Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Escort (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Totalne mulenie (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=24893)

sawmaster 14-05-2007 14:10

Totalne mulenie
 
Mam coś takiego że jak ruszam i dodaje dość dużo gazu to samochód zamiast ruszyć żwawo to totalnie się zamula, dusi się, dopiero po około 2tys obr. coś zaczyna łapać i przyśpieszać. Natomiast gdy na wciśniętym sprzęgle i wciśniętym gazie do 3,5 tys obr. i natychmiastowym puszczeniu jest z piskiem. Podobnie jest, gdy wrzucam dwójkę i to samo ostro muli gdy chce szybko przyśpiweszyć. Te zjawisko jest podobne jak w motorynce że jak dodajesz gazu na maxa to jaby ,,zalewało'' mieszanką komorę spalania. Mam porównanie, bo moi rodzice mają identyko escorta i jest nie w porównaniu(jakby escort porównać do maluszka:) Zostaje mi jedynie przerzucanie biegów przy 3700obr. to jest dość żwawo.
To co zrobiłem by to naprawić:
-byłem na sprawdzaniu kodu błędów, nic nie wykazało poza silniczkiem krokowym który już wymieniłem, przepływomierz miał tylko 3V ale wymieniłem na rodziców i to samo,
-przeczyściłem korektor(chyba tak to się nazywa)
-przeczyściłem przepustnice, przepływkę,
-wywaliłem katalizator oraz sprawdziłęm drożność rury wydechowej,
-sprawdziłem sprzęgło, chyba się raczej nie ślizga,
-sprawdzałem ciśnienie sprężania wyszło po 14,5atmosfer,
-wymieniłem świece i przewody,
-wymieniłem cewkę,

Bardzo mulenie te mnie irytuje, bo szkoda mi paliwa żeby wciskać gaz do dechy żeby normalnie jeździć, ponieważ spali mi z 10l po mieście. Normalnie to pali 7 w cyklu mieszanym. Ewentualnie mogę domyślać się że poszły jakieś uszczelki po przegrzaniu bloku silnika(zepsuty termostat). Leci mi olej z boku silnika. Tylko nie wiem czy wylatuje mi aż 1litr oleju na 3tys km czy się spala w większości. Być może to wina lambdy lecz gdy wskazuje Volty od 0,1 do 0,9 to podobno sprawna, raczej nie była wymieniana nigdy a jest już na liczniku 150 tys.

Gdyby ktoś miał jakieś pomysły to czekam.

mario1121 14-05-2007 14:35

załuz turbinke :fcp14

tomiscorpio 14-05-2007 15:11

Cytat:

Napisał mario1121
załuz turbinke :fcp14

Tuning to polepszenie fabrycznego stanu auta , zeby cos pierw polepszyc to musi byc w stanie perfectum. Korektor? moze chodzilo o kolektor dolotowy ?

sawmaster 14-05-2007 15:33

Cytat:

Napisał tomiscorpio
Korektor? moze chodzilo o kolektor dolotowy ?

hehe właśnie :)

MatMM 14-05-2007 15:44

Ja na moim 1.4 mam podobnie, przy wcisnieciu zbyt szybkim pedału gazu samochód zaczyna szarpać i mulić, zjawisko to występuje na 2 (żadko),3 i 4 biegu. Na 1 jest wszystko wporządku. Co może być tego przyczyną ?

Wara 14-05-2007 19:47

x
 
Ten pierwszy opis to nie wiem, ale to drugie autko tak mi to przypomina zachowanie mojego samochodu jak mial filtr paliwa zatkany :fcp2

sawmaster 14-05-2007 20:54

filtr paliwa pozatym wymieniony

darnel 14-05-2007 21:14

Taki efekt występował u mnie na gazie. Dokładnie tak samo. To zbyt uboga mieszanka. Zatkałem w połowie dopływ powietrza do filtra i choc jest to półśrodek, to działa rewelacyjnie. Pomogło a różnicy w spalaniu nie ma. Zawsze palił mnóstwo (12,5 litra lpg w 100% miasto)a jak ma ruszyc, to rusza

MatMM 14-05-2007 23:21

U mnie niestety filtr nie był wymieniany, wezmę się za to. Myślałem o tym jednak podejrzewałem iż problem może leżeć w czymś "większym". Dzięki Wara.

pk40 15-05-2007 06:14

Cytat:

Napisał darnel
To zbyt uboga mieszanka

Stosunkowo pewny obraz składu mieszanki daje kolor świecy zapłonowej. Skład mieszanki jest prawidłowy, jeśli świeca ma kolor kawy z mlekiem(jasnobrązowy). Jeśli jednak świeca ma kolor bardzo jasny, to mieszanka jest zbyt uboga. Analogicznie, czarna, wilgotna świeca będzie oznaczać zbyt bogatą mieszankę.
Cytat:

Napisał darnel
Zatkałem w połowie dopływ powietrza do filtra i choc jest to półśrodek, to działa rewelacyjnie.

Jeżeli nieznaczne przymknięcie dolotu powietrza spowoduje zwiększenie mocy silnika lub w ogóle poprawę jego pracy, / większa moc/ , to dowodzi, że silnik dostaje zbyt ubogą mieszankę. Ale to naprawdę tylko półśrodek, . Lepiej sobie daj wyregulować skład mieszanki na LPG. Jazda na zbyt ubogiej mieszance może spowodować przegrzanie silnika, wypalenie gniazd zaworowych lub uszczelki pod głowicą.
Z kolei przytykając dopływ powietrza, ograniczasz możliwości silnika i odwracasz sytuację - czyli na benzynie skład mieszanki będzie za bogaty, co może powodować zalewanie świec, wypadanie zapłonów itd.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.