Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Brak świateł cofania... (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=94343)

ekoelo 12-03-2010 22:40

Brak świateł cofania...
 
Witam.


MK3 kombi, 2003 r. skrzynia manualna

Zauważyłem że od pewnego czasu nie mam świateł cofania...

Czasami jak wrzucam bieg wsteczny, to nie włączają światła cofania...
Nie ma reguły czy jest auto rozgrzane czy nie...
Czy mocno wrzucę bieg czy nie... Generalnie skrzynia działa bez zarzutów, ale nie sądzę aby była to wina skrzyni...

Proszę o pomoc.

hoohones 12-03-2010 22:53

Odp: Brak świateł cofania...
 
witam
masz do wymiany włącznik swiatel cofania zobaczysz go w komorze silnika po stronie kierowcy wkrecony jest w skrzynie biegow i dochodza do niego dwa kable.

ekoelo 12-03-2010 22:59

Odp: Brak świateł cofania...
 
A można coś jaśniej?:)
Jestem samoukiem i nie wiem wszystkiego :)w którym miejscu? może zrobić jakąś fotę?

Jaki może być koszt ?

andrej 54 12-03-2010 23:19

Odp: Brak świateł cofania...
 
Koszt czujnika to 100zl.Tak jak pisał kolega widać go z góry.Na forum Mondeo są zdjęcia.:razz:

zbyszek620 15-03-2010 18:12

Odp: Brak świateł cofania...
 
Miałem podobny problem ale czujnika nie wymieniałem. Mam skrzynię 6 biegową i czujnik się różni długością, gość w sklepie sprzedał mi do 5 biegowej który niestety nie pasował do 6 biegowej skrzynki a w związku z tym że dostałem się do czujnika i wykręciłem go, to oczywiście potraktowałem go wd40, lepszy może byłby preparat do styków ale działa już ponad rok. Czujnik znajduje się w skrzyni pod akumulatorem. Pozdrawiam

eng 15-03-2010 19:47

Odp: Brak świateł cofania...
 
Cena czujnika to ok 50 zł a nie jak sugeruje kolega andrej 54 100 zł. Wynika to z tego, że masz auto przed liftem z 5 biegowym manualem a do tej wersji czujnik jest tańszy. Sam czujnik wygląda tak: