Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (http://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo MK3] Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza? (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=101765)

MichhalMCH 31-05-2010 23:02

Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza?
 
Witam mam problem wymieniłem dzisiaj pasek wielorowkowy wraz z napinaczem i kołem pasowym ale nie mogę założyć go na wszystkie kółka i naciągnąć. Nie posiadam spawarki gumówki ani innych takich narzędzi żeby zrobić sobie przyrząd do napinacza. Jest jakiś inny sposób czy pozostaje mi odwieść go do mechanika??

tlopuc 01-06-2010 11:44

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
A może poluzuj alternator, załóż pasek i potem ponownie przykręć?
Niestety dobrze mieć klucz do napinacza wtedy łatwiej.

wojtbf1 01-06-2010 19:12

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Kolego, poczytaj tu: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ,szukajka się kłania......

bambelo 01-06-2010 21:41

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Wojtek - ale tam nic więcej w temacie nie piszą jak napisał kolega wyżej - czyli odkręcić alternator , odciągnąć i założyć pasek.

MichhalMCH 01-06-2010 23:41

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
dzięki za pomoc. Zrobiłem to w inny sposób, a mianowicie po założeniu paska na wszystkie rolki wkręciłem do połowy jedną śrubę na kole pasowym w taki sposób żeby kolo było luźne, a pasek nie napięty. W trakcie okręcania wałem korbowym koło pasowe ustawiło się (napinając przy tym pasek) otworami na otwory na dwie kolejne śruby. Wkręciłem te śruby dociągnąłem i jest dobrze :) Mam nadzieje że wytłumaczyłem to tak że zrozumiecie (choć wydaje mi się że napisałem trochę bez sensu)

Małe ostrzeżenie:
Postawiłem samochód na lewarku (standardowy z wyposażenia), odkręciłem koło schyliłem się żeby zobaczyć jak to wygląda, a tu nagle trzask i samochód na dole :/ całe szczęście nie było mnie pod spodem, a pod progiem leżał kołek na którym miałem zamiar postawić samochód. Lewarek okazał się zawodny. Nie wiem w jaki sposób ale gwint się wyrwał. W tym roku jestem świadkiem zawodności lewarków już drugi raz (pierwszy lewarek od bmw e36 i spadające bmw).

tlopuc 02-06-2010 07:38

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Każdy sposób jest dobry gdy jest skuteczny. A jak kręciłeś wałem korbowym?

To miałeś farta z tym lewarkiem, Ja też nigdy nie wchodzę pod samochód jak stoi na samym lewarku, zawsze podkładam drewnianą kantówkę.

Clansman 03-06-2010 14:17

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Napinacz paska jest dwuczęściowy . Jedna część zamocowana do bloku silnika , druga ruchoma, osadzona na tulei i zwiazana sprężynowym napinaczem . W tej części jest kwadratowy otwór. Zakłada sie wszystkie elementy skreca śrubawkami tak żeby nie odpadły a nastepnia za pomocą specjalnego klucza napina sie ruchomą część napinacza a pomocnik po uprzednim schłodzeniu browara nakłada pasek tak aby go nie zgubić czyli na swoje rowki. Klucz można zrobić samemu jak jest spawarka pod ręką. To płaskownik z grubego materiału i kwadratowy profil jak łączniki w kompletach kluczy ( taki wykorzystałem oczywiście produkcji radzieckiej). Klucz musi być płaski pomiędzy napinaczem a poszyciem wewnętrznym komory silnika mało jest miejsca. Czy prawdę napisałem? Mi się udało

tlopuc 03-06-2010 15:33

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Jak ma się klucz do napinania to ok. Ale kolega pisał, że takiego klucza nie ma i nie może go sobie zrobić.

Arek4791 10-07-2011 20:28

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Witam, jest to stary temat ale chce sie dowiedzieć czy ktoś wie dokladnie jak rozwiazac ten prolem z wiracjami paska, jedni pisali ze wymiana napinacza a drudzy ze calego kompletu wraz z rolkami a jeszcze inni stosowali czesci od citroena, wiec co tu jest najlepsze?
po zdjeciu osłony nadkola widze jak pasek wpada w wiracje i powoduje halas, spróbował bym od naciągu ale tak do konca nie wiem jak to zrobić, potrzebny jest specjalny klucz, widziałem kwadratowy otwór a nawet dwa, czy taki klucz wystarczy aby wszedł w jeden otwór czy tez musi w oba?może ktos by zrobił szkic takiego klucza i wogóle jakie sróby trzeba popuscic aby mozna go było naciagnac?
chciałem odkrecic sróbe sprezyny ale troszke sie obawialem ze jak odkrece to nie bedzie łatwo pozniej ją tam wkrecic a auto potrzebuje na codzien i nie moge sobie pozwolic aby stalo.
Osobiście dzis zrobiłem troszke prymitywna metode uspokojenia tych halasow a mianowicie odkreciłem nakretke osłony rozrzadu, do nakretki przyspawałem tulejke metalowa, na nia zalozyłem plasikowa tulejke którą zabezpieczyłem zawleczka i to wszystko przykreciłem spowrotem, teraz pasek wpoda w mniejsze turbulecje i tak nie halasuje ale czy to zda egzamin na dłuzszy czas???
Prosze o jakies podpowiedzi jak to zrobić fachowo, i czy wymiana kołka to jest tego na alternatorze czy też innego?

chasm 11-07-2011 08:13

Odp: Jak założyć i naciągnąć pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego i napinacza
 
Tutaj masz obszerny wątek na temat
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Na forum był gdzieś nawet opis/szkic klucza.
Ja tylko dopowiem, że ten napinacz nie ma regulacji (może jakieś mm na śruach mocujących uzyskasz, ale...).

Szwagier 10kkm temu wymieniał cały komplet, kupowałem mu nawet napinasz SKF, koło Dayco (w sklepie z częściami do Fordów więc raczej ok) + dodatkowo 2 oryginalne rolki i znów zaczęło furczeć. Reklamował, uznali - stwierdzili, że koło - założyli teraz Febi (Dayco już ponoć nie robi), ale się nie zmieniło z furczeniem czyli to raczej napinacz. W dalszym stadium pewnie koło będzie miało bicia... Póki koło się nie rozwulkanizuje te furczenia nie mają znaczenia.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu