Rozładowywanie się akumulatora
Witam
Koledzy czy to jest normalna sytuacja, że przy zostawionym samochodzie z zamkniętymi drzwiami z pilota po ok 2 tygodniach mógł rozładować się akumulator? Czyżby aż taki był pobór prądu? Chyba, że akumulatorowi już byłby czas na wymianę choć po naładowaniu na razie trzyma. Akumulator chyba od nowości czyli ok 3 lat więc całkiem możliwe, że już się kończy. W jaki sposób zmierzyć lub sprawdzić ile prądu jest w takim stanie pobierane i jakie wartości należą do tych normalnych? :) Pozdrawiam |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Multimetr do ręki, ustawiasz na A=, wartość 10. Odpinasz klemę "-" masa, między klemę a aku wpinasz miernik w szereg. Wyjdzie jakaś tam wartość albo plusowa albo minusowa w zależności jak podepniesz kabelki z miernika, liczy się ta wartość. Napisz ją tutaj :)
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Witam,
mam problem z akumulatorem. Akumulator po 14 godzinnym postoju odmówił współpracy (nawet nie zadziałał centralny). Sprawdziłem akumulator: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4598f0513881.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2ffa0b3f52c2.jpg I zgłupiałem... myślałem że to będzie wina akumulatora a tu du.. . Ktoś miał podobny problem? |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Post wyżej.
Sprawdź pobór prądu, wszystko będzie jasne, jak nie umiesz to elektryk Ci sprawdzi. |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Byłem u elektryka on robił te wszystkie pomiary. Stwierdził że wszystko jest porządku.
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
sprawdź połączenie klem na aku oraz połączenie klemy masowej z karoserią
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Cytat:
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Czy po około 10 minutach komputer w aucie przechodzi w stan uśpienia.
Skoro elektryk sprawdzał, podaj wartości w amperach od razu po zamknięciu auta i po włączeniu stanu uśpienia. |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Cytat:
5 minut: 1,8 10 minut: 0,25 około 20 min: skok na 0,80 po czym spadek na 0,13 30 minut: 0,13 Cytat:
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Też ostatnio u siebie sprawdzałem pobór prądu i ostatecznie wyszło, że w stanie uśpienia ciągnie około 0,02 A. Czekałem dość długo z pomiarem, ponieważ do gniazda zapalniczki mam podłączoną ładowarkę nawigacji a ta (ładowarka) gaśnie po 30 min.
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
u szwagra w Touranie robiłem test, nie pamiętam wartości dokładnie ale po 40 min wskoczyło na 0,0......
Czyli jak dwa zera z przodu to OK. Jaki masz autoalarm. Fabryczny czy dokładany? |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Cytat:
Nie posiadam alarmu. |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Witam. Co prawda mój problem z aku. miałem w mondeo ale może się przyda.
Aku rozładowywał sie po nocy i nie ważne jaki nowy też. Szukałem dość długo bez skutku. Przyczyną był uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Na pomiarach miernikiem nic nie było widać. Pozdrawiam |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
U mnie jest to samo tylko raz sobie pobiera a raz nie, na wyłączonym i zamkniętym ciągle mi się rozładowywał aż akumulator do wymiany.
Byłem u kilku elektryków i jeden mówi że wina akumulatora, drugi że coś czerpie ale nie ciągle (ręce opadają) trzeci że nie doładowuje chociaż alternator był robiony. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Czy może być to wina jakichś przekaźników, jeśli tak to jak sprawdzić przekaźnik. Proszę o tłumaczenie jak lajkowi :). ad 1: i jaki powinien być pobór na wyłączonym przy zamkniętych drzwiach w staniu czuwania? |
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Odlacz kabel który idzie z alternatora do akumulatora na noc i zobaczysz rano jak będzie kręcił to masz winnego. Pozdrawiam
|
Ogromny pobór prądu na postoju 7-10 a
Kupiłem galaxy i mam taki problem, że rozładowuje mi akumulator. Po podpięciu miernika wyskakuje pobór 7-10a. Wyciągałem po kolei każdy bezpiecznik i nic się nie zmieniło. Gdzie mogę szukać ? Nie wyciągałem tylko tych dużych czarnych.
|
Odp: Ogromny pobór prądu na postoju 7-10 a
Cześć. Miałem podobny problem. U mnie były winne uszkodzone dwa przewody w głównej wiązce która szła od skrzynki bezpieczniki za akumulator i po ścianie grodziowej na drugą strone. Były uszkodzone za pompą absu za aku. Jak zalała je woda to było zwarcie takie że w ciągu godziny aku był zero.
|
Odp: Ogromny pobór prądu na postoju 7-10 a
Cytat:
|
Odp: Rozładowywanie się akumulatora
Cześć Wihrura, u mnie w zasadzie identyczna sytuacja.
Fura to Galaxiak mk2, 2.0 TDCI, 2007 rok, 170k przebiegu. Możesz podpowiedzieć coś więcej jak u Ciebie to było i czy dałeś radę zwalczyć problem? U mnie pobór prądu: przez pierwsze 2,5 minuty po zamknięciu centralnego to 7,5-8,5A, skacze góra dół... potem do ok 10 minuty 6,6-6,4A waha się, od 10 minuty 6,2-6,3 amper i tak przez godzinę, po godzinie już odłączyłem miernik bo uznałem, że bardziej auto już nie uśnie niż do tej pory usnęło :-) Nastepnie diagnoza co kradnie... Wyjmowałem wszystkie bezpieczniki (i nawet przekaźniki) po kolei. W komorze silnika, pod schowkiem, z tyłu przy klapie z jednej strony bezpieczniki pod trzema prostokątymi przykrywkami z drugiej dwa bezpieczniki 15A od przyczepki. Pobór prądu nie spadł ani razu do zera, momentami się podnosił do 13-17 amper az mi bezpiecznik w mierniku paliło kilka razy... Może macie jakieś podpowiedzi co mogę spróbować zrobić? Nie wiem czy to może mieć związek, wtryski mam parę dni po regeneracji oraz w przewodach paliwa (tych przezroczystych) są babelki powietrza w niektorych miejscach, auto szarpie na 2-3-4 biegu jak się bardzo delikatnie głaszcze gaz aby tylko nie tracić prędkości, przy mocniejszym przespieszaniu nie szarpie. Na jedynce i 6 nie szarpie. No ale zakladam ze to osobne usterki, nie maja zwiazku z elektryką... EDIT: Winna okazała się nagrzewnica elektryczna w konsoli między radiem a schowkiem pasażera. Trzeba zdjąć dwa plastiki, jeden tuż nad podłogą podłużny (dwa klipsy plastikowe) 9 jeden trójkątny (dwie śrubki pod pokrywą schowka pasażera i trzecia na dole przy siedzeniu). Na samym dole są dwa kable dość grube zasilające nagrzewnicę. Rozłączyłem oba i ampery z aku są już plus minus w normie. Pierwsze 9 minut około 1,2, podskakuje do 2 amper 9-18 minuta spada do 0,3 amper 18 - 30 minut 0,11 amper, nie chcialo mi się dłużej czekać, wróciłem po poltorej godzinie i wymarzone 0,011... Teraz tylko pytanie czy to sama nagrzewnica siadła? Wydaje mi się, że tam nie bardzo ma co siadać, raczej jakiś czujnik albo przekaźnik daje prąd non stop mimo, że nie powinien... Walczył ktoś z tym już i chciałby się podzielić wspomnieniami? :) |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.