Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   Kupiłem Forda Focusa [MK1] 1,8 TDCi (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=50809)

Kerajka 07-09-2008 12:21

Kupiłem Forda Focusa [MK1] 1,8 TDCi
 
Niedawno nabyłem Fordzika, nawet go jeszcze nie widziałem na oczy, więc pytanie do szanownych forumowiczów: na czym skupić się na początku, podczas procesu rejestracji. Jestem zielony w tej branży a nie chciałbym popełnić zbyt wielu kosztownych :573: błędów.
Silnik 1,8 TDCi, rocznik 2004, przebieg 140 tys.

Madaw 07-09-2008 12:49

Re: Kupiłem Forda Focusa [MK1] 1,8 TDCi
 
Nie rozumiem, kupiłeś samochód i go nawet nie oglądałeś ?? :551:

Kerajka 07-09-2008 12:54

Re: Kupiłem Forda Focusa [MK1] 1,8 TDCi
 
Więc może zmienię prośbę: byłbym wdzięczny za jakiekolwiek opinie, wiem, że to dobry samochód, wchodziłem na różne strony i fora, no ale tutaj większość to użytkownicy fordów, więc liczę na podstawowe informacje odnośnie spalania, żywotności podzespołów, kosztów napraw itd.

harv 07-09-2008 22:03

Re: Kupiłem Forda Focusa [MK1] 1,8 TDCi
 
Z umowa kupna-sprzedarzy i starymi tablicami udaj sie do wydzialu komunikacji aby otrzymac tymczasowy dowod rejestracyjny. Na to przygotuj sobie jakies 190 zl. Potem udaj sie do ubezpieczalni (zlodzieji!) aby kupic OC (i AC jesli chcesz). Jezeli kupiles samochod od osoby prywatnej musisz zaplacic podatek od czynnosci cywilno prawnych (2% wartosci samochodu) w urzedzie skarbowym. Musisz jeszcze sprawdzic do kiedy masz przeglad i jesli sie konczy musisz pojechac do stacji kontroli pojazdow (przeglad kosztuje 100 zl, dla zagazowanych 160).
Tak z grubsza przedstawia sie cala procedura dla samochodow juz zarejestrowanych w Polsce. Dla sprowadzonych procedury nie znam.

Pozdrawiam

Kerajka 07-09-2008 22:11

Re: Kupiłem Forda Focusa [MK1] 1,8 TDCi