Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (http://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Escort (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Zawór przewietrzania skrzyni (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=11932)

mtz 31-03-2006 08:20

Zawór przewietrzania skrzyni
 
Witam.
Wczoraj postanowiłem sprawdzić zasade działania zaworka przewietrzania skrzyni. Za zdjęciu widać że dochodzą do niego 3 gumowe wężyki. Pierwszy z pokrywy zaworów, drugi jest podłączony do obudowy filtra powietrza, a trzeci ( ten od spodu ) jest podlączony poprzez trójnik na kolektor ssacy. Przypomniałem sobie o zaworze recylkulacji spalin bodajże z silników 1.6 i problemów związanych z uszkodzeniem tego zaworu ( mulenie ). Chcąc sprawdzić jaki bedzie efekt zaślepiłem ten wężyk.
Efekt jest taki. Silnik pracuje równo ( przed zabiegiem tez pracował rowno ), ale dostał ostrego kopa, szczególnie w zakresie niskich obrotów tj do 2000~2500 RPM :D.
Problem jedynie co zrobić z przedmuchami jakie wydostają sie z pokrywki zaworów. Assan zasugerował iż może aktualnie dostawać sie olej do filtra powietrza. To rozsądne. Jeżeli przewód na kolektor ssacy jest podlączony to ewentualnie krolelki oleju dostawały sie do kolektora ssacego i były spalane. Teraz nie ma takiej możliwości, wiec postanowiłem podpiąć osobny wężyk w pokrywke zaworow i odprowadzić przedmuchy olejowe gdzieś w siną dal pod auto ;) niech sobie tam pyka. Jeśli macie jakieś sugestie co zrobiłem źle i czy owe ustrojstwo pelni jakąś ważna funkcję prosze napiszcie.
Dodaj iż oczywiście chciałem wnikliwie przeanalizować zasade działania owego zaworku, bo wychodze z założenia że Pan Ford zamontował to w jakimś określonym celu. Próba "ustna" :) nie dała żadnych rezultatów. dmuchnięcie czy ssanie w którekolwiek wejście w w/w szajs nic nie dawala. Zero różnicy. Zachowywał sie jakby był poprostu trójnikiem. Pewnie był uszkodzony, a pod wpływem dalszych testów i analizy budowy rozleciał sie ;). Teraz nie mam nawet możliwości podłączenia tego spowrotem jak było. Zreszta po co jak silnik chodzi jak kosiarka :). Pytanie tylko do użytkowników którzy mają zaślepiony zawór ERG. Jak wychodzi u was spalanie? Tylko to mnie interesuje. Ekonomia ponad wszystko :)
Aktualnie sprawdziłem jeszcze poprawność pracy sondy lambda. Na PB wskazania sondy są idealne. Natomiast na LPG na wolnych obrotach pokazuje bogatą mieszanke. Śruba przy reduktorze skręcona na min ( czytaj więcej sie nie da ;) ) a pokazuje dalej bogatą. Hmmm, ciekawi mnie ile teraz spali.
W razie czegoś jeśli ktoś z Was ma może taki zaworek na zbyciu to prosze o kontakt ;)

Zawór widoczny na zdjęciu jako okrągłe pudełko z napisem Ford
Zdjęcie zaczerpnięte z forum FCP
Strzałką pokazany wężyk aktualnie zaślepiony.

michu-6 31-03-2006 10:09

Re: Zawór przewietrzania skrzyni
 
Cytat:

Napisał mtz

To rozsądne. Jeżeli przewód na kolektor ssacy jest podlączony to ewentualnie krolelki oleju dostawały sie do kolektora ssacego i były spalane. Teraz nie ma takiej możliwości, wiec postanowiłem podpiąć osobny wężyk w pokrywke zaworow i odprowadzić przedmuchy olejowe gdzieś w siną dal pod auto ;) niech sobie tam pyka. Jeśli macie jakieś sugestie co zrobiłem źle i czy owe ustrojstwo pelni jakąś ważna funkcję prosze napiszcie.
.

przedmuchy spod miski olejowej powinny wracać do komory spalania , na przeglądzie sie do tego doczepią ,poza tym po pewnym czasie bedzie pod samochodem planka oleju - widoczna !!! nie lepiej wyczyścic weżyk i zamontować tak jak to przewidział Ford

Pozdrawiam

mtz 31-03-2006 12:43

:) stary kogo tam przegląd ;)
Wlasnie zrobilem parenaście kilometrów i jestem pewien że dobrze zrobiłem. Dosłownie nie ten samochód :fcp12 . Silnik stał sie bardziej elastyczny. Pośmigam troszke by zobaczyć co ze spalaniem, ale bedzie trudno o poprawny wynik ;) do teraz aż kusi by deptać po gazie.
Jeszcze jedno jeżeli ktoś zdecyduje sie też zaślepić ten wężyk. Ci śmigający na LPG będą potrzebować przeregulować instalacje w zakresie wolnych obrotów na 100%. Mieszanka bedzie za bogata. Reset kompa ECC także.
Więcej spostrzeżeń napisze poźniej. Teraz czysta radocha z jazdy :fcp26

Cytat:

Napisał michu-6
nie lepiej wyczyścic weżyk i zamontować tak jak to przewidział Ford

Nie da sie zamontować spowrotem. Pisałem już że rozlazło sie w rękach ;)

michu-6 31-03-2006 12:53

No to radości ze smigania , powaj potem jak ekonomika jazdy

Pozdrawiam

protos2 01-04-2006 18:24

Jak tam ? Masz już majonez pod korkiem? Tu nie tyle w gre wchodzi recyrkulacja, co zatkałeś przewód który wymusza obieg powietrza pod pokrywą zaworów i zasysa gazy ze skrzyni. Teraz w siniku zbiera ci się wilgoć i... majonez,pozdr

ALLka 01-04-2006 18:54

ERG-> chyba EGR :fcp20 to chyba dotyczy silnikow diesla :fcp20

wiem 01-04-2006 20:20

Zrobiłem w swoim to samo i nic a nawet powiem że silnik chodził gorzej.Wróciłem do starego układu i jest OK. :fcp18

mtz 11-04-2006 10:08

Pośmigałem troche na zaślepionym wężyku i widze ze spala jakis 1l gazu wiecej na 100km. Bedzie trzeba wrócić do poprzedniej konfiguracji ;) jak tylko zakupie jaki inny zaworek. No chyba że za zwiekszone spalanie odpowiedzialny jest wzmacniacz do tuby basowej. Jego montaż zbiegł się w czasie z wymontowaniem zaworu :fcp20
Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-04-11, 11:38 ]
Cytat:

Napisał protos2
Jak tam ? Masz już majonez pod korkiem? Tu nie tyle w gre wchodzi recyrkulacja, co zatkałeś przewód który wymusza obieg powietrza pod pokrywą zaworów i zasysa gazy ze skrzyni. Teraz w siniku zbiera ci się wilgoć i... majonez,pozdr

Żadnego majonezu nie stwierdzono

zap1982 25-04-2006 23:14

Witam!!
pozwole sobie podłączyć się pod temat :fcp14 . Czy ten zawór przewietrzania w escorcie 1,6 efi to jest ta czarna "puszka" z 3 wyjsciami :fcp9 jak tak, to po czym poznać czy jest sprawna(u mnie w środku coś lata)i czy niesprawny ma jakieś znaczenie dla pracy silnika.A czy coś takiego znajde w moim autku :fcp9 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Assan 25-04-2006 23:18

Cytat:

Napisał zap1982
.A czy coś takiego znajde w moim autku :fcp9

Niestety nie znajdziesz,to zaworek do silników 16V (Zetec) Ty masz CVH


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu