Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (http://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   LPG (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=105)
-   -   [Ogólne] Czy warto montować gaz w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170481)

duch-dziadka 21-11-2012 21:21

Czy warto montować gaz w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Mam pytanie...mam możliwość zakupu takiego S-maxa z silnikiem 240 KM.
Czy można to auto bez problemu zagazować???

strażak2007 21-11-2012 21:54

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
gazować ecoboosta to grzech :shock::shock::shock:

Korton555 21-11-2012 22:07

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał duch-dziadka (Post 1909133)
Mam pytanie...mam możliwość zakupu takiego S-maxa z silnikiem 240 KM.
Czy można to auto bez problemu zagazować???

Tam jest chyba bezposredni wtrysk, wiec sa schody z gazowaniem + brak miejsca na butle (zostaje bagaznik lub ciecie podlogi i pod podloga).

Rob^ 21-11-2012 22:16

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał duch-dziadka (Post 1909133)
Mam pytanie...mam możliwość zakupu takiego S-maxa z silnikiem 240 KM.
Czy można to auto bez problemu zagazować???

A fuuuujjj ... moim zdaniem troszku profanacja :)
A tak poważnie to z tego co czytałem instalacja pod 5-10kpln i mało kto to robi.
Pewno to kwestia czasu ... pierwsze sekwencje kosztowały podobnie :)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

;)

MAG 22-11-2012 08:44

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał strażak2007 (Post 1909147)
gazować ecoboosta to grzech :shock::shock::shock:

Jak ja uwielbiam czytać takie bzdurne wypowiedzi ... :mad:
Gdy ładnych parę lat temu montowałem gaz w 5-letnim wtedy ST200, też słyszałem bzdury o profanacji, grzechu itp

Wracając do meritum - jedyny* problem z zagazowaniem takiego auta to to, że do silników z bezpośrednim wtryskiem nie ma jeszcze zbyt dużego wyboru instalacji i mało kto jest w stanie poprawnie taką instalkę założyć.

Ceny takich instalacji są również, nazwijmy to, "niemałe" g:D

W związku z tym, trzeba bardzo dobrze policzyć, czy zakładanie w obecnym momencie takiej instalki opłaca się ekonomicznie przy zakładanym zarówno rocznym przebiegu jak i długości planowanego okresu użytkowania auta.

Jeśli rocznie będziesz jeździł tym autem minimum 20tkm i masz zamiar użytkowac go przez więcej niż 2lata, to jest to moim zdaniem "warunek brzegowy" przy którym wogóle jest sens zastanawiać się nad montażem instalacji, bo przy obecnych cenach paliw, sam zwrot kosztów montażu nastąpiłby zapewne po około roku - max półtora.



* - Oczywiście abstrac***ę tutaj od samej kwestii umiejscowienia zbiornika w S-Maxie, które jest mocno ograniczone. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest częściowe wyciecie schowka podłogowego w bagazniku i podwieszenie pod podwoziem odpowiednio dobranej wielkością butli toroidalnej.

Za jakies półtora - max dwa lata, gdy będę zmieniał swojego obecnego S-Max'a na troche nowszego z silnikiem 2,5Turbo, to właśnie tak będę umiejscawiał zbiornik LPG.

duch-dziadka 22-11-2012 09:10

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Autko jest z 2011 roku. Przebiegi jakie robię to 50-55 tys rocznie.
Autko na pewno byłoby na jakieś 4-5 lat.
Tylko licząc koszt dodatkowy LPG to taniej mnie wyjdzie kupno jednak diesla.
Sądziłem, że cenowo będzie duża różnica(w końcu ludzie wola diesle niż benzyny) i kupie takiego S-maxa w dobrej cenie. Jak policze + 8 tys za LPG to zupełnie nieopłacalna sprawa.
Szkoda...bo auto jest godne... :)

MAG 22-11-2012 21:52

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Przy przebiegu 50tys km rocznie, to instalacja LPG zamortyzuje Ci się po pół roku uzytkowania, wiec nie bardzo rozumiem w jaki sposób wyliczyłes, że Ci sie to nie opłaca, skoro piszesz, że chcesz autem jeździc przez 4-5 lat ...

Na gazeo.pl wpisałem do kalkulatora dane, które podałeś, czyli:
- przebieg roczny 50tys km (dokładnie 4.200km na m-c)
- koszt montażu instalacji 8tys zł
- użytkowanie auta przez 4 lata
- średnie zużycie paliwa 12litrów na setkę
- zwiekszyłem wskaźnik zużycia gazu ze standardowych 15% na 20% większe niż benzyny (w ten sposób uwzględniłem większe zużycie benzyny występujące w instalkach w autach z systemem wtrysku bezpośredniego benzyny)

Przy tych danych koszt montażu instalacji zwróci się w ciągu 7-miu miesięcy, a przez łączny okres użytkowania auta oszczędności na kosztach eksploatacji wyniosą ponad 39tys zł!!!

Jakos trudno mi sobie wyobrazić, żeby zakup i paliwo do diesel'a wyszło by Cię taniej - no, chyba że kupisz 1,8 albo max 2,0TDCI ...




Koszty miesięczne - LPG 1.657 PLN Pb 2.802 PLN
Koszty roczne - LPG 19.886 PLN Pb 33.627 PLN
Koszty w okresie 4 lata - LPG 79.543 PLN Pb 134.508 PLN

Koszt instalacji gazowej z montażem - 8 000 PLN
Dodatkowe koszty podczas eksploatacji samochodu z instalacją gazową
w przyjętym okresie eksploatacji: 4 lat
Koszt benzyny zużytej do uruchamiania - 2 690 PLN
Koszt serwisu instalacji - 4 200 PLN
Dodatkowe koszty przeglądów technicznych - 450.00 PLN

Podsumowanie
Różnica Pb - LPG 54.964 PLN

Cena instalacji z montażem - 8.000 PLN
Wszystkie koszty dodatkowe - 7.340 PLN

Wnioski
Okres po jakim zamortyzuje się koszt samej instalacji - 7 miesięcy
W ciągu 4 lat jazdy samochodem z instalacją gazową oszczędzisz - 39.624 PLN



EDIT

Dla porównania koszty paliwa w 2,2TDCI w tym samym okresie i przy takim samym przebiegu (założyłem spalanie średnie 9l/100km - nie bardzo wierzę w niższe) to 102.332 PLN, czyli prawie 23tys zł wiecej niż na LPG.

Biorąc pod uwage wyższą cenę zakupu wersji 2,2TDCI niż 2,0EB 240KM, jak również wyższe koszty serwisu auta z silnikiem diesel'a (w porównywalnym okresie będzie to zapewne różnica na poziomie minimum 5tysięcy złotych), to wynik analizy jest nadal taki sam - bardziej opłaca sie (oszczędność ponad 20tys zł) kupic wersję 2,0EcoBoost i ja zagazowac, niż kupować mniej palącego, ale droższego w zakupie i serwisie diesel'a.


btw - nawet jeśli weźmiemy mniejsze średnie spalanie (8l/100km, co jest wg mnie nierealne w tym silniku - no chyba, ze jeździć będziemy w sposób nazwijmy to emerycki ...), to i tak w łącznym podsumowaniu nadal wyjdzie taniej kupić EB i zagazować, tyle, ze róznica będzie na poziomie 10-12tys zł

btw 2 - pytaniem jest też cena montażu takiej instalacji, bo nie wiem czy te podane przez Ciebie 8tys zł to jest na podstawie tego co jakis warsztat Ci powiedział, czy też ot tak sobie strzeliłeś ...


EDIT 2

Znalazłem na stronce Elpigazu informację, że mają już opracowaną instalację do silnika TNWA, czyli 2,0EcoBoost 203KM (a także do 1,6EB 150KM) i jej cena to okolice 5-5,5 tys zł

jacekzom 23-11-2012 12:16

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Bo to jest jakaś dewiacja gazować coś takiego. Stać na nowoczesną benzynę turbo, stać na normalne paliwo. Swoją drogą, ciekawe czy ktokolwiek zagazował 2.0 EB, bo pierwsze sztuki są już po gwarancji.

Zoltyy 23-11-2012 12:20

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Przy takich przebiegach kupilbym diesla - no ale ja nie przepadam za kuchenkami gazowymi. Niestety na razie nie wiadomo jak EB beda sie sprawowac, tym bardziej jak zareaguja na gazowanie.

Rob^ 23-11-2012 12:51

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał jacekzom (Post 1909841)
Nikt na tym forum chyba nie pisał o żadnych usterkach EB. Mój już jest po gwarancji i dalej jest super. Ten silnik wygląda na udaną konstrukcję.

To zakładaj LPG ... jak popracuje Ci poprawnie z 50kkm to może i ja się skuszę :)

jacekzom 23-11-2012 13:03

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Ludzie, co Wy z tym gazem... Jestem ostatni do gazu nawet w Daci Logan.

kicaj 23-11-2012 14:04

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał jacekzom (Post 1909834)
Bo to jest jakaś dewiacja gazować coś takiego

sorki, ale nie wytrzymałem
dewiacją jest krytykowanie kogoś kto chce założyć sobie gaz...
jeśli masz jakieś obiekcje - to proszę o podanie faktów...

instalacje już są i nie tacy bogacze zakładają gaz...
nie każdy lubi diesla i też nie każdy ma ochotę przepłacać za benzynę...

ja sam jestem/byłem przeciwnikiem LPG, ale zmieniam powoli zdanie...

eclipse 23-11-2012 14:15

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Jaki jest sens , nabywać auto z mocniejszym motorem i zakładać do niego LPG .
Na logikę samochód na gazie traci bardzo dużo na mocy a nie mówiąc już o jego masie własnej i ew. ciągniętej przyczepie.
Żaden benzynowiec a tym bardziej z LPG nie zrówna się z dieslem .Np. 100KM w ropniaku i 100KM w benzynie nawet niema co porównywać , to jak maluch do dużego fiata . Nie rozumiem takich kierowców , chyba że ktoś przypadkiem nabył za grosze wraka -podpicował , założył gaz i do żyda .Może się znajdzie ktoś komu można wciskać kity jaką to okazję może nabyć .
Dla chcących coś jeszcze bardziej zaoszczędzić na spalaniu polecam znany wynalazek polskiego konstruktora ( samochód na wodę ).

domadm 23-11-2012 14:25

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
Jaki jest sens , nabywać auto z mocniejszym motorem i zakładać do niego LPG .Na logikę samochód na gazie traci bardzo dużo na mocy , nie rozumiem tego , chyba że ktoś przypadkiem nabył za grosze wraka -podpicował, założył gaz i do żyda .Może się znajdzie ktoś komu można wciskać kity jaką to okazję może nabyć .

Różne są ludzkie sytuacje, sam kiedyś jeździłem na gazie, od jakiegoś czasu nie muszę, ale to nie znaczy że kiedyś znowu nie wrócę do tematu.

Jakbym był złośliwy to napisałbym co nieco o ekologii, ale szkoda mi klawiatury 8)

strażak2007 23-11-2012 16:29

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
.Np. 100KM w ropniaku i 100KM w benzynie nawet niema co porównywać , to jak maluch do dużego fiata .

o czym ty tutaj mówisz, że niby 100KM diesla jest lepsze od 100 KM benzyny?
tylko weź do porównania turbo diesla i turbo benzynę, bo mam wrażenie że nie wiesz o czym piszesz

azerty11 23-11-2012 16:49

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
Żaden benzynowiec a tym bardziej z LPG nie zrówna się z dieslem .Np. 100KM w ropniaku i 100KM w benzynie nawet niema co porównywać , to jak maluch do dużego fiata . .

Tutaj racja tylko w przypadku wolnossącej benzyny i nie zawsze.

Np:
S-MAX 1.6 160KM/240Nm ecoboost 0-100km 8,6 s / (4bieg)50-100km 9,6s
S-MAX 2.0 TDCI 163KM/340nm 0-100km 8,5 s / (4bieg)50-100km 9,3s

Pamiętaj, że na osiągi samochodu, bardzo duży wpływ mają przełożenia skrzyni biegów, dopiero wtedy pojawia się moc/moment na kołach. (diesle mają dośc długie przełożenia z uwagi na mały zakres obrotów)

Moje C2 VTS mimo silnika wolnossącego o mocy 122KM i 143Nm miało elastyczność 60-100km 9,6s na czwartym biegu. (80-120km w 13,7s na ostatnim).

Jeżeli będziemy wykorzystywać potencjał silnika i obrotów w silniku wolnossącym, diesel o porównywalnej mocy miał przeważnie gorsze osiągi , mimo wyższego momentu NA SILNIKU !

Peugeot 206 1.6 16V 110km/149Nm 10.5s/100 i max 198km
Peugeot 206 1.6 HDI 109km/260Nm 10.8s/100 i max 190km

Czy trzeba jeszcze coś więcej pisać ?

Korton555 23-11-2012 20:09

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał azerty11 (Post 1909918)
S-MAX 1.6 160KM/240Nm ecoboost 0-100km 8,6 s / (4bieg)50-100km 9,6s
S-MAX 2.0 TDCI 163KM/340nm 0-100km 8,5 s / (4bieg)50-100km 9,3s

Te pomiary elastycznosci mozna sobie wsadzic, chyba, ze skierowane do kapelusznika ktory nie wie co to zmiana biegu. Testy elastycznosci powinny byc od np 50-100 ale z mozliwym najlepiej dobranym biegiem + ewentualnie jego zmiana. Kto w benzynie od 50km/h przyspiesza dynamicznie, wrzuce drugi lub trzeci bieg i mam kilka sekund lepszy czas. To sa testy typowo pod dizla robione, dla ktorego 4 bieg przy jego krotkiej skrzyni przy 50km/h jest w sam raz.

Bump:
Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
Jaki jest sens , nabywać auto z mocniejszym motorem i zakładać do niego LPG .
Na logikę samochód na gazie traci bardzo dużo na mocy a nie mówiąc już o jego masie własnej i ew. ciągniętej przyczepie.

Bzdura...mondeo zagazowane 2.5T mialo 2KM roznicy na hamowni, moje eks saab ok 3KM, kolego rozglaszasz fakty starych instalacji I-IIgen. Bywaja przypadki, ze na lpg auto jest ciut mocniejsze.

Co do jakis jest sens kupowac mocniejsze auto i zakladac LPG. 100 razy bardziej wole mocniejsze auto ponad 200KM z nowoczesna instalacja i miec dzieki temu srodki na jazde nim, niz kupic cos duzo slabszego i miec zero przyjemnosci jazdy na benzynie.

kicaj 24-11-2012 07:35

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał Korton555 (Post 1910032)
Bzdura...mondeo zagazowane 2.5T mialo 2KM roznicy na hamowni, moje eks saab ok 3KM, kolego rozglaszasz fakty starych instalacji I-IIgen. Bywaja przypadki, ze na lpg auto jest ciut mocniejsze.

Co do jakis jest sens kupowac mocniejsze auto i zakladac LPG. 100 razy bardziej wole mocniejsze auto ponad 200KM z nowoczesna instalacja i miec dzieki temu srodki na jazde nim, niz kupic cos duzo slabszego i miec zero przyjemnosci jazdy na benzynie.
Korton555 jest offline Raportuj zły post

nawet powiem więcej - dobry tuner z gazu i benzyny wyciśnie więcej niż z samego LPG bądź benzyny- oczywiście w TB
są nawet przypadki (jeśli się nei mylę dotyczyło to co najmniej Hyunday'a) gdzie po założeniu gazu silnik miał większą moc niż na benzynie.
obecnie osiągi na benzynie i gazie są takie same, połączenie obu (poprzez dotrysk benzyny do LPG) może je poprawić.

RafałB 24-11-2012 09:43

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał azerty11 (Post 1909918)

Np:
S-MAX 1.6 160KM/240Nm ecoboost 0-100km 8,6 s / (4bieg)50-100km 9,6s
S-MAX 2.0 TDCI 163KM/340nm 0-100km 8,5 s / (4bieg)50-100km 9,3s

?

Oj coś za dobre te osiągi od 0 do 100km/h,jesteś ich pewien?:

azerty11 24-11-2012 10:03

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał RafałB (Post 1910180)
Oj coś za dobre te osiągi od 0 do 100km/h,jesteś ich pewien?:

Jestem pewien, że walnąłem byka :) powinno być:

S-MAX 1.6 160KM/240Nm ecoboost 0-100km 9,8 s / (4bieg)50-100km 9,6s
S-MAX 2.0 TDCI 163KM/340nm 0-100km 9,5 s / (4bieg)50-100km 9,3s

RafałB 24-11-2012 10:24

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał azerty11 (Post 1910184)
powinno być:

S-MAX 1.6 160KM/240Nm ecoboost 0-100km 9,8 s
S-MAX 2.0 TDCI 163KM/340nm 0-100km 9,5 s

No ....coś mi sie właśnie tak zdawało że po 1 sekundzie urwałeś,byłoby "za dobrze" hehe ;)

Rob^ 24-11-2012 10:38

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał azerty11 (Post 1910184)
Jestem pewien, że walnąłem byka :) powinno być:

S-MAX 1.6 160KM/240Nm ecoboost 0-100km 9,8 s / (4bieg)50-100km 9,6s
S-MAX 2.0 TDCI 163KM/340nm 0-100km 9,5 s / (4bieg)50-100km 9,3s

Dobre ... 50-100 na 4tym biegu... można by pewno też na 5tym spróbować :D
Tak jak napisał Korton555 test bez pojęcia ... [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] :)

MAG 24-11-2012 15:47

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Eclipse - chociaz w paru watkach pisałeś rzeczy z którymi sie nie zgadzam (wide temat o kołach, felgach i śrubach), ale nigdy wcześniej nie pisałes takich (za przeproszeniem) głupot jak teraz.

Po kolei ...

Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
Jaki jest sens , nabywać auto z mocniejszym motorem i zakładać do niego LPG .

Sens jest oczywisty - skoro lubię mocne auta i mogę kupić takie auto, które dzięki temu, ze założę w nim instalację LPG, będzie w codziennym użytkowaniu znacznie tańsze od takiego samego auta z podstawowym silnikiem, to niby dlaczego mam wybrać model ze słabszym silnikiem?

Po drugie - mocny silnik jest z reguły paliwożerny, a przecież im bardziej paliwożerny silnik, tym wiekszy jest "zysk" z jego konwersji na zasilanie LPG - to chyba powinno byc oczywiste dla kazdego, kto choc trochę zna się na matematyce ...

Oczywiście jest jeszcze coś takiego jak zwrot kosztów poniesionych na inwestycję w montaz LPG - nie każdemu i nie zawsze taka instalacja się opłaca i to jest jak dla mnie najwazniejsza sprawa w dywagacjach na temat sensu jej zakładania - jesli sie opłaca, to dlaczego mam jej nie montować?

Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
Na logikę samochód na gazie traci bardzo dużo na mocy a nie mówiąc już o jego masie własnej i ew. ciągniętej przyczepie.

Już daaaaaawno temu mineły te czasy, gdy auto zasilane LPG było znacznie słabsze od tego samego na benzynie (mniej więcej wtedy, gdy diesel'e przestano uważać za powolne i dymiące zawalidrogi służące głównie do taniego przewozu ziemniaków na targ)

Gdy prawie 8 lat temu kupowałem swoje wymarzone ST200 (a było to wtedy auto 5-letnie), to od razu tego samego dnia pojechałem umówić sie na montaż instalki LPG.
Potem pojechałem na hamownię i co sie okazało?
Otóż na gazie miałem raptem 3KM mniej niż na benzynie, ale za to moment obrotowy na LPG był wyższy o 6Nm i osiągany przy zdecydowanie niższych obrotach, czyli auto na gazie lepiej przyspieszało z niskich obrotów).

Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
... Żaden benzynowiec a tym bardziej z LPG nie zrówna się z dieslem .Np. 100KM w ropniaku i 100KM w benzynie nawet niema co porównywać ...

We wcześniejszych postach już pare osób wykazało, że to co napisałes to bzdury opierające się tylko i wyłącznie na pobieżnych porównaniach niewysilonych wolnossących silników benzynowych z nowej generacji uturbionymi ropniakami z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Dawno, dawno temu, miałem do wyboru Escorta 1,6 16V 90KM lub 1,8TD 90KM (auta używane, oba były wtedy trzylatkami) - wybrałem Zetec'a, bo przy praktycznie identycznych osiągach, zapewniał duuuuuuuuuużo wyższą kulturę pracy i przyjemny dla ucha dźwięk, a nie potężne wibracje i straszny hałas.

Cytat:

Napisał eclipse (Post 1909874)
...
Dla chcących coś jeszcze bardziej zaoszczędzić na spalaniu polecam znany wynalazek polskiego konstruktora ( samochód na wodę ).

Tego pozwolę sobie nie skomentować, bo zapewne dostałbym osta g:D

MAG 24-11-2012 18:52

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał jacekzom (Post 1909834)
Bo to jest jakaś dewiacja gazować coś takiego.

Hmmm, a przepraszam, co to jest niby takiego niezwykłego, wspaniałego i niesamowitego w zwykłym rodzinnym aucie jakim jest S-Max 2.0EB, żeby jego "zagazowanie" było określanie mianem dewiacji???


Cytat:

Napisał jacekzom (Post 1909834)
Stać na nowoczesną benzynę turbo, stać na normalne paliwo.

No wiesz, chciałem kupić Merca R500, ale okazało się jednak, że nie stać mnie na niego, więc kupiłem S-Max'a EcoBoost - jakieś takie małe dwulitrowe fordowskie ****o.
No i je zagazowałem, zeby dozbierać na Merasia ...

g:Dg:Dg:D

Cytat:

Napisał jacekzom (Post 1909834)
Swoją drogą, ciekawe czy ktokolwiek zagazował 2.0 EB, bo pierwsze sztuki są już po gwarancji.

Skoro polski Elpigaz ma w swoim wykazie dedykowanych instalacji takie auto, to znaczy, że musieli juz je zrobić i droga jest conajmniej przetarta.

A inne firmy zapewne gruszek w popiele też nie zasypiają ...


Cytat:

Napisał Zoltyy (Post 1909836)
Przy takich przebiegach kupilbym diesla - no ale ja nie przepadam za kuchenkami gazowymi. ...

A ja nie przepadam za dieselami - sam mam takiego, ale o ile samym autem jako S-Max'em jestem prawie że zachwycony, to niestety co do jego napędu, to powiedziałem sobie - nigdy wiecej diesel'a, nastepna bedzie benzyna przerobiona na gaz ... g:D

Slartibartfast 24-11-2012 19:40

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
To jak w tym dowcipie: "To mój kotek i będę z nim robił co będę chciał" :)

Rob^ 24-11-2012 20:28

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał Slartibartfast (Post 1910424)
To jak w tym dowcipie: "To mój kotek i będę z nim robił co będę chciał" :)

... kontynuuj :D

KCN 25-11-2012 06:28

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
.... z tym kotkiem to racja i nikomu nie mam zamiaru zagladac do "szafek"....napisze wiec dlaczego nie "zbrukalbym" mojego samochodu gazem:

1. Jedyna rzecza ktora mnie irytuje w tym samochodzie to to ze zasieg na jednym zbiorniku to 500km i czestosc wizyt na stacjach paliw ---> pytanie do gazownikow, ile przejade na zbiorniku gazu samochodem palacym 12l/100km Pb? W trasie jak sadze tankowanie co 2h?
2. Jestem fanatycznym wielbicielem firmowego wyposazenia samochodu, tzn dodatkowy przycisk na konsoli, "pryszcz" (korek) na zderzaku i niespodzianka po otworzeniu klapy tylnej w postaci kompletnego akwalungu....nie dziekuje.
3. We wszystkich samochodach jakimi jezdzilem z gazem, jako pasazer lub kierowca zaznajomilem sie z terminami i wyrazeniami takimi jak....przelacz juz na gaz/benzyne (szarpanie samochodem), uruchom na benzynie (bo zimno), patrz kiedy dioda zrobi sie zielona, wtedy sprobuj (szarpie, ok wroc na benzyne), cos nie ciagnie lub nierowno pracuje (chyba kiepski gaz) ....itd.
Konkuzja (to tylko moje zdanie w odniesieniu do moich "kotkow"): gaz owszem, w piecioletnim Punto, bo w domu sie nie przelewa, a dzieci do szkoly trzeba zawiezsc. Kupowanie samochodu nowego za 150 tys. (bez oryginalnej instalacji) i oszepecanie go w/w dodatkami, zeby jezdzic co 2h na stacje moim zdaniem kompletnie swiadczy o kupowaniu na wyrost i jest zbrodnia w odniesieniu do funkcjonalnosci i komfortu.

MAG 25-11-2012 09:47

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał KCN (Post 1910579)
.... z tym kotkiem to racja i nikomu nie mam zamiaru zagladac do "szafek"....napisze wiec dlaczego nie "zbrukalbym" mojego samochodu gazem:

1. Jedyna rzecza ktora mnie irytuje w tym samochodzie to to ze zasieg na jednym zbiorniku to 500km i czestosc wizyt na stacjach paliw ---> pytanie do gazownikow, ile przejade na zbiorniku gazu samochodem palacym 12l/100km Pb? W trasie jak sadze tankowanie co 2h?

Częściowo mogę się z Tobą tutaj zgodzić - ograniczony zasięg na jednym zbiorniku to jedna z większych wad instalacji LPG.

Jesli benzyna pali 12litrów, to na gazie zużycie paliwa będzie na poziomie 13-14 litrów przy podobnym stylu jazdy.
A zasięg - no cóż, zależy tylko i wyłącznie od tego jaki zbiornik uda nam się zamontować, a to z kolei zależy od tego, do jakiego auta chcemy instalację zamontować

To co daje się założyc pod podłogą S-Max'a to zbiornik toroidalny ok. 65-70 litrów (abstrac***e tutaj od tego czy jest on w danym momencie dostepny, ale w wykazach u producentów są takie o dużej średnicy i małej wysokości)

Mozna oczywiście założyc również zbiornik wewnątrz bagażnika, ale wtedy zabiera on dużo przestrzeni - ja akurat wolałbym mniejszy zbiornik niż zabierać przestrzeń w bagażniku.
W większości aut problemu defacto nie ma, bo zbiornik wchodzi w miejsce koła zapasowego, ale akurat S-Max jest tutaj "pokrzywdzony" bo zapasu w nim brak g:D


btw - W moim starym ST200 miałem zbiornik 60 litrów (wchodziło max 51 litrów gazu) zamontowany we wnęce koła zapasowego - po otwarciu klapy bagażnika nic nie było widać.
Przy jeździe miejskiej stację odwiedzałem mniej więcej co 300-330km, na trasie jak się spieszyłem, to co ok.350-370km, a jak jechałem w miarę spokojnie, to ok 450km robiłem na zbiorniku.


Cytat:

Napisał KCN (Post 1910579)
.... 2. Jestem fanatycznym wielbicielem firmowego wyposazenia samochodu, tzn dodatkowy przycisk na konsoli, "pryszcz" (korek) na zderzaku i niespodzianka po otworzeniu klapy tylnej w postaci kompletnego akwalungu....nie dziekuje.

Przełącznik można bez wiekszego trudu zainstalować tak, że nie będzie widoczny.
W większości aut wlew gazu można zamontować pod klapką wlewu paliwa.
Inna sprawa, że nie wszystkim montażystom chce sie w takie rzeczy bawić, a i nie wszyscy klienci montujący gaz wiedza o takiej mozliwości bądź tez nie chcą wydać dodatkowej półtorej stówki na takie rozwiązanie.

Co do "akwalungu" - powyżej juz napisałem, że w wiekszości aut montuje się obecnie butle toroidalne schowane we wnęce na koło zapasowe.

Cytat:

Napisał KCN (Post 1910579)
.... 3. We wszystkich samochodach jakimi jezdzilem z gazem, jako pasazer lub kierowca zaznajomilem sie z terminami i wyrazeniami takimi jak....przelacz juz na gaz/benzyne (szarpanie samochodem), uruchom na benzynie (bo zimno), patrz kiedy dioda zrobi sie zielona, wtedy sprobuj (szarpie, ok wroc na benzyne), cos nie ciagnie lub nierowno pracuje (chyba kiepski gaz) ....itd.

Najwyraźniej było to juz bardzo dawno temu, bo ja osobiście ostatni raz miałem do czynienia z manualnym przełączniem z gazu na benzynę (czy tez w druga stronę) w moim wtedy 13-letnim Taunusie i było to w roku 1995-tym g:D.
Kolejne auto na gaz jakie miałem (kupione jakieś półtora roku później, instalacja zamontowana na drugi dzień po kupnie), była to Sierra 2,0 i ona miała już automatyczny przełącznik gaz/benzyna.

Co do kiepskiego gazu - hmmmm, zdaje mi się, ze w Polsce odnośnie jakości wszystkich paliw można mieć duże zastrzeżenia i akurat gazu dotycza one chyba najmniej 8)


Cytat:

Napisał KCN (Post 1910579)
.... gaz owszem, w piecioletnim Punto, bo w domu sie nie przelewa, a dzieci do szkoly trzeba zawiezsc.

Hmmm, a co z 4-letnim Punto? Mozna czy jeszcze rok trzeba odczekać?
A co powiesz o autach fabrycznie nowych z "fabrycznymi" instalacjami? (żeby nie było, taka instalacja w 99% jest fabryczna tylko z nazwy, bo montowana jest już w Polsce, a nie w fabryce, gdzie auto jest produkowane)

To jest tylko i wyłącznie Twoje podejście - ja nie zamierzam go zmieniać ani negować, ale nie znoszę, gdy ktoś w bezsensowny sposób, nazwijmy to delikatnie, "krytykuje" zakładanie gazu w autach nowych bądź też prawie nowych, czyli w domyśle "drogich".


Cytat:

Napisał KCN (Post 1910579)
.... Kupowanie samochodu nowego za 150 tys. (bez oryginalnej instalacji) i oszepecanie go w/w dodatkami, zeby jezdzic co 2h na stacje moim zdaniem kompletnie swiadczy o kupowaniu na wyrost i jest zbrodnia w odniesieniu do funkcjonalnosci i komfortu.

Hmmm, a co w przypadku aut używanych paroletnich, których cena pomimo wieku jest zdecydowanie wyższa niż wspomniane tutaj 150tys zł - czy w takich autach montaż gazu tez jest "be"?

Czy to, że ktoś "zakochał sie" np w jakims potężnym amerykańcu znaczy, ze nie moze go sobie kupić i żeby zaoszczędzić na kosztach paliwa, przerobić na gaz? Niby dlaczego???

Ty akurat masz benzynę, ale najbardziej rozśmiesza mnie kiedy właściciel diesel'a krytykuje montaz instalacji LPG, bo to jest "oszczędzanie w formie nieakceptowalnej", ale kupienie przez niego samego diesel'a, bo przecież on mniej pali (czyli właściciel mniej płaci za paliwo) jest juz "oszczędzaniem jak najbardziej poprawnym i akceptowalnym" :p

Aż mnie korci, żeby wtedy powiedzieć - skoro masz kasę, żeby kupić nowe auto za 150tys zł, dlaczego kupujesz auto napędzane "gnojówką" a nie normalnym paliwem ... ;)


I moja konkluzja - z LPG jest trochę podobnie jak z tuningiem, jednym kojarzy się on ze starymi tanimi autami, śmierdzącymi z rury wydechowej czyli odpowiednikiem mniej wiecej Golfa trójki obwieszonego spojlerami, z podświetlonym na niebiesko podwoziem i z wydechem wielkości rury spustowej z kibla i na takim etapie się oni zatrzymali.

Nie zauważają oni postępu technologicznego w instalacjach LPG ani zmieniających się trendów w tuningu - pozostali na "swoich pozycjach" i sie "okopali".

Osobiście jestem akurat zwolennikiem instalacji gazowych i nie jest dla mnie wazne w jakim aucie taka instalacja się pojawia. Nie oceniam ludzi po tym jakim autem z jakim napedem jeżdżą.

Oprócz zalet, znam również ograniczenia i wady konwersji na LPG, podobnie jak znam wady i zalety nowoczesnych dieseli (sam takiego obecnie używam) i jestem daleki od krytykowania takiego wyboru, nawet jesli w moim prywatnym przekonaniu kupowanie diesel'a do jazdy miejskiej jest totalnym bezsensem g:D

KCN 25-11-2012 11:55

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Dziękuję MAG za konstruktywną krytykę mojego powyższego tekstu. Pozwolę sobie się odnieść do Twojej wypowiedzi, przypominając Ci ze cala dyskusja gazować/nie gazować odnosi się do postu kolegi chcącego zakupić rocznego S-Maxa 2.0EB.
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
To co daje się założyć pod podłogą S-Max'a to zbiornik toroidalny ok. 65-70 litrów (abstrac***e tutaj od tego czy jest on w danym momencie dostepny, ale w wykazach u producentów są takie o dużej średnicy i małej wysokości)

Zbiornik taki będzie można założyć z tego co wiem tylko po przeróbce blacharskiej podłogi S-Maxa…pociąłbyś swoje nowe auto?
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Można oczywiście założyć również zbiornik wewnątrz bagażnika, ale wtedy zabiera on dużo przestrzeni - ja akurat wolałbym mniejszy zbiornik niż zabierać przestrzeń w bagażniku.

…taki widziałem, to 1/3 bagażnika w plecy, akwalung na stale.......a co jeśli masz 7 miejsc?
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Przy jeździe miejskiej stację odwiedzałem mniej więcej co 300-330km, na trasie jak się spieszyłem, to co ok.350-370km, a jak jechałem w miarę spokojnie, to ok 450km robiłem na zbiorniku.

…napisałem ze 500km jest irytujące, 300km byłoby było by irytująco-męczące…
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Przełącznik można bez większego trudu zainstalować tak, że nie będzie widoczny.

…no wtedy nie będziemy widzieli diód zielona/czerwona i wiadomość o obecnym paliwie w użyciu będzie utajniona 
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
W większości aut wlew gazu można zamontować pod klapką wlewu paliwa.

…sprawdziłem w S-maxie….nie da rady…wiec trafia na zderzak
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Co do "akwalungu" - powyżej juz napisałem, że w wiekszości aut montuje się obecnie butle toroidalne schowane we wnęce na koło zapasowe.

…zwróć uwagę ze jesteśmy w dziale S-max i doradzamy koledze….
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Najwyraźniej było to już bardzo dawno temu, bo ja osobiście ostatni raz miałem do czynienia z manualnym przełączniem z gazu na benzynę (czy tez w druga stronę) w moim wtedy 13-letnim Taunusie i było to w roku 1995-tym.Kolejne auto na gaz jakie miałem (kupione jakieś półtora roku później, instalacja zamontowana na drugi dzień po kupnie), była to Sierra 2,0 i ona miała już automatyczny przełącznik gaz/benzyna.

…możesz mieć racje, w tych co jeździłem tez były automaty, mimo tego ten przycisk jest i do czegoś służy...

Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Co do kiepskiego gazu - hmmmm, zdaje mi się, ze w Polsce odnośnie jakości wszystkich paliw można mieć duże zastrzeżenia i akurat gazu dotycza one chyba najmniej

…nigdy nie spotkałem się z szarpiąca benzyna, a z gazem tak, szczególnie zima…mogę się myli, ale takie wytłumaczenie słyszałem od właścicieli zagazowanych samochodów.
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Hmmm, a co z 4-letnim Punto? Mozna czy jeszcze rok trzeba odczekać?
A co powiesz o autach fabrycznie nowych z "fabrycznymi" instalacjami? (żeby nie było, taka instalacja w 99% jest fabryczna tylko z nazwy, bo montowana jest już w Polsce, a nie w fabryce, gdzie auto jest produkowane)

..oczywiście odniosłem się do samochodu jaki pierwszy skojarzył mi się z gazem (nic nie mam przeciwko Fiatowi Punto)…i co za tym idzie z samochodem niskobudżetowym, spójrz, jakie auta są dostępne z firmowym gazem- to samochody niskobudżetowe, zakładające oszczędność nie tylko na paliwie ale także na cenie, samochody bardzo słabo wyposażone, nie kupisz topowej wersji samochodu z instalacja gazową i nie mowie tylko o silniku….ale i opcji wyposażenia.
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
To jest tylko i wyłącznie Twoje podejście - ja nie zamierzam go zmieniać ani negować, ale nie znoszę, gdy ktoś w bezsensowny sposób, nazwijmy to delikatnie, "krytykuje" zakładanie gazu w autach nowych bądź też prawie nowych, czyli w domyśle "drogich".

…dziękuję za „delikatność” i wyważony ton, ale pojęcie drogi bo nowy jest moim zdaniem błędne, dajmy na to S-max 2.0 145KM jest tani, bo jego cena startuje od powiedzmy 90tys., ale S-Max 2.0EB z pełnym wyposażeniem przekracza wartość tego pierwszego x2 bez najmniejszego problemu i to jest już samochód drogi ….taka sama analizę możesz odnieść do Clio wersja gola i Clio RS które kosztuje mniej niż 90 tys. zł ale jest już samochodem drogim, bo cena zrównuje go z klasa wyższa niż tą w której się znajduje.
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Hmmm, a co w przypadku aut używanych paroletnich, których cena pomimo wieku jest zdecydowanie wyższa niż wspomniane tutaj 150tys zł - czy w takich autach montaż gazu tez jest "be"? Czy to, że ktoś "zakochał sie" np w jakims potężnym amerykańcu znaczy, ze nie moze go sobie kupić i żeby zaoszczędzić na kosztach paliwa, przerobić na gaz? Niby dlaczego???

..kupowanie czegoś na co mnie nie stać jest (znowu) dla mnie lekka głupotą, to jak budowanie domu 500m2 i ogrzewanie go później koksownikami….wybacz, ale „chciejstwo” ma każdy, nie każdy natomiast buduje pałac i później mieszka w dwóch pokojach…
Cytat:

Napisał MAG (Post 1910624)
Aż mnie korci, żeby wtedy powiedzieć - skoro masz kasę, żeby kupić nowe auto za 150tys zł, dlaczego kupujesz auto napędzane "gnojówką" a nie normalnym paliwem ...

…:) oj pojechałeś mocno, skoro ropa to gnojówka to czym jest gaz?

Konkluzja do konkluzji wyciągniętej z mojej konkluzji: w dużej mierze masz racje, życie idzie do przodu, instalacje się zmieniają na lepsze i komfort ich użytkowania wzrasta. Sam jestem zwolennikiem posiadania samochodu na gaz o ile będzie to instalacja firmowa i zasilana gazem ziemnym, który będę mógł zatankować z własnej sieci domowej i rozliczyć rachunkiem….taka opcja bardzo mi się podoba. Natomiast będę sztywno obstawał, ze w samochodzie jakim jest S-max (brak możliwość bezinwazyjnego montażu butli – przestrzeń bagażnika lub cięcie karoserii), jest bledem….wolałbym oddać skore z konfiguracji (10500 bodajże) żeby taka oszczędność zniwelować niż robić w nowym samochodzie rewolucje i poprawiać fabrykę.

anwod 25-11-2012 12:33

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Wczoraj na stacji widzialem jak X6 tankowalo gaz :-)
Kazdy robi na co ma ochote ale dla mnie powyzszy przyklad to ekstremum i swiadczy o duzej ilosci slomy w butach.

Zoltyy 25-11-2012 12:56

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Zrobie off-topa:
Jestem pod wrazeniem dyskusji miedzy "trojliterowymi" kolegami - jej poziom i kultura przywracaja mi wiare w ludzi udzielajacych sie w necie. Czapka z mojej (lysej) glowy i uklon w wasza strone Panowie.

Rob^ 25-11-2012 13:37

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał Zoltyy (Post 1910693)
Zrobie off-topa:
Jestem pod wrazeniem dyskusji miedzy "trojliterowymi" kolegami - jej poziom i kultura przywracaja mi wiare w ludzi udzielajacych sie w necie. Czapka z mojej (lysej) glowy i uklon w wasza strone Panowie.

Podpisuję się pod Twoim offtop`em obiema łapkami ;)
A wracając do tematu ... to ja se gazu i tak nie założę bo potrzebuję pojemność kombi a [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] mam zajęte ;)

MAG 25-11-2012 17:10

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Cytat:

Napisał anwod (Post 1910684)
Wczoraj na stacji widzialem jak X6 tankowalo gaz :-)
Kazdy robi na co ma ochote ale dla mnie powyzszy przyklad to ekstremum i swiadczy o duzej ilosci slomy w butach.

No cóż, juz miałem zamiar się nie odzywać, ale nie zdzierzyłem ...

Sorki, ale słoma z butów to wychodzi takim, co w ten sposób komentują innych ...


KCN - dyskusja z Toba to prawdziwa przyjemność g:)

1. Tak, ja osobiście byłbym skłonny wyciąć część schowka w podłodze w celu montazu butli, ale to jestem ja i nie zabraniam innym mieć na ten temat innego zdania - jak najbardziej rozumiem obiekcje do takiej ingerencji w auto.

Wyjściem (w przypadku S-Max'a w wersji 5-osobowej) jest montaż dwóch butli wewnatrz bagażnika, jednej toroidalnej o jak najwiekszej srednicy i jak najmniejszej wysokości i drugiej małej walcowej o wymiarach takich, że w dużej mieze chowa sie w schowku. Całość można "zakryć" konstrukcją z płyty MDF - oczywiscie tracimy wtedy trochę na pojemności bagażnika, ale nadal mamy pełną jego uzyteczność.
Kilka miesięcy temu, dość dokładnie taka konfigurację rozpracowywałem i wychodziło mi, że podłoga w stosunku do wersji 7-miejscowej podniosłaby się raptem o ok. 8cm, co oczywiście dla niektórych mogłoby być zbyt duzo, ale w zamian mamy łączną pojemność gazu wystarczającą na osiągnięcie zasięgu ok. 450-500km ...

2. Ale po co jest mi widzieć cały czas przełącznik gazu?
Jak dla mnie wystarczy, że będzie ukryty w takim miejscu, ze w razie potrzeby moge sobie na niego zerknąć, ale OK, rozumiem, że niektórzy wolą mieć takie coś "na widoku".
W obecnych instalacjach przełacznik służy głównie do kontroli wskazań stanu paliwa (no i co jest oczywiste, do wskazywania na jakim paliwie jedziesz), ale jak ktoś zna swoje auto wystarczająco dobrze, to wie co ile km trzeba odwiedzać stację - przynajmniej ja tak w swoim ST200 robiłem - nie musiałem w tym celu kontrolować wskaźnika ...

3. No cóż, skoro zasięg przy benzynowym silniku jest 500km, a przy LPG zależny od wielkości butli i powiedzmy, że bedzie o 20% niższy (jakby sie uprzec, to moznaby przyjąć defacto, że przy LPG masz zasieg o 80% wiekszy niż na samej benzynie ;)), to albo się z tym godzisz, albo kupujesz "dizla" - tam zasięg jest zdecydowanie większy ...

4. Ja osobiscie tez nie spotkałem się z szarpiącą benzyną, ale mój dawny sąsiad w swoim słuzbowym aucie w ciagu dwóch lat trzy razy jeździł na płukanie zbiornika po tym jak jakiegoś ..... zatankował.

Jakos może miałem szczeście, gdyż akurat ja nigdy osobiście nie trafiłem na kiepski gaz (znaczy taki, po krórym miałem kłopoty z praca silnika), a z problemami z dieselem i owszem miałem :mad:

5. Absulutnie nie mogę się z Toba zgodzić co do jednego - otóż Twoje zakładanie z góry, że montaz gazu nastepuje tylko wtedy, gdy nie stać tego kogos na tankowanie samej benzyny jest absolutnie nieuprawnione.
Owszem, dla wielu osób jest to sposób na to, żeby wogóle móc sobie pozwolić na jazde autem, ale jest to uogólnienie bardzo mylące.

Jeżeli nie mam zbyt dużo kasy i kupuję auto z dużym, mocnym i paliwozernym silnikiem i zakładam w nim instalację LPG, to może dzięki oszczednościom z tego tytułu, będę mógł jeździć więcej, albo będę mógł zainwestować w lepsze opony czy hamulce, albo po prostu bedę mógł zaoszczedzone pieniądze lepiej wykorzystać w zupełnie innej dziedzinie.

A moze wole kupić np dwuletnie benzynowe BMW X6 V8 i załozyć w nim gaz i cieszyć się z gulgotu V ósemki i mieć radochę z osiagów płacąc jednoczesnie duuuuuuuuzo mniej niż za 3-litrowego diesel'a, który ani nie ma tego brzmienia, ani tych osiagów.

Jak dla mnie ważne jest tylko to, żeby zakładana instalacja była odpowiednio dobrana do silnika, do jego mocy i stopnia zaawansowania, bo i owszem, zakładanie najprostszej i najtańszej instalacji do silnika z wielopuktowym wtryskiem i rozbudowana elektroniką sterujacą jest "świetokractwem" i tylko takie coś mozna ewentualnie przyrównać do Twoich przykładów o ogrzewaniu chaty koksownikami.

Jezeli w nowoczesnym aucie (bez względu na jego cenę) założę odpowiednią instalację, to moze lepiej byłoby to przyrównać do, pozostajac w strefie "budowlanej", dajmy na to, do wymiany okien w domu na takie z lepszym współczynnikiem cieplnym 8) - no bo przecież skoro mam kasę, to nie muszę ich wymieniać, stać mnie na płacenie rachunków za prąd nawet przy otwartych oknach ... g:D

6. Każdy ma swoje podejście i ja je szanuję. Ty gazu do swojego S-Max'a bys nie założył, bo ma dla Ciebie zbyt duze wady.
Ja bym założył, bo akurat w moim przypadku, dzieki temu mógłbym sobie pozwolić na "oszczędną" jazdę autem z silnikiem benzynowym 2,5T bo jednak niestety diesel to nie jest to co mi pasuje, a zwykły 2,0 145KM jest po prostu dla mnie zbyt słaby.

Zoltyy 25-11-2012 17:23

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Poniekad jestem w stanie przyjac argument, ze zgazowanie pozwala cieszyc sie autem na ktorego eksploatacje nie do konca byloby mnie stac. Tak mi to przyszlo do glowy kiedy pomyslalem o wymyslonym drugim samochodzie w rodzinie: Toyota LJ 100 z 4.7 benz albo Grand Cherokee z Hemi . Tak dla samej frajdy pojezdzenia na ktore do konca mnie nie stac.

boncio 25-11-2012 18:39

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Zoltyy Grand Cherokee z 4 litrowym silnikiem pali od 16 do 20l gazu na 100km, więc z Hemi pewnie z 22 :), sorrki za OT.
Osobiście też nie jestem zwolennikiem gazu.

anwod 25-11-2012 19:35

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
No nie. Zupelnie sie nie zgadzam w sprawie tej x6. Po co kupujesz taki samochod, odpowiedz jest jedna - dla szpanu! Ani to super dobrze jezdzi po asfalcie, koszmarnie male w srodku o bagazniku nie wspominajac w terenie sie gubi. Za to z zewnatrz imponujace! I jak ktos wydaje kilkaset tysiecy na taki samochod to znaczy ze ma pieniadze na niepraktyczny gadzet dla szpanu i fajnie. Jak ktos taka maszyne przerabia na gaz to cos tu jest nie tak!
Boso ale w ostrogach - takie to polskie

Jakby ktos mial watpliwosci to opinie o x6 opieram na wlasnych testach wozu sasiada :-) nie zagazowany. Chociaz czytajac wszystko co tu napisano o gazie gdyby ta x6 zagazowac to prawdopodobnie bylby o niebo lepszy samochod, tanszy w eksploatacji, mocniejszy.
Kurcze moze trzeba zadzwonic do bmw bo chlopaki z fabryki mogli na to nie wpasc, moze mogliby fabrycznie lpg tam pakowac. I prawdopodobnie odkryliby nisze rynkowa w.....Polsce.

PoleApart 25-11-2012 20:26

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Ja jeżdżę na codzień X5 a S-Max jest żony i dla 5 osobowej rodziny S-Max jest zdecydowanie praktyczniejszym i wygodniejszym autem. Główna zaleta X5 to, że praktycznie nie ma problemu z maruderami na lewym pasie i można się sprawnie przemieszczać. W S-Maxie co drugi Passat czy inna Octavia od razu doznaje jakiejś ujmy na honorze i przypływu energii jak widzi S-Maxa w lusterkach.

eclipse 25-11-2012 20:28

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Do S-Max LPG to może wtedy jak będzie miał 10-12 lat bo będzie już wtedy po niejednych przejściach a wartość jego będzie znikoma i nie będzie wtedy świętokractwem wycinanie podłogi lub wstawianie jakiś płyt OSB i można se wtedy jezdzić nawet po tanie paliwo do RUSKICH wtedy oszczędność będzie współmierna ....
Widzę że co niektórzy przedmówcy się tak rozsierdzili że mam teraz z ich powodu zapluty monitor laptopa .
Co do mojego wpisu to nie miałem w zamiarze nikogo urazić ,lub przekonywać o tym ile wyciągnie do setki BENZYNA lub LPG a ile DIESEL czy jaki ma moment obrotowy , lecz to że nakręciłem się za kierownicą przez kilka lat ciągnąc z zachodu załadowaną dwuosiową lawetę .
Stąd moje porównanie .... A jeśli nadal ktoś uważa że to bzdury niech sam sobie spróbuje takim zestawem u nas w kraju .......MIEDZIANA GÓRA ...nie mówiąc już o innych krajach gdzie naprawdę trzeba mieć dobrego diesla żeby nie przegrzać silnika i się nie rozkraczyć w połowie podjazdu bo wartość ładunku to nie przelewki .

cliner 26-11-2012 07:10

Przepraszam bardzo, ktoredy na wyklad Jana Tadeusza Stanislawskiego?:rolleyes:

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

MAG 27-11-2012 08:45

Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM
 
Po pierwsze, to cały czas nie rozumiem poglądu, że montaż LPG jest wg niektórych wstydem (bo inaczej nie da się zinterpretować większości wypowiedzi negujacych sens montażu takiej instalacji).
Po drugie, kolejną rzeczą, której nie potrafię zrozumiec, to przekonanie, że LPG nadaje się tylko dla biedaków do starego auta.

W tym co piszecie nie ma żadnych merytorycznych przesłanek i oparte jest to tylko na równie błędnym co idiotycznym pogladzie podobnym do tego, że "Ford ****o wort" albo "Nie kupuj nigdy samochodu na F - Fiata, Forda i Francuza".


Jak masz zamiar kupować auto przeznaczone do ciagania na trasie dużej przyczepy, to jest oczywiste, że najlepiej nadaje się do tego mocny turbodiesel - chyba nikt rozsądny temu nie zaprzeczy.

Z drugiej strony, jak ktoś ma życzenie kupić sobie Dodge'a RAM SRT10 (bo mu się takie auto strasznie podoba) i chce go sobie przerobić na LPG, to chyba nie będziesz usiłował wmówić, ze te auto (nawet po konwersji na gaz)nie nadaje sie do ciągniecia dużej przyczepy g:D


Mogę zrozumieć merytoryczne zastrzeżenia do montażu LPG, czyli np to, że samochód jest jeszcze na gwarancji i producent (jako gwarant) nie zgadza się na montaż LPG w tym okresie, bądź też nie chcemy ograniczać pojemności lub użyteczności bagażnika lub robić innych przeróbek koniecznych do montażu tej instalki.

btw - nazywanie świetokradztwem wyciecie kawałka wygietej w kształ miski blachy grubości pół milimetra i w jej miejsce wspawanie blachy "płaskiej" jest lekkim nadużyciem - ciekawe, czy montaz szyberdachu do auta fabrycznie w niego nie wyposazonego tez bys tak nazwał, a przecież wycinany jest tam też kawałek blachy, zresztą często o zdecydowanie większej powierzchni ...

Oczywiscie aspekt ekonomiczny przy ewentualnym montazu LPG jest również ważny (moim zdaniem najważniejszy) i powinien on być na pierwszym miejscu - jesli jeździsz mało i inwestycja w dobrą instalcję ma się zwrócić w bardzo odległym czasie to jest to abslotutnie bezsensowny ruch.

Mogę również zrozumieć zastrzeznia typu, że ktos miał już auto z instalacją gazową i miał z nią problemy więc jest zrazony i nie trafiają mu do przekonania zapewnienia, że teraz jest inaczej.


Ale za chiny ludowe nie potrafię zrozumieć podejścia, że gaz "nadaje się tylko do starych aut" (skoro są dostępne super nowoczesne instalacje do najnowszych silników) albo ze gaz to: wstyd, profanacja, dewiacja, "wiocha", "słoma z butów wychodząca" itp ...




btw - mam nadzieję, że tym razem monitor jednego z przedmówców nie ucierpi, a gdyby jednak i tak został zapluty, to trudno - pokrywać kosztów czyszczenia i tak nie mam zamiaru ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.