Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Witam serdecznie
Dzisiaj rano wyświetlił się check + klucz (uważałem że to wcześniejszy błąd przepustnicy - podpiąłem ELM A tam błąd P2602 Jako że mialem naładowany samochód - pojechałem i wróciłem z pracy na prądzie. W domu oczywiście sprawdziłem Bezpiecznik + Duży 50A w skrzynce - wszystko Ok Przy pompie - odłączyłem wtyczkę - zero uszkodzeń, śniedzi itp. Wymyłem wtyczkę sprayem kontaktowym Nic nie pomogło. Wydaje mi się że pompa w trybie elektrycznym nie pracuje, po uruchomieniu silnika wszystko drga więc nie ma mowy o wyczuciu czy pompa pracuje czy nie. Rozgrzewałem silnik na postoju - udało się do max 72st - wskazania ELM - temp A , Temp B, temp plynu chłodzącego. Czy macie jakiś pomysł jak można sprawdzić tę pompę. Aktualnie nie mam dostępu do pełnej wersji FORSCAN i jednocześnie nie wiem czy mogę tak jeździć - oczywiście obserwowałbym temp płynu. Dodatkowo - nie wiem czy to ma jakiś związek : 2 tyg temu - czujnik temp zewnętrznej (w lusterku) - na postoju pokazywał -40 a w miarę przyspieszania - coraz więcej - nawet do +80 Naprawiło się samo po 5 dniach (i dobrze bo przy +60 nie działało ogrzewanie kabiny = tzn wpuszczało powietrze z zewnątrz - w końcu było gorąco na zewnątrz wg komputera. Dzisiaj przy tym sprawdzaniu zauważyłem też że czujnik temp wewnętrznej pokazuje na zmianę - temp wewnątrz np 10 a potem +215 i tak na zmiane -- jak cieplej się robi w samochodzi to np +15 - +215 na zmianę - wentylatorek w czujniku działa, wyczyściłem tez sam rezystor z kurzu - niczego to nie zmienilo. Podczas powyższego sprawdzania na 0,5sek 2 razy temp płynu chłodzącego z 42st (prawdziwe) spadało na -39 i wskakiwało na 42 - 2x takie coś zuwazyłem potem wszystko było ok. Po uruchomieniu silnika temp płynu rosła do ok 70st (temp B - 32, temp A - 42 - po uruchomieniu obie rosły - temp B po 5 min osiągała prawie temp A. czyli np 68/72. Wskaźnik w samochodzie pokazywał temp optymalną. Ogrzewanie działa. Co można jeszcze sprawdzić przy tym błędzie (bez pełnej wersji FORSCAN) Po odpięciu pompy dochodza błędy P 26CA i P26D0 i U019F - wszystkie związane z pompą - utrata łączności itp. Po podpięciu zostaje tylko P2602 Nie znalazłem żadych uszkodzeń wiązki, kabli, itp Czy przyczyną może być aktualna odwilż? pełno wody, pompa mimo osłon była mokra, kostki też - ale wewnątrz sucho. Dzięki za wskazówki - może są jeszcze jakieś bezpieczniki, przekaźniki od układu chłodzenia? |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
1 załącznik(i)
Dodaje aktualizację- mam już forscana pełnego.
STATUS Pompy płynu chłodzącego - short to gnd or open - czy tak powinno być? Prędkość pompy zmierzona = prędkości pompy zadana napięcie układu modułu pompy - 14,9V temperatury płynu i głowicy pokazuje rzeczywiste. Co mogę jeszcze sprawdzić błąd pojawia się po włączeniu samochodu - ale silnik nie pracuje. czyli silnik nie pracuje i pompa nie pracuje. Czy to możebyć problem z masą ?? Co mógłbym sprawdzić w takim przypadku ?? |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
nie wiem moze Tadeusz @[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] cos pomoze, bo wiesz ze tych aut to akurat jak na lekarstwo.. |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
przy pracach okazało się że faorscan skasował crash flag - wczesniej żadne prób nie przynosiły efektu- niestety moduł telemetryczny lezy w szafce i harmonogram ładowania i zdalny rozruch raczej nadal nie będą działać - ale i tym się teraz zajmę bo już czasu mi niebrakuje :)
Instytucja szwagra skierowała mnie na poszukiwanie mas na podłóżnicach - zaraz się za to zabieram. EDIT - ZDALNY ROZRUCH DZIAŁA. ALE P2602 NADAL NIE ROZWIĄZANY |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
3 załącznik(i)
znalazłem takie diagramy - podpowiedzcie co można sprawdzić zwykłym miernikiem
wskażcie proszę która to jest masa - czy ten czerwony czy ten niebieski kabel - ba spotykają się na podłużnicy od góry Bump: Sprawdziłem multimertem: pin 1 - masa - ma ciągłość pin 2 - zasilanie 12.5v pin 3 - ma zwarcie z masą ale bardzo słabe - miernik ledwo piknie i pokazuje ok 074 pin 4 - brak połączenia z masą pin 3 to jakiś sygnał i nie wiem czy tak ma być - na diagramie żółty przewód - niestety nie umiem czytać takich diagramów - szczególnie że gdzieś tam się z jakąś masą spotyka (miejsce niebieskiej ktopki), ma połączenie z aktywną przesłoną grila. Byłbym wdzięczny za pomoc z lokalizacją tego zółtego kabla pinu3 - czy on z kostki biegnie do skrzynki bezpieczników i tam jakoś łączy się z przewodami aktywnej przesłony grila,a może jeszcze inaczej- wszystkie bezpieczniki są ok w komorze silnika. Czy może być tak że zamoczona wtyczka przesłony grila może generować taki błąd ?? błędów od grila nie ma . |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
1 załącznik(i)
Cytat:
W tym torze wszystko "z opisu" jest OK. Pompa płynu chłodzącego - przynajmniej na schematach - nie ma żadnego "sygnału statusowego", więc nie ma co być zwarte do masy... Całość informacji z pompy - podobnie jak z silniczka żaluzji - przekazywana jest do PCM po LIN. Popatrzyłem do "workshop manuala" - ten P2602 WCALE NIE DOTYCZY POMPY "OBIEGOWEJ"! Błąd ten dotyczy "pompy ogrzewania kabiny cieczą chłodzącą"! Schemat w załączeniu. Pompa ta ma faktycznie sygnał "sterującą/kontrolny" PWM (przebieg prostokątny o zmiennym wypełnieniu) i on zapewne jest zwarty do masy lub rozwarty... |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Dzięki za wyjaśnienie. Pytanie najważniejsze co z tym zrobić?
Czy wskazania w Forscan mówiące że pompa pracuje z obrotami takimi jak są zadane - są prawidłowe - czyli jak pokazuje że pracuje to pracuje ? Czy póki co mozna z tym jeździć (aktualnie w trybie EV większość jazd) ale czasami i ICE się uruchomi. Czy ten status: Short to GND or Open wskazuje na problem ? po wyjęciu bezpiecznika F35 - dodają się błędy P26CA - czyli otwarty obwód sterowania pompą wody (plus jeszcze wentylatora). Generalnie niestety błąd 2602 jest ogólny i w zasadzie o niczym nie mówi. A pompa wg diagnostyki pracuje prawidłowo. Czy w takim przypadku szukać dobrego elektryka czy elektronika jeszcze kogoś innego. Wolałbym nie strzelać na ślepo - choć dzisiaj po tylu latach FORSCAN zdjął flagę z Crasha i samochód już uruchamia się prawidlowo zdalnie. EDIT. Wszędzie gdzie czytałem to 2602 dotyczyła pompy głównej:570: - w zasadzie P2602 i pochodne zawsze wskazywały na tę dużą pompę elektryczną. Ta mała to chyba Auxilary pump? Szczegolnie że po odpięciu tej kostki dochodzą kolejne błędy P26.. Jutro w takim razie będę sprawdzał pompę tę małą - chyba po lewej stronie samochodu. Trochę dziwi żółty klucz jakby ta pompa była ważna dla działania samochodu - klucz najczęściej prowadzi do obniżania mocy itp. Dzięki za informacje - teraz skieruję się w tę stronę, sprawdzę w podobny sposób. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tej pompy w Forscanie - jakieś pidy które jej dotyczą i w którym komputerze? Pozostał jeszcze modul telemetryczny do zrobienia - bo przez to nie działa chyba harmonogram ładowania. Najważniejsze dla mnie jest aktualnie ten P2602 bo nie chciałbym jeździć z błędem i kluczem - nigdy nie wiadomo kiedy taki błąd odetnie moc - czyli wybieranie się w dalsze trasy odpada. Dzięki !!! |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
1 załącznik(i)
Cytat:
Cała "dotychczasowa robota" - DO KOSZA. Trzeba sprawdzić działanie pompy ogrzewania kabiny. Pompa ogrzewania kabiny znajduje się pod prawą lampą/koło klaksonu. BTW - na moją pamięć co najmniej 1 taka pompa (a może nawet nie jedna...) była wymieniana w Ford Sławek, bo one zdaje się "dość łatwo lecą"... |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
Dopytam - GDN tej pompy to te same na podłużnicy - jeżeli nie to pewnie musiałbym dobrać się do nadkola - tam też są jakieś podłączenia - choć nie pamiętam teraz już dokladnie. |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
Z RCM - nie ma takiej opcji.... A z BCM - to "dziecinna zabawa"... Cytat:
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
2 załącznik(i)
Ale Ogrzewanie działa - nie miałem co prawda jak sprawdzić jakichś dłuższych tras ale wiało gorącym dzisiaj jak jechałem do domu. chyba że silnik działa ale poza zakresem?
Bump: Cytat:
Tego co był nawet serwis powiedziedzial w 2018 że nie ma opcji żeby to się udalo bo nie maja programu do USA - takie to specjalisty w Fordzie w Suwałkach..... No i zamiast Forda jest ALDI :D Wcześniej nie dało się tego usuwać... nie wiem czemu. Dzisiaj tylko kliknąłem w procedurę i poszło w ok 10sek. Rozruch działa (choć przez chwilę myślałem że się zepsuło ) - okazało sie że jest limit takich uruchomień do 2 na 60 min lub coś podobnego. Bump: Ale muszę dopytać - czy chodzi o tę pompę ze zdjęcia ... Bo ona jest od strony kierowcy. Czy może jeszcze jakaś inna jest ? Znalazłem jakaś metalową małą i czarną plastikową na necie. Ale tej malej metalowej nie widziałem pod samochodem :( Bump: |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Czy w forscanie gozna gdzies znaleźć dane dotyczące innych pomp? nie widzę nigdzie danych innych niż pompa płynu chłodzącego A.
Łącze się z ELM przez BT - czy to może być przyczyną ? Pompka przy klaksonie - pod odpieciu kostki nie wyświetlają się żadne inne błędy - po podpięciu pompka brzęczy - raczej pracuje prawidłowo - czy inaczej można ją jeszcze sprawdzić ? Masa jest, 12V też jest pin 3 bez masy Pompka po lewej stronie to chłodzenie układu silnika elektrycznego - też działa. Wygląda na to że P 2602 to błąd pompy tej dużej głównego obiegu. Ale pomysłów brak czemu się świeci. |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
2 załącznik(i)
Znalazłem te opisy ale wygląda na to że opis pompy A i związane z nią błędy powiązane są z pompą główną - po jej odpięciu pojawiają się błędy nie opisane w zadnej z pomp - czyli pozostaje 2602 plus 26CA i 26DO
Po odpięciu pompy układu ogrzewania kabiny nie wyświetlają się żadne błędy. po jej podpięciu i włączeniu orgzewania pompa pracuje i przewody robią się gorące. Oczywiście nie mogę wykluczyć 2602 od tej małej pompy bo niezależnie co się zrobi ten błąd występuje cały czas. Ale co jeszcze można zrobić ?? |
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
U0284 - aktywna przesłona grila
Po odpięciu wszystkich kostek aktywnej przesłony grila pojawia się oczywiście ten błąd. skasowałem błędy - check nie powrócił, żółty klucz znikł. Wyczyściłem wszystkie kostki do których miałem dostęp - przy grilu i łączący przy podłużnicy + spray contakt nie było żadnych oznak korozji, uszkodzeń. Jednak kostka łącząca przewód idący do aktywnej przesłony grila był dość mokry i piasku - niestety mimo szczelnych pinów możliwe że to ten element zawodził. Albo była to kostka przy samej przesłonie grila - co prawda ta była czysta w środku (wilgoć od dołu - ale to w tym miejscu raczej nie uniknione. Samochód po podpięciu kostek został uruchomiony ok 10x - póki co błędy nie powróciły, błąd aktywnej przesłony nie powrócił. Na chwilę obecną wszystko jest Ok - ale jeszcze jazdy próbne zostały i wilgoć która będzie uderzać w tą przesłone i nadkole lewe. Teraz wszystko trzeba poskręcać (swoją drogą ciekawe ile śrób zostanie.... bo zawsze zostają... a że zawsze potem wszystko działa ... znaczy że pozostała śruba była nie potrzebna i to ona sprawiała problem:D NA TERAZ PROBLEM ZOSTAŁ ROZWIĄZANY Dzięki za zwrócenie uwagi na tą małą pompkę - jest ona podłączona także pod system aktywnej przesłony i oglądając problem z błędem P26CA w Fusion Hybrid - gdzie elektryk sprawdzał także przewody przesłony dotarł do spalonej kostki i pinu zwierającego. Dzięki !! |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.