moja wielka Grand-buda wychładza. |
Odp: Awarie i usterki
może Grand ma mocniejszą wentylację z racji większej kubatury? stąd głośność ale i efektywność wentylacji?
|
Odp: Awarie i usterki
Bez przesady, to tylko kilkanascie cm dłuższe auto.
Moje wrażenia są takie jak Schraczka, wydajność klimy oceniam bardzo dobrze, chłodzi szybko, a głośność no cicha nie jest :) A jak masz ustawiony nawiew nozda, bo automat ustawia z 80% na kratki, a resztę na szyby i nogi? Jak ustawię na szybę to też czuć, że jest dużo cieplej. |
Odp: Awarie i usterki
a może rzczywiście przy manualnej klimie przyoszczędzili np. na wymienniku...?
|
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
|
Odp: Awarie i usterki
Przy automacie jest podobnie. Jak ustawię na nogi i kratki, to przez kratki leci ledwo co. O dziwo więcej leci przez kratki jak ustawi się dodatkowo jeszcze na szyby :<
|
Odp: Awarie i usterki
czas odgrzać temat ;-)
Ostatnio nagle wyłączyła mi się nawigacja. Okazało się, że przestało działać gniazdo 12V. Podjechałem do serwisu (Ford Wikar Kraków) i pan z serwisu powiedział mi, że padł bezpiecznika, jako przyczynę spalenia się bezpiecznik podał, że źle korzystałem z tego gniazda - ponieważ jest to gniazdo zapalniczki i jest ono przystosowane do poboru prądu przez ok 30sek a nie długotrwałego podtrzymywania napięcia w nawigacji. Na moje pytanie, czy gniazdo 12V w bagażniku służy do tego aby pies mógł sobie tam zapalić papierosa pan z serwisu spalił cegłę i się nie odezwał... czy Wam też się przepalił bezpiecznik odpowiedzialny za gniazda 12V? z rozmowy z tym panem zrozumiałem, że to dość częsty przypadek. |
Odp: Awarie i usterki
Ale wymyślił. Ja akurat jestem z wykształcenia elektrykiem więc uważam ze to bzdura. Na marginesie czasem bezpiecznik się przepala bez powodu, czasem podczas podłączenia urządzeń mogą wystąpić przepiecia...
Ja mam stałe podłączone CB do gniazda w podlokietniku i działa. U mnie natomiast kilka dni temu szwankowało audio. Po odpaleniu wszysto na wyświetlaczu ok a w glosnikach głucha cisza. Ustąpiło po kolejnym uruchomieniu silnika po dłuższym postoju. |
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
Bezpiecznik może się przepalić także od długotrwałego poboru prądu maksymalnego. Co ciekawe inny prąd jest podawany dla gniazda głównego (15A), a inny dla dodatkowych (10A), ale i tak jest to co najmniej 120W. Oczywiście żadna nawigacja nie pobiera więcej niż kilka W. Podczas wakacji u mnie nawi była podłączona przez 15 godzin bez przerwy i nic się nie stało. Duży pobór pradu to ma właśnie zapalniczka. A w kwestii usterek, to kilka razy przestało mi działać doświetlanie zakrętów. Co ciekawe to tylko lewa strona :shock: I zdarza się, że nie działa mi automatyczne domykanie centralnego po przypadkowym otwarciu. |
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
co do gniazdka to się nie spotkałem z takim problemem. Często przez kilka godzin mam w jednym CB a w drugim lodówkę i nigdy żadnych problemów nie było. |
Odp: Awarie i usterki
a przypomniało mi się kiedyś że podczas jazdy malżonka odpieła pas bezpieczeństwa zeby coś tam dzieciakom podać - rozległ się znajomy dzwięk, ale pokręciła się chwilę na siedzeniu i nastała błoga cisza pomimo odpiętego pasa.
A i najważniejsze pytanie czy u Was tez taki jest: Prowadzimy autko, odpinamy w czasie jazdy pas, zaczyna się pikanie, zatrzymujemy się, wysiadamy, a to dziadostwo czały czas piszczy !!! W skodzie miałem taj że jeśli prędkośc była=0 to była cisza !!! |
Odp: Awarie i usterki
Jeśli wysiadając nie wyłączasz silnika to po stronie kierowcy piszczy aż pas zapniesz lub wyłączysz silnik. Na logikę, skoro nie wyłączyłes silnika, to chcesz dalej jechać. U mnie jeszcze piszczy, że kluczyk jest poza autem, a to jest dopiero wkurzające :)
Po stronie pasażera otworzenie, wysiądnięcie i zamkniecie drzwi wyłącza piszczenie. Swoją drogą wystarczy odpowiednio usiąść (z przodu siedziska pasażera) i czujnik nie wykrywa delikwenta. A piszczenie wyłącza się po 5 minutach i pozostaje tylko kontrolka. |
Odp: Awarie i usterki
dzięki za informację, może to było przypadkowe przepięcie. oby tylko takie "problemy" były ;))))
|
Odp: Awarie i usterki
W moim aucie padł tempomat. Pierwsza wizyta w serwisie: przejechali się i działa. Przestał po kilku dniach, zaczął działać podczas jazdy do serwisu. Po trzeciej awarii wymienili ponoć cały zespół wyłączników w kierownicy i na razie spoko.
|
Odp: Awarie i usterki
Cytat:
|
Odp: Awarie i usterki
od pewnego czasu (ok 500km) słyszę ciche jednostajne dzwonienie z komory silnika (od wizyty z bezpiecznikiem????). Czasami ustępuje po odjęciu gazu, lepiej go słychać gdy silnik pracuje pod delikatnym obciążeniem.... Na zewnątrz dzwięk niesłyszalny... spotkaliście się z czymś takim?
|
Odp: Awarie i usterki
Witam
Moze ktoś mi pomoże. Od jakiegoś czasu z pod maski, kiedy odpalę silnik i stoję lub jadę-bez znaczenia wydobywa się dziwny dźwięk-jak chrobotanie, szuranie, jak "stara zamrażarka" głośno chodząca. Ten dźwięk nie jest ciągły i czasem jest głośniej a czasem ciszej. Moze ktoś miał podobny problem i by mógł mi coś o tym powiedzieć. Bump: A dodam że dźwięk słyszalny na zewnątrz jak i w środku / dosyć głośno. Mam przejechane 177 tys. |
Odp: Awarie i usterki
Ja dziwne pojawiające się czasem dźwięki z silnika słyszę zaraz po odpaleniu auta, ale tylko na zewnątrz i po jakimś czasie znikają. Zgłoszę to podczas przeglądu w piątek, choć pewnie nić nie usłyszą...
Natomiast od czasu kiedy pojawiły się chłody zauważyłem dużo słabsze działanie ogrzewania niż rok temu. Nawet przy ustawieniu powyżej 24 stopni jest mi zimno w aucie, podczas gdy rok temu na 22st. było bardzo ciepło i już po 1km czułem ciepłe powietrze z kratek. Wiatraczek w kabinie hałasuje od nowości, więc może to on jest sprawcą złego działania klimy. Może dostałem ten co mi wymienili w Fieście ;) |
Odp: Awarie i usterki
Koledzy, może nie na temat ale myśle że tutaj uzyskam informacje komu ile lat wytrzymał akumulator bo kolega chyba pobił rekord wymienił dzisiaj aku.w swoim VW polo po siedmiu latach eksploatacji rok prod 2005 maj .kto da więcej.:shock:
|
Odp: Awarie i usterki
Czy ja wiem czy rekord. W Fieście, którą kupiłem na początku 2005 roku (produkcja jesień 2004), do dziś dnia siedzi fabryczny akumulator i ma się dobrze :) Bez problemu odpala za 1 razem. Doładowywany kilka razy w międzyczasie jak stało, bo jeździłem w delegacje. Więc ponad 8 lat :D
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:17. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.