Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 1986-1991] Jaki most mam w aucie ? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=221915)

rasoir 22-03-2015 13:19

Jaki most mam w aucie ?
 
Witam,

stałem się jak na razie szczęśliwym posiadaczem "Tranzyta" z roku 1990 w zabudowie autolawety na bliźniakach.

Chciałbym się dowiedzieć jaki most jest w tym cudzie, timken czy salisbury? Gdzieś wyczytałem że bliźniaki były tylko na tym drugim i że jest on bardzo mocny ze względu na porządne łożyskowanie itp. itd.

Czy to prawda?

Felgi mam na 6 szpliek, 14 cali.

Numer VIN: WF0CXXGBVCLB56768

Czy da się jakoś sprawdzić po VIN'ie (jakimś dekoderem) co tam drzemie? Kiedyś na jakimś forum widziałem całą listę wyposażenia i wersji danego transita wyczytaną właśnie z VIN.

Pomożecie?

wojtekjanus 22-03-2015 13:50

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374064)
Czy da się jakoś sprawdzić po VIN'ie (jakimś dekoderem) co tam drzemie?

Już nie. Za stare auto...
Ale sporo dowiesz się z tabliczki znamionowej i z oznaczeń silnika.
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374064)
Chciałbym się dowiedzieć jaki most jest w tym cudzie, timken czy salisbury?

Salisbury, typ 53. Przełożenie odczytasz z tabliczki znamionowej samochodu.
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374064)
Gdzieś wyczytałem że bliźniaki były tylko na tym drugim i że jest on bardzo mocny ze względu na porządne łożyskowanie itp. itd.

Czy to prawda?

Prawda. To most na piastach łożyskowanych na dwóch stożkowych łożyskach, z odciążoną półosią. Timken natomiast ma jedno kólkowe, dwurzędowe łożysko i dociążoną półoś.

rasoir 22-03-2015 15:27

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Dziękuję Ci kolego :) Rzeczywiście tabliczka znamionowa jest prawie jak biblia ;)

Kolejne pytanie, mam problem z wspomaganiem, nie działa, coś przy skręcaniu czy to na postoju czy w trakcie jazdy wyje głośno, wydaje mi się że to pompa ale nie jestem pewien i w trakcie jazdy trzeba na nierównych drogach trochę machać kierownicą żeby go utrzymać w torze jazdy, przy prostej, ładnej drodze jest znacznie lepiej. Co to może być?

wojtekjanus 22-03-2015 16:36

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374149)
Kolejne pytanie, mam problem z wspomaganiem, nie działa, coś przy skręcaniu czy to na postoju czy w trakcie jazdy wyje głośno

Wydaje mi się, że nie masz przedniego zawieszenia na McPhersonach, ale zależne na resorach wzdłużnych. Ja kilka razy ponad 20 lat temu prowadziłem takiego Transita i miały one tendencje do myszkowania po szosie. Podobno można było się do tego przyzwyczaić...
Niezależnie od tego przekładnia kierownicza przy takim zawieszeniu jest dosyć skomplikowana w regulacji i naprawie (kulkowa z zamkniętym obiegiem kulek), nie ma już do niej części. Jeżeli są luzy na przekładni to może być problem...
Natomiast wycie to pompa - trzeba zastąpić ją inną, były cztery różne, wydaje mi się, że najprościej byłoby kupić jakąkolwiek sprawną od Transita i dopasować do niej podłączenie przewodów (bywają na Allegro).

Generalnie znam przypadki, że zamieniono zawieszenie z resorami na McPhersony, ale teraz w tak wiekowym aucie chyba to już nie ma sensu.

rasoir 22-03-2015 17:06

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Zawieszenie jest takie jak mówisz na resorach, które są chyba mocniejsze do przewożenia ciężkich ladunkow? Do myszkowania się przyzwyczaje, w końcu to jedzie 70-100km/h wiec tragedii nie ma żadnej :-) byle by wspomaganie dzialalo, ale jeżeli twierdzisz ze to pompa to wygrzebie taka ze szrotu i wymienie :-)

Kolejne pytanie, jeżeli nawiew dziala mi tylko na najwyższym biegu to co to może być? Przelacznik czy wiatrak?

Chyba że chodzi o to:

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

???

AKIM 22-03-2015 17:17

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374219)

Kolejne pytanie, jeżeli nawiew dziala mi tylko na najwyższym biegu to co to może być? Przelacznik czy wiatrak?

To po stronie pasażera w okolicach lampy w komorze silnika jest rezystor dmuchawy to on jest winien. Poszukaj na tym forum było już wszystko na ten temat.

rasoir 22-03-2015 17:23

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Jeżeli chodzi o to co na zdjęciu to ja to mam na podluznicy od strony kierowcy.

wojtekjanus 22-03-2015 18:17

Odp: Transit 2.5D - proszę o informacje :)
 
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374219)
Chyba że chodzi o to:

Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374227)
Jeżeli chodzi o to co na zdjęciu to ja to mam na podluznicy od strony kierowcy.

Nie, to jest opornik świecy płomieniowej (lub opornik świateł dziennych). Opornik wentylatora jest tam gdzie opisał Akim, wygląda tak:

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Stary opornik świecy wygląda jak ten twój:

http://i61.tinypic.com/25r15d1.jpg

rasoir 23-03-2015 08:33

Odp: Wyjąca pompa wspomagania, regulator obrotów nawiewu, jaki most?
 
Ok, poprawione. Przepraszam!

Mam jeszcze jedno pytanie, jak działa, albo kiedy powinien działać przyśpieszacz zapłonu? Mam kontrolkę od "ssania" ale nie zapala się przy odpalaniu, natomiast świeca płomieniowa słyszałem że uruchamia się dopiero przy -7 i więcej. Czy to prawda? Da się jakoś sprawdzić ich działanie? Bo przy odpalaniu zimnego auta muszę pokręcić kilka obrotów żeby odpalił, jak jest ciepło to dotknę i pali.

wojtekjanus 23-03-2015 09:27

Odp: Wyjąca pompa wspomagania, regulator obrotów nawiewu, jaki most?
 
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374559)
Ok, poprawione. Przepraszam!

Kolego, nie masz szans, teraz usłyszysz: jeden temat - jeden wątek...
Cytat:

Napisał rasoir (Post 2374559)
Mam jeszcze jedno pytanie, jak działa, albo kiedy powinien działać przyśpieszacz zapłonu? Mam kontrolkę od "ssania" ale nie zapala się przy odpalaniu, natomiast świeca płomieniowa słyszałem że uruchamia się dopiero przy -7 i więcej. Czy to prawda?

Zakładam, że masz pompę Boscha... Kontrolka nie jest od przyspieszacza zapłonu, ale od układu świecy płomieniowej. Układ włącza świecę najczęściej przy ok. - 6 stopniach, ale są różnice pomiędzy modelami przeznaczonymi na różne rynki, są nawet modele zupełnie bez świecy. Nawet po zgaśnięciu kontrolki, świeca jeszcze działa nawet do pół minuty.
Układ ma wtyczkę kontrolną, zwarcie jej pinów powoduje uruchomienie układu po włączeniu stacyjki bez względu na temperaturę. I wtedy jest możliwość sprawdzenia jej działania. Bardzo możliwe, że masz najstarszą wersję systemu świecy, z tzw. "gaźniczkiem". Układy świecy opisane są w wielu wątkach, poczytaj może
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
oraz
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
i wiele innych.

Przy pompie Boscha układ przyspieszania zapłonu i zwiększania wolnych obrotów sterowany jest siłownikiem woskowym wyposażonym w grzałkę elektryczną. Na okres letni można to urządzenie wyłączyć, wiele ma fabrycznie zamontowaną na końcu linki sprytną dzieloną, przestawną tulejkę, pozwalającą w kilka sekund wydłużyć linkę tak, by nie poruszała dźwigni. Warto wtedy też odłączyć przewód grzałki.

Jeżeli masz pompę CAV Lucas, to urządzenie poruszane jest linką od termostatu przy głowicy silnika.

Czy odczytałeś symbol silnika wybity na bloku pod kolektorem wydechowym?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.