Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 2006-2014] Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242417)

thesperado 10-04-2016 17:00

Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Witam
Pytałem poprzednio o wartość ciśnienia paliwa w w/w silniku, ponieważ walczę z falowaniem wolnych obrotów, a to spowodowane jest najprawdopodobniej skokami ciśnienia paliwa. Na wolnych obrotach skacze czasem nawet w zakresie od 12 MPa do 45 MPa, a jak mi się wydaje powinno się utrzymywać na poziomie ok. 23 MPa. Przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika skoki ciśnienia czy to w dó,ł czy w górę robią się mniejsze i co za tym idzie zmniejsza się falowanie obrotów silnika. Wraz ze zmianami ciśnienia zmienia się także czas otwarcia wtryskiwaczy, zapewne aby kompensować duże lub małe ciśnienie paliwa i w ten sposób wyrównać wolne obroty. Dawka do pewnego stopnia zależy od ciśnienia i czasu otwarcia wtryskiwacza. Sterownik tak kombinuje, że czasem jak mi się wydaje potrafi skrócić czas otwarcia wtryskiwaczy akurat w chwili spadku ciśnienia, co doprowadza do zatrzymania silnika na wolnych obrotach, które jest poprzedzone ich zmianami w zakresie 450-900 Jak na razie za głównego winowajcę podejrzewam zawór IMV. Czy ma ktoś inne sugestie?

wojtekjanus 10-04-2016 19:24

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Generalnie w Denso jest podobnie jak w systemie Delphi, że odchyłka ciśnienia od zadanego większa od 50 barów (5MPa) skutkuje wyłączeniem silnika.

W Denso zawór regulacji ciśnienia oznaczony jest jako SCV, Delphi oznacza go jako IMV.

Najlepiej byłoby podmienić na próbę zawór, aby nie ryzykować wyrzucania pieniędzy w błoto.

thesperado 10-04-2016 22:04

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Problem w tym, że przy odchyłce pow. 5 MPa ten silnik chodzi jeszcze do przyjęcia, do 10 MPa nie próbuje gasnąć. Najgorzej jest przy 20 MPa powyżej normy w górę i pow. 10 MPa w dół, oczywiście jeżeli przyjąć, że 23 MPa to norma. Wskazania wzięte z Navigatora TXT, a tam parametry mierzone w przypadku tego silnika opisane durnowacie. Otrzymałem sugestie, aby przejrzeć EGR lub nawet odciąć zasilanie spalinami, ale nie mam przekonania by te skoki ciśnienia paliwa były spowodowane przez EGR. Pompa chyba OK, bo ciśnienie czasem/częściej jest mocno ponad normę. Co do czujnika ciśnienia założyłem, że jest OK na podstawie jego pracy na wyższych obrotach i przy wyższych ciśnieniach. Podmiana na inny zawór raczej nie jest możliwa. Nie mam takiego w zasięgu i strzelać muszę na ślepo. Cena Denso nie zabija, ale jak się nie trafi to będzie trochę żal kasy tym bardziej że wydatków nie koniec. Dzięki za podpowiedź

wojtekjanus 11-04-2016 08:32

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Jeżeli jesteś w rozsądnej odległości od Warszawy, to podjedź do Auto-Waś, oni to na pewno zdiagnozują od ręki. Robią od ponad 30 lat tylko Transity, mają bardzo kumatego diagnostę, pracują na oryginalnym IDS-ie plus olbrzymie doświadczenie. Mają pod ręką wszystkie części zamienne, podmiana zaworu to kwestia tylko decyzji...

thesperado 11-04-2016 20:39

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
300 km to trochę za daleko, więc walczyłem sam, tym bardziej, że 300 km w jedna i 300 km w druga stronę mogło by być zabójcze dla CR w tym wypadku, Uszkodzony oring na zaworze + ślady mikro opiłków na nosku zaworu, Wychodzi na to, że na dużych obrotach ciśnienie mogło być czasem o dużo za duże skoro dzisiaj zobaczyłem na wolnych obrotach 48 MPa zamiast 23 MPa, a to mogło uszkodzić oring uszczelniający. Mam teraz pytanie. Czy w 2,2 TDCI pompa wysokiego ciśnienia wysypuje się tak samo jak ta w 1,8 TDCI. Dotychczasowy przebieg tego silnika 197.000 km? Jak to dobrze, że decyzja co dalej nie należy do mnie.

wojtekjanus 11-04-2016 21:45

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Cytat:

Napisał thesperado (Post 2575502)
Mam teraz pytanie. Czy w 2,2 TDCI pompa wysokiego ciśnienia wysypuje się tak samo jak ta w 1,8 TDCI.

Podobno zdarza się to - ale tylko czytałem o tym na różnych forach.
To jest raczej kwestia pecha, że zatankowało się opał odbarwiany kwasem. Nadal się to w Polsce zdarza...

thesperado 19-04-2016 20:04

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
I po problemie... przynajmniej na czas jakiś. Zawór SCV wymieniony, obroty, dawki i czasy otwarcia wtryskiwaczy się ustabilizowały, ale na wolnych obrotach ciśnienie super stabilne nie jest. Zmienia się w granicach od 21,5 MPa do ok. 25 MPa a wymagane jest ok. 23 MPa. Nie ma to wpływu na wpływa na stabilność obrotów, dawek i czasów otwarcia wtryskiwaczy. Rozdarłem na wszelki wypadek filtr paliwa w poszukiwaniu opiłków, ale nic nie znalazłem. Wydawało mi się, że na zaworze były jakieś mikro opiłki.

krzysiekj1990 24-04-2016 20:10

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Ludzie opamiętajcie sie Denso a Delphi to niebo a ziemia :)
Pompe Denso żeby zmielić to byś musiał lać wode z bagna :) Te pompy są bezobsługowe jedyne co w nim pada to zawor cisnienia :)
A co do opiłków sprawdzałeś magnesem ? moim zdaniem to oklejony był po prostu zanieczyszczeniem z paliwa

wojtekjanus 24-04-2016 20:50

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Cytat:

Napisał krzysiekj1990 (Post 2583843)
Ludzie opamiętajcie sie Denso a Delphi to niebo a ziemia
Pompe Denso żeby zmielić to byś musiał lać wode z bagna

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Ostatni akapit: "Najczęściej przyczyną awarii pomp typu Denso są uszkodzenia spowodowane złej jakości paliwem. Zanieczyszczone paliwo powoduje uszkodzenia mechaniczne doprowadzając do porysowania elementów smarowanych paliwem a następnie zbierania się opiłków i zatarcia elementów pompy powodując jej uszkodzenie. "

krzysiekj1990 24-04-2016 22:51

Odp: Skoki ciśnienia paliwa 2,2 TDCI
 
Uszczelniałem tych pomp ponad 100 i jeszcze nie miałem przypadku żeby opiłkowała ale wiadomo każdy chce zarobić :)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.