Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Wibrujący Wał Napędowy (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100023)

Krzychu____82 10-05-2010 20:32

Wibrujący Wał Napędowy
 
Witam wszystkich serdecznie! Mam nie lada problem z wałem napedowym w tranzicie MAX Długi. Otoz problem zacząl sie po wymianie podpory wału. Auto przy predkosci 40/h zaczyna wibrowac i przestaje przed 80/h pozniej jest ok. Co moze byc tego przyczyną. Dodaz iz przy wymianie podpory pozaznaczelem wszystkie elementy wału in złozyłem je dokładnie wten sam sposób względem siebie jek przed wymiana podpory. Problem nadal jest uciazliwy. P O M O C Y !!!

wojtekjanus 10-05-2010 21:11

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Musiałeś jednak złożyć go inaczej lub może na flanszy przy moście się pomyliłeś, możliwe jest także, że w trakcie naprawy odpadł któryś z ciężarków wyważających... Pozostaje tylko jechać na wyważenie wału do specjalistycznego zakładu.

Krzychu____82 11-05-2010 18:18

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Gdzie moge wywazyc taki wał i ile mnie to moze kosztowac. Mieszkam niedaleko Kielc???

pawcio71 11-05-2010 18:27

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
U kowala w Konopiskach pod Częstochową.

Krzychu____82 11-05-2010 21:21

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Konopiska to sie w fifce pali. Na na Melanżu oczywiscie!!!
Po dokładnych oględzinach auta pod spodem okazuje sie ze problem nie jest taki błachy. Powodem takich wibracji jest uszkodzone łozysko przy wejsciu wału w przekładnie mostu(dyferencjał).
Czy wie ktos moze jak sie z tym uporać przy jak najmniejszym nakladzie finansowym??? Z gory dziekuje za Podpowiedzi.

Adasko_Transit 19-05-2010 03:08

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Kolego ja wymieniałem obydwie podpory z łożyskami także sytuacja mniej więcej taka sama. Odkręcasz wał od dyfra (torx - numeru nie pamiętam, ale ma łebek więc nasadka), wał w połowie rozpinasz i wymieniasz całość (lepiej kupić łożysko z podporą, samo łożysko i fartuch na nic się zda kiedy podpora jest zwichrowana). Koszt ok. 30-50zł (w zależności od lokalizacji). Generalnie po wymianie jednej podpory z łożyskiem, druga pada w krótkim odstępie czasu. Wał dla świętego spokoju też można wyważyć, to przedłuży życie łożysk.

wojtekjanus 19-05-2010 07:38

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Krzychu, zależy jaki masz most. Czy zwykły z kołami na pięć szpilek, czy wzmocniony na sześć.
Ten pierwszy jest łatwiejszy do naprawy, bo całą główkę z przekładnią i satelitami wyciągasz z mostu i robisz na stole. Wymiana łożyska jest możliwa w skromnych warunkach warsztatowych.
Most wzmocniony (koła sześcioszpilkowe) to wyższa szkoła jazdy i inne warunki naprawy. Wyjątkowo upierdliwa rzecz w naprawie i regulacji.

Na Forum powinieneś odszukać konstrukcyjne rysunki tych mostów, jeżeli nie znajdziesz a byłbyś zainteresowany, daj znać.

W obu przypadkach sprawdź, czy nakrętka flanszy na wałku atakującym nie jest odkręcona i czy to nie jest przyczyną luzu na łożyskach.

Krzychu____82 19-05-2010 19:22

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Witam Ponownie! Dzisiaj po paru dniach deszczu udało mi sie wejsc pod autko i co sie okazało: sruba trzymająca flansze rzeczywiscie była ostro poluzowana, widac ze jakiś mechanior mlotkiem tam przy niej majstrował. Udało mi sie dociągnąc ponad 1.5 obroty, co na łozyskach stożkowych ma duze znaczenie, potem odpusciłem z 1/4 obrotu zeby w miare lekko sie kreciło. I tutaj wielkie podziekowania dla P. Wojtka . Po przykreceniu wału wszystkie odgłosy wycia ustąpiły. autko przy zmianie biegów płynnie zaczyna przyspieszać. Problem nadal tkwi jednak w wibracach jakie towarzysza przy predkosci od 40-80/h. Dzieki za podpowiedzi. Bede dalej kombinował. Ostatecznie trzeba bedzie wał wywazyc co raczej nie bedzie nalezało do tanich zabiegów. Pozdrawiam! Dodam ze most jest na szesc srub.(szpilek).

wojtekjanus 19-05-2010 19:33

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Krzychu, tam jest pomiędzy łożyskami zgniatalna tuleja, która włożona nowa daje po dokręceniu określonym momentem wstępne, stałe naprężenie pomiędzy łożyskami. Teraz jest już po ptakach z tą tuleją, ale siły na ataku są bardzo duże - tak więc luzu nie rób, dokręć nakrętkę do wyraźnego oporu. I tak przy pełnym momencie na 1-ce będzie tam powstawał luz... Przy stałym luzie most może gwizdać i stukać, a simering może podciekać (no i będzie wibrował wał).
Nie wiem czy miałeś Malucha, tam w łożyskach tylnych kół było identyczne rozwiązanie z tuleją likwidującą luz między łożyskami.
Sprawdź, czy ta nakrętka nie ma ochoty sama się odkręcać, powinna być z wkładką cierną.

Krzychu____82 15-06-2010 22:14

Odp: Wibrujący Wał Napędowy
 
Po nie spełna 1000 km niefarownie odkreciła sie sruba łaczaca sradkową czesc wału od ostatniej tep przy moscie. Jak nie trudno sie domyslic wał zarył w aswalt przy predkosci 90-h. Fuksem udało mi sie bez problemowo wyjsc z takiej sytuacji ale po złozeniu wału do kupy okazuje sie ze wał uległ uszkodzeniu(skrzywieniu) ostatniej czesci przy moscie. Czy było by mozliwe wymienić samą ta czesc wału czy koniecznie trzeba całyt wymwymieniać. i jeszcze pytanko czy ta czesc wału przy moscie bedzie pasować od krotkiego transita czy tylko z maXa ???


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.